Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada ystävä lopettamaan ulkonäköni jatkuva kommentointi?

Vierailija
22.03.2025 |

Taas sain kuulla ikävää kommenttia ystävältä ulkonäkööni liittyen. Takaisin en ala veetuilemaan mutta miten saada loppumaan asiaton käytös. Kahvittelun lomassa ystävä heittelee ikäviä kommentteja siitä kuinka minulla on taas tehty meikki tietyllä tavalla kuten sillä ja sillä julkimolla tai kaulassa on tuttuun tapaan ainainen musta huivi kuten henkilöllä x. Mitä vielä kun nyt sinulla on taas nuo samanlaiset kengät kuin julkimo x:llä tai hänen työkaverilla. Eikö voi olla muuta tyyliä tai meikkiä? Onko aina pakko tehdä noin?

En seuraa kenenkään julkimon tyyliä toisin kuin ystävä tekee ja vertaa minua muihin ja minun päällä kaikki näyttää aina halvemmalta ja huonommalta kuin muilla. Laittaisit joskus päällesi keltaista, se on sinun oikea värisi. Julkimoilla x ja y ei ole keltaista, mutta se ei värianalyysin mukaan sovi minulle vaan tekee sairaannäköiseksi ja koen ystävän ehdottavan vain saadakseen minusta rumemman. Voiko olla?

Mielessä on käynyt välien katkaiseminen mutta en viitsisi toimia niin radikaalisti. Ei tuollainen kommentointikaan mukavaa ole. Neuvoja?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vain ystävä. Vähän hankalampi tilanne olis jos kyseessä olis anoppi, äiti tai mummo.

Totta. Tuollaisen "ystävän" voi aina poistaa elämästään, mutta oman vastaavanlaisen perheenjäsenen totaalivältteleminen on todella vaikeaa. 

Vierailija
62/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin tuollaisen tuulitunnelin pois elämästäni. En jaksa kuunnella ilkeitä nalkuttajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, täsllaisesta on kokemusta. Huomauttelua, arvostelua, arvioimista, vertailemista. Nokkimistakin. Otin sitten lopulta kissan pöydälle. Jonkinlaista kateutta ja epävarmuutta siinä oli taustalla. Ystäviä olemme edelleen. Puhukaa.

Aina puhuminen ei auta, vaikka keskustelun jälkeen ymmärrystä olisikin, niin en voisi pitää tuollaista ihmistä enää elämässäni, koska luottamus olisi mennyttä.

Puhuminen ei auta silloinkaan, jos kyseessä on rajaton ihminen, jolla on vilpittömästi mielestään oikeus ohjeistaa toista ja joka vain tarkoittaa hyvää. Tällainen ihminen osaa kyllä vääntää mustan valkoiseksi ja manipuloida ystävänsä uskomaan, että tämä on vain liian herkkänahkainen/ennakkoluuloinen/vanhentuneeseen tyyliin jämähtänyt/mitä lie. Ainoa keino säilyttää oma mielenterveys j

Ohis kyselee tähän väliin että miten laitetaan välit poikki asiallisesti? Ghoustaaminen olisi niin helppoa.

Vierailija
64/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian rauhallisesti mutta suoraan puheeksi. Sanot, että sinusta tuntuu pahalta kaikki ulkonäköäsi ja pukeutumistasi koskeva kommentointi, ja pyydät että tästä eteenpäin puhuisitte jostain muusta. Sitten kun hän muutaman kerran aluksi vahingossa harhautuu aiheeseen katkaisee puheen ja sanot, että kiitos tästä et halua keskustella. Jos ei muutaman kerran jälkeen tilanne muutu, lopetat yhteyden pitämisen.

Vierailija
65/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen nokkija ole mikään ystävä. Vaihtoehtoja on tässä kohtaa kaksi: joko alat närppiä häntä samalla tavalla takaisin tai katkaiset välit. Ns. ystäväsi on rajaton eikä näe sinua erillisenä ihmisenä vaan jonain hänen omana projektinaan, jota hän voi "tuunata" mielensä mukaan.

Ja todellakin hän voi vaatia sinua pukeutumaan keltaiseen siksi, että se ei ole sinun värisi. Feikkiystävät eivät halua sinun loistavan ja olevan eduksesi vaan päinvastoin. Erehdyin kerran nuorena leikkaamaan otsatukan, koska eräs silloinen "kaverini" jankutti, että sellainen sopisi minulle niin hyvin. Epäröin, koska itse en kokenut asiaa niin mutta päätin lopulta kokeilla. Lopputuloksena näytin pikkulapselta, sellaiselta viattomalta hölmöltä ja se lienee ollut tarkoituskin. Niin sanottu ystäväni pääsi näyttämään rinnallani upealta ja naiselliselta. Jos joku jankkaa ja painostaa sinua muuttamaan tyyliäsi tietynlaiseksi, vaikka et kokisi sellaista om

Feikkiystävät eivät missään nimessä halua sinun loistavan ja osaavat olla täydellisesti paikalla, kun sinulla menee hyvin mutta auta armias kun elämässä menee huonosti niin kaikkoaa myös feikit ystävät. Minulla oli liian kauan elämässä feikkiystävä joka aina keksi ovelasti valittaa, syytellä, moittia ja haukkua kaikkea minussa aina ulkonäöstä tekemiini valintoihin tai tekemättä jättämisiin. Aina syy oli minussa ja tämä aiheutti minussa niin valtavan pahan olon myrskyn ja masennuksen, josta toipuminen kesti kauan.

Sinun "tuunaus - otsatukka" tarinasta muistui mieleeni kerta, jolloin feikkiystäväni kanssa olimme yhdessä ostoksilla ja aina kun näin jonkin kauniin vaatteen, niin tämä "ystävä" alkoi valittaa ettei se ja se sovi minulle ja ovelasti ohjasi minut mummomaisiin vaatteisiin eli sellaisiin, joissa näyttäisin ikäistäni vanhemmalta. Kuviot, värit ja vaatteiden muoto eivät sopineet minulle laisinkaan, mutta feikin mielestä ne olisivat olleet täydelliset ja kun kieltäydyin sovittamasta, niin feikin ilme synkkeni. Kylmät väreet piirivät pintaan, kun muistelenkin tapahtunutta. En luovuttanut vaan päästin tämän feikkiystävän menemään, koska en ansaitse tuollaista kohtelua.

Vierailija
66/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ystävän mielestä hauskaa? Mulla oli kaveri, joka nautti siitä, että sai huomautella toisten virheistä ja tehdä sellaisia sarkastista heittoja, ihan tilanteesta riippumatta tarttui näihin tilaisuuksiin aina. Se oli hänen käsitys huumorista, hän ei oikeasti ollut ilkeä, tai ei tarkoittanut olla. 

Vierailija
67/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä nuo tahallaan rumentavat "ystävät". 

Itselläni oli samanlainen. Hän mm. yritti manipuloida minut leikkaamaan pitkät hiukseni. Itseään hän aina ajoittain kehui, miten miehet kiinnitävät häneen huomiota (ihan tavallinen nainen oli).

Vierailija
68/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttäviä nuo tahallaan rumentavat "ystävät". 

Itselläni oli samanlainen. Hän mm. yritti manipuloida minut leikkaamaan pitkät hiukseni. Itseään hän aina ajoittain kehui, miten miehet kiinnitävät häneen huomiota (ihan tavallinen nainen oli).

Taroitit kai että ystäväsi "kehui" itseään nostamalla itsensä sinun yläpuolelle. Olen itse kokenut saman ja nykyään en ole enää tekemisissä kyseisen valekaverin kanssa.

Vierailija
69/70 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehillä tuollaista kateellista panettelua?

Mitä luulet? Ei koska miehet ovat korkeintaan kateellisia muista asioista eikä me äijät olla noin pikkumaisia neitejä.

Vierailija
70/70 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ystävä, joka kommentoi epäsuorasti ja oudosti ulkonäköäni ja keskusteluissa hänellä on muutenkin sellaisia kommentteja, joita aloin ihmettelemään.  Hän kommentoi meikkiä häissäni, että miksi kaikilla on tuollainen. Ja kerran ihoani, että asia x auttaa huonoon ihoon. Minulla on siis krooninen ihosairaus, johon hänen neuvonsa ei auta. Hän myös vastaa joihinkin asioihin tympeästi kahdella sanalla.

Muutin toiselle paikkakunnalle ja pidän kyllä yhteyttä viestitellen, mutta tapaamista en enää ehdota.

En usko, että sellaiset ihmiset tajuavat, että loukkaavat toista. Luulen, että he joko suuttuisivat tai käyttyisivät muulla tavoin teatraalisesti, jos asiasta mainitsisi. Oma neuvoni vähentää yhteydenpito minimiin, viestittelytasolle tai lopettamaan ystävyys.