Työttömyys lisääntyi helmikuussa: Suomen miesten tilanne synkin koko EU:ssa!!
Kokoomus: talousosaamisen puolue?!!
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Miten alas ne tuet oikein on laskettava, että me tajuaisimme mennä töihin?
t. Kuusikymppinen työnhakija
Tai: Miten kurjaan kuntoon Suomi on saatava, että tajuaisimme äänestää älykkäämmin.
T. Sama kuusikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin kurjuudesta saamme kiittää täysin kyvytöntä perskokkare hallitusta.
Kurjuus mikä tekee ison loikan ylös alkoi vuonna 2021 joten kuka on syypää tai kenen ettei vaan minun Marinin hallitus
- Suomessa oli lama 1990-luvulla.
Persut: SANNAN VIKA OTTI VELKAA YHYY
Korona ja Ukraina ei kokkarien mukaan vaikuttanut talouteen,lyhyt muisti 😆😆
SUOMESSA ON TYÖVOIMAPULA, JOTEN MINUN TÄYTYY LÄHTEÄ AASIAN MAIHIN HAKEMAAN TYÖVOIMAA!!!! T Satonen
Vierailija kirjoitti:
Ahh kylmä lonkero palmunalla se vasta eetus tekee...luuserit menkää töihin..täällä + 28c
Ei lonkeroa saa palmu/aurinko paikoista
Petteri on junamiehiä. Ja juna kulkee vaan. Petteri letkan keskellä ottomassa parhaalta paikalta saa edestä ja takaa. Tunnin juna ja vielä raitsikka Turkuun niin hyvä on. Millään muulla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto + RKP haluaa tänne 40 000 uutta työtöntä ihan ulkomailta joka vuosi, kannattaa se muistaa kun menee äänestämään.
Olisi hauska tietää että kuinka monta ukrainalaista noissa luvuissa on.
Satonen toi 70000 ulkkia viime vuonna, koska muuten Suomi näivettyy.
https://radiosun.fi/2024/10/01/suomi-naivettyy-ilman-maahanmuuttoa-ulko…
Satosella ei ole mitään tekemistä hallituksen kanssa. Kuulikko!
Eiks se ollutkaan kokkarien työministeri?
Petterillä on paperi. Ihan kohtaa alkaa Suomen nousu.
Kun hyvinvointivaltiota Helsingissä luodaan
julkisivuduunarit ne Tallinnasta tuodaan
hurahuhhahhei, mistä halvimmalla saadaan
sillä niin me tehdään Helsingistä Shangri-La
Hävitetään lepakot ja muutkin parasiitit
eduskuntatalon eessä roihuu makasiinit
halleluijahhei, huutaa nollatoleranssi
juhlii vartiointiliikkeet ynnä FBS
Yhteiskunnan yllä liehuu taantumuksen viiri
turvakameroilla luodaan pelon ilmapiiri
hurahuhhahhei, holhoava esivalta
putkaan tarranliimajat ja talonvaltaajat
Miksi kaikki tuntee Johanna "maatalous" Tukiaisen
niin kuin kolmen sepän kodittoman romanialaisen
halleluijahhei, turhuuksien roviolle
se on seiskapäivä, idols ynnä MTV
Pissiksillä luottokortit, valtavasti lainaa
unholaan on vaipunut jo Veikko Hursti vainaa
hurahuhhahhei, heitä pois ja osta uusi
visa, pikavippi, karhukirje, maksuhäiriö
Ja keväisin ne kodittomat sulatellaan jäästä
katkokävelylle mutta katkolle ei päästä
halleluijahhei, suomen päihdepolitiikka
pamit, pervitiini, subutex ja sunnuntai
Kurtse ynnä Puonti sekä Pynnönen ja Piippo
juolahtaakin mieleen Lahti, hemohes ja hiihto
hurahuhhahhei, vinkki miehen viskipullo
se on valeosto, vasikka ja KRP
Maamme maahanmuuttopolitiikka kusee omaan nilkkaan
jos Timo Soinin traumat takaa äänestyksen vilkkaan
hurahuhhahhei, oikeistopopulistit
Halme, Halla-aho, Jyri Haider, Ku klux-klan
Sekos AD/HD-instituutin aivosähköposti
kun Pekka-Eric Auvinen kakskakkosensa osti
hurahuhhahhei, Holmlundin haulikoille
lahtas Kauhajoen Matti toistakymmentä
Kun hyvinvointivaltiota Helsingissä luodaan
julkisivuduunarit ne Tallinnasta tuodaan
hurahuhhahhei, mistä halvimmalla saadaan
sillä niin me tehdään Helsingistä Shangri-La
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan työttömän vika taas että on työtön. Katsoisiko joku muukin välillä peiliin? Huonot työehdot, huono palkka, kallis eläminen ja työttömyys on huono yhdistelmä.
mulle ehdotettiin 11.80e tunti hitsaus/asennus töistä. edellisessä paikassa oli 19e tunti missä olin 17 vuotta.
Parisen vuotta sitten yrittäjä etsi kokenutta hitsaa busseja valmistamaan 1500€/kk palkalla ja valitti kun työt ei kelpaa. Täälläkin keskusteltiin asiasta.
