Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ikäsi ja missä kunnossa hampaasi ovat?

Vierailija
12.03.2007 |

Olisi kiva tietää missä kunnossa varsinkin 40-v. hampaat on, että onko omani keskiarvoa huonommat vai paremmat?

Mulla on yhteen tehty juurihoito ja paikkoja ainakin 12 kpl.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

43. Yhdessä hampaassa ei ole paikkaa. Yksi viisaudenhammas on poistettu.

Vierailija
2/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisaudenhampaat poistettu.

Eka paikka 2006 syksyllä.

Ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juurihoito, lähes joka hammas paikattu, vanhat muovipaikat alkavat nyt murtua ja joudutaan laittamaan keraamisia paikkoja. Huonot hampaat ovat todellinen vitsaus. Joka vuosi tehdään vähintään yksi vanha paikka uusksi ja ihan uusiakin paikkoja tulee vielä.

Pari vuotta vanhemmalla miehelläni on parempi hammasluu - ei vuosiin tehty mitään, ei juurihoitoja tms. vaikka hän ei edes pese hampaitaan joka päivä. Minä taas käytän hammaslankaakin päivittäin.

Vierailija
4/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisauden hampaat poistettu, juurihoito 3 hampaaseen ja edelleen joka vuosi tulee reikiä. Ärsyttää todella tämä reikiintyminen! Siis paikkoja on reilusti!

Vierailija
5/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää löytyy päälle 30 vuotta. Muistan vieläkin kuinka mun hampaita porattiin kun olin aika pieni koululainen!!! Pidettiin kiinni väkisin. Mulla on paikkoja tosi monta. Vanhempani eivät huolehtineet juurikaan hampaitteni pesuista taikka kunnosta. Mehua yms. lipitettiin ja karkkia syötiin surutta... Olen kyllä tästä asiasta aika ärsyyntynyt vaikka en sitä ääneen sanokkaan! Niin, siis hampaissani riittää paikkoja jotka on syntyneet suurimmaksi osaksi lapsena, nuorena. Ja nyt myöhemmin ne on lohkeilleet yms.

Oman lapseni hampaista olen pitänyt erityisen hyvää huolta. Ei olla syöty samoista välineistä eikä pusuteltu suulle jne. Hampaita on pesty säännöllisesti ihan siitä lähtien kun ensimmäinen hammas alkoi puhjeta. Nt lapsella ikää 9 vuotta eikä ainuttakaan reikää!!! Itselläni oli jo tuossa vaiheessa lukuisia reikiä hampaissa :(

Vierailija
6/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkoja ties kuinka monta..

juurihoito meneillää yhteen hampaasen :/

viisauden hampaat poistetaan kohta.

oikomishoitoa tehty pienempänä (onneksi), sentään edes " näyttää" et ois hampaat kunnossa kun nätisti suorassa rivissä ;)

eli ihan sairaan huonot hampaat ollu iät ja ajat vaikka kunka koittanu hoitaa :(

Vierailija
7/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt alkaa olla tarvetta käydä hammaslääkärissä säännöllisesti. Tätä ennen viimeksi ollut hoidon tarve liki 20 vuotta sitten. Uskoisin asian olevan kiinni hammasluusta, sillä näin myös äidilläni ollut hyvät hampaat vaikka on jo iäkäs.

Vierailija
8/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli porattu jo vaikka kuinka monta reikää ennen kouluikää, ekan kerran varmaan joskus 3-vuotiaana :-(. eipä taida sellasta hammasta olla, jolle ei jotain olisi tehty... hampaita vihloo, ja hammaskiveä muodostuu heti lisää, vaikka just olisi putsattu. Ikävä juttu :-(. Mulla lapset nyt 6 ja 9, eikä kummallakaan yhtään reikää :-)).

Vierailija
9/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juurihoidettu hammas ja ainakin 12 paikkaa. Kaikki viisaudenhampaat leikattu jo ennen kuin puhkesivat - onneksi!

