Vaatekriisi budjetti käytännössä 0
Tämä on vittumaista sopivia vaatteita ei käytännössä ole. Budjetti lähes nolla jatkuvasti vaatteiden hankintaan. Rentoja olo vaatteita vain kaipailisin. Kotona olen aina mutta ei viitsi alastikaan olla. Mulla on kylläkin lahjakorttia jäljellä cubukseen mutta ei sieltäkään oikein tahdo löytyä.. vaikka olis kokoon 3xl niin se on kuitenkin aina kiinni mitoituksesta mallista materiaalista leikkauksesta istuvuudesta että onko sopivat vai ei. Yhdet housut tilasit muuten pitäisin mutta jäi pussittamaan edestä eli leikkaus ei sopiva. Rintaliivitkin uupuvat. Mahdotonta löytää niitäkään. Se vaikuttaa sekä vaikuttaa hyvin paljon millaisia vaatteita vois edes valita.. tää on vaan loputon suo
Kommentit (95)
Nollabudjetilla kannattaa laittaa facebookin paikalliseen annetaan ilmaiseksi ryhmään ilmoitus isokokoisista vaatteista tai kankaista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorien ulkopuolella tai tuulikaapissa saattaa olla usein kori, josta voi ottaa ilmaiseksi kankaita, vaatteita ja muuta tavaraa. Oletko huomannut? Ainakin täällä on tuollaisia ja moni hyödyntää niitä.
Joo en käy kirppareilla yleensä mutta kyllä eikä siellä mtn käyttökelpoista yleensä ole siinä ihmisten paskasangossa
Rahaa ei ole ja mikään neuvo ei kelpaa. Jos ei sinun arvolle sovi kirppisvaatteet niin olet ilman.
Jospa lohtusyöminen auttais?
Täällä oli ruokajonossa sellainen mahdollisuus että sieltä sai vaatteita. "Kirpparikamaa" eli jotakin lahjoituksia. En tiedä onko sitä enää? Kysy leipäjonon tarjoajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorien ulkopuolella tai tuulikaapissa saattaa olla usein kori, josta voi ottaa ilmaiseksi kankaita, vaatteita ja muuta tavaraa. Oletko huomannut? Ainakin täällä on tuollaisia ja moni hyödyntää niitä.
Joo en käy kirppareilla yleensä mutta kyllä eikä siellä mtn käyttökelpoista yleensä ole siinä ihmisten paskasangossa
Tuollaisella asenteella tuskin saat mitään mukavaa auttajaa itsellesi. Ei saa olla katkera eikä kiittämätön, kun täälläkin sinua on moni neuvonut mutta kas kummaa mikään ei kelpaa.
Sama! Mutta eikös nyt oo muotia liikkua reikäsissä vaatteissa? Kerran viikossa pesulla ja vaatteiden vaihto. Jos haisen niin ite en sitä huomaa;)
Monena keväänä olen paastonnut pari-kolme viikkoa. Keho puhdistuu, paino tippuu ja rahaa säästyy. Sitten voi hankkia vaikka vaatteita, tai ompelukoneen.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparille kiertelemään. Sieltä saa parilla eurolla ihan tavallisia vaatteita. Peset vaan ennen käyttöä. Rintaliivejä jos ei löydy niin kannattaa ostaa muutamat urheiluliivit esim. sieltä Cubukselta niin ei tarvitse yrittää löytää tiettyä kuppikokoa.
Ensinnäkin cubuksella ei todellakaan ole urheiluliivejä. Ja ne topit jos niitä tarkoitit lösähtää heti
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Zizzistä, siellä on vaatteita plus-kokoisille.
Kyllä , tuossa jo mainitsin aiemmin olen ostanut sieltä hyvän hupparitakin jouluna
Vierailija kirjoitti:
Nollabudjetilla kannattaa laittaa facebookin paikalliseen annetaan ilmaiseksi ryhmään ilmoitus isokokoisista vaatteista tai kankaista ym.
Edelleen minä en tee mtn niillä kankailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Ei ikinä mitään vyötärönauhaa😆.. mä en tajua miks niitä on vähä jokaisessa vaatteessa .. niin sulla on kone? Minulla ei ole
Ompele käsin. Kai sinulla sakset, neula ja lankaa on? Jos ei ole, niin mistä ajattelit vaatteiden ilmestyvän?
Ai tyhjästä? Ompelulangastako aattelit mun tekevän.. joo ne tuleekin tosi kestäväksi ne saumat kun ompelee käsin.. ehkä vaan lähden etsimään
Käsin tulee ihan hyvä. Mutta jos et viitsi ommella, niin käytä vaikka silitettävää liimanauhaa. Tai jesaria.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli ruokajonossa sellainen mahdollisuus että sieltä sai vaatteita. "Kirpparikamaa" eli jotakin lahjoituksia. En tiedä onko sitä enää? Kysy leipäjonon tarjoajalta.
En käy leipäjonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä. Varsinkin retrokankaista saa tosi nättejä vaatteita. Ehkä teilläkin päin on ompelukoneita jossain asukastuvalla tai monitoimikeskuksessa. Ei omaa konetta ole pakko olla. Vai onko sulla jokin asenne, että et vaan halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella asenteella tuskin saat mitään mukavaa auttajaa itsellesi. Ei saa olla katkera eikä kiittämätön, kun täälläkin sinua on moni neuvonut mutta kas kummaa mikään ei kelpaa.
Mitä tarkoitat mukavalla auttajalla.. ei kukaan osta/lahjoita tuntemattomalle muutenkaan mitään oli sitten millainen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut kitsahtaneista t-paidoista tunikoita, kotiasuja ja yöasuja niin, että olen yhdistänyt kaksi kulahtanutta t-paitaa: yläosaksi jää se, kummassa on paremmassa kunnossa oleva kaula-aukko, ja toinen leikataan kainaloiden alta poikki ja ommellaan alaosaksi. Jos haluaa hifistellä, niin vyötärölle voi ommella nyörikujan ja pujottaa nyörin.
Ei ikinä mitään vyötärönauhaa😆.. mä en tajua miks niitä on vähä jokaisessa vaatteessa .. niin sulla on kone? Minulla ei ole
Ompele käsin. Kai sinulla sakset, neula ja lankaa on? Jos ei ole, niin mistä ajattelit vaatteiden ilmestyvän?
Ai tyhjästä? Ompelulangastako aattelit mun tekevän.. joo ne tuleekin tosi kestäväksi ne sauma
Ootsä tosissas .. jesaria? Niin että vaikka et käytä huumeita niin näytä sitten narkkarilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä. Varsinkin retrokankaista saa tosi nättejä vaatteita. Ehkä teilläkin päin on ompelukoneita jossain asukastuvalla tai monitoimikeskuksessa. Ei omaa konetta ole pakko olla. Vai onko sulla jokin asenne, että et vaan halua?
Asukas tuvalla? Ehdota nyt vielä muuttoa roskikseen?..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koon 3xl kokoa niin syytä olisi laihduttaa. Löytyy sitten vaatteitakin.
Mun koko on jotain 6-7 xl ja vaatteita löytyy nettikaupoista pilvin pimein.
Jos tahtoisit olla avuksi, olisit laittanut viestiin parin liikkeen osoitteet, joista niitä löytää.
eri
Minkähänlaisia neuvoja Ap odotti saavansa, hmm. Trolli mikä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Ootsä tosissas .. jesaria? Niin että vaikka et käytä huumeita niin näytä sitten narkkarilta
Eihän se näy, jos sen laittaa sisäpuolelle. Muutenkin alun perinkin kyseessä vain kotiasu, niin ei sillä ole tarkoitus mihinkään ihmisten ilmoille edes lähteä. Mutta torppaa toki kaikki ehdotukset. Itsepähän kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä. Torin annetaan ilmoitukset myös.
Jos budjetti on 0€, niin ei siinä muita vaihtoehtoja ole.