Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystävä lopettamaan ulkonäköni jatkuva kommentointi?

Vierailija
22.03.2025 |

Taas sain kuulla ikävää kommenttia ystävältä ulkonäkööni liittyen. Takaisin en ala veetuilemaan mutta miten saada loppumaan asiaton käytös. Kahvittelun lomassa ystävä heittelee ikäviä kommentteja siitä kuinka minulla on taas tehty meikki tietyllä tavalla kuten sillä ja sillä julkimolla tai kaulassa on tuttuun tapaan ainainen musta huivi kuten henkilöllä x. Mitä vielä kun nyt sinulla on taas nuo samanlaiset kengät kuin julkimo x:llä tai hänen työkaverilla. Eikö voi olla muuta tyyliä tai meikkiä? Onko aina pakko tehdä noin?

En seuraa kenenkään julkimon tyyliä toisin kuin ystävä tekee ja vertaa minua muihin ja minun päällä kaikki näyttää aina halvemmalta ja huonommalta kuin muilla. Laittaisit joskus päällesi keltaista, se on sinun oikea värisi. Julkimoilla x ja y ei ole keltaista, mutta se ei värianalyysin mukaan sovi minulle vaan tekee sairaannäköiseksi ja koen ystävän ehdottavan vain saadakseen minusta rumemman. Voiko olla?

Mielessä on käynyt välien katkaiseminen mutta en viitsisi toimia niin radikaalisti. Ei tuollainen kommentointikaan mukavaa ole. Neuvoja?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa hänestä. Ei ole ystävä. Onko hänellä muita ystäviä? 

Vierailija
2/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä sä saat siitä että olet tekemisissä "ystävän" kanssa joka piikittelee sinua jatkuvasti? Toinen vaihtoehto on juuri alkaa kuittaamaan takaisin, yleensä silloin saattaa kolahtaa siihen kohteeseenkin kuinka mukavalta se ulkonäön ruotiminen tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö sinulle, ettei "ystävä" kuittaile, kun asenne on kuitenkin noin epäystävällinen ja epäkunnioittava?  Jos sanoja ei lausuttaisi ääneen, ajatukset pysyisivät kuitenkin.  Minulla on ollut tuollainen "ystävä", joka katkaisi välinsä minuun löytäessään parempaa suraa. Vieläkin harmittaa, että jäin  hänen seuraansa niin kilttinä ja kaiken ilkeilyn vastaanottavana, vaikka tästä on parikymmentä vuotta. Ryhdistäydy, sinulla on velvollisuus suojella itseäsi, eikä vain keksiä, miten tuollainen halveksunta puheen tasolla saataisi loppumaan. 

Vierailija
4/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen nokkija ole mikään ystävä. Vaihtoehtoja on tässä kohtaa kaksi: joko alat närppiä häntä samalla tavalla takaisin tai katkaiset välit. Ns. ystäväsi on rajaton eikä näe sinua erillisenä ihmisenä vaan jonain hänen omana projektinaan, jota hän voi "tuunata" mielensä mukaan.

Ja todellakin hän voi vaatia sinua pukeutumaan keltaiseen siksi, että se ei ole sinun värisi. Feikkiystävät eivät halua sinun loistavan ja olevan eduksesi vaan päinvastoin. Erehdyin kerran nuorena leikkaamaan otsatukan, koska eräs silloinen "kaverini" jankutti, että sellainen sopisi minulle niin hyvin. Epäröin, koska itse en kokenut asiaa niin mutta päätin lopulta kokeilla. Lopputuloksena näytin pikkulapselta, sellaiselta viattomalta hölmöltä ja se lienee ollut tarkoituskin. Niin sanottu ystäväni pääsi näyttämään rinnallani upealta ja naiselliselta. Jos joku jankkaa ja painostaa sinua muuttamaan tyyliäsi tietynlaiseksi, vaikka et kokisi sellaista omaksesi, on taka-ajatuksena yleensä saattaa sinut epäedulliseen valoon. Älä haksahda siihen ansaan.

Vierailija
5/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mitä sä saat siitä että olet tekemisissä "ystävän" kanssa joka piikittelee sinua jatkuvasti? Toinen vaihtoehto on juuri alkaa kuittaamaan takaisin, yleensä silloin saattaa kolahtaa siihen kohteeseenkin kuinka mukavalta se ulkonäön ruotiminen tuntuu. 

En saa muuta kuin itkevät silmät ja pahan mielen.

Vierailija
6/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa hänestä. Ei ole ystävä. Onko hänellä muita ystäviä? 

Hänellä on muitakin ystäviä.

Vierailija
7/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulle, ettei "ystävä" kuittaile, kun asenne on kuitenkin noin epäystävällinen ja epäkunnioittava?  Jos sanoja ei lausuttaisi ääneen, ajatukset pysyisivät kuitenkin.  Minulla on ollut tuollainen "ystävä", joka katkaisi välinsä minuun löytäessään parempaa suraa. Vieläkin harmittaa, että jäin  hänen seuraansa niin kilttinä ja kaiken ilkeilyn vastaanottavana, vaikka tästä on parikymmentä vuotta. Ryhdistäydy, sinulla on velvollisuus suojella itseäsi, eikä vain keksiä, miten tuollainen halveksunta puheen tasolla saataisi loppumaan. 

