Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystävä lopettamaan ulkonäköni jatkuva kommentointi?

Vierailija
22.03.2025 |

Taas sain kuulla ikävää kommenttia ystävältä ulkonäkööni liittyen. Takaisin en ala veetuilemaan mutta miten saada loppumaan asiaton käytös. Kahvittelun lomassa ystävä heittelee ikäviä kommentteja siitä kuinka minulla on taas tehty meikki tietyllä tavalla kuten sillä ja sillä julkimolla tai kaulassa on tuttuun tapaan ainainen musta huivi kuten henkilöllä x. Mitä vielä kun nyt sinulla on taas nuo samanlaiset kengät kuin julkimo x:llä tai hänen työkaverilla. Eikö voi olla muuta tyyliä tai meikkiä? Onko aina pakko tehdä noin?

En seuraa kenenkään julkimon tyyliä toisin kuin ystävä tekee ja vertaa minua muihin ja minun päällä kaikki näyttää aina halvemmalta ja huonommalta kuin muilla. Laittaisit joskus päällesi keltaista, se on sinun oikea värisi. Julkimoilla x ja y ei ole keltaista, mutta se ei värianalyysin mukaan sovi minulle vaan tekee sairaannäköiseksi ja koen ystävän ehdottavan vain saadakseen minusta rumemman. Voiko olla?

Mielessä on käynyt välien katkaiseminen mutta en viitsisi toimia niin radikaalisti. Ei tuollainen kommentointikaan mukavaa ole. Neuvoja?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pidät tylyä ihmistä ystävänäsi. Tai jos on aina kommentoiva. Eikö voi erota. Varmasti hän keksii aina jotain mikä ei sovi päällesi tai häiritsee, ei tietoa miksi häiritsee. Ei resonoi ehkä teidän välillä vaan. Et voi muuttaa toista välttämättä tai käytöstä, tai ei kannata etsiä hänen hyväksyntää tai ystävyyttä väkisin roikkumalla. Sanotko suoraan ettet halua sitä kommentointia ettei se tunnu kivalta, vaan aiot pukeutua kuten haluat. Ettei ole julkkiksista kyse. 

Vierailija
22/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuittailisi takaisin, mutta sanoisin, että sovitaanko, että emme kumpikaan arvostele toistemme meikki-, pukeutumis- ym. valintoja. Voit sanoa, että et ole pyytänyt meikki- ja pukeutumisvinkkejä. Kai ystäväsi kuitenkin puhetta ymmärtää?

En ala kuittailemaan takaisin enkä ole ihmisenä mikään ilkeilijä. Kiitos neuvosta. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pidät tylyä ihmistä ystävänäsi. Tai jos on aina kommentoiva. Eikö voi erota. Varmasti hän keksii aina jotain mikä ei sovi päällesi tai häiritsee, ei tietoa miksi häiritsee. Ei resonoi ehkä teidän välillä vaan. Et voi muuttaa toista välttämättä tai käytöstä, tai ei kannata etsiä hänen hyväksyntää tai ystävyyttä väkisin roikkumalla. Sanotko suoraan ettet halua sitä kommentointia ettei se tunnu kivalta, vaan aiot pukeutua kuten haluat. Ettei ole julkkiksista kyse. 

En pidä elämässäni ihmistä, joka loukkaa jatkuvasti minua. Haluan molemmin puolista arvostamista enkä arvostelua.

Vierailija
24/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulle, ettei "ystävä" kuittaile, kun asenne on kuitenkin noin epäystävällinen ja epäkunnioittava?  Jos sanoja ei lausuttaisi ääneen, ajatukset pysyisivät kuitenkin.  Minulla on ollut tuollainen "ystävä", joka katkaisi välinsä minuun löytäessään parempaa suraa. Vieläkin harmittaa, että jäin  hänen seuraansa niin kilttinä ja kaiken ilkeilyn vastaanottavana, vaikka tästä on parikymmentä vuotta. Ryhdistäydy, sinulla on velvollisuus suojella itseäsi, eikä vain keksiä, miten tuollainen halveksunta puheen tasolla saataisi loppumaan. 

Ei riitä mutta en kohtele ystävääni enkä muitakaan noin ikävästi kommentoimalla tai ajattelemalla pahaa. Haluan että minua arvostetaan mutta ei arvostella.

Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Pakkomielteisesti vaadit "ystäväsi?" arvostavan sinua. Mikä tarve sinulla on saada juuri hänen arvostuksensa? "Ystäväsi" ei koe arvostavansa sinua ja siihen sinun täytyy tyytyä, mikäli jatkat "ystävyyssuhdettanne". Tuo sana "Haluan" on voimakas ja kertoo jonkinlaisesta pakottamisesta, toinen kummallinen lause on "Haluan että minua ARVOSTETAAN mutta ei ARVOSTELLA." Ystävyyssuhteisiin pitää kuulua myös arvostelun sietäminen, kunnioitus pitää ansaita. Nyt olet jäänyt ajatusten tasolle, "ystäväsi" ei koe telepaattista yhteyttä selvästikkään, hän ymmärtää vain sen, että kerrot missä rajasi kulkee.

Vierailija
25/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen yhden kaverin vaimo on tuollainen piikittelijä. Hänen seurassaan ei pysty olemaan. Kerran sanoi että sun pitäs leikata ihan lyhyt tukka (mulla on pitkät hiukset). Toisen kerran sanoi että näytät ihmiseltä joka lihoo todella helposti, olet sen mallinen (olen hoikka). Jatkoi että kyllä sen orastavan lihavuuden näkee aina. Tämän kommentin jälkeen vedin takaisin samalla mitalla. Kysyin että etkö sinä kohta jää jo eläkkeelle (hän on 10 vuotta mua vanhempi). Jäi tuijottamaan mua suu auki ja sanoi ettei jää pitkään aikaan. Totesin, että olet nopeasti vanhenevaa sorttia, sen näkee. On sitten puhunut yhteisille tutuille kuinka kauhea olen. Selvisi etten ollut ainoa kehen oli piikittelyään kohdistanut.

Vierailija
26/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulle, ettei "ystävä" kuittaile, kun asenne on kuitenkin noin epäystävällinen ja epäkunnioittava?  Jos sanoja ei lausuttaisi ääneen, ajatukset pysyisivät kuitenkin.  Minulla on ollut tuollainen "ystävä", joka katkaisi välinsä minuun löytäessään parempaa suraa. Vieläkin harmittaa, että jäin  hänen seuraansa niin kilttinä ja kaiken ilkeilyn vastaanottavana, vaikka tästä on parikymmentä vuotta. Ryhdistäydy, sinulla on velvollisuus suojella itseäsi, eikä vain keksiä, miten tuollainen halveksunta puheen tasolla saataisi loppumaan. 

Ei riitä mutta en kohtele ystävääni enkä muitakaan noin ikävästi kommentoimalla tai ajattelemalla pahaa. Haluan että minua arvostetaan mutta ei arvostella.

Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Pakkomielteisesti vaadit "ystäv

Sinustako on oikein että ystäväsi saa arvostella päin naamaa ja yrittää saada muuttumaan rumemmaksi? Hyväksyt kiusaamisen ja suoran ilkeilyn?

Vierailija
27/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen yhden kaverin vaimo on tuollainen piikittelijä. Hänen seurassaan ei pysty olemaan. Kerran sanoi että sun pitäs leikata ihan lyhyt tukka (mulla on pitkät hiukset). Toisen kerran sanoi että näytät ihmiseltä joka lihoo todella helposti, olet sen mallinen (olen hoikka). Jatkoi että kyllä sen orastavan lihavuuden näkee aina. Tämän kommentin jälkeen vedin takaisin samalla mitalla. Kysyin että etkö sinä kohta jää jo eläkkeelle (hän on 10 vuotta mua vanhempi). Jäi tuijottamaan mua suu auki ja sanoi ettei jää pitkään aikaan. Totesin, että olet nopeasti vanhenevaa sorttia, sen näkee. On sitten puhunut yhteisille tutuille kuinka kauhea olen. Selvisi etten ollut ainoa kehen oli piikittelyään kohdistanut.

Hyvä että on sanavalmiita ihmisiä kuten sinä. Tuntuu ettei se (kaverin vaimo) hlö näe itseään, vain muiden sanomat. 

