Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?
Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.
Kommentit (589)
Miksi olisimme, mehän olemme olleet mukana tässä muutoksessa ja käyttäneet tietokoneissa korppuja ja lerppuja aikoinaan. Esimerkiksi. Olemme nähneet teknologian kehityksen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että äskettäin 96-vuotiaana kuollut isotätini näki paaaaaaljon suuremman muutoksen kuin me tämän hetken noin viisikymppiset. Mietipä kun synnyit 1900 luvun alussa pientilalla Pohjois-Suomessa ja kuolet 2024 pk-seudulla, mitä kaikkea tuli uutena. Auto ja TV, joillekin suihku ja vesivessakin tulivat vasta myöhemmin. Ja kun kuolet vuonna 2024 käytät kännykkää, tietokonetta ja älytelkkaria, hoidat pankkiasiat netissä.
Itse koodaan tilasto-ohjelmalla ja käytän päivittäin useampaa tekoälyä, ihan ok sujuu, vaikka ensimmäinen pöytäkone tuli meille kun olin ehkä 9, kännykän sain 15-vuotiaana. En ole nyt ihan varma missä sellaisia isoja puutteita olisi.
"Mietipä kun synnyit 1900 luvun alussa pientilalla Pohjois-Suomessa ja kuolet 2024 pk-seudulla, mitä kaikkea tuli uutena. Auto ja TV, joillekin suihku ja vesivessakin tulivat vasta myöhemmin. Ja kun kuolet vuonna 2024 käytät kännykkää, tietokonetta ja älytelkkaria, hoidat pankkiasiat netissä."
Jos tosiaan synnyit 1900 - luvun alussa ja elit 124 - vuotiaaksi, niin paljon ehti tapahtua...
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisimme, mehän olemme olleet mukana tässä muutoksessa ja käyttäneet tietokoneissa korppuja ja lerppuja aikoinaan. Esimerkiksi. Olemme nähneet teknologian kehityksen.
Moni tehnyt töitä alalla ja nähnyt jonkun kaaren.
Luulisi kakaroiden olevan kädettömämpiä kuin seniorien monien asioiden suhteen. Miten nuo selviäisivät viikkoakaan elossa laitteistaan irrotettuina?
Olen 49-vuotias enkä ole hämmentynyt. Olen parin kuukauden päästä 50-vuotias. Kerron sitten uudelleen iskikö kauhea hämmennys.
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmat boomerit on 70-kymppisiä. 50-luvun alkupuolella syntyneitä.
Nuorimmat boomerit ovat syntyneet vuonna 1964.
Juuh, muistan kun näin höyryveturin ensimmäisen kerran.
boomeri
Vierailija kirjoitti:
Mummot ei uskalla hyväksyä palstalla evästeitä eikä klikata linkkejä. Tyttärenpoika on asentanut pöytäkoneen aikanaan.
Mitä nyt taas höpiset?
Nuorimmat babyboom-ajan lapset syntyivät '64 eli ovat nyt 61-vuotiaita. Sinä, AP, olet totaalinen kusıpää ja imbesilli.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap idiootti?
😂😂😂
Minäpä synnyin öljylampun aikaan.
Meillä oli tietokone jo ennen kuin ap oli edes syntynyt :DD
100x mielummin olen AP kuin 50+ varhais vanhus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siis buumeriuden missasin vuonna 1965 syntyneenä. Itse en ole millään lailla hämmentynyt teknologian kehityksestä. Pettynyt sen mukana tulleisiin negatiivisiin ilmiöihin toki mutta kun itse on tietokoneita käyttänyt vuodesta 1981 alkaen ja ollut netissä vuodesta 1985 niin... Yksi vuosi syntymäajassa siis muutti kaiken täysin?
Ikäluokkiin sidotut stereotypiat johtavat harhaan.
M60
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tietokone jo ennen kuin ap oli edes syntynyt :DD
Samoin (kasarilla). Mä kokosin ja myin pc-klooneja 1988-90. Mulla oli netti ennen nettiä eli 1987 soittelin akustisella modeemilla yliopiston keskustietokoneeseen.
Miksi olisin hämmentynyt asioista joita olen itse ollut luomassa?
En usko, että ainakaan viisikymppiset ovat. Sen ikäiset ovat kuvitelleet lapsuudessaan, että nykyihmisillä olisi lentäviä autoja ym. No ehkä some ilmiönä on päässyt yllättämään, ja se, miten se kuihduttaa ihmisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomer tulee sanasta baby-boomer ja tarkoittaa sodan jälkeen syntyneitä suuria ikäluokkia. Jos suurimmat ikäluokat ovat nyt 90 luvun alussa syntyneet, niin pitäisikö heitä kutsua myös boomereiksi? Ovat nyt kolmekymppisiä
Vierailija kirjoitti:
100x mielummin olen AP kuin 50+ varhais vanhus...
Ei sullakaan enää kauaa mene, kun olet inha viiskymppinen vanhus