Ottaisitko lapsesi ja hänen kihlattunsa luoksesi asumaan 2 kuukaudeksi ja ruokkisit heidät?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat otti oikein mielellään minut asumaan heille muutamaksi kuukaudeksi rempan ajaksi. He myös maksoivat ruoat ja muut kulut. Ja muutenkin he toivovat, että vierailisin enemmän.
Kuulostaa omaan korvaan erikoiselta, että jotkut pyytäisivät maksun lapseltaan.
Kai tarjosit maksua asumisesta ja ostit ruokaa?
Jos et, niin aikamoinen pummi olet.
Kehtaako joku pyytää maksua asumisesta? Muistan kun siskoni ulkomaalainen poikaystävä oli täällä suomessa 90päivää ausseista ja vaikka äitini oli köyhä ja eli toimeentulotuella ei ottanut kyllä maksua "asumisesta" . Omat ruuat kyllä se poika silloin osti, mutta ei muuta.
Tiesikö sosiaalitoimi tästä. Tuskin olisivat suostuneet maksamaan Anssin asumiskuluja jos asia oli rehellisesti ilmoitettu heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat otti oikein mielellään minut asumaan heille muutamaksi kuukaudeksi rempan ajaksi. He myös maksoivat ruoat ja muut kulut. Ja muutenkin he toivovat, että vierailisin enemmän.
Kehtaako joku pyytää maksua asumisesta? Muistan kun siskoni ulkomaalainen poikaystävä oli täällä suomessa 90päivää ausseista ja vaikka äitini oli köyhä ja eli toimeentulotuella ei ottanut kyllä maksua "asumisesta" . Omat ruuat kyllä se poika silloin osti, mutta ei muuta.
Tiesikö sosiaalitoimi tästä. Tuskin olisivat suostuneet maksamaan Anssin asu
Siis mitä asumiskuluja? Ruuat osti. En tiedä muuta. Äitini sanoi ettei muuta tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö sosiaalitoimi täs
Jos äitisi sai toimeentulotukea myös asuminen otettiin huomioon. Ja silloin kaikki asukkaat ja heidän tulonsa kuuluu ilmoittaa. Vaikuttaa tuen perusteihin. Ei äitisi sitä päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako joku pyytää maksua asumisesta? Muistan kun siskoni ulkomaalainen poikaystävä oli täällä suomessa 90päivää ausseista ja vaikka äitini oli köyhä ja eli toimeentulotuella ei ottanut kyllä maksua "asumisesta" . Omat ruuat kyllä se poika silloin osti, m
En tiedä mutta tuosta taitaa olla jo 20vuotta :D
Joo. Koen että se olisi kohtuullista ja järkevää. Kohtuullista siksi, että olen itsekin asunut aikoinani vaikka kenen luona (mm. anoppini talossa mieheni kanssa kesälomat silloin kun opiskeltiin). Ja järkevää siksi että nuoret voisivat säästää rahaa samalla kun minä näkisin lastani useammin ja pääsisin tutustumaan kihlattuunsa paremmin. Yhdessä asuminen on mukavaa, kunhan kaikilla on omat huoneet. En oikeastaan keksi mitään kovin huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö sosiaalitoimi täs
Miksi pitäisi ottaa kahdeksi kuukaudeksi? Se kihlattu voisi mennä omien vanhempiensa luo siksi aikaa koska meillä on ahdasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Maksutta, mutta en vastikkeetta. Saisivat tehdä oman osuutensa omskotitalon töistä, vuodenajasta riippuen. Polttopuiden tekoa+kantamista, kasvimaan laittoa, ruohonleikkuuta, ikkunoiden pesua, rännien putsausta, nuoremoien sisarusten kyyditsemistä, koirien lenkittämidtä, ruuuanlsittoa jne.
Mun mies on aina tehnyt noita asioita äitinsä hyväksi ja tekee välillä edelleen, vaikkei asu enää siellä. Miksei jos on hyvät välit?
Totta kai, ovat aina tervetulleita. Täällä on tilaa ja pariskunnalle oma huone milloin ikinä haluavat tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinä niiin ihana olet. Kunhan halusivat olla kohteliaita.
Sitä paitsi jos luit aloituksen, siinä puhutaan myös kihlatusta.
Ei mahdu tänne enempää ihmisiä asumaan kuin pariksi yöksi, olohuoneen lattialle siskonpetiin
En. Lapsillani on jo omat asunnot.
Riippuu tilanteesta.
Jos olisivat esimerkiksi Ukrainassa tai Pohjois-Koreassa sijaitsevasta asumuksestaan päässeet lähtemään, niin tarvittaessa hyvin todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aikuinen ja sun kuuluu maksaa oma elantosi kuten muidenkin aikuisten.
Jokainen perhe toimii omilla säännöillään, älä ala muille kertoa miten heidän pitää elää
En todellakaan ottaisi. Rakastan omaa rauhaa ja siisteyttä. En halua muita kotiini loisimaan.
Vieraat silloin tällöin ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, ovat aina tervetulleita. Täällä on tilaa ja pariskunnalle oma huone milloin ikinä haluavat tulla.
Taas näitä. Etkö päästä lapsiasi itsenäistymään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa vihataan omaa perhettä mutta esim ulkomailla kaikki asuvat yhdessä tai ainakin tosi lähellä toisiaan? pistää miettimään.
No kyllä näistä kommenteista huomaa, että oman lapsen ja tämän kumppanin majoittaminen olisi monelle suuri uhraus ja kunniamerkin arvoinen suoritus. Ei sellaiseen perheeseen varmaan halua pitää yhteyttä. Mä en käsitä, meillä on perheessä aina autettu ja tuettu kun on tarvetta ollut, eikä se ole ollut mikään ikävä uhraus vaan ihan kivaakin. Niinhän se yhteisö syntyy: jaetaan asioita ja tehdään palveluksia puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa vihataan omaa perhettä mutta esim ulkomailla kaikki asuvat yhdessä tai ainakin tosi lähellä toisiaan? pistää miettimään.
Suomessa ihmiset asuu ahtaammin kuin ulkomailla, on ihan eri asia asua lähellä, kuin samassa asunnossa.
Ilman muuta, meillä on 14 huonetta, näistä riittää heillekin muutama. En usko, että ruokkisin, koska oma ruokavalioni on vatsasairauden takia hyvin suppea, mutta toki jos nämä murkimat kelpaavat, niin voin tehdä isomman annoksen.
Että mua ahdistaa tällaiset kommentit. Halua kyllä olisi mutta ei varaa. Jos näin kävisi niin toivoisin että he itse tajuaisivat osallistua ruokakuluihin kun tienaavat huomattavasti enemmän kuin minä. Suurin ongelma ehkä olisi että menettäisin asumistuenkin noin pitkän asumisen takia jota ei voi katsoa enää kyläilyksi ja en enää pystyisi maksamaan edes vuokraa.