Finnair - aikansa elänyt
Se on sääli, että yrityksen pitää ajautua konkurssiin ennen kuin pystyy alkamaan toimimaan tämän päivän liiketoimintaympäristössä. Ammattiliittojen sopimukset estävät mukautumisyritykset, jotta liiketoiminnalla olisi mahdollista jatkua. Sääli
Kommentit (18)
Itse en valinnut Finnairia, vaikka oli ainoa kohteeseeni suoria lentoja tarjonnut vaihtoehto. Syynä juuri nuo jatkuvat lakot. Tuttavilta olen kuullut niin monta huonoa kokemusta viimeisen puolen vuoden ajalta peruutetuista, siirretyistä ja ylibuukatuista lennoista, että valitsin mieluummin toisen lentoyhtiön välilaskullisen lennon.
Eiköhän purra kohta myy Finskin Ryanairille, niin saadaan hinnat kuriin!
Haluaisitko ap esmes intilaiset lentäjät Airbusien puikkoihin?
Finnairin nykytilanne on työmatkailijalle lahja, kun vain säätää asenteen kohdalleen. Joulukuun jälkeen peruttu viisi lentoa, joista olen poiminut talteen 4 x 600 euron korvaukset. Yksi pyyntö vielä ratkaisematta. Lahjakortti tullut tilille viikossa jokaisen reklamaation jälkeen. Platinum-jäsenyys ehkä siivittää päätöksenteon nopeutta.
Kyseessä aina ollut paluulento ja päivä tai pari sinne tai tänne ei haittaa mitään. Viimeksi vietin ylimääräisen päivän kaupunkiloman firman piikkiin ja tutustuin saksalaiseen olutkulttuuriin sen vaatimalla huolellisuudella.
Nyt on 2400 euron edestä lahjakortteja plakkarissa, millä viedä perhettä maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän purra kohta myy Finskin Ryanairille, niin saadaan hinnat kuriin!
Ja tännekin pari lentoturmatutkintaa, kuten ruotsissakin ollut niin pitää saada tännekin.
Suomi voisi olla nyt edellekävijä ilmastoasioissa ja näyttää mallia maana, josta ei ole lentoja, ei ulos eikä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko ap esmes intilaiset lentäjät Airbusien puikkoihin?
Ihan nämä Eurooppalaiset käyvät, ja mielellään uudempiin Airbus-koneisiin. Vain ilmailuopistosta valmistuvat vaativat noita hurjia liksoja, vaikka yksityisellä luvat hankkineet ovat maksaneet niistä huomattavasti enemmän. Kaikki A321neo vanhemmat mallit joutaa vaihtoon, esim A220 tilalle. Ja ei siellä Intiassakaan noita koneita tipahtele, kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko ap esmes intilaiset lentäjät Airbusien puikkoihin?
Pitää olla jokin peruste mistä maksaa extraa, nyt ei näin ole millään tasolla. Ei täsmällisyys, henkilökunta tai kalusto.
Eivät ne lentäjät niitä ilmassa pidä vaan automaatio. Huolto on se joka mahdollistaa sen toiminnan eli palkankorotukset kuuluvat tekijöille enemmän kuin käyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko ap esmes intilaiset lentäjät Airbusien puikkoihin?
Ihan nämä Eurooppalaiset käyvät, ja mielellään uudempiin Airbus-koneisiin. Vain ilmailuopistosta valmistuvat vaativat noita hurjia liksoja, vaikka yksityisellä luvat hankkineet ovat maksaneet niistä huomattavasti enemmän. Kaikki A321neo vanhemmat mallit joutaa vaihtoon, esim A220 tilalle. Ja ei siellä Intiassakaan noita koneita tipahtele, kertoo paljon.