Satosen mielestä on päivänselvää, että esimerkiksi Kainuuseen ja vastaaviin maakuntiin on saatava työvoimaa ulkomailta.
- Pirkanmaa on vetovoimainen niin asumisen, opiskelun kuin työnteon vinkkelistä, mutta Kainuu ei ole. Siellä toimiva Škoda Transtech Oy:n Kajaanin Otanmäen vaunutehdas tarvitsee hitsareita esimerkiksi Tampereen ratikoiden rakentamisessa, mutta yritys ei tahdo saada kotimaisia metallimiehiä. Tässä on jälleen selkeä esimerkki kohteesta, jonne tarvitsemme ulkomaalaista väkeä, Satonen listaa.
Valtio orjuuttaa yhdeksäksi kouluun, jonka tarkoitus on aivopestä luulemaan, että suurin osa elämästä pitää olla töissä julkisen tai yksityisen sektorin sanelemien aikataulujen ja ehtojen orjana. Valtio ei tästä vapaudenriistosta vahingonkorvauksia maksa, kuten yksityinen henkilö joutuisi maksamaan. Tuet ovat jokseenkin kuppainen kompensaatio.
Sitten täällä kehdataan vielä valittaa, että joku kietäytyykin tästä orjuudesta, johon yritetään lapsesta asti aivopestä osallistumaan.
Kun toisia auttaa, niin itse hukkuu, "me" unohdimme tämän perussäännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan työttömän vika taas että on työtön. Katsoisiko joku muukin välillä peiliin? Huonot työehdot, huono palkka, kallis eläminen ja työttömyys on huono yhdistelmä.
mulle ehdotettiin 11.80e tunti hitsaus/asennus töistä. edellisessä paikassa oli 19e tunti missä olin 17 vuotta.
Parisen vuotta sitten yrittäjä etsi kokenutta hitsaa busseja valmistamaan 1500€/kk palkalla ja valitti kun työt ei kelpaa. Täälläkin keskusteltiin asiasta.
Sinä et taida ymmärtää että 1500€ ei elä edes yksineläjä Suomessa. Joo töitä pitää jokaisen tehdä mutta tuo palkka ei poista mitään ongelmaa. Tyytyisitkö itse tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää että 1500€ ei elä edes yksineläjä Suomessa. Joo töitä pitää jokaisen tehdä mutta tuo palkka ei poista mitään ongelmaa. Tyytyisitkö itse tuohon?
Miksi muka pitäisi tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto + RKP haluaa tänne 40 000 uutta työtöntä ihan ulkomailta joka vuosi, kannattaa se muistaa kun menee äänestämään.
Olisi hauska tietää että kuinka monta ukrainalaista noissa luvuissa on.
Satonen toi 70000 ulkkia viime vuonna, koska muuten Suomi näivettyy.
https://radiosun.fi/2024/10/01/suomi-naivettyy-ilman-maahanmuuttoa-ulko…
Satosella ei ole mitään tekemistä hallituksen kanssa. Kuulikko!
Eiks se ollutkaan kokkarien työministeri?
Satonen vihervassuri hallituksen ministeri. Niih. Ja sillä sipuli.
Kunhan persut pääsee hallitukseen niin alkaa toisenlainen meno!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja mutta minusta hän ei kannusta menemään töihin tuolla palkalla vaan on järkyttynyt siitä, että kokeneita ammattilaisia kuvitellaan voitavan rekrytoida tuohon hintaan. Kommentti oli vastattu edellisen kirjoittajan kertomaan hänelle tarjottuun alle 12 euron tuntipalkkaan kun hänen palkkansa oli aiemmassa työssä 19 euroa tunnilta 17 vuoden kokemuksella.
Useimpien mielestä 1500 euroa kuukaudessa Suomessa lienee ok palkka teinin kesätyöstä tai työstä, jota tehdään parina päivänä viikossa. Kokoaikaisten ammattilaisten palkat ovat sitten erikseen. Tai niiden pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuon edel
Juuri tätähän siinä selvästi tarkoitetaan ja täytyy kyllä lukea "vähäsen" asenteellisesti, että onnistuu tulkitsemaan sen aivan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka pitä
Tein edellisen vuoden töitä 1050€ nettopalkalla työkkärin palkkatuella. Siitä kun vähensi työmatkakulut ja ruokailut, niin saman verran jäi käteen kuin työttömänä, eli ei mitään. Samassa toimistossa osa vanhasta kaartista teki samoja hommia 4000€ palkalla. Sitä samaa porukkaa, jotka luulevat että töitä saa kun astuu ovesta sisään ja käy pomoa kättelemässä. Tälle vuodelle osui leikkuri ja uusimmat määräaikaiset ovesta pihalle. Todella hyvän työtodistuksen kuitenkin kirjoittivat, mutta eihän sillä tee yhtään mitään kun minnekään ei pääse edes haastatteluun sitä esittelemään.
Rallienglantipomo ajoi meitä työkyvyttömyyseläkkeelle. Nyt on Youtubessakin video, missä kertoo yleisölle näkemyksiään. Sanoi irti päivää ennen kuin kannustimet parisataa tonnia laukesivat. Moikataan kun tavataan.