Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä h*lvetti aiheuttaa toistuvan emätintulehduksen?

Vierailija
20.03.2025 |

Omalla kohdallani kyseessä ei ole mikään selkeä tekijä, kuten seksi (en harrasta), saippuan käyttö alapäähän, liika hygienia, huono hygienia, sokerinen ruokavalio tmv.

Saan yleensä vähintään puolen vuoden välein aerobisen vaginiitin, tunnetaan myös nimellä DIV. Oireet ovat hyvin samanlaiset kuin hiivatulehduksessa (järkyttävä kutina, punaiset, arat limakalvot, pienet haavat, kellertävä vuoto) ja jostain syystä lääkärit eivät tunnista tätä tulehdusta. Tähän tepsii vain Dalacin-lääke, ja lääkärit ennen aina määräsivät Flagylia ja muita vastaavia, jotka eivät auta mitään. On koitettu myös hoitaa herpeksenä lääkäreiden toimesta. Onneksi nykyään tiedän itse, mistä on kyse, ja osaan pyytää heti Dalacinia.

Mutta tämä on ihan karseaa. Kutina on niin järkyttävää, että välillä itken vain, kun se kestää tunteja putkeen helpottamatta YHTÄÄN. Nyt tulehdus taas päällä ja en haluaisi, että tämä toistuu enää. Vinkkejä? Maitohappobakteerit ovat säännöllisessä käytössä.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin nuo käsisuihkut harvoin ovat kovin puhtaita/hygieenisiä. Ihmiset pesevät niillä peräaukkojaan ja niitä käsisuihkuja ei pestä/desinfioida koskaan. En ihmettelisi, vaikka tulehdus joskus tulisi likaisen bideen takia.

Vierailija
142/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoseksi. Nyt kannattaisi vähentää villiä elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dildo ja vibraattori puhtaita?

Vierailija
144/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sinkkisalva ja otapa joka aamu omenaviinietikkaa 1rkl lasilliseen vettä tyhjään vatsaan( sitä etikkaa jossa saos pohjalla) prismasta saanee. Käytä puuvillaisia alushousuja ja nuku öisin ilman alushousuja. Eihän vain ole sientä. Miten varpaankynnet voi? Emäksisyys ja happamuus ?

Vierailija
145/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vibran puhdistan aina käytön jälkeen.

Ap

Vierailija
146/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin nuo käsisuihkut harvoin ovat kovin puhtaita/hygieenisiä. Ihmiset pesevät niillä peräaukkojaan ja niitä käsisuihkuja ei pestä/desinfioida koskaan. En ihmettelisi, vaikka tulehdus joskus tulisi likaisen bideen takia.

Kai nyt kukaan tunge sitä suihkua peräönsä kiinni.

Vierailija
147/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kukaan tunge sitä suihkua peräönsä kiinni.

Ehkä ei, mutta sitä pskavettä voi valua pideen päälle.

Vierailija
148/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ymmärrys lukemisesta kadonnut  mikö hitonnhimo täällä on vastailla ap:lle, jos ei tajua asiasta😈 mitään

Vierailija
149/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko tuo nyt normaali-ilmiö eli sytolyysi, jos tulee aina samaan aikaa kk-kiertoa. Katso 4. kappale: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01169

Ei ole sytolyysi. Vuodon epämääräinen (kellertävä) väri paljastaa tulehduksen.

Ap

Olen 110 %:n varma, että kyseessä on B-streptokokki. Se oireilee juuri noin. 

Minäkin uskon tähän. Streptokokki aiheuttaa sitten vaginiitin. Mutta sitä en tajua, miksi? Ja miksi saan streptokokin emättimeeni toistuvasti?

Ap

Altistuin itse B-streptokokille johtuen matalasta estrogeenitasosta. Asia korjaantui antibioottikuurilla (olisiko ollut V-pen mega) sekä paikallisella estrogeenivoiteella, jota olen käyttänyt siitä saakka. 

Vierailija
150/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sinne työntelet?