Vierailija
10/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis ehkä poistattaa viisaudenhampaat, toisaalta taas, ei niistä mitään suurta harmia ole. Vähän on omasta mielestä kellertyneet, ja siksi käytyänkin nykyään jotain whitening -hammastahnaa.

Ei juurihoitoja. Joskus ollut reikä...

Vierailija
11/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juurihoidettu, paikkoja ehkä neljä, yksi viisaudenhammas poistettu (yksi näkyy kuvissa, muttei ole puhjennut).

Mulla on vahva hammaslaatu, mutta astmalääke on tehnyt tuhojaan. Hampaiden huuhtomiseen lääkkeen oton jälkeen ei vielä opastettu 20v sitten :(

Vierailija
12/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vanhaa paikkaa,

ei hammaskiveä ei reikiä.

Maitohampaissa oli aikoinaan sitäkin enemmän.

Vierailija
13/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiä, ollut koskaan. Hammaskiveä kylläkin, ei juurihoitoja ja viisurit poistettu.

Kunnossa koko kalusto =)

Vierailija
14/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa jamassa ovat, kärsin järkyttävästä hammaslääkäripelosta. Viimeksi sain hiivatulehduksen, stressasin lääkäriin menoa niin kovasti :(

Vierailija
15/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito tehty kahteen hampaaseen, viisarit poistettu, kun ne aiheuttivat kovaa päänsärkyä nuorena.

Paikkoja on melkein joka hampaassa.

Olen karkkihullu. Tuskin jaksan olla yhtä kokonaista päivää ilman karamellia tai muuta makeaa. Se himo ei mene ohi 15 minuutissa, vaikka niin jotkut väittävät!

Hammasluun kovuus tai pehmeys on myytti. Hampaat reikiintyvät, jos ihminen on lapsena saanut kariestartunnan. Yleensä sen saa omalta perheenjäseneltä, esim. äidiltä, tai tarhassa tarhakaverilta. Jos tartunnan onnistuu välttämään siinä iässä, niin hampaat eivät myöhemminkään helposti reikiinny, vaikka söisikin sokeria.

Vierailija
16/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonossa kunnossa. Paikkoja varmaan lähes joka hampaassa. 3 viisauden hammasta poistettu. Hampaat ovat tosin viti valkoiset ja suorat (ilman rautoja) joten ne muille näyttäisi unelmahampailta, mutta totuus on karu...resut ovat.

Vierailija
17/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven kävin poistattamassa tammikuussa, ei löytynyt mitään erikoista.

Eli suuni on hienossa kunnossa, onneksi.

Vierailija
18/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok kunnossa. Eka reikä ja pieni paikka yli 3-kymppisenä, raskauden loppupuolella toinen pieni paikkaus. Yksi yläleuan viisuri poistettu, kahden alapuolen viisurin poisto tulossa kesällä/syksyllä.

Eniten harmittaa ettei minulle lapsuudessa/teini-iässä korjattu pahaa ristipurentaa purentakiskolla- sen seurauksena etuhampaani kuluivat huomaamattani lyhyiksi ja epätasaisiksi. Muistan siis kun vaan otettiin niitä muotteja ja kyseltiin onko päänsärkyjä tms. oireita kun ei ollut, en saanut purentakiskoa :( Nyt kävin korjauttamassa etuhampaani laminaattikuorilla ja sain purentakiskon.

Vierailija
19/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi paikka, kaikki viisurit poistettu. Hammaslääkärin mukaan kiille takahampaista kulunut tosi paljon, syytän työvuosia mäkkärissä limsanlipityksineen.

Ylihuomenna hammaslääkäri, ja huomasin että tuo 5 vuotta vanha paikka on lohjennut ja toisellekin puolella taitaa olla reikä. Argh. Voi kun ei koskaan olisi tullut yhtään reikää.

Vierailija
20/25 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kulkea heikko hammasluu suvussa, lapsillakin on jo reikiä, vaikkeivät ole edes kouluiässä vielä. Hampaat harjataan tunnollisesti, ksylitolia syödään jnejne. Mutta silti on reikiä.