Siis ne halvat lentäjät sinulle eivät passaisi. Ne, millä sitä joustavaa firmaa rakennettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en valinnut Finnairia, vaikka oli ainoa kohteeseeni suoria lentoja tarjonnut vaihtoehto. Syynä juuri nuo jatkuvat lakot. Tuttavilta olen kuullut niin monta huonoa kokemusta viimeisen puolen vuoden ajalta peruutetuista, siirretyistä ja ylibuukatuista lennoista, että valitsin mieluummin toisen lentoyhtiön välilaskullisen lennon.
Kyllä muuten kaduttaa ja pelottaa kun olisi ensi kuussa lennot Finnairilla, todella harvoin lentävänä en uskaltanut valita välilaskullista kilpailijaa. Ei kai tässä muuta voi kun jatkaa stressaamista että meneekö reissu pilalle tai peruuntuu kokonaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko ap esmes intilaiset lentäjät Airbusien puikkoihin?
Ihan nämä Eurooppalaiset käyvät, ja mielellään uudempiin Airbus-koneisiin. Vain ilmailuopistosta valmistuvat vaativat noita hurjia liksoja, vaikka yksityisellä luvat hankkineet ovat maksaneet niistä huomattavasti enemmän. Kaikki A321neo vanhemmat mallit joutaa vaihtoon, esim A220 tilalle. Ja ei siellä Intiassakaan noita koneita tipahtele, kertoo paljon.
Siis ne halvat lentäjät sinulle eivät passaisi. Ne, millä sitä joustavaa firmaa rakennettaisiin.
Siis miten ymmärrät täysin päinvastoin kuin kirjoitettu? Mulle kelpaa eurooppalaiset, intialaiset etc kunhan käyneet saman vaaditun standardi koulutuksen, palkkataso ihan muuta kuin Finnairilla. Kenties Finnairin ja maahenkilökunnan kanssa tullaan samaan tilanteeseen kuin IT-alalla aikoinaan ja palvelut myydään ulkopuoliselle yritykselle jolta sitten ostetaan palveluna toiminta. Uusi työnantaja sitten tehostaa omalla tavallaan toimintaa saadakseen kulut alas...
Finskillä Euroopan kentälle ja Cathay Pacificillä Hongkongiin.
Finnair on ihan paras lentoyhtiö. Eniten peruutuksia Euroopassa on Lufthansalla, tokaksi huonoin on SAS ja Kelmi on kolmonen. Finski ei pääse top-10.
https://visitworld.today/blog/1295/anti-rating-10-european-airlines-tha…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en valinnut Finnairia, vaikka oli ainoa kohteeseeni suoria lentoja tarjonnut vaihtoehto. Syynä juuri nuo jatkuvat lakot. Tuttavilta olen kuullut niin monta huonoa kokemusta viimeisen puolen vuoden ajalta peruutetuista, siirretyistä ja ylibuukatuista lennoista, että valitsin mieluummin toisen lentoyhtiön välilaskullisen lennon.
Kyllä muuten kaduttaa ja pelottaa kun olisi ensi kuussa lennot Finnairilla, todella harvoin lentävänä en uskaltanut valita välilaskullista kilpailijaa. Ei kai tässä muuta voi kun jatkaa stressaamista että meneekö reissu pilalle tai peruuntuu kokonaan :(
Finnair är såtillvida unikt, att bolaget tappar bort bagaget även i direkta flyg.
No huomenna näkee, jos reissu peruuntuu niin yksi henkilö vetää kunnon lärvit v...ukseen. Siinä meni talviloma, mutta vielä ei ole peruttu 👍
Meillä 11.2. Jätetty lentokorvaushakemus ja alkuun tuli pahoittelut ruuhkasta mutta vieläkään ei ole korvauksia maksettu. Eikä siellä kukaan vastaa palautteisiin.
Tämä. Jatkuvat työtaistelut ovat aiheuttaneet sen, että en käytä Finnairia jos ei ole käytännössä pakko, eli jos ainoa suoralento kyseessä. Lisäksi Euroopan sisäisillä lennoilla kalusto pääasiassa vanhaa ja tarjoilu alkaa myöhään.