Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+~+~+ ENSIKOT viikoilla 11-12 +~+~+

11.03.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan, kunhan mies suostuu niihin lähtemään...

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 1 tai 2.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikonlopun muissa maisemissa ja nyt vierähtikin tovi viestiketjua lukiessa. Hyvä niin, on se vaan niin kiva että jaksetaan tsempata toinen toisiamme päivästä toiseen.

Tervetuloa Yksis! Toivottavasti viihdyt ja toivottavasti saatte asioita eteen päin mahdollisimman pian.

Oli viikonloppuna ollut hyviäkin uutisia, ainakin tuo Killan miehen rohkaistuminen. Kyllä se sinnikkyys palkittiin. Hyvä niin!

Eipä se viikonloppukaan sitten kulunut ilman vauvauutista. Minusta tulee syksyllä täti. Uutinenhan on aivan ihana, ei siinä mitään. Nyt osaan olla jo aidosti onnellinen, vaikka mieli olikin maassa lauantai-illan ja -yön. Jotenkin sitä vaan toivoi ja kuvitteli, että saisin itse esikoisena myös ensimmäisenä tämän tehtävän. Nyt pikkuveli vaimoineen pyyhältää meistä ohi ihan heittämällä. Olisin niin halunnut kertoa omasta tilanteesta äidilleni, jonka kanssa ko. vauva-asiasta keskustelin kahden kesken. Hän nimittäin mainitsi, että onhan se jokaisen oma päätös mihin elämän vaiheeseen perheenlisäystä haluaa eikä hän aio ketään neuvoa eikä kysellä, koska se on jokaisen oma asia. Olisin niin halunnu sanoa, ettei se aina ole pelkästä päätöksestä kiinni. En kuitenkaan pystynyt. On vaan niin kova paikka edelleenkin puhua koko asiasta. Ja äitini tietäen, hän ei koskaan kysy meiltä asiasta mitään. Hän kuuluu (onneksi) siihen joukkoon ihmisiä, jotka kunnioittavat toisten yksityisyyttä viimeiseen saakka. Jotenkin vaan harmittaa, että ihmiset kuvittelevat meidän tehneen päätöksen olla kahdestaan ja osa varmasti kuvittelee meidän olevan jotain " lapsivihaajia" , koska vauvoista ei meidän seurassa paljoakaan keskustella. Mietin jopa sellaista vaihtoehtoa, että kirjoittaisin äidilleni kirjeen. Saisin siinä sitten yksin kyynelehtiä oman pöydän ääressä ja äiti voisi sitten kyynelehtiä omassa kotonaan.

Kiitos taas tästä ilmaisesta terapiasessiosta! Vilkutuksia kaikille teille enskaystäville ja kiitos kaikista tsemppauksista. Kyllä tästäkin suosta taas noustaan. Olette ajatuksissani! Palailen taas paremmalla mielellä.

~dese

Vierailija
22/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piggeliina, hienoa, että nyt sitten tauko loppuu. Vähän mietinkin joskus, että miten maltatte taukoa pitää, mutta syy olikin kyllä ymmärrettävä. Vyöhyketerapiassa hierotaan jalkapohjia, käsiä ja korvanlehtiä ja painellaan tiettyjä pisteitä sen mukaan mitä vaivaa on. Ja vyöhyketerapeutin kanssa voi keskustella sen 1,5 tuntia ihan mitä mieleen tulee. Musta oli mukavaa puhua lapsettomuudesta jonkun tuntemattoman vanhemman ihmisen (keski-ikäisen siis) kanssa. Ei hän mikään terapeutti ole enkä odotakaan vastauksia tai tietoa, mutta asioita oli mukava purkaa kuitenkin jollekin, joka yrittää ymmärtää.

Naksulle hinnoista, me ollaan yksityisellä ja ivf tuli kokonaisuudessaan maksamaan varmaan noin 1600e. Seuraavassa päästään noin 500e halvemmalla, kun lääkekatto täyttyy kohta. Yksityisten hinnat on aika hyvin nähtävillä netissä, mutta niihin taitaa aina tulla jotain yllättävää lisää, kun jokainen ylimääräinen ultra ja verikoe (esim. meillä HIV ym.) pitää maksaa erikseen. Niin ja IVF:n hintaan ei kuulu hcg-verikoekaan, jos siihen asti pääsee. Toivottavasti pääsisitte kuitenkin julkiselle jo tänä keväänä!

