Ottaisitko lapsesi ja hänen kihlattunsa luoksesi asumaan 2 kuukaudeksi ja ruokkisit heidät?
Kommentit (165)
En,
koska olen lapseton
ja lapsenlapseton.
Jos, niin maksaisivat
omat ruokansa,
en loisimaan ottaisi.
Päihteiden käyttö olisi
ehdoton ei minun kodissani.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin ja ruokkisin. Niin kauan kuin itse käyn töissä ansaitsemassa elantoa, ei mun lasten ja heidän kumppaneidensa tarvitse meillä oleskelusta ja ruoista maksaa.
Ilmeisen hyvät tulot? Saatat joutua työttömäksi tai sairastua. Kannattaisi jättää säästöjä pahan päivän varalle ja vaatia aikuisia lapsia ja heidän kumppaneitaan maksamaan omat menonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin ja ruokkisin. Niin kauan kuin itse käyn töissä ansaitsemassa elantoa, ei mun lasten ja heidän kumppaneidensa tarvitse meillä oleskelusta ja ruoista maksaa.
Ilmeisen hyvät tulot? Saatat joutua työttömäksi tai sairastua. Kannattaisi jättää säästöjä pahan päivän varalle ja vaatia aikuisia lapsia ja heidän kumppaneitaan maksamaan omat menonsa.
Ehkä hänellä on jo säästöjä. Elämästä saa nauttiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Maksutta, mutta en vastikkeetta. Saisivat tehdä oman osuutensa omskotitalon töistä, vuodenajasta riippuen. Polttopuiden tekoa+kantamista, kasvimaan laittoa, ruohonleikkuuta, ikkunoiden pesua, rännien putsausta, nuoremoien sisarusten kyyditsemistä, koirien lenkittämidtä, ruuuanlsittoa jne.
Sama. Ehdottomasti ottaisin, mutta edellyttäisin osallistumista normaaleihin kodin ja pihan hommiin. Ruuanlaitto, imurointi, koiran lenkitys ja ruohonleikkuu nyt ainakin. Tavalliset ruuat kustantaisin, jos haluaisivat jotain erikoisempaa ekstraa niin saisivat ostaa itse. Opiskelijoita ovat
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta, meillä on 14 huonetta, näistä riittää heillekin muutama. En usko, että ruokkisin, koska oma ruokavalioni on vatsasairauden takia hyvin suppea, mutta toki jos nämä murkimat kelpaavat, niin voin tehdä isomman annoksen.
4 huonetta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi tai puolisonsa sotkee, sinä siivoat heidän jälkensäkin? Jos jättävät vaikka vessan paskaiseksi, sinä kuuraat?
Tietenkin, tartteeko tätä edes kysyä. Askareisiin osallistuisivat luonnollisesti en pidä täyshoitolaa. Perus ruokatarvikkeita löytyy kaapeista, vapaasti saa käyttää ja kokata. Mielellään isompi satsi kerralla 😃
Jonkinlainen suunnitelma pitäisi olla siitä miten kauan on tarkoitus viipyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä ja omaisuutta on jo sen verran ettei tule hätä käteen. Työkyvyttömyysvakuutus myös toki. Mielelläni tuen omaa lasta, joka on nuori aikuinen, ja hänen kihlattuaan ihan kaikin mahdollisin tavoin. T.Eri
Ilman muuta ottaisin, jopa mielihyvin. En kuitenkaan jaksa passata. Ruokaa voin tehdä, kun huvittaa, en kuitenkaan tarpeeseen,
Keskustelisin kummankin kanssa, miten he haluavat ruoka ruljanssin onnistuvan. Ja miten työt jaetaan. Keskustelisin joka päivä uudelleen, mitä nyt syödään. Kerran viikossa kävisimme ulkona lounaalla.
Ottaisin todellakin.
Ehkä sitten vuorotellen käytäisi ruokakaupassa. Riippuisi ihan lapsen asenteesta. Tarkoitus ei ole opettaa elämään toisten hoidettavana sohvalta käskyjä huudellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi tai puolisonsa sotkee, sinä siivoat heidän jälkensäkin? Jos jättävät vaikka vessan paskaiseksi, sinä kuuraat?
Normaali aikuinen ihminen pesee varsinkin vessassa jälkensä aina. Vaikka olisi vain kylässä. Ei tämmöisiä tarvitse edes miettiä.
Kuka näissä tapauksissa siivoaa, kun aikuiset lapset ja puolisonsa otetaan asumaan useaksi kuukaudeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali aikuinen ihminen pesee varsinkin vessassa jälkensä aina. Vaikka olisi vain kylässä. Ei tämmöisiä tarvitse edes miettiä.
Näitä ei-normaaleita on yllättävän paljon. Moni ulospäin ihan siis aikuinen on kuin sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ei-normaaleita on yllättävän paljon. Moni ulospäin ihan siis aikuinen on kuin sika.
*siisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaisia tarvitsee alkaa miettiä jos asuntoon muuttaa yhtäkkiä asumaan kaksi aikuista ihmistä useaksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat otti oikein mielellään minut asumaan heille muutamaksi kuukaudeksi rempan ajaksi. He myös maksoivat ruoat ja muut kulut. Ja muutenkin he toivovat, että vierailisin enemmän.
Kuulostaa omaan korvaan erikoiselta, että jotkut pyytäisivät maksun lapseltaan.
Kai tarjosit maksua asumisesta ja ostit ruokaa?
Jos et, niin aikamoinen pummi olet.
Kaikki vanhemmat ei halua maksua lapseltaan. Minä ainakin ottaisin mielelläni lapset luokseni, ja kumppaninsakin olisivat tervetulleita. En todellakaan ottaisi rahaa mistään. Nytkin mielelläni ostelen heille kaikenlaista mitä sattuvat tarvitsemaan, vaikka omillaan ovat asuneet molemmat lapset jo vuosia. Ruokaostokset maksan heille aina, jos käydään yhdessä kaupassa, ja kun menen käymään vien aina pari kassillista jotain hyviä ruokia. Kiva heitä on edelleen hemmotella, vaikka eivät enää pieniä olekaan.
En ottaisi, kahta kuukautta ei kaksi ihmistä sohvallani majailisi.
Ei tuollainen hemmottelu kovin fiksua ole. Miten pärjäävät, kun mammaa ei enää ole passaamassa?
Kahden kuukauden majoittuminen tarkoittaisi sitä ettei ole itsenäistynyt? Aika kylmää. Muutenkin ihmettelen, miksei vanhempien kotiin saisi joskus mennä elämään jos se sopii kaikille osapuolille.