Ulkoinen vanheneminen
Saatte kivittää minut mutta olen katkera siitä että miksi nuorena freesinä ja kauniina joutuu kärsimään sitten myöhemmin ulkoisesta vanhenemisesta ja siitä kuinka epäviehättävämmäksi muuttuu. Teen mitä tahansa jotta en näyttäisi elähtäneeltä vanhukselta kuin sitten 80-vuotiaana vihaisena hyväksyy sen tosiasian ettei voi näyttää nuoremmalta roikkuvine hamsteripussineen ja ryppyineen. Olen varmaan pinnallinen ihminen mutta mielestäni vanhuus ei ole kaunista.
Ymmärrän hyvin miksi useimmat turvautuvat kauneusleikkauksiin nuorekkaan ulkonäön saavuttamiseksi mutta toisaalta sekään ei anna parasta lopputulosta. Olisipa olemassa jokin tyyli että kauneuleikkaukset antaisivat luonnollisemman lopputuloksen ilman arpia ja muovinukke-vaikutelmaa.
Turha kirjoittaa että tajuat kyllä myöhemmin ettei ulkonäkö ole se pääasia. Mielestäni se on ja sitä toitotetaan ja mainostetaan kaikkialla... joten turha sanoa ettei se ole se tärkein.
Kommentit (113)
Voitaisiin keskustella, onko se, että jostain toitotetaan ja jotain mainostetaan kaikkialla, todiste siitä, että ko. asia on "tärkein"... Mutta ilmoitit, että turha kirjoittaa, joten ei sitten pohdita. Ilmeisesti halusit vain purkaa pahaa oloasi. Toivottavasti helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus ei välttämättä olekaan kaunista, se on ihan totta. Mutta loppujen lopuksi ei ole mitään syytä olla kaunis. Entisenä kauniina voin sanoa, että kauneudesta ei ole lopulta yhtään mitään hyötyä. Ei yhtään mitään. Ennemmin jopa päinvastoin. Kun tämän tajuaa, ei ole mitään ongelmaa siinä että jokin ei ole kaunista. Ei tarvitsekaan olla.
Halveksun kauniita ihmisiä, jotka tekevät tuota ärsyttävää "voih minua uhria, ei kauneudesta ole koskaan ollut minulle mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan".
Rumana ihmisenä tuollainen ärsyttää minua yli kaiken. Me kaikki tiedämme, ja psykologiset tutkimuksetkin sen osoittavat, että kauniita ihmisiä kohdellaan sosiaalisissa tilanteissa paremmin kuin rumia. Joten lopettakaa tuo täysin läpinäkyvä valehteleminen, ette huijaa ketään.
Mutta tiedätkö miltä tuntuu olla nuorena ruma? Kun myöhemmällä iällä olet sitä niin sinulla on jo parempi itsetunto toisin kuin nuorena.
Minä olen ollut kaunis. Siitä on ollut hyötyä uralla etenemisessä ja miesten löytämisessä. Toki vähän haittaakin, olen valinnut huonoja miehiä ja se on tietysti oma vika. Narskut jahtaa hyvännäköisiä ihmisiä. Nyt en ole enää kaunis ja se onkin helpotus. Saa olla ihan rauhassa.
"Mutta tiedätkö miltä tuntuu olla nuorena ruma? Kun myöhemmällä iällä olet sitä niin sinulla on jo parempi itsetunto toisin kuin nuorena."
Minä tiedän, tulin haukutuksi ulkonäöstä. Eihän se kivalta tuntunut, mutta oli suurempiakin ongelmia kuten se, että kotona joutui elämään pelossa, ei ollut mahdollisuutta kasvaa ja kehittyä normaalisti ja on joutunut kaiken tuon korjaamaan aikuisiällä. Toisissa ihmisissäkin ulkonäköä enemmän kiinnostaa, miten kohtelevat muita. Toki nyt vanhemmiten, kun on toimintakykyä rajoittavia sairauksiakin tullut, ulkonäkö on aikalailla listan hännillä siinä, mikä elämässä on oikeasti tärkeää.
-eri
Otin eilen pitkästä aikaa pari kuvaa itsestäni kun eräs keskustelutyyppi niitä kinusi. Ihan perusmeikin laitoin, vähän meikkivoidetta, ripsaia, huulikiiltoa jne. Vähän kyseenalaisen sivuponnarinkin viritin ja otin kuvat. Mielestäni olen aina ollut aika rruma, enkä pidä ulkonäöstäni, mutta tuo keskustelumies kehui.
Myöhemmin illalla laitoin uuden kuvan yhdelle deittisvustolle ja yllätytin kuinka paljon tykkäyksiä se sai, ihan hyvännnäköisiltä miehiltä. Että kai sitä voi joskus omaa vanhaa rupsahtanutta itseäänkin arvioida väärin sitten. Täytän sysksylläl 50.
Äitini sanoi 70-vuotiaana seksistä isän kanssa: ei siitä mitään tulisi, jos ei olisi rakkautta.
Huomionarvoinen näkökohta.
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi 70-vuotiaana seksistä isän kanssa: ei siitä mitään tulisi, jos ei olisi rakkautta.
Huomionarvoinen näkökohta.
He oli todennäköisesti rakastuneet silloin nuorina ja nätteinä.
Vierailija kirjoitti:
No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
Näytä mulle yksikin hyvännäköinen 40+ mies (vinkki: Brad Pitt ei ole).
"Mielestäni se on ja sitä toitotetaan ja mainostetaan kaikkialla."
Miksiköhän näin? Kauneusbisenkessä virtaa julmetut rahamäärät ja tottai kai sinut halutaan saada uskomaan, että kauneus onkaikki kaikessa ja mikään ei koskaan riitä. Tarvitset vähintään tuotteet x, y ja z, että olisit tarpeeksi kaunis edes astumaan ovesta ulos. Sitten kun näitä tuotteita vielä mainostetaan filtteröidyillä ja photoshopatuilla kasvoilla jollaisia ei lunnossa voi edes saavuttaa. Joten ostat vain lisää ja lisää, että näyttäisit kuvanmuokkauksen lopputulokselta.
Olen pakkomielteisen ulkonäöstäni, kyllä. Voinko muuttaa ajatuksiani? Luultavasti en. Olen 38-vuotias ja tuijotan päivittäin ensimmäisiä tulevia ryppyjä, käytän seerumia, kasvovoiteita, harrastan kasvojoogaa, rullaan, kuorin hieron... Kerran 2 vk kasvonaamio, treenaan päivittäin (lihaskunto) vähintään 20 min + muu hyötyliikunta, syön monipuolisesti, en tupakoi, maltillisesti juon alkoholia. Pidän itsestäni hyvää huolta, moni katsoo varmasti kieroon mutta enpä välitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi, mutta olisi kiva kuulla enemmän. Miten sinun elämäsi muuttuisi jos ei olisi peiliä? Ilmeisesti olet tai ainakin pidät itseäsi rumana, joten ei varmaankaan mitenkään?
Kauniilla elämä voisi muuttua. Ihmisiä voisi esim. kadota ympäriltä kun kauniin kasvoissa olisikin tahra joka pilaa kauneuden eikä hän sitä itse ilman peiliä huomaa. Mutta loppujen lopuksihan on vain hyvä jos tuollainen ihminen katoaa elämästä? Miksi sinä haluaisit elämääsi tuollaisen ihmisen?
Lähinnä tämä ajatusleikki koskettaa niitä, jotka pelkäävät esim. vanhenemista ulkonäön menettämisen takia. On oikeasti helpottavaa päästää irti siitä että sillä olisi merkitystä jos ulkonäkö katoaa tai jos joku ulkonäön takia elämässäsi oleva ihminen katoaa. Sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä vaikka moni kaunis ja moni ruma
Nyt on niin diippiä paskaa ettei jaksa edes enää vastata. Kokeile elää elämäsi alusta loppuun rumana ja tule sitten kertomaan mitä siitä jäi käteen.
Ok, ei sitten keskustella, edes keskustelupalstalla. Voit heitellä katkeria heittojasi ja haukkujasi, minä voin arvailla mitä niiden takana on, mutta omat kokemukseni säilyvät silti samoina. Minä olen ollut ruma. Olen edelleen. Kaunis en ole ollut koskaan, joskus olen yrittänyt tulla kauniiksi ja myös hirveästi pelännyt tulevani vieläkin rumemmaksi. Koko elämä muuttui kun tajusi ettei tuolla ole oikeissa asioissa mitään väliä. Ei ole väliä vaikken enää ikinä tietäisi minkä näköinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen nuoruus on todella lyhyt. Nuorena kaunis nainen menettää kaiken ja tippuu inceleiden tasolle, mutta miehen ikääntymisellä ei ole merkitystä. Viihdeteollisuus suosii nuoria ja kauniita naisia sekä kaikenikäisiä miehiä. Hollywoodin kurtut ovat tästä valittaneet.
Viihdeteollisuus suosii nuoria naisia sekä kaikenikäisiä miehiä, koska viihdeteollisuus pyörii miesten rahoittamana miesten fantasioita ja coping-mekanismeja pönkittääkseen. Se on fantasiaa, ei todellisuutta. Oikeassa maailmassa ikääntyminen koskee kaikkia. Hyvässä ja pahassa.
Tavallaan näin. Biologinen selitys on kuitenkin se, että nainen on hedelmällisimmään nuorena ja lisääntyminen takaa miehelle ja naisellekin sen "kuolemattomuuden"
Väärin:) Mies voi saada lapsia koko ikänsä, nainen vain hyvin lyhyen ajan.
Jotkut voivat, mutta biologia on tehnyt hyvin selväksi että se ei ole tarkoitus. Vanhat miehet menettävät seksuaalisen viehättävyytensä ihan syystä. Ei ole tarkoituksenmukaista lisääntyä vanhan miehen kanssa, koska hänen lisääntymiskykynsä on huonontunut ja sperman laatu kyseenalaista. Esim vanhan miehen haju on biologinen markkeri jonka tarkoitus on varoittaa ja pitää lisääntymisikäiset naiset kaukana. Vaikka luonnolla ei ole syytä tuhota miehen siittiöitä täysin, sperman laatu ei pysy hyvänä ja tästä luonto ilmoittaa tekemällä miehestä vastenmielisen seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus ei välttämättä olekaan kaunista, se on ihan totta. Mutta loppujen lopuksi ei ole mitään syytä olla kaunis. Entisenä kauniina voin sanoa, että kauneudesta ei ole lopulta yhtään mitään hyötyä. Ei yhtään mitään. Ennemmin jopa päinvastoin. Kun tämän tajuaa, ei ole mitään ongelmaa siinä että jokin ei ole kaunista. Ei tarvitsekaan olla.
Juuri näin. Jos ei halua tulla vanhaksi ja kurttuiseksi, pitää kuolla nuorena.
Yyyyyyyyyyyyyyyyyyy! Kuolemme jokainen. Ulkonäöllä tai ilman.
Järkkkyä jos elämässä ei oo muuta ku ulkonäkö. Täytyy olla aika saatanan tyhmä silloin.
Ystäväni oli todella kaunis ja kiva. Kuoli 27-vuotiaana.
Lukekaapa biologiaa. Viinirypäleestäkin tulee rusina.
Juu täysin samaa mieltä. Kerään jo rahaa, että voin nuorennuttaa itseäni kun se aika tulee. Eräs vanhempi henkilö minulle kerran sanoi, että rumaksi muuttuminen on ihmisen viimeinen nöyryytys.
Sinulle ulkonäkö on tärkeintä, ei monelle muulle.