Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko lapsesi ja hänen kihlattunsa luoksesi asumaan 2 kuukaudeksi ja ruokkisit heidät?

Vierailija
22.03.2025 |

No miten on?

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen hemmottelu kovin fiksua ole. Miten pärjäävät, kun mammaa ei enää ole passaamassa?

Hyvin! Ei siitä ole kyse ainakaan mun lasten kohdalla etteivätkö pärjäisi. En vaan näe miksi en saisi maksaa heidän menojaan ja hemmotella muutenkin, kun on kerran mahdollisuus siihen. 

Mistä tiedät, että hyvin?

Jo se, että he ottavat vastaan rahasi ja hemmottelusi kertoo heistä riittävästi.

Vierailija
102/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Kyse on omasta perheestä. Ei ihme, että ollaan raskaasti verotettu maa, kun perheeseen ei voi luottaa ja kaikkeen tarvitaan yhteiskunnan tukea. Kyllä jokaisen kohdalle sattuu monenlaista yllätystä ja takapakkia ja meidän suvussa perhe on ensisijainen tuki ja turva. Kun elämä potkii päähän, niin kotiin saa tulla aina ja luottaa perheen tukeen.

Ps. Kun kasvattaa lapsensa,ei tarvitse pelätä perseilyä, laiskottelua tai epäkunnioittavaa käytöstä heiltä ja pidemmätkin vierailut sujuu hyvin. Suosittelen lämpimästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Kyse on omasta perheestä. Ei ihme, että ollaan raskaasti verotettu maa, kun perheeseen ei voi luottaa ja kaikkeen tarvitaan yhteiskunnan tukea. Kyllä jokaisen kohdalle sattuu monenlaista yllätystä ja takapakkia ja meidän suvussa perhe on ensisijainen tuki ja turva. Kun elämä potkii päähän, niin kotiin saa tulla aina ja luottaa perheen tukeen.

Ps. Kun kasvattaa lapsensa,ei tarvitse pelätä perseilyä, laiskottelua tai epäkunnioittavaa käytöstä heiltä ja pidemmätkin vierailut sujuu hyvin. Suosittelen lämpimästi. 

Ottaisivatko lapsesikin sinut ja uuden puolisosi luokseen asumaan?

Vierailija
104/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, ovat aina tervetulleita. Täällä on tilaa ja pariskunnalle oma huone milloin ikinä haluavat tulla.

Taas näitä. Etkö päästä lapsiasi itsenäistymään?

Ovathan nuo jo 7-10 vuotta asuneet muualla opiskelun ja työn takia. Kyllä meillä kaikilla on oma elämä, mutta aina on ihana nähdä ja viettää yhdessä aikaa.  Kaksi viikkoa tai kaksi kuukautta täällä. Onnistuu hyvin. Asunto on iso, joten täälläkin jokainen saa omaa rauhaa. Tyhmä kysymys siis itsenäistymisestä.

Vierailija
105/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, ovat aina tervetulleita. Täällä on tilaa ja pariskunnalle oma huone milloin ikinä haluavat tulla.

Ovathan nuo jo 7-10 vuotta asuneet muualla opiskelun ja työn takia. Kyllä meillä kaikilla on oma elämä, mutta aina on ihana nähdä ja viettää yhdessä aikaa.  Kaksi viikkoa tai kaksi kuukautta täällä. Onnistuu hyvin. Asunto on iso, joten täälläkin jokainen saa omaa rauhaa. Tyhmä kysymys siis itsenäistymisestä.

No, oikeasti itsenäinen ihminen ei kokisi tarvetta muuttaa takaisin kotiin äidin lihapatojen ääreen passattavaksi.

Vierailija
106/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin. Tietenkin. En tosiaan alkaisi kinuamaan rahoja jostain leikkelepaketista vaan pitäisin itsestäänselvänä että nuoret säästävät rahansa siltä ajalta kun asuvat luonani ja minä maksan kaupassa. Nuoret tarvitsevat rahojaan varmasti vielä monta kertaa. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät auta nuoriaan vaikka voisivat. Olisin vieläpä iloinen asiasta. Tilaa on ja minulla on varaa. 

Miten nuorista puhut?

Alle 30. Omat ovat 19 ja 21.

Vierailija
107/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin. Tietenkin. En tosiaan alkaisi kinuamaan rahoja jostain leikkelepaketista vaan pitäisin itsestäänselvänä että nuoret säästävät rahansa siltä ajalta kun asuvat luonani ja minä maksan kaupassa. Nuoret tarvitsevat rahojaan varmasti vielä monta kertaa. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät auta nuoriaan vaikka voisivat. Olisin vieläpä iloinen asiasta. Tilaa on ja minulla on varaa. 

Miten nuorista puhut?

Nuohan ovat nuoria aikuisia, tai ainakin tuo 21v. Mutta sinä voit toki passata heitä kolmekymppisiksi asti.

Vierailija
108/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oikeasti itsenäinen ihminen ei kokisi tarvetta muuttaa takaisin kotiin äidin lihapatojen ääreen passattavaksi.

No itsenäisyyden kanssa sillä ei ole juuri tekemistä. Fiksuahan se vaan olisi win-win, jos kerran välit ovat hyvät. 

Italiassa, ja muualla etelä- Euroopassa on tavallista asua kotona kolmekymppiseksi.

Vierailija
109/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asumaan, jos asuntoa vailla olisivat, mutta saisivat osallistua sekä kustannuksiin, että kodinhoitoon. Mitään ilmaista täysihoitolaahan ei aikuisille ihmisille tarvitse pitää.

