Mikä h*lvetti aiheuttaa toistuvan emätintulehduksen?
Omalla kohdallani kyseessä ei ole mikään selkeä tekijä, kuten seksi (en harrasta), saippuan käyttö alapäähän, liika hygienia, huono hygienia, sokerinen ruokavalio tmv.
Saan yleensä vähintään puolen vuoden välein aerobisen vaginiitin, tunnetaan myös nimellä DIV. Oireet ovat hyvin samanlaiset kuin hiivatulehduksessa (järkyttävä kutina, punaiset, arat limakalvot, pienet haavat, kellertävä vuoto) ja jostain syystä lääkärit eivät tunnista tätä tulehdusta. Tähän tepsii vain Dalacin-lääke, ja lääkärit ennen aina määräsivät Flagylia ja muita vastaavia, jotka eivät auta mitään. On koitettu myös hoitaa herpeksenä lääkäreiden toimesta. Onneksi nykyään tiedän itse, mistä on kyse, ja osaan pyytää heti Dalacinia.
Mutta tämä on ihan karseaa. Kutina on niin järkyttävää, että välillä itken vain, kun se kestää tunteja putkeen helpottamatta YHTÄÄN. Nyt tulehdus taas päällä ja en haluaisi, että tämä toistuu enää. Vinkkejä? Maitohappobakteerit ovat säännöllisessä käytössä.
Kommentit (194)
Siskoni pissa auttoi pääsemään eroon juustoisesta esinahastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuo nyt normaali-ilmiö eli sytolyysi, jos tulee aina samaan aikaa kk-kiertoa. Katso 4. kappale: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01169
Ei ole sytolyysi. Vuodon epämääräinen (kellertävä) väri paljastaa tulehduksen.
Ap
Olen 110 %:n varma, että kyseessä on B-streptokokki. Se oireilee juuri noin.
Minäkin uskon tähän. Streptokokki aiheuttaa sitten vaginiitin. Mutta sitä en tajua, miksi? Ja miksi saan streptokokin emättimeeni toistuvasti?
Ap
Altistuin itse B-streptokokille johtuen matalasta estrogeenitasosta. Asia korjaantui antibioottikuurilla (olisiko ollut V-pen mega) sekä paikallisella estrogeen
Nyt kuulostaa kyllä sellaiselta pupulta pupun päälle että pupsat pois. Kaikkea ne lääkehullut uskovat.
Koitapa ap olla tunkematta sitä suristinta sinne aukkoon. Sen lisäksi että voi olla epähygieninen, saattaa olla väärä kemikaalialtistus muovin vuoksi. Jopa se itse vibra voi vaikuttaa negatiivisesti bakteerikantaan, organismit reagoivat äänitaajuuksiin ja kaikkiin muihinkin aaltoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuo nyt normaali-ilmiö eli sytolyysi, jos tulee aina samaan aikaa kk-kiertoa. Katso 4. kappale: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01169
Ei ole sytolyysi. Vuodon epämääräinen (kellertävä) väri paljastaa tulehduksen.
Ap
Olen 110 %:n varma, että kyseessä on B-streptokokki. Se oireilee juuri noin.
Minäkin uskon tähän. Streptokokki aiheuttaa sitten vaginiitin. Mutta sitä en tajua, miksi? Ja miksi saan streptokokin emättimeeni toistuvasti?
Ap
Onko sulta koskaan testattu B-streptokokkia?
Mielestäni ei,
Sille on oma testinsä!
Vierailija kirjoitti:
Rassaat alapäätäsi koko ajan, ravaat gynellä, syöt lääkkeitä, jyystät dildolla, käytät tamponeja...ihmekös tuo jos saat oireita. Rauhoita tilanne ja anna sen toosan nyt olla! Ehkä pääkoppasikin rauhoittuu.
Johan ne tamponitkin todettiin myrkyllisiksi. Lääkkeet ja kaikki kapsulit pois, suristimet pois, anna emättimelle PILLURAUHA. Ei mitään puikkeloisia eikä lääkehulluja emättimeen yhtään sen enempää kuin seksihullujakaan.
Kun puhutaan kutinasta, tarkoitetaanko että limakalvot kutisee sisäpuolelta? Vai että ihoalueet ulkopuolella (karvoituksen alta) kutisee?
Minulla kutisee iho. En sheivaa (lyhennän karvat saksilla), ei pikkuhousunsuojia, ei yhdyntöjä, puuvillaiset alusvaatteet, allergia-pesuaineet, ei tiukkoja housuja, ei sokeria, ei vehnää, ei hajuja, ei outoa vuotoa, ei kirvele sisäpuolelta. Mutta iho repeää ja menee pienille haavaumille. En tajua. Kutina alkaa iltapäivisin ja jatkuu öisin. Muualta ei kutise eikä ole ihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sinne työntelet?
Vihanneksia?
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan kutinasta, tarkoitetaanko että limakalvot kutisee sisäpuolelta? Vai että ihoalueet ulkopuolella (karvoituksen alta) kutisee?
