Ulkoinen vanheneminen
Saatte kivittää minut mutta olen katkera siitä että miksi nuorena freesinä ja kauniina joutuu kärsimään sitten myöhemmin ulkoisesta vanhenemisesta ja siitä kuinka epäviehättävämmäksi muuttuu. Teen mitä tahansa jotta en näyttäisi elähtäneeltä vanhukselta kuin sitten 80-vuotiaana vihaisena hyväksyy sen tosiasian ettei voi näyttää nuoremmalta roikkuvine hamsteripussineen ja ryppyineen. Olen varmaan pinnallinen ihminen mutta mielestäni vanhuus ei ole kaunista.
Ymmärrän hyvin miksi useimmat turvautuvat kauneusleikkauksiin nuorekkaan ulkonäön saavuttamiseksi mutta toisaalta sekään ei anna parasta lopputulosta. Olisipa olemassa jokin tyyli että kauneuleikkaukset antaisivat luonnollisemman lopputuloksen ilman arpia ja muovinukke-vaikutelmaa.
Turha kirjoittaa että tajuat kyllä myöhemmin ettei ulkonäkö ole se pääasia. Mielestäni se on ja sitä toitotetaan ja mainostetaan kaikkialla... joten turha sanoa ettei se ole se tärkein.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Otin eilen pitkästä aikaa pari kuvaa itsestäni kun eräs keskustelutyyppi niitä kinusi. Ihan perusmeikin laitoin, vähän meikkivoidetta, ripsaia, huulikiiltoa jne. Vähän kyseenalaisen sivuponnarinkin viritin ja otin kuvat. Mielestäni olen aina ollut aika rruma, enkä pidä ulkonäöstäni, mutta tuo keskustelumies kehui.
Myöhemmin illalla laitoin uuden kuvan yhdelle deittisvustolle ja yllätytin kuinka paljon tykkäyksiä se sai, ihan hyvännnäköisiltä miehiltä. Että kai sitä voi joskus omaa vanhaa rupsahtanutta itseäänkin arvioida väärin sitten. Täytän sysksylläl 50.
Tykkäkyset ei oikeasti tarkoita mitään. Mä olen keskimääräistä rumempi nainen, eikä mua tosielämän puolella ikinä tulla iskemään missään. Ja kun itse lähestyn miehiä, minut torjutaan aina, poikkeuksetta.
Mutta minäkin sain Tinderissä satoja tykkäyksiä, kun laitoin tarkkaan valikoituja kuvia joissa meikit ja filtterit kohdillaan.
N38
Ääritapauksessa, kun hetkellisesti on flunssan takia väsyneempi niin kohdellaan, kuin vanhusta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan halua vanheta tai olla ruma mutta mä en ymmärrä sitä itsepetosta mitä monet ihmiset toitottaa itselleen niin miehet kuin naiset "olen nyt viiskymppisenä pareman näköinen kun koskaan". joo kyllä 50 vuotias voi olla vetäisevä ja onhan tuon ikäinen vielä nuorehkokin mutta kyllä mä ainakin näen selvästi että olin jopa 26 v paremman näköinen kuin nyt 33 vuotiaana. JA kyllä elän terveellisesti, naama on vain "veltostunut", iän myötä ja silmäpussit yms, mille ei voi juuri mitään.
Ei tämä välttämättä ole itsepetosta vaan ihan itsetunnon paranemisen myötä fiilis itsestä on muuttunut. Mä koen nyt 48-vuotiaana olevani kauneimmillani, ja koen niin ihan aidosti. Kuvista näen, että olen ollut nuorena sellainen mitä yleisesti pidetään hyvännäköisyytenä, mutta omasta mielestäni näytän tosi lapselliselta. Mielestäni lapsi voi olla söpö, mutta nyt aikuisena olen kaunis. Toisekseen sitten se oma kokemus. Kuvista näen söpön nuoren tytön, mutta muistan sen tunteen mikä sisälläni jatkuvasti oli. Pidin itseäni maailman rumimpana tyttönä. Ei se auta mitään, mitä muut ajattelevat. Jos itse koin nuorena olevani ruma ja nyt kaunis, niin asia on niin että olen nyt kauneimmillani, sillä puhun omasta kokemuksestani. Muiden kokemuksiin en voi päästä sisään eikä niistä ole minulle mitään hyötyä.
Nykyään olen tyytyväinen itsessäni kaikkeen. Kasvoihin, hiuksiin, vartaloon. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni sen näköinen kuin haluankin olla enkä tavoittele erilaista ulkonäköä. Se on tosi paljon ihmiselle, joka on aina ollut ahdistunut ulkonäöstä, etsinyt meikkivinkkejä, laihduttanut pakkomielteisesti, hävennyt ja pitänyt itseään rumana. Nyt en enää ole ruma, olen kaunis ja siis kauneimmillani. En ikinä vaihtaisi ulkonäköäni nuoruuden ulkonäköön, jos se toisi mukanaan myös tuon nuoruuden kokemuksen siitä että on tosi vääränlainen.
Aloittajan pitää opetella näkemään vanhempien ihmisten kauneutta. Seela Sella on esimerkiksi todella kaunis vanhus. Vanhan ihmisen kauneus ei näytä samalta kuin nuoren ihmisen. Nuorella rypyt ja silmäpussit ovat kauneusvirheitä, mutta jossain kohtaa ne alkavat kuulua asiaan eivätkä itsessään enää estä kauneutta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin keskustella, onko se, että jostain toitotetaan ja jotain mainostetaan kaikkialla, todiste siitä, että ko. asia on "tärkein"... Mutta ilmoitit, että turha kirjoittaa, joten ei sitten pohdita. Ilmeisesti halusit vain purkaa pahaa oloasi. Toivottavasti helpotti.
Nuoren ihmisen maailmankuva. Myöhemmin huomaa, että jos jostain toitotetaan ja sitä mainostetaan kaikkialla, niin se on jokin, minkä varjolla voi myydä eli tehdä rahaa. Ulkonäköä ohjataan tarkastelemaan hirmu kriittisesti, koska sitten voidaan ns tarjota apua näihin vasiten kehitettyihin ongelmiin. Aloittaja on esimerkiksi oiva kohde ihan mille vaan anti ageing -hömpälle, vaikka olisi kallistakin.
Iso osa lehtijutuista, henkilöhaastatteluista ja muusta muka asiapitoisesta mediasisällöstä on oikeasti markkinointia. Ihmiset kertovat haastatteluissa siitä, mitä he myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin eilen pitkästä aikaa pari kuvaa itsestäni kun eräs keskustelutyyppi niitä kinusi. Ihan perusmeikin laitoin, vähän meikkivoidetta, ripsaia, huulikiiltoa jne. Vähän kyseenalaisen sivuponnarinkin viritin ja otin kuvat. Mielestäni olen aina ollut aika rruma, enkä pidä ulkonäöstäni, mutta tuo keskustelumies kehui.
Myöhemmin illalla laitoin uuden kuvan yhdelle deittisvustolle ja yllätytin kuinka paljon tykkäyksiä se sai, ihan hyvännnäköisiltä miehiltä. Että kai sitä voi joskus omaa vanhaa rupsahtanutta itseäänkin arvioida väärin sitten. Täytän sysksylläl 50.
Pimpan toivossa deittisivustolla äijät kehuu ihan kaikkia.... älä liikaa rakenna tuon palautteen varaan.
No mutta mihin muuhun ulkonäköä tarvitaan kuin ehkä pariutumisessa? Ulkonäköhän on ihan riittävän hyvä, jos halukasta seuraa löytyy. Miksi lannistat, että pitäisi ymmärtää olevansa silti jotenkin salaa ruma? Ei tuosta ole mitään hyötyä kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäkyset ei oikeasti tarkoita mitään. Mä olen keskimääräistä rumempi nainen, eikä mua tosielämän puolella ikinä tulla iskemään missään. Ja kun itse lähestyn miehiä, minut torjutaan aina, poikkeuksetta.
Mutta minäkin sain Tinderissä satoja tykkäyksiä, kun laitoin tark
Minä olin nuorempana todella kaunis eikä silti tultu useinkaan iskemään. Minusta välittyy kuva, etten ole mitenkään helposti iskettävissä. Iskuyritykset kohdistuivat helpomman oloisiin kohteisiin.
Olen itse vaan onnellisempi, mitä enemmän ikää tulee. Olin lapsena söpö, nuorena kaunis ja nyt nelikymppisenä ikäisekseni hyvin säilynyt mutten enää mikään kaunotar. Suvussani vanhetaan kauniisti ja toivonkin, että muistutan mummojani vielä jonain päivänä. Suuri vaikutus ulkonäköön ja sisäiseen hehkuu on myös sillä, kuinka itseään kohtelee ja mitä pään sisältä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpan toivossa deittisivustolla äijät kehuu ihan kaikkia.... älä liikaa rakenna tuon palautteen varaan.
No mutta mihin muuhun ulkonäköä tarvitaan kuin ehkä pariutumisessa? Ulkonäköhän on ihan riittävän hyvä, jos hal
Minuakin hämmästyttää tämä. Haluaako joku oikeasti, että _ihmisarvo_ määräytyy ulkonäön perusteella? Jotakin tällaista tällä häpäisemisellä tavoitellaan. Ihan helvetin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vaan onnellisempi, mitä enemmän ikää tulee. Olin lapsena söpö, nuorena kaunis ja nyt nelikymppisenä ikäisekseni hyvin säilynyt mutten enää mikään kaunotar. Suvussani vanhetaan kauniisti ja toivonkin, että muistutan mummojani vielä jonain päivänä. Suuri vaikutus ulkonäköön ja sisäiseen hehkuu on myös sillä, kuinka itseään kohtelee ja mitä pään sisältä löytyy.
Eikö täällä puhuttu yli 70 vuotiaista? Silloin voi ajatella hieman toisin, tai siinä 65v. Nelikymppinen on vielä nuori
Täällä moni sanoo että on nyt 45 v paremman näköinen kuin 20v. Uskon kyllä koska 45v on vielä nuoren näköinen mutta odottakaapa 60v silloin alkaa kaikki paitsi roikkua tai noin äitini sanoi. Ja kehoon ilmestyy jatkuvasti erilaisia "muutoksia:" joista ei voi tietää onko pahanlaatuinen vai ei. Äitini sanoi että hänelle on ilmestynyt 4 uutta luomea päälle 65v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi 70-vuotiaana seksistä isän kanssa: ei siitä mitään tulisi, jos ei olisi rakkautta.
Huomionarvoinen näkökohta.
He oli todennäköisesti rakastuneet silloin nuorina ja nätteinä.
Niin, mutta rakkaus ei haihtunut vuosien karttuessa ja vanhenemisen rypistäessä ihoa, se oli pointtini.