Vierailija
151/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko tuo nyt normaali-ilmiö eli sytolyysi, jos tulee aina samaan aikaa kk-kiertoa. Katso 4. kappale: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01169

Ap

Minäkin uskon tähän. Streptokokki aiheuttaa sitten vaginiitin. Mutta sitä en tajua, miksi? Ja miksi saan streptokokin emättimeeni toistuvasti?

Ap

Onko sulta koskaan testattu B-streptokokkia? 

Vierailija
152/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Altistuin itse B-streptokokille johtuen matalasta estrogeenitasosta. Asia korjaantui antibioottikuurilla (olisiko ollut V-pen mega) sekä paikallisella estrogeen

Lainaus ei kai onnistu, mutta kiitos vastauksesta!

Ap

Vierailija
153/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onko sulta koskaan testattu B-streptokokkia? 

Mielestäni ei, jos sille on joku oma testinsä. Papa-koe on otettu ja bakteerivaginoosi-sekä hiivatestit.

Ap

Vierailija
154/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla B-sushikokki. Sillä on näpit aina raa-an kalan jäljiltä ja bakteerit jyllää. Siruunalla voi puhdistaa itsensä etukäteen.

Vierailija
155/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pihalle pakkaseen tuulettamaan sitä vaikka metsään kannon päälle ja jalat auki kommandona. Voit vaikka käsin levittää että kolo tuulettuu kunnolla.

Jos ei tepsi kokeile kloriittia se tappaa 99% viruksista ja bakteereista.

Vierailija
156/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vibran puhdistan aina käytön jälkeen.

Ap

Ei auta, jollet käytä pudistukseen etanolia.

Vierailija
157/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pehmeä pitkä kieli voisi auttaa paremmin. Hunajaa levittämään jokapuolelle kutisevaan sisukseen ja ulos.

Vierailija
158/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineet?

pikkareiden materiaali?

Jos käytät pikkuhousujen suojia, niin niissä voi olla vaikka mitä allergisoivia.

Mä rn voi käyttää kuin niitä kotimaisia.

Sama oli vauvojen vaipoissa. Niissä oli kemikaaleja ja vauvalla peppu punasena. Vaihdettiin kotimaisiin, niiin siihen loppu se allerginen reaktio.

Mulla ainakin pikkuhousunsuojat piti jättää pois. Ja stringit yms.. vaikka hygieniasta huolehdinkin, niin heti kun vaihdoin normaaleihin pikkareihin, niin tulehduksen jäivät. Säännölliset ilmakylvyt. Nukun esim.ilman pikkareita löysissä yöhousuissa. Lisäksi jos nykyisin alkaa jotain tuntua, niin keitän oikein vahvaa puolukkamehua (ilman sokeria), ja juon reilun määrän.  Tsemppiä!

Vierailija
159/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut avuksi pientä kättä fistamaan jotta kolo puhdistuu kunnolla.

Hunaja voisi auttaa.

Vierailija
160/194 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineet?

pikkareiden materiaali?

Jos käytät pikkuhousujen suojia, niin niissä voi olla vaikka mitä allergisoivia.

Mä rn voi käyttää kuin niitä kotimaisia.

Sama oli vauvojen vaipoissa. Niissä oli kemikaaleja ja vauvalla peppu punasena. Vaihdettiin kotimaisiin, niiin siihen loppu se allerginen reaktio.

Mulla ainakin pikkuhousunsuojat piti jättää pois. Ja stringit yms.. vaikka hygieniasta huolehdinkin, niin heti kun vaihdoin normaaleihin pikkareihin, niin tulehduksen jäivät. Säännölliset ilmakylvyt. Nukun esim.ilman pikkareita löysissä yöhousuissa. Lisäksi jos nykyisin alkaa jotain tuntua, niin keitän oikein vahvaa puolukkamehua (ilman sokeria), ja juon reilun määrän.  Tsemppiä!

Kiitos!

Stringejä en tosiaan ole uskaltanut käyttää enää vuosiin. Yöt aina kokonaan ilman pikkareita.

Karpalokapseleita käytän myös päivittäin.

Ap