Trixielle tsemppiä siirtoon ja tulevaan piinaan!

Jessica, kuulosti kivalta sun loma. Voi kun se ei sittenkään tulis se epätoivottu vieras.

Kathy, harmien harmi! Mulla kävi just samoin clomien kanssa, että 1 tbl ei tehonnut muuten kuin lyhensi kierron mukavasti 30 päivään. Tosin lääkäri sanoi silloin, että sama annos voi vaikuttaa eri kierrossa erilailla, kun naisen kroppa on sen verran oikukas ;)

Dese, ihan varmasti vetää mielen matalaksi tuo tilanne, voimia siihen! Minä myös haluaisin olla esikoisena ensimmäinen raskaana. Nuoremmat sisarukseni eivät tosin edes seurustele, joten heistä ei ole " vaaraa" ja heille en missään nimessä toivokaan tätä kärsimystä. Mieheni pikkusisko puolisoineen sen sijaan on hyvinkin potentiaalisesti jo kohtapuoliin yrittämässä lasta ja jos heiltä tulee piakkoin uutisia, niin se on kyllä aika kova isku. Me ollaan oltu iät ajat kauemmin yhdessä ja haluaisin vaan niin ehtiä ennen heitä tai edes yhtäaikaa. Voi tätä...

Diina, mitäs ultrassa selvisi?

Marge, hyvä, että oot itse ollut aktiivinen ja saanut asiat etenemään. Oletteko te siis jo päässeet julkiselle puolelle ivf-jonoon vai vasta ensikäyntiäkö jonotatte? Ja oletteko siis tähän mennessä olleet yksityisellä? Anteeksi, mutta en oikein pysy kärryillä tässä teidän hoitopolussa ;) Mukavan nopeasti kyllä tuntuu asiat tapahtuvan, vaikka teillä ei olekaan vielä vuotta yritystä, varmasti oman aktiivisuutesi ansiota.

Buumi, täälläkin toivotaan, että tättärä tajuaisi, ettei ole teille nyt toivottu vieras!

Vilkutukset kaikille muillekin!

ON: kp4, ei mitään uutta, huomenna ultra ja kp6 toivottavasti piikkiä kehiin.

Vannis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista maanantaita kaikille :o)

Meikäläisen hyväntuulisuus ja positiivisuus sen kuin jatkuu ¿ajatus vaan siitä, että saa miehen kohta kotiin on kyllä ihan huippua. Mutta niin se vaan on, että vihdoin kärsivällisyys palkitaan ja ukko kohta kotona ¿ ja mikä tärkeintä, jatkuu hoidot. Toivottavasti meidän kärsivällisyys myös ¿hoitosaralla¿ palkittaisiin ja tää monen vuoden odotus sais onnellisen lopun.

Sitä toivon tietenkin ihan kaikille meille!

Joku kyseli lähipiiriin kuuluvista vauvoista.. Kummankaan sisaruksilla ei lapsia vielä ole, eikä ihan vielä odotettavissakaan, eli hiljaista on tällä saralla. Ollaan sitä vastoin koko meidän kaveripiirissä, vanhat opiskelukaverit mukaan lukien ainoita, joilla ei vauvaa vielä ole.. Aika harvinainen tilanne, kun oikeen miettii. Mut ihan tänkin takia ollaan oltu aika avoimia meidän lapsettomuuden suhteen, kun noita pikkunyyttejä ja pikkuihmisiä pyörii ympärillä. On kaikille jotenkin helpompaa, ainakin itse koetaan se niin. Eli ei pääse siis enää kukaan yllättämään esikoisuutislla, vaan toista ja jopa kolmatta odotellaan joissain perheissä.

Marge: hyvä että soitit sinne lekuriin ja selvitit asian. Kiva kun oli hyvä keskustelu miehen kaa ja sait purkaa tuntoja.

Buumi: miten se onkin niin, et aina löytyy ¿kaikkee parempaa¿ kun reissaa.. Kotona on vaan sitä samaa tavaraa¿ ;o) Hei sullahan on jännät paikat tällä viikolla! Keskiviikkonako uhkailit testata. bdbd

Killa: voi kunpa se pääsiäinen ei nyt sotkis teidän suunnitelmia. Mikä kp sulla nyt on menossa?

Kille: tervetuloo kotiin!

Tuiskutiusku: mulla on varmaan sitä samaa positiivista mieltä ja iloista odotusta kuin sullakin hoitojen suhteen. Aion kyllä ottaa tästä olotilasta kaiken irti ja jos ei onnistutakkaan ekasta, niin varmasti tullaan alas korkeelta ja kovaa. Mut yritän ajatella, että sen on sitten sen ajan murhe -sitten itketään ja kiukutellaan pettymys pois yhdessä.

Trixie: multakin on menny ohi kuvausjuttu? Olitko kuvaamassa siis jossain ulkomailla vai mitä?

Jessis: tervetuloo takas! Ihan varmasti piristää mieltä, kun pääse pois tutuista ympyröistä vähäksi aikaa. Älähän vielä heitä kirvestä kaivoon, ennen kuin tiedät varmaksi.. bdbd

Kathy: no voi että sentään! Harmi kun ei clomit ollu tehonnu. Mä söin niitä kans pari kiertoo, jotta kierto lyhenis. Pukkas sit sillon yli 60päivän kierron.. eli ei ollu meikäläisen juttu se. Ovis kuitenkin tapahtu kokeiden ja ultran perusteella - voi tätä naisihmisen hormoonitoimintaa¿

Dese: haleja sulle! Ymmärrän itsekin esikoisena sun ajatuksen siitä, että ois kiva saada se ensimmäinen vauva sukuun. Ootko muuten varma, ettei sun äiti kuitenkaan aavistele jotain teidän vaikeuksista, vaikket ole sanallisesti mitään kertonutkaan? Yleensä noi äidit kun tuppaa vaistoomaan asioita jollakin ihme kolmannella aistilla, vai oiskohan se sitä äidinvaistoo sitten? Mieti kuinka sun äiti vois olla tukena sulle, jos uskaltaisit hänelle kertoa niin kuin olit vähän miettinyt. Toi kirje oli ihana ajatus samoin kuin sun äidin kunnioitus teidän yksityisyyttä kohtaan. Tsemppiä.

Vannis: kiitos ¿vyöhyketerapiaistunnosta¿ :o) Ois kyllä ihanaa kokeilla joskus.. Kuulosti kivalta noi kaikki hieronnat¿

ON: tätiä odotellessa¿ kp38. Katseet suunnattuna huhtikuulle :o)

terkuin, edelleen iloisella mielellä oleva Piggeliina

Vierailija
24/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasketaanko sit työks vai harrastukseksi..? Teen jonkin verran mallin töitä.. :) Lähinnä kuvattiin bikineitä ja uimapukuja ja kesä vaatteita.. :) En mä siitä kertonut mitään ku se tuli aika yht äkkiä itsellekkin.. :) Kait se työksi lasketaan ku siitä saa palkkaa..? =)

Täytyy sanoa et teki kyllä ihan hyvää.. Samalla lomailla vapaa-aikana toisten kustannuksella.. Sai vähän muuta ajateltavaa..

Aika paljon pitänyt vähentää hoitijen takia ku ei kaikkea jaksa ja ehdi tehdä.. Mut aina välillä ku aikataulut antaa periks.. :)

Mut nyt odotetaan keskiviikon siirtoa... :)

Palailen taas..

Trixie

Vierailija
25/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohde oli siis kanarian saaret tarkemmin Puerto De La Cruz.. Jossa Vietin 10.3-18.3 Tai olivat lähtö ja kotiin paluu päivät.. :)

Vierailija
26/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis lääkäri, kp 11. Ja tilanne edelleen se, että clomit eivät edes tupla-annoksella tunnu saavan ovulaatiota aikaiseksi. Yritän vielä tikuttaa ovista ke-to ja pe ja jos sieltä sattuu ovis löytymään niin sitten tehdään tällä viikolla vielä inssi. Mutta luultavasti siis ei.

Ensi kierrosta jatkan jälleen clomien syömistä, mutta sitten alkaa myös piikittelyt, eli mulle määrättiin Menopur. Onneksi mies oli lääkärireissulla mukana ja kuunteli piikittämisen ohjeet. Minulla ne meni toisesta korvasta sisään ja saman tien toisesta ulos. Mies lupasi myös auttaa piikittämisessä ja jos haluan niin hoitavan sen kokonaan, jolloin voin olla vain " potilaana" . Tämä on minulle tosi iso helpotus.

Siipi on ollut tänään kyllä tosi maassa ja saanut tehdä töitä sen eteen että pysyy kasassa eikä ala itkemään julkisilla paikoilla. Näimme viikonloppuna mieheni kanssa marketissa isän ja pienen kiinalaistytön ostoksilla. Molemmat katsoimme tyttöä, joka oli todella suloinen. Siinä oli sanatonta viestintää parhaimmillaan, kun mies veti minut siellä makkaratiskin äärellä kainaloon ja piti siinä ihan hiljaa. Molemmat tiesimme, mitä sillä hetkellä toisen mielessä liikkui. Kun olin saanut kyyneleet kuivattua, saatoimme jatkaa ostoksia.

Nytkin kyyneleet valuvat ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Yritän palailla myöhemmin vielä kommentoimaan teidän rakkaiden kanssasisarien asioita.

-Diina-

Vierailija
27/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsiläinen, koeta jaksaa... Ihana on tuo sinun miehuksesi. Oikein pystyin sieluni silmin näkemään teidät. Pahoittelen kovin, kun ei ollut toivottua kasvua tapahtunut. Jaksuhaleja *iiiiiiso rutistus*

Trixie: Vau, miten hienolta kuulostaa. On varmasti mukava saada muutakin ajateltavaa, kuin nämä vauvapuuhat... :)

Tuisku

Vierailija
28/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs töitä tehä, mutta täällä sitä vaan roikutaan!

Oikeestaan tulin hiukan vastailemaan Vannikselle eli mullahan on ihan hyvä syy ;)

Eli kun kyselit tuota meidän hoitopolkua. Eli yksityisellä lääkärillä olin/olen hoidossa. Lääkäri on erittäin ihana ja halusi tarkoin selvittää kierron ja ovulaation jne. Kokeiltiin siis clomit ja puregon ja on ultrattu uskomattoman paljon. Helmikuussa päätti sitten, että nyt on aika mennä eteenpäin ja laittoi lähetteen. Nyt lähete on mennyt siis julkiselle. Klinikan lääkäri ei ole vielä vastannut. Sitä siis kovasti ootellaan. Josko kevään aikana vielä pääsisi yksityiselle hoitoon, kun tuo julkinen odotuttaa ja vasta ensikäyntiä siis¿Lääkäri otti alkujaan meidät vakavasti, kun ¿vika¿ aika selkeä (tosin mä olen ongelmatapaus, kun oikeaa hormoniannosta ei ole löydetty. Rakkulat kun villiintyy niin¿) ja siksi kai asiat tapahtuneet niin vauhdilla.

Buumilla siellä jännät paikat tällä viikolla! Jännäilen täällä puolestasi :)

Yksis, kyllä tuo julkinenpuoli tosiaan odotuttaa! Sairasta hommaa¿Vähän on tullut muuten tarvittua noita tk:n palveluja ja silloin kun sitä tarvitsisi, niin ei tipu. Toivottavasti, sit siellä alkaa tapahtumaan urakalla! Hyvillä mielin olin keskustelun jälkeen ja olen jo tosi onnellinen siitä, että mies kuunteli kerrankin loppuun, kyseli ja ymmärsi mun kannan¿=)

Killa, toivon että pääsiäinen ei sotke teitin kuvioita, kun on joutunut niin paljon odottelemaan¿En itse olisi yhtään sen kärsivällisempi!

Tuiskutiusku, olen aika malttamaton nyt kun jotain ehkä voisi tapahtua ja itse asiassa oli tunne, että pitäisiköhän soittaa. Jotenkin mulla on ollut aika huono tuuri kaikkien tärkeiden kela-työkkäripapereiden kanssa. Ne on kadonneet tai unohtuneet pinon alimmaiseksi. Tässä, kun tämä muutamankin viikon odotus tuntuu. Tulis vain paperit pian, niin voisin mennä verikokeisiin. Muuten kaikki sitten taas siirtyy kuukaudella¿Jos joskus tavataan se lekuri, toivottavasti on yhtä ystävällinen.

Jessicalle ja Deselle rutistuksia täältä!

Niin kuin piggis sanoi, mitäs jos Dese se on sitä äidinvaistoa? Kerroin omasta tilanteesta äidilleni, muutama kuukaus sitten. On myös niitä ihania ihmisiä, jotka eivät utele. Luulin, että kaikki menee hyvin, enkä itke, mutta en ensimmäistä