Vierailija
28/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä ennen tapaamistasi miten sinun tulisi olla ja pukeutua, millaisen kampauksen hän sinulle toivoisi. Kysy kaikessa neuvoa, siten pidät ystäväsi tyytyväisenä, samoin sinä saat tyydytystä sillä olethan kiltti ihminen. Hän arvostaisi kiltteyttäsi ehkä jopa sinua. Täällä palstalla on myös kilttimies, toivon että pian teitä olisi kaksi yhdessä. Kilttinainen ja kilttimies, miksei jopa kilttiasuinen mies/ kilttimies.

Vierailija
29/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ystävältä tuo, että vaihtoon vaan. 

Vierailija
30/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Pakkomielteisesti vaadit "ystäv

Terveillä ihmisillä mihinkään suhteeseen ei kuulu arvostelu ja tästä olen lähipiirini kanssa täysin samaa mieltä. Saa alkaa laputtamaan välittömästi jos alkaa arvostelemaan minua tai muita ja arvosteluun taipuvaiset ihmiset ovat aina heikkoja jollain tasoa.

Vierailija
31/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuuluu sietää ARVOSTELUA, koska ARVOSTELU kuuluu aitoon ystävyyteen. Ei saa olla niin herkkänahkainen itkupilli.

Vierailija
32/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettu kilttinainen.

Vierailija
33/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on narsissi ja haluaa pukea ap:n narsissinkeltaiseen, jotta voisi sijoittaa tähän sisällään kokemansa syvän häpeän, jota ei pysty kohtaaman.

Vierailija
34/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just tuollanen "kaveri" ja aluksi kilttinä ihmisenä vaan alistuin kohtaloon. Olin tosi nuori silloin, niin en osannut puolustautua, helppo kohde tämän pahan olon purkauksille. No vähitellen sitten etäännyin hänestä, nyt ei olla pian 10 vuoteen oltu tekemisissä :D

Vierailija
35/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuuluu sietää ARVOSTELUA, koska ARVOSTELU kuuluu aitoon ystävyyteen. Ei saa olla niin herkkänahkainen itkupilli.

Näin. Terve persoona sietää arvostelua, osaa suodattaa siitä hyvän ja joskus pahan tarkoituksen, loput voi jättää omaan arvoonsa. Aitoon ystävyyteen kuuluu molemminpuolinen tunteiden näyttäminen ja siitä kertominen, myös vastavuoroisuus. Toinen ei ole välttämättä ajatustenlukija, vaan vaatii rajanvetoa sille mitä suustaan päästää, mikäli se loukkaa toista tarpeettomasti. Kutsut häntä silti ystäväksi, se sanana yleensä kertoo että arvostat hänet läheiseksi, eli jotain ja paljonkin hyvää tässä ystävässäsi on. Muutenhan vanha sanonta " kun on tällainen ystävä, niin vihollista ei enää tarvitse" pitäisi paikkansa. Onko sinulla muita ystäviä? Oletko epätoivoinen ja pidät väkisellä kiinni "ystävyydestänne" vaikka toiselle "ystävyyssuhde" olisi jokin vitsi. Vaikutat masokistiselta suhteessa tähän ihmiseen, vain kertomalla hänelle ettet pidä arvostelustaan, vaan toivot hänen arvostavan sinua, näet reaktion.

Vierailija
36/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kuulu millään tavalla. Aitoon ystävyyteen kuuluu kaverin hyväksyminen sellaisena kuin on, epäytäydellisenä virheineen. Aivan ihme asenne sinulla!

Vierailija
37/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa hänestä. Ei ole ystävä. Onko hänellä muita ystäviä? 

Sanot, että

lopeta.

Sanot, että katsopa peiliin ja jatka siellä kommentointia. Minun ulkomuotoni kommentointi saa nyt loppua. Tuo kommmentointi loukkaa minua, joten lopeta se.

Ei tarvitse erota ystävästä. Voi sanoa.

Kasvun paikka. Teille kummallekin.

Vierailija
38/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävä on kateellinen tyylistäsi. Sano hänelle kiitos mielipiteestäsi ja vaihda aihetta sen enempää asiaa kommentoimatta. Ei hän jaksa kauaa jatkaa ja ehkä jopa tajuaa olevansa pelle.

Vierailija
39/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko yläasteella?😅

Vierailija
40/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena samanlainen ystävä ja katkaisin välit täysin. Se oli täysin oikea valinta. Huomasin, että aloin lopulta nähdä itseni rumana, kun kaveri sitä aina toitotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan