Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli lopettaa tappelu kilojen kanssa

Vierailija
26.03.2025 |

Pituus on 166 cm ja paino 69 kg. Olen kuusikuisen vauvan äiti. Vaikka teen pitkiä vaunulenkkejä ja katson mitä syön olen nykyään jotenkin tanakampi ja pönäkämpi. Läski korkeintaan muuttuu lihakseksi, mutta hoikkuuteen en enää pääse. Jos pääsen niin hetkessä pienikin saavutus. Onhan mulla lihastakin, mutta olen silti jotenkin pökkelömäinen.

Ottaa päähän kun jotkut täysimettäneet selittävät miten kilot vain lähtivät imettämällä vaikka eivät tehneet mitään muuta. Mulla se vain toi inhottavaa jäytävää tunnetta niveliin ja oli helpotus kun vauva kyllästyi siihen kiinteiden aloituksen jälkeen.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskihän ei lihakseksi muutu, vaikka kuin lenkkeilisit.

Lenkkeily on aerobista liikuntaa, joka polttaa rasvaa. Luultavasti vauvavuonna osalla ovat stressitasot niin korkeina, että paino ei juurikaan muutu tapissa olevan kortisolin vuoksi. Hyvä kunto on kuitenkin pohja kaikelle tulevalle tekemiselle.

Olen kyllä aina ollut yhtä liikunnallinen joten tuossa stressiasiassa voi olla jotain perää. Fyysistä voimaa on kyllä tehdä hyvin raskaitakin töitä. Olen silti sellainen pönäkkä. ap

Vierailija
22/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lenkit on siis ripeitä 2-2,5 h lenkkejä joiden aikana käyn vauvan kanssa kaupassa. Pituutta lenkeillä on 8-12 km.

ap

Rasvaa palaa kuntoilijalla normaalitilanteessa treenin aikana noin 0,6 grammaa minuutissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta iei hirveästi auta, jos ruokailut eivät ole kunnossa. Sokerituotteet kokonaan pois ravinnosta sekä proteiineja ja kasviksia tarpeeksi ruokavalioon.

Minusta mittasi ovat todella hyvät. Itse olen 161 cm kg ja jos painaisin 69 kg niin olisin liian hoikka. 

Ei mulla oikein ole mitään sokeria ruokavaliossa paitsi kauramaito kahvin kanssa. Jos taas syön vähemmän en palaudu lenkeistäkään. Enkä jaksa sitten olla edes vauvan kanssa, mutta toisaalta inhoan tätä punkeroa kroppaa.

ap

Et syö leipää, pastaa, kasviksia, jne?

Nytkö tämä muuttuu VHH-ketjuksi? ap

Ihan itse väitit ettet käytä mitään sokeria ruokavaliossa. :D Hiilihydraatit ovat sokereita. 

Vierailija
24/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen aloitus. Tuossahan on vielä palautuminen kesken ja hormonitoiminta voi olla ihan mitä sattuu. Toivottavasti et siirrä neuroosejasi lapsellesi. 

Vierailija
25/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lenkit on siis ripeitä 2-2,5 h lenkkejä joiden aikana käyn vauvan kanssa kaupassa. Pituutta lenkeillä on 8-12 km.

ap

Tuollaisen normaalin kevytliikunnan vaikutus läskeihin on häviävän pieni. Ala ruokailemaan 800 kcal/vrk niin laihdut ainakin 2 kg/kk. Jo vuoden päästä alat olemaan viehättävässä kunnossa.

Millä ilveellä jaksan kantaa kahdeksankiloista vauvaa tuolla ruokavaliolla? ap

Vierailija
26/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄 Ja sulle tuli siis shokkina että elämä ei olekaan kuin Instagramissa

Vierailija
27/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeily on aerobista liikuntaa, joka polttaa rasvaa. Luultavasti vauvavuonna osalla ovat stressitasot niin korkeina, että paino ei juurikaan muutu tapissa olevan kortisolin vuoksi. Hyvä kunto on kuitenkin pohja kaikelle tulevalle tekemiselle.

Olen kyllä aina ollut yhtä liikunnallinen joten tuossa stressiasiassa voi olla jotain perää. Fyysistä voimaa on kyllä tehdä hyvin raskaitakin töitä. Olen silti sellainen pönäkkä. ap

Ihanaa löytyihän se pirun huono tekosyy sieltä ja voit ottaa sen asenteen ettei sinun tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
28/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit lähtee kun olet imettänyt, eli siitä ainakin 1-2 kg saat vielä tikistettyä jos se on sinulle niin merkittävä asia, kun nyt jo hoikka olet :-)

Vierailija
29/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on typykällä ongelmat

Vierailija
30/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollaisen normaalin kevytliikunnan vaikutus läskeihin on häviävän pieni. Ala ruokailemaan 800 kcal/vrk niin laihdut ainakin 2 kg/kk. Jo vuoden päästä alat olemaan viehättävässä kunnossa.

Siten, että ruokavalio, liikunta ja lepo tukee sitä jaksamista. 

Vierailija
31/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöiseltä kontrollifriikiltä kuulostat

Vierailija
32/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyvä mutta ole itsellesi armollinen, imetys ei vie kaikilta kiloja vaan toiset laihtuu vasta imetyksen loputtua.

Vierailija
33/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta, uskokaa jo.

Syö vähemmän niin alat laihtumaan.

Muista että kilo rasvaa kuluu vasta muutamassa päivässä jos et syö mitään.

Eli edessä pitkä prosessi, ja elimistö sitoo kaiken ylimääräisen heti rasvaksi erityisesti ne sokeri ym hiilari herkut.

Vierailija
34/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Läskillä on vararavintonsa päällään, mm. ihon alla olevissa makkaroissa, ja sisäelintensä ympärillä, vaikka hän ei söisi lainkaan energiaa.

Vierailija
35/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen aloitus. Tuossahan on vielä palautuminen kesken ja hormonitoiminta voi olla ihan mitä sattuu. Toivottavasti et siirrä neuroosejasi lapsellesi. 

Ihan hyvin lähipiirikin on laihtunut imetyksellä vaan en minä. Ovat oikein iloinneet kun kilot lähtivät niin helposti. ap

Vierailija
36/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta iei hirveästi auta, jos ruokailut eivät ole kunnossa. Sokerituotteet kokonaan pois ravinnosta sekä proteiineja ja kasviksia tarpeeksi ruokavalioon.

Minusta mittasi ovat todella hyvät. Itse olen 161 cm kg ja jos painaisin 69 kg niin olisin liian hoikka. 

Ei mulla oikein ole mitään sokeria ruokavaliossa paitsi kauramaito kahvin kanssa. Jos taas syön vähemmän en palaudu lenkeistäkään. Enkä jaksa sitten olla edes vauvan kanssa, mutta toisaalta inhoan tätä punkeroa kroppaa.

ap

Et syö leipää, pastaa, kasviksia, jne?

Nytkö tämä muuttuu VHH-ketjuksi? ap

Ihan itse väitit ettet käytä mitään sokeria ruokavaliossa. :D Hiilihydraatit

Lisätty valkoinen sokeri on eri asia kuin hiilihydraatit. Sokeri kuuluu hiilihydraatteihin, mutta on eri asia kuin vaikka jauhot. 

Vierailija
37/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sillä että poltat sitä kehon läskiä energiaksi.

On täysi mahdottomuus että syömällä energiatarpeen verran voisi laihtua. Laihtua voi ainoastaan sillä tavalla että kroppa laitetaan polttamaan sitä kehon omaa rasvaa energiaksi ja kun tämä prosessi toimii niin silloin energia tasot on aivan normaalit vaikka syö vähemmän.

Vierailija
38/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa löytyihän se pirun huono tekosyy sieltä ja voit ottaa sen asenteen ettei sinun tarvitse tehdä mitään.

No jos liikun taas imetyksen loputtua täysin samoin kuin ennen raskautta ja syönkin samoin eikä paino laske niin jossain on vikaa. Pitäisi sitten vielä jaksaakin puuhata kaikkea vauvan kanssa. Jessus, mistä tämä luulo löytyy palstalla, että kaikki vain istuvat sohvalla porsastelemassa? ap

Vierailija
39/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Vierailija
40/104 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta liikaa syöminen. Säästyy rahaakin kivasti.

Mikään kävely ei poista ylensyönnin vaikutusta. Kiloja tulee. Toki vauvan kanssa valvominen väsyttää ja tekee mieli syödä. Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi