Vaatekriisi budjetti käytännössä 0
Tämä on vittumaista sopivia vaatteita ei käytännössä ole. Budjetti lähes nolla jatkuvasti vaatteiden hankintaan. Rentoja olo vaatteita vain kaipailisin. Kotona olen aina mutta ei viitsi alastikaan olla. Mulla on kylläkin lahjakorttia jäljellä cubukseen mutta ei sieltäkään oikein tahdo löytyä.. vaikka olis kokoon 3xl niin se on kuitenkin aina kiinni mitoituksesta mallista materiaalista leikkauksesta istuvuudesta että onko sopivat vai ei. Yhdet housut tilasit muuten pitäisin mutta jäi pussittamaan edestä eli leikkaus ei sopiva. Rintaliivitkin uupuvat. Mahdotonta löytää niitäkään. Se vaikuttaa sekä vaikuttaa hyvin paljon millaisia vaatteita vois edes valita.. tää on vaan loputon suo
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koon 3xl kokoa niin syytä olisi laihduttaa. Löytyy sitten vaatteitakin.
No kyllä sitä nyt tässäkin koossa niitä vaatteita pitää olla ja käyttää. On aika helvetin epämukavaa lähteä tuonne liikkeelle ilman liivejä. Ja kaikenlaisia kokeiltu on sellaisiakin mitkä pitäis koon tai mittausten puolella mahtua mutta ei.. kyllä ne on niin harhaanjohtavia mitä se kokolappu antaa ymmärtää.. mitä tehdä 105 ympäryksellä liivejä jos ne vastaa jtn 80
Oletko katsonut Cellbesin liivejä? Cellbesillä on säännöllisesti aletempauksiakin.
Joo eihän ne paljon maksa mutta olen huomannut että kun on lyhyt niin korkeat kaarituet painavat. Sivutuki hiertää kainaloita. Sitten topatut kuultaa läpi vaatteista eikä sekään ole pahin mutta kun on erikokoiset rinnat jonkun verran ja pehmentynyttä rintakudosta ja kainaloon päin laskevat niin siinä on haastetta löytää sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Sellpyltä saa halvimmillaan a 3,50. On myös isoja liivikokoja.
Jonkun toisen vanhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koon 3xl kokoa niin syytä olisi laihduttaa. Löytyy sitten vaatteitakin.
No kyllä sitä nyt tässäkin koossa niitä vaatteita pitää olla ja käyttää. On aika helvetin epämukavaa lähteä tuonne liikkeelle ilman liivejä. Ja kaikenlaisia kokeiltu on sellaisiakin mitkä pitäis koon tai mittausten puolella mahtua mutta ei.. kyllä ne on niin harhaanjohtavia mitä se kokolappu antaa ymmärtää.. mitä tehdä 105 ympäryksellä liivejä jos ne vastaa jtn 80
Oletko katsonut Cellbesin liivejä? Cellbesillä on säännöllisesti aletempauksiakin.
Joo eihän ne paljon maksa mutta olen huomannut että kun on lyhyt niin korkeat kaarituet painavat. Sivutuki hiertää kainaloita. Sitten topatut kuultaa läpi vaatteista
Entäs sporttiliivit? Itse tilasin eBaysta kesäksi sporttiliivit, joiden selkä jne ovat reikäkudoskangasta. Väittivät hengittäviksi. Kokoja oli 5XL:n saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy. Olen ollut kokoa 36-44 eikä missään koossa ole koskaan löytynyt sopivia vaatteita. Vartalon malli ei muutu mulla miksikään vaikka koko vaihtuisi. Esim takit kiristää AINA hartioista. Kaikki koot. Siksi joudun ostamaan liian isot takit, jotka sitten muutoin roikkuvat päällä ja hihat ovat 10cm liian pitkät.
eri
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele itse ompelemaan tai muokkaamaan niitä huonosti istuvia vaatteita. Käsinkin voi ommella, jos ei koneeseen ole varaa.
Olovaatteissa ei taida paljon olla väliä miltä näyttävät, kun ovat tarkoitettu kotisohvalla makaamiseen.
No ei niitä legginssejä enää muuteta kun ovat kissahtaneet pesussa. Eikä niissä mitään muokkaus varaa olis. Miten muokata vaatteita jotka ovat pieniä, ainakaan käsin, ja nekin ovat lurpahtaneet.. se kangas siis.. ja ne housut oli ainoat jotka eivät vain istu edestä sellaiset ribbikankaiset .. ja ne palautan kun on hintalaput vielä kiinni
Pieniin vaatteisiin voi lisätä saumaan kangasta. Muitakin keinoja muokkaukseen on. Youtubesta löytyy kaikkiin opetusvideoita ilmaiseksi. Jos vaate on hajonnut atomeiksi, niin heitä roskiin tai tektiilinkeräykseen. Kierrätyskeskuks
Täällä ei ole kierrätyskeskusta eikä uffia. Sellpyltä en oo tilannut. No kuolen mieluummin kuin käytän jonkun toisen vaatteita. Ihmisarvoton elämä muutenkin en ala vielä polkemaan itteeni että pakottaisin itteni toisten vanhoihin
Vierailija kirjoitti:
Miten monta vuotta ap on kotonaan lihonut?
Ja vastaus kysymykseen: miten me voidaan taikoa sulle rahaa? Mikään muu ehdotushan sulle ei kelpaa.
Miten monta vuotta sä olet irvinyt ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele itse ompelemaan tai muokkaamaan niitä huonosti istuvia vaatteita. Käsinkin voi ommella, jos ei koneeseen ole varaa.
Olovaatteissa ei taida paljon olla väliä miltä näyttävät, kun ovat tarkoitettu kotisohvalla makaamiseen.
No ei niitä legginssejä enää muuteta kun ovat kissahtaneet pesussa. Eikä niissä mitään muokkaus varaa olis. Miten muokata vaatteita jotka ovat pieniä, ainakaan käsin, ja nekin ovat lurpahtaneet.. se kangas siis.. ja ne housut oli ainoat jotka eivät vain istu edestä sellaiset ribbikankaiset .. ja ne palautan kun on hintalaput vielä kiinni
Pieniin vaatteisiin voi lisätä saumaan kangasta. Muitakin keinoja muokkaukseen on. Youtubesta löytyy kaikkiin opetusvideoita ilmaiseksi. Jos vaate on hajonnut atomeiksi, niin heitä
0/5
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä naisilla voi olla vaatekriisejä vaikka vaatekaapissa on miljoonia eri vaatteita???
Suurin osa naisten vaatteista on epämukavia päällä. Vaateteollisuus tekee mahdollisimman halvalla ja yhdellä kaavoituksella pitäisi vaate istua kantajalleen, olihan sitten 155cm tai 180 tai painoi 50kg tai 80kg.
Miesten vaatteissa vähän ongelmia, koska tasapaksu vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniin vaatteisiin voi lisätä saumaan kangasta. Muitakin keinoja muokkaukseen on. Youtubesta löytyy kaikkiin opetusvideoita ilmaiseksi. Jos vaate on hajonnut atomeiksi, niin heitä
Sittenhän tämä ratkeaa helposti. Kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän ne paljon maksa mutta olen huomannut että kun on lyhyt niin korkeat kaarituet painavat. Sivutuki hiertää
Mitä kokoa vastaavat? On eri asia ostaa NS normi puolen 3xl kuin vastaava koko plus puolelta.
Miksi et ompele tai neulo vaatteita itse?
Toi budjetti on 0 on aika hankala. Jostain kierrätyskeskuksesta saa ilmaiseksi joitain vaatteita, mut sulle sopivia voi olla aika hankala löytää. Sinuna ostaisin kangasta tekisin simppelejä mekkoja sekä hameita ja alkaisin käyttämään niitä, kunnes rahaa saa säästettyä niin että voisi ostaa jostain laadukkaat ja sopivat housut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Ei ikinä mitään vyötärönauhaa😆.. mä en tajua miks niitä on vähä jokaisessa vaatteessa .. niin sulla on kone? Minulla ei ole
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ompele tai neulo vaatteita itse?
Koska pitää saada vähintään LV:n releet ilmaiseksi ilman mitään omaa vaivannäköä.
Suosittelen ompelijaa ja vaate mittpjen mukaan, jo pitkälle pääsee housuilla, hameella ja jakulla/takilla.
Tai opettelemaan ompelutaito. Ompelukoneita vli lainata kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Cellbesin liivejä? Cellbesillä on säännöllisesti aletempauksiakin.Joo eihän ne paljon maksa mutta olen huomannut että kun on lyhyt niin korkeat kaarituet painavat. Sivutuki hiertää
Entäs sporttiliivit? Itse tilasin eBaysta kesäksi sporttiliivit, joiden selkä jne ovat reikäkudoskangasta. Väittivät hengittäviksi. Kokoja oli 5XL:n saakka.
Olen ostanut viime aikoina kaikki sporttiliivit Tokmannilta. Viimeksi ostin Pola Dia -merkkiset, maksoi 9,90 ja on mukavat. Myös Future TT Sport -merkkisiä olen ostanut, maksaa vähän yli kympin. Paremmat liivit olen tilannut Miss Mary of Sveden -verkkokaupasta, ei ole halpa, mutta ne liivit on tosi hyviä ja mukavia, ja on paljon kokoja.
Moni aikuinen kasvaa vaatteistaan ulos. Mystisesti, syytä ei tiedetä. Tai ei ainakaan haluta tiedostaa.