Minulla kutisee iho. En sheivaa (lyhennän karvat saksilla), ei pikkuhousunsuojia, ei yhdyntöjä, puuvillaiset alusvaatteet, allergia-pesuaineet, ei tiukkoja housuja, ei sokeria, ei vehnää, ei hajuja, ei outoa vuotoa, ei kirvele sisäpuolelta. Mutta iho repeää ja menee pienille haavaumille. En tajua. Kutina alkaa iltapäivisin ja jatkuu öisin. Muualta ei kutise eikä ole ihottumaa.
Koitapa head and shouldersia pesuun siltä alueelta, missä kutiaa.
Puikot, joissa on maitohappobakteeria tai hyaluronihappoa.
Esim. "Vagisan maitohappo". Sitä voi käyttää 7 puikon kuurina ja myös ennaltaehkäisyyn. Itse olen käyttänyt yhden puikon viikossa tai kahdessa sen jälkeen, kun sain vaginoosin ensin kuriin kuurilla.
Myös "i Say vaginal Infection" -puikot, jotka sisältävät hyaluronihappoa, sopivat sekä hiivaan että vaginoosiin. Niitä käytetään vain kuurina, 7 kpl on siinäkin.
Esim. Yliopiston apteekin nettisivuston kautta voi tuotteisiin tutustua. Ja Vagisan -tuotteilla on omatkin sivut. Molemmat reseptivapaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dildo ja vibraattori puhtaita?
Kyllä, vibran puhdistan aina käytön jälkeen.
Ap
Onko vibrasi myrkyllinen? Sullahan on seksiä ja mä hullu luulin että puhuit totta.
Vierailija kirjoitti:
Esim. "Vagisan maitohappo". Sitä voi käyttää 7 puikon kuurina ja myös ennaltaehkäisyyn. Itse olen käyttänyt yhden puikon viikossa tai kahdessa sen jälkeen, kun sain vaginoosin ensin kuriin kuurilla.
Myös "i Say vaginal Infection" -puikot, jotka sisältävät hyaluronihappoa, sopivat sekä hiivaan että vaginoosiin. Niitä käytetään vain kuurina, 7 kpl on siinäkin.
Esim. Yliopiston apteekin nettisivuston kautta voi tuotteisiin tutustua. Ja Vagisan -tuotteilla on omatkin sivut. Molemmat reseptivapaita.
Korjaus: maitohappoa, ei siis maitohappobakteereita. Ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat hyviä tuotteita ja tuttuja itselleni. Yleensä aina tulehduksen jälkeen jaksan näitä käyttää, mutta sen jälkeen liian laiskasti. Sitten kun puolen vuoden päästä tulehdus uusii, niin näiden käyttö on jo ns. unohtunut.
Pitää tsempata ja aloittaa näiden pitkäaikainen käyttö.
Ap
seksi (en harrasta)
Vibraattorin käyttö ei ole seksiä sinun mielestäsi...?
Eikä tarvi ihmetellä, jos on vaikka mitä, tuollaisten lelujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suolavesikylpyä sinullekin. Vähän se kirveltää, jos on haavaumia, mutta iho korjaa itsensä kiireen kaupalla, kun saa suolaa. Suolakylpy ehkäisee kutinaa ja tulehduksia.
Itsehän olen allerginen lateksille ja yleensä kumia sisältäville materiaaleille. Eihän vibrassasi ole mitään sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen allerginen lateksille ja yleensä kumia sisältäville materiaaleille. Eihän vibrassasi ole mitään sellaista?
Mielestäni ei, muovia se kai on.
Ap
Ruokavalio kannattaa pitää happamia tuotteita suosivana. Ennen tulehdukset paranivat puolukkamehua (sokeritonta) tai karpalomehua juomalla. Vältettävä sokeria.
Kannattaisko EHKÄ opetella pesemään se tautinen pillunsa, niin ei olisi ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko EHKÄ opetella pesemään se tautinen pillunsa, niin ei olisi ongelmia?
Sinä se et ole p*llua nähnytkään, muualla kuin tietokoneen näytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhtele käsisuihkulla joka wc käynnin jälkeen. Ei paperilla pyyhintää. Perusvoidetta alapäähän päivittäin
Ei ole hyväksi pestä alapäätä noin usein. Ph-arvo häiriintyy, mikä nimenomaan aiheuttaa tulehduksia.
Perusvoidetta kyllä varmaan hyvä käyttää.
kyllä se kuivalla wc-paperilla kaapiminen on paljon haitallisempaa kuin nopea pintapuolinen huuhtaisu. Ei sitä vettä ole tarkoitus täydellä paineella sinne reikään losottaa.
Rassaat alapäätäsi koko ajan, ravaat gynellä, syöt lääkkeitä, jyystät dildolla, käytät tamponeja...ihmekös tuo jos saat oireita. Rauhoita tilanne ja anna sen toosan nyt olla! Ehkä pääkoppasikin rauhoittuu.