Ei riitä mutta en kohtele ystävääni enkä muitakaan noin ikävästi kommentoimalla tai ajattelemalla pahaa. Haluan että minua arvostetaan mutta ei arvostella.

Vierailija
8/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystävä. Estä kaikilla kanavilla. Ei tarvitse kertoa syytä. 

Vierailija
9/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä etkö voi sanoa että koet ulkonäkösi kommentoinnin epämiellyttävänä ja ahdistavana. Jos hän ei halua ymmärtää toimintansa vaikutusta, ja muuta tapojaan, niin voit sanoa että tämä oli sitten tässä.

Vierailija
10/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet tarvitse etkä halua hänen kommenttejaan ulkonäöstäsi. Jos käytös silti jatkuu, lakkaa pitämästä yhteyttä häneen.

Vierailija
11/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä pitäisikö hän siitä, että arvostelisit häntä samalla tavalla. Ja sano, että sinusta tuo tuntuu ikävältä, koska pidät tai olet pitänyt häntä kuitenkin ystävänäsi. 

Vierailija
12/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen nokkija ole mikään ystävä. Vaihtoehtoja on tässä kohtaa kaksi: joko alat närppiä häntä samalla tavalla takaisin tai katkaiset välit. Ns. ystäväsi on rajaton eikä näe sinua erillisenä ihmisenä vaan jonain hänen omana projektinaan, jota hän voi "tuunata" mielensä mukaan.

Ja todellakin hän voi vaatia sinua pukeutumaan keltaiseen siksi, että se ei ole sinun värisi. Feikkiystävät eivät halua sinun loistavan ja olevan eduksesi vaan päinvastoin. Erehdyin kerran nuorena leikkaamaan otsatukan, koska eräs silloinen "kaverini" jankutti, että sellainen sopisi minulle niin hyvin. Epäröin, koska itse en kokenut asiaa niin mutta päätin lopulta kokeilla. Lopputuloksena näytin pikkulapselta, sellaiselta viattomalta hölmöltä ja se lienee ollut tarkoituskin. Niin sanottu ystäväni pääsi näyttämään rinnallani upealta ja naiselliselta. Jos joku jankkaa ja painostaa sinua muuttamaan tyyliäsi tietynlaiseksi, vaikka et kokisi sellaista om

Tämähän se on taustalla. En muuta itseäni enkä tyyliäni toisen vuoksi, jotta minut saataisiin näyttämään huonommalta. Kiitoksia sinulle ja teille muille arvokkaista neuvoista. <3

Vierailija
13/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muutu kuin katkaisemalla välit.

Miksi kuvittelet, että voisit muuttaa toista ihmistä? Oliko lapsuutesi turvaton vanhempien osalta?

Vierailija
14/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa upea ystävä. Mikä sisin!

Vierailija
15/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja todellakin hän voi vaatia sinua pukeutumaan keltaiseen siksi, että se ei ole sinun värisi. Feikkiystävät eivät halua sinun loistavan ja olevan eduksesi vaan päinvastoin. Erehdyin kerran nuorena leikkaamaan otsatukan, koska eräs silloinen "kaverini" jankutti, että sellainen sopisi minulle niin hyvin. Epäröin, koska itse en kokenut asiaa niin mutta päätin lopulta kokeilla. Lopputuloksena näytin pikkulapselta, sellaiselta viattomalta hölmöltä ja se lienee ollut tarkoituskin. Niin sanottu ystäväni pääsi näyttämään rinnallani upealta ja naiselliselta. Jos joku jankkaa ja painostaa sinua muuttamaan tyyliäsi tietynlaiseksi, vaikka et kokisi sellaista om

Onko muita keinoja tunnistaa tuollainen myrkyllinen käärme? Oksettaa ajatella miten kieroja jotkut osaavat olla.

Vierailija
16/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ystävä. Estä kaikilla kanavilla. Ei tarvitse kertoa syytä. 

Kiitos. <3

Vierailija
17/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuittailisi takaisin, mutta sanoisin, että sovitaanko, että emme kumpikaan arvostele toistemme meikki-, pukeutumis- ym. valintoja. Voit sanoa, että et ole pyytänyt meikki- ja pukeutumisvinkkejä. Kai ystäväsi kuitenkin puhetta ymmärtää?

Vierailija
18/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Vierailija
19/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se muutu kuin katkaisemalla välit.

Miksi kuvittelet, että voisit muuttaa toista ihmistä? Oliko lapsuutesi turvaton vanhempien osalta?

En kuvittele muuttaa ketään, vaan saada ymmärtämään kuinka loukkaavia kommentteja laukoo ulkonäöstäni ja saada sellaiset loppumaan. Itseluottamukseni on ollut olematon ollessani lapsi ja minua on kiusattu rankalla kädellä.

Vierailija
20/70 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Ei ole tarvetta laihduttaa, koska olen hoikka. Ystävälläni on ylipainoa mutta en ole koskaan kommentoinut sanallakaan asiasta hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä