Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko viettää kekriä tänä vuonna?

Vierailija
21.08.2025 |

Itse vietän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Joka vuosi. Uckon vacka pöytään 

Vierailija
2/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut koskaan kummankaan vanhempani suvun perinteisiin. Äidin vanhemmat Karjalasta ja Savosta, isän vanhemmat Viipurista ja Turusta. Tämä Kekri tuli itselleni täytenä yllätyksenä joskus 15 - 20 vuotta sitten, kun ateistit alkoivat mainostaa sitä jonkinmoisena joulunkorvikkeena. Mutta eihän se sitä ole, se on yli kuukausi aiemmin. Samaan hössötykseen lasken sen Halloweenin kanssa. Juhlikoon kuka haluaa - mutta pitäisin tietysti suotavana sitä, että kummankin juhlan syy olisi edes murto-osalle juhlijoista selvää. Ei muuten ole! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samhainia. 

Vierailija
4/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen jo lapsesta asti viettänyt kekriä koska molemmat vanhempani ja yksi ystäväperheistämme vietti sitä joka vuosi.

Vierailija
5/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vietämme kekriä.

Amerikkalaisten osta krääsää-juhlaa (Halloween) emme vietä. edes yhtä ainutta kurpitsan mallista koristetta meille ei tule.

Vierailija
6/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä, koska mulla ei ole sellaisia uskoja. Mutta pidän kyllä syyskoristeista ja muusta henkisyydestä.

Vierailija
7/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enh.

Vierailija
8/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja pukeudun kekripukiksi eli heinäpaaliin ja menen kiusaamaan naapureita, että heidän täytyy antaa lantti tai herkkupala, etten laula kekrilauluja. 

9/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mulle vuoden tärkein juhlapäivä. Vietetty meidän suvussa jo muutama sata vuotta. 

Vierailija
10/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä. Ei ole koskaan kuulunut kenenkään mun tunteman ihmisen tapoihin. Onko se joku maalaisten juttu?

Vierailija
11/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vietä. Ei ole koskaan kuulunut kenenkään mun tunteman ihmisen tapoihin. Onko se joku maalaisten juttu?

Ei ole ainakaan normaalin maalaisen (eli itäsuomalaisen) juttu. Jotain pohjalaista hapatusta;

Vierailija
12/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole koskaan viettänyt sitä. Ei ole mun juttu.

Vierailija
13/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sitä vietätte, niin voisitteko kertoa mitä sen viettämiseen kuuluu? Mitä te oikein teette?

Vierailija
14/14 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kekri markkinoilla  mutta en ole tutustunut kekriin tarkemmin. Miten sitä vietetään?