Vierailija
110/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen hemmottelu kovin fiksua ole. Miten pärjäävät, kun mammaa ei enää ole passaamassa?

Hyvin! Ei siitä ole kyse ainakaan mun lasten kohdalla etteivätkö pärjäisi. En vaan näe miksi en saisi maksaa heidän menojaan ja hemmotella muutenkin, kun on kerran mahdollisuus siihen. 

Mistä tiedät, että hyvin?

Jo se, että he ottavat vastaan rahasi ja hemmottelusi kertoo heistä riittävästi.

No kai minä nyt omat lapseni tunnen! Työelämässä ovat, ja ihan hyvin tulevat toimeen. Eivät nyt silti niin rikkaita etteikö olisi kiva saada ylimääräistä välillä. Tykkäävät matkustella, joten voivat käyttää siihen enemmän rahaa sitten. Tai mihin nyt milloinkin. Mulla on kaikki mitä tarvitsen, ja ylikin. Ihan omasta tahdostani haluan maksaa asioita lapsilleni. Heillehän kaikki lopulta muutenkin jää. 

Vierailija
111/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsenäisyyden kanssa sillä ei ole juuri tekemistä. Fiksuaha

Onhan. Ei itsenäinen ihminen halua muuttaa takaisin kotiin, vaan pärjätä itse.

Vierailija
112/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuorista puhut?

Nuohan ovat nuoria aikuisia, tai ainakin tuo 21v. Mutta sinä voit toki passata heitä kolmekymppisiksi asti.

Tietysti passaisin jos muuttaisivat kotiin. Molemmat asuvat opiskelupaikkakunnalla ja toinen tuleekin nyt kesällä kolmeksi kuukaudeksi kesätöihin ja asumaan luokseni. Ja on sanomattakin selvää että maksan käytännössä kaiken. En edes suostuisi mihinkään muuhun. 

Vierailija
113/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jos tulisivat. Mutta tuskin kelpaa tämä 100 neliön koti kun itse asuvat 600 neliön talossa maailmalla. 

Vierailija
114/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuorista puhut?

Tietysti passaisin jos muuttaisivat kotiin. Molemmat asuvat opiskelupaikkakunnalla ja toinen tuleekin nyt kesällä kolme

Sinulla taitaa olla vaikeuksia päästää lapsistasi irti?

Vierailija
115/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin n kuukauden putkiremonttia paossa mieheni kanssa hänen vanhempiensa luona. Ei oltu vielä naimisissakaan silloin. Å Osallistuttiin ruokakustannuksiin niin paljon kuin antoivat osallistua kiitokseksi. Auttoi kyllä paljon siinä tilanteessa.

Vierailija
116/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisivatko lapsesikin sinut ja uuden puolisosi luokseen asumaan?

En osaa tuota uutta puolisoa kuvitella, ilmeisesti yrität sillä hakea vastinetta lapsen puolisolle. Meillä lasten puolisot ovat osa perhettä.

Toisen lapsen luona olen joka kuukausi 3 yötä putkeen työmatkoilla, vaikka asuu yksiössä. Toisen lapsen ja hänen puolison kodissa on vietetty enemmän aikaa silloin, kun olivat ulkomaan komennuksella. 

Turha tietenkään vannoa, mutta jos vaikka tulisi vesivahinko, niin ekana miettisin että lasten luokse mentäisiin evakkoon. Varmasti tulee sekin aika, kun joku tuollainen tilanne tulee vastaan.

Tässä on muuten vielä sellainen hassu juttu, että vaikka olisin varma että minä en tarvittaessa olisi tervetullut lasten luo, se ei muuttaisi asiaa. Koska kysymys on arvoistani. Minä en yksinkertaisesti halua olla ihminen, joka ei auttaisi omaa perhettään. 

Vierailija
117/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ja ruokkisin. Niin kauan kuin itse käyn töissä ansaitsemassa elantoa, ei mun lasten ja heidän kumppaneidensa tarvitse meillä oleskelusta ja ruoista maksaa.

Ilmeisen hyvät tulot? Saatat joutua työttömäksi tai sairastua. Kannattaisi jättää säästöjä pahan päivän varalle ja vaatia aikuisia lapsia ja heidän kumppaneitaan maksamaan omat menonsa.

Ehkä hänellä on jo säästöjä. Elämästä saa nauttiakin. 

Ihmiset nauttivat eri tavalla. Toiset taantumalla lapsiperheeksi, toiset elämällä omaa elämää.

Vierailija
118/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ja hänen aviomiehensä asuivat luonani aikoinaan luonani muutaman kuukauden. He muuttivat muualta tälle seudulle ja ostivat täältä oman asunnon myöhemmin.

Vuokraa en tietenkään ottanut, mutta osallistuivat kyllä esim. sähkökuluihin ja talon töihin. Ruokaa ostivat ja tekivät kiitettävästi.

Mukavaa aikaa oli.

Vierailija
119/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa työkomennuksen vuoksi ovat olleetkin melkein 3 kk. Kaikki osaa tehdä ruokaa,. Oli vain yksi ehto, minä maksoin ruokapuolen,  verkkokauppa-asiakas kun olen ollut monta vuotta.  Ihan turha yrittää provosoida.  Ei onnistu, sillä jälkikasvu puolisoineen ovat rakkaita. Ja ihan tiedoksi: en käy siivoamassa jälkikasvun kodeissa, joten hekään eivät siivoa täällä.

Vierailija
120/165 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi