Ottaisitko lapsesi ja hänen kihlattunsa luoksesi asumaan 2 kuukaudeksi ja ruokkisit heidät?
Kommentit (165)
Tämä aloitus oli jo aiemmin. Keksi uusi.
Kyllä, mutta en ilmaiseksi. Ilmaisia lounaita ei ole. Ja niistä saa myös lapsi kihlattuineen maksaa.
ei pääse tällaista tilannetta tulemaan kun olen vela
Ottaisin toki asumaan, mutta en ruokkisi aikuisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en ilmaiseksi. Ilmaisia lounaita ei ole. Ja niistä saa myös lapsi kihlattuineen maksaa.
Paljon pyttäisi vuokraa?
Ottaisin pakon edessä, mutta asumismenoista pitäisi maksaa.
Mun lapsi perheineen asui meillä pari kuukautta kun uuden asunnon valmistuminen viivästyi ja vanha oli myyty. Mielelläni tein ruuat heillekin. Tämän palstan ulkopuolella on melko epätavallista että ei olisi sellaiseen varaa. Ja halua.
Maksavat oman osansa kuluista jos noin pitkäksi aikaa tulisivat. Olen pienituloinen eläkeläinen ja joudun muutenkin penniä venyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon pyttäisi vuokraa?
En tiedä mitä tuo pyttäisi tarkoittaa, mutta sopivasti kahden ihmisen asumiskustannusten verran+ vesimaksut+ruokaraha. Ja ainaskin minun lapset ovat ruuanlaitto taitoisia, joten en kyllä mikään piika heille olisi.
Minun vanhemmat otti oikein mielellään minut asumaan heille muutamaksi kuukaudeksi rempan ajaksi. He myös maksoivat ruoat ja muut kulut. Ja muutenkin he toivovat, että vierailisin enemmän.
Kuulostaa omaan korvaan erikoiselta, että jotkut pyytäisivät maksun lapseltaan.
Kyllä. Maksutta, mutta en vastikkeetta. Saisivat tehdä oman osuutensa omskotitalon töistä, vuodenajasta riippuen. Polttopuiden tekoa+kantamista, kasvimaan laittoa, ruohonleikkuuta, ikkunoiden pesua, rännien putsausta, nuoremoien sisarusten kyyditsemistä, koirien lenkittämidtä, ruuuanlsittoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat otti oikein mielellään minut asumaan heille muutamaksi kuukaudeksi rempan ajaksi. He myös maksoivat ruoat ja muut kulut. Ja muutenkin he toivovat, että vierailisin enemmän.
huom. Lapsi ja kihlattu eli 2 ihmistä!
Asuttiin silloisen pitkäaikaisen poikaystävän kanssa kolmena kesänä lapsuuden kodissani, koska opiskelukaupungista ei riittänyt omaan alaan liittyviä kesätöitä kaikille opiskelijoille. Vuokraa ei tarvinnut maksaa ja välillä ostettiin omia ruokia ja välillä porukoiden ostamia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Kai tarjosit maksua asumisesta ja ostit ruokaa?
Jos et, niin aikamoinen pummi olet.
Tottakai mutta luultavasti maksaisivat oman ruokansa. Vuokraa en kyllä kehtaisi pyytää kummaltakaan:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tarjosit maksua asumisesta ja ostit ruokaa?
Jos et, niin aikamoinen pummi olet.
Kehtaako joku pyytää maksua asumisesta? Muistan kun siskoni ulkomaalainen poikaystävä oli täällä suomessa 90päivää ausseista ja vaikka äitini oli köyhä ja eli toimeentulotuella ei ottanut kyllä maksua "asumisesta" . Omat ruuat kyllä se poika silloin osti, mutta ei muuta.
Juu. Meillä on ollut tällainen tilanne, jossa olisin näin tehnyt, mutta he tahtoivat maksaa ruuasta. Sovimme sitten niin, että välillä ostivat jotain ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä puhuttu lapsesta ja kihlatusta? Ei pelkästä lapsesta. Osaako ihmiset enää lukea?!
En voisi kuvitellakaan, etteivätkö omat vanhempani ottaisi minua ja avopuolisoani luokseen muutamaksi kuukaudeksi, jos sellainen tarve tulisi. Eivätkä varmasti ottaisi mitään rahaa, vaikka sitä tarjoaisimmekin, mutta toki kotitöihin ja talon töihin osallistuisimme ja mahdollisesti jonkin projektin siellä tekisimme, esim. pieni remontti tms. Ja samoin myös avopuolisoni vanhempien kohdalla, tosin asuvat kauempana.
Lapseni olen ottanut koitiin asumaan, kun asunnossaan oli putkiremppa. Tyttöystävä oli aika paljon meillä, mutta ei muuttanut mukana asumaan.
Siis jos tilaa on, ottaisin lapsi muistaa sen aina. Toki odottaisin nuorelta parilta osallistumista pikkasen kodin kustannuksiin, pesuaineet, ruoka yms.