Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli lopettaa tappelu kilojen kanssa

Vierailija
26.03.2025 |

Pituus on 166 cm ja paino 69 kg. Olen kuusikuisen vauvan äiti. Vaikka teen pitkiä vaunulenkkejä ja katson mitä syön olen nykyään jotenkin tanakampi ja pönäkämpi. Läski korkeintaan muuttuu lihakseksi, mutta hoikkuuteen en enää pääse. Jos pääsen niin hetkessä pienikin saavutus. Onhan mulla lihastakin, mutta olen silti jotenkin pökkelömäinen.

Ottaa päähän kun jotkut täysimettäneet selittävät miten kilot vain lähtivät imettämällä vaikka eivät tehneet mitään muuta. Mulla se vain toi inhottavaa jäytävää tunnetta niveliin ja oli helpotus kun vauva kyllästyi siihen kiinteiden aloituksen jälkeen.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tylsä neuvo, mutta laita paino kuntoon vasta sitten kun lapsi menee hoitoon ja palaat työelämään. Silloin se hoituu osana päivärytmiä. Nyt on tärkeintä huolehtia jaksamisesta lapsen kanssa.

Vierailija
62/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko siis ap syömättä 12-18 tuntia päivässä vai piditkö vähäkaloripäiviä vai miten? Oletko paastonnut useamman päivän aiemmin?

Onko niillä kadehtimillasi puuronkiskojilla vauva?

Onko elämäsi muuten miten tyydyttävää vai onko muitakin huolenaiheita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa! Ei tarvi tapella painon kanssa eikä edes urheilla, kun vähennät syömistä. Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut kuin taikasauvan iskusta. T. -10kg tällä menetelmällä. Ole hyvä neuvoista.

No mun ei ennen perussairauttani tarvinnut koskaan edes laihduttaa. Olin silloin 54-kiloinen naurettavan helposti (liikuntaa ja normaali ruokavalio). Kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa jouduin sitten rääkkäämään kilot pois ja kitumaan dieetillä. Nyt raskauden jälkeen tilanne vaikuttaa samalta. Mulla paino myös pysyy yli 60:n kilon, tein mitä vain. ap

Vierailija
64/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko siis ap syömättä 12-18 tuntia päivässä vai piditkö vähäkaloripäiviä vai miten? Oletko paastonnut useamman päivän aiemmin?

Olin yleensä syömättä iltakahdeksasta seuraavaan päivään yhteentoista. Töiden jälkeen treenasin 1,5 h aerobista ja anaerobista, sen ohessa välipalan. Illalla söin lämpimän ruoan ja isomman määrän salaattia. Tuolla lähti 10 kg "kilpirauhaskiloja" eli pääsin normaalipainoon. 

Noilla puuronkiskojilla on ollut vauvoja ja juuri se pelkkä laihduttava imetys. Mä jos söisin noin en jaksaisi mitään ja paino nousisi varmaan 75 kiloon. Ärsyttää vielä kun näitä paskoja neuvoja tyrkytetään kaikille sopivina. ap

Vierailija
65/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskihän ei lihakseksi muutu, vaikka kuin lenkkeilisit.

Mun lenkit on siis ripeitä 2-2,5 h lenkkejä joiden aikana käyn vauvan kanssa kaupassa. Pituutta lenkeillä on 8-12 km.

ap

Tuollaisen normaalin kevytliikunnan vaikutus läskeihin on häviävän pieni. Ala ruokailemaan 800 kcal/vrk niin laihdut ainakin 2 kg/kk. Jo vuoden päästä alat olemaan viehättävässä kunnossa.

Millä ilveellä jaksan kantaa kahdeksankiloista vauvaa tuolla ruokavaliolla? ap

No sillä että poltat sitä kehon läskiä energiaksi.

On täysi mahdottomuus että syömällä energ

Olin pitkään pätkäpaastolla ennen raskautta. Se on ehkä ainoa ero nykytilanteeseen. Silloin join aamuisin vain kahvia mustana. En vielä kuitenkaan halua lähteä siihen kun se tilanne oli rankka

Väärin paastottu , eli todennäköisesti söit päin persettä. 

Vierailija
66/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yleensä syömättä iltakahdeksasta seuraavaan päivään yhteentoista. Töiden jälkeen treenasin 1,5 h aerobista ja anaerobista, sen ohessa välipalan. Illalla söin lämpimän ruoan ja isomman määrän salaattia. Tuolla lähti 10 kg "kilpirauhaskiloja" eli pääsin normaalipainoon. 

Noilla puuronkiskojilla on ollut vauvoja ja juuri se pelkkä laihduttava imetys. Mä jos söisin noin en jaksaisi mitään ja paino nousisi varmaan 75 kiloon. Ärsyttää vielä kun näitä paskoja neuvoja tyrkytetään kaikille sopivina. ap

Mikä tämä sinun aloituksen motiivi nyt sitten oli kun kaikki on ihan paskaa? Purkaa omia paineitasi muihin? 

Vierailija
67/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lenkit on siis ripeitä 2-2,5 h lenkkejä joiden aikana käyn vauvan kanssa kaupassa. Pituutta lenkeillä on 8-12 km.

ap

Tuollaisen normaalin kevytliikunnan vaikutus läskeihin on häviävän pieni. Ala ruokailemaan 800 kcal/vrk niin laihdut ainakin 2 kg/kk. Jo vuoden päästä alat olemaan viehättävässä kunnossa.

Sinä et ole näkemässä, mitä muut tekevät. Ihmiset valehtelevat todella paljon syömisistään ja juomisistaan sekä jotenkin tekemisistään. Kaikkea ei kannata uskoa eikä etenkään alkaa itseään vertailemaan sellaisiin juttuihin.

