Vaatekriisi budjetti käytännössä 0
Tämä on vittumaista sopivia vaatteita ei käytännössä ole. Budjetti lähes nolla jatkuvasti vaatteiden hankintaan. Rentoja olo vaatteita vain kaipailisin. Kotona olen aina mutta ei viitsi alastikaan olla. Mulla on kylläkin lahjakorttia jäljellä cubukseen mutta ei sieltäkään oikein tahdo löytyä.. vaikka olis kokoon 3xl niin se on kuitenkin aina kiinni mitoituksesta mallista materiaalista leikkauksesta istuvuudesta että onko sopivat vai ei. Yhdet housut tilasit muuten pitäisin mutta jäi pussittamaan edestä eli leikkaus ei sopiva. Rintaliivitkin uupuvat. Mahdotonta löytää niitäkään. Se vaikuttaa sekä vaikuttaa hyvin paljon millaisia vaatteita vois edes valita.. tää on vaan loputon suo
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Ei ikinä mitään vyötärönauhaa😆.. mä en tajua miks niitä on vähä jokaisessa vaatteessa .. niin sulla on kone? Minulla ei ole
Ompele käsin. Kai sinulla sakset, neula ja lankaa on? Jos ei ole, niin mistä ajattelit vaatteiden ilmestyvän?
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koon 3xl kokoa niin syytä olisi laihduttaa. Löytyy sitten vaatteitakin.
Mun koko on jotain 6-7 xl ja vaatteita löytyy nettikaupoista pilvin pimein.
Mene kylille alasti heilumaan, niin valtio lainaa oloasun ja yösijan.
Vierailija kirjoitti:
Toi budjetti on 0 on aika hankala. Jostain kierrätyskeskuksesta saa ilmaiseksi joitain vaatteita, mut sulle sopivia voi olla aika hankala löytää. Sinuna ostaisin kangasta tekisin simppelejä mekkoja sekä hameita ja alkaisin käyttämään niitä, kunnes rahaa saa säästettyä niin että voisi ostaa jostain laadukkaat ja sopivat housut.
Kangas ei nyt kovin halpaa ole. 0 budjetti on kärjistetty .. en sano ettei cubuksesta löytyis mtn mutta se on hankalaa kun isointa koko ei myymälästä löydy. Laitoin alkuviestissä siitä lahjakortista. Käytätkö itse vain yksiä housuja kauan? Ja olen monta kertaa sanonu ei ole mitään konetta. Ja en ikinä ole käyttänyt hameita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Ei ikinä mitään vyötärönauhaa😆.. mä en tajua miks niitä on vähä jokaisessa vaatteessa .. niin sulla on kone? Minulla ei ole
Ompele käsin. Kai sinulla sakset, neula ja lankaa on? Jos ei ole, niin mistä ajattelit vaatteiden ilmestyvän?
Ai tyhjästä? Ompelulangastako aattelit mun tekevän.. joo ne tuleekin tosi kestäväksi ne saumat kun ompelee käsin.. ehkä vaan lähden etsimään lopetus piikkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koon 3xl kokoa niin syytä olisi laihduttaa. Löytyy sitten vaatteitakin.
Ei löydy. Olen ollut kokoa 36-44 eikä missään koossa ole koskaan löytynyt sopivia vaatteita. Vartalon malli ei muutu mulla miksikään vaikka koko vaihtuisi. Esim takit kiristää AINA hartioista. Kaikki koot. Siksi joudun ostamaan liian isot takit, jotka sitten muutoin roikkuvat päällä ja hihat ovat 10cm liian pitkät.
eri
Jos sinun vartalon muoto on sellainen, että olet ylhäältä leveä, niin ei niitä vaatteita oikein Suomesta saa. Suurin osa suomalaisista naisista on päärynävartaloisia, eli ylhäältä kapeita, ja toiseksi eniten on omenavartaloisia, joilla myöskin usein melko pienet rinnat ja hartiat suhteessa vatsaan. Mutta katselepas saksalaisista verkkokaupoista, esimerkiksi C&A:lta, niin johan alkaa löytyä sopivia vaatteita! https://www.c-and-a.com/eu/en/shop
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tyhjästä? Ompelulangastako aattelit mun tekevän.. joo ne tuleekin tosi kestäväksi ne saumat kun ompelee käsin.. ehkä vaan lähden etsimään
Se lopetuspiikki on varmasti tuolla ÄO:lla ihan sopiva ratkaisu.
En yleensä suosittele laskulle tilaamista jos on pienituloinen ja epävarmat tulot, mutta miten olisi ap, pystytkö tilaamaan vaatteita vaikka Ellokselta tai Zalandolta? Satasella saisit jo parit leggarit, paidan ja alusvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koko on jotain 6-7 xl ja vaatteita löytyy nettikaupoista pilvin pimein.
No mä ostin viimeksi zizzistä L kokoisen hupparitakin..et kai niitä mullekin on. Mä olen vaan todella kyllästynyt pakkokyttäämään vain tosi halpoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ompele tai neulo vaatteita itse?
Enkö sanonut jo mulla ei ole konetta ja aika kalliiksi tulis jotkut housut virkata tai neuloa.. joskus neuloin pari paitaa..ei mtn halpaa todellakaan
Langasta ja neulasta koskaan kuullut? Elämä on valintoja ja valittaminen eikä varsinkaan veetuilu auta sinua sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mene kylille alasti heilumaan, niin valtio lainaa oloasun ja yösijan.
Ei kiitos, putka ei houkuttele
Kirpputorien ulkopuolella tai tuulikaapissa saattaa olla usein kori, josta voi ottaa ilmaiseksi kankaita, vaatteita ja muuta tavaraa. Oletko huomannut? Ainakin täällä on tuollaisia ja moni hyödyntää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ompele tai neulo vaatteita itse?
Koska pitää saada vähintään LV:n releet ilmaiseksi ilman mitään omaa vaivannäköä.
Mä puhuin tuossa alussa CUBUKSESTA.. ei ole todellakaan mitään luksusvaatteita ! Älä ite mee mihinkään ääripäähän.. ei mulla ole koskaan ollut mitään kallista.. miksi miinustetaan jos sanon että ei mulla ole ompelukonetta? Kun ei ole . Ja kyllähän langat maksaa myös jos jotkut housut neulois.
Kirpparille kiertelemään. Sieltä saa parilla eurolla ihan tavallisia vaatteita. Peset vaan ennen käyttöä. Rintaliivejä jos ei löydy niin kannattaa ostaa muutamat urheiluliivit esim. sieltä Cubukselta niin ei tarvitse yrittää löytää tiettyä kuppikokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vaatekappaletta olet ommellut käsin?
Ja itse tehty maksaa vähintäin kymmenen kertaa enemmän, mitä halppiavaatteet. Esim. puseron kangas ja tarvikkeet 70-100€. Neulepuero villalangat sata euroa jne. Ja olen tehnyt satoja vaatekappaleita.
Oletko katsonut Zizzistä, siellä on vaatteita plus-kokoisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minulla on kone. Olen siihen panostanut.
Mutta tosiaan nuo pystyy kyllä yhdistämään helposti käsinkin, koska t-paidoissahan on jo valmiiksi ommeltu helma. Sen yläosan siistin helmasauman voi jättää päälle näkyviin, ja ommella alemman osan leikatun reunan sen alle. Varmaan jokin noin puolen tunnin juttu, jos ompelee käsin.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä suosittele laskulle tilaamista jos on pienituloinen ja epävarmat tulot, mutta miten olisi ap, pystytkö tilaamaan vaatteita vaikka Ellokselta tai Zalandolta? Satasella saisit jo parit leggarit, paidan ja alusvaatteet.
Mä olen työttömänä ei silloin ole epävarmat tulot on vaan pienet tuet. Ei mulla ole ollut luottotietoja vuoden 2017 jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vaatekappaletta olet ommellut käsin?
Ja itse tehty maksaa vähintäin kymmenen kertaa enemmän, mitä halppiavaatteet. Esim. p
Ne vaatteet voit ommella vanhasta lakanasta / verhosta, joita saa kirpparilta parilla eurolla.
Enkö sanonut jo mulla ei ole konetta ja aika kalliiksi tulis jotkut housut virkata tai neuloa.. joskus neuloin pari paitaa..ei mtn halpaa todellakaan