Vierailija
68/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siltikään se läski ei muutu lihakseksi.

Vierailija
69/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen aloitus. Tuossahan on vielä palautuminen kesken ja hormonitoiminta voi olla ihan mitä sattuu. Toivottavasti et siirrä neuroosejasi lapsellesi. 

Ihan hyvin lähipiirikin on laihtunut imetyksellä vaan en minä. Ovat oikein iloinneet kun kilot lähtivät niin helposti. ap

Nolo provoilija, ei mulla muuta tähän.

Vierailija
70/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sain sillä päin persettä paastoamisella silti 10 kg pois. Kilpirauhasen vajaatoimintaan muuten kuuluu aineenvaihdunnan hidastuminen eli jos painoa haluaa alas niin se ei välttämättä suju niin kivuttomasti kuin terveellä (ei-kilpirauhassairaalla) ihmisellä. ap

Vierailija
71/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ärsyttää kun muut ovat hoikkia tekemättä juuri mitään, aloittavat aamun (väsyttävällä ja turvottavalla!) puurolla ja heitä se vain piristää ja juovat kahvia miten paljon haluavat eikä yöuneen tai päiväuneen vaikuta ja itsellä jokainen pienikin muutos sotkee heti. ap

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
72/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollainen lenkki kuluttaa energiaa yhden voileivän verran. Josset kiinnitä ruokailuun tarkasti huomiota niin pelkästään tuolla et painoa saa putoamaan.

Vierailija
73/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Marttyyrius on narsismin piirre

Niin, ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee erilaisten ongelmien kanssa. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Vierailija
74/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ärsyttää kun muut ovat hoikkia tekemättä juuri mitään, aloittavat aamun (väsyttävällä ja turvottavalla!) puurolla ja heitä se vain piristää ja juovat kahvia miten paljon haluavat eikä yöuneen tai päiväuneen vaikuta ja itsellä jokainen pienikin muutos sotkee heti. ap

No, ehkä heidän asenne elämään on eri?#uhripuhe

Vierailija
75/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vaihtui aloittajan 166/69 jonkun toisen 161/69 mittoihin???

Vierailija
76/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö näihin provoihin.

Vierailija
77/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta iei hirveästi auta, jos ruokailut eivät ole kunnossa. Sokerituotteet kokonaan pois ravinnosta sekä proteiineja ja kasviksia tarpeeksi ruokavalioon.

Minusta mittasi ovat todella hyvät. Itse olen 161 cm kg ja jos painaisin 69 kg niin olisin liian hoikka. 

Ei mulla oikein ole mitään sokeria ruokavaliossa paitsi kauramaito kahvin kanssa. Jos taas syön vähemmän en palaudu lenkeistäkään. Enkä jaksa sitten olla edes vauvan kanssa, mutta toisaalta inhoan tätä punkeroa kroppaa.

ap

Et syö leipää, pastaa, kasviksia, jne?

Nytkö tämä muuttuu VHH-ketjuksi? ap

Ihan itse väitit ettet käytä mitään sokeria ruokavaliossa. :D Hiilihydraatit

Uliuli yhyy minä tiijän mitä on sokerit ja tulin sen tänne kertomaan

Vierailija
78/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tässä kohtaa olisi paras vain jatkaa vaunulenkkejä, syödä kuten jo syöt jos kerta ruokavalioon ei herkut kuulu ja keskittyä ihan muihin asioihin kuin painoon. Sehän ei mene ikinä hukkaan, että liikkuu ja syö hyvin.

Kun hormonit, stressi yms helpottavat, niin voipi itsestään lähteä se paino laskuun

Vierailija
79/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, ehkä heidän asenne elämään on eri?#uhripuhe"

Millä lailla eri? Mitä sillä on tekemistä sen kanssa etten voi syödä määrättömästi turpoilematta tai juoda päivässä kahvia kahta kuppia enempää ja klo 12 jälkeen (ellen halua menettää yöuniani)? Mulla on myös nykyään sairauden takia hitaampi aineenvaihdunta jne. muuta kivaa. Silti näitä asioita ei mitenkään ymmärretä, ei mulla ole enää tervettä kehoa, en mä voi enää elää kuten muut.

Sit jos tiristelen lyhyessä ajassa liikaa kilokaloreista seurauksena on yleensä flunssa, rasitusvamma tms. Ihan oikeasti. ap

Vierailija
80/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sit jos tiristelen lyhyessä ajassa liikaa kilokaloreista seurauksena on yleensä flunssa, rasitusvamma tms. Ihan oikeasti."

Kaikki mikä siellä sun kropassa tapahtuu tai ei tapahdu on kiinni hormoneista. Myös se rasvanpoltto.

Joku tuossa jo sanoikin, stressi on todella tehokas nostamaan mm. kortisolia. Kun kortisoli on koholla niin se aiheuttaa mm. lihomista ja laihtuminen on vaikeaa. Muistaakseni se meni niin että kortisoli nostaa verensokeria mikä nostaa insuliinia mikä taas pakottaa verensokerin läskivarastoon mikä on siis lihomista. Tässä tilassa kaikki energia menee suoraan läskeihin ja rasvanpoltto estyy.

Ehkä AP:lle on parasta nyt relata hieman ja keskittyä eka siihen perusterveelliseen ruokavalioon ja stressin vähentämiseen. Sitten kun nuo asiat alkaa rullata niin voi palata siihen laihtumiseen.

ja niin, jos pätkäpaastolla on nälkä tai se on ns. "kärvistelyä" niin sillon paasto ei toimi oikein. Koska paaston idea on juuri se että keho polttaa sitä omaa vararasvaa energiaksi ja kun se toimii niin sillon ei ole väsynyt tai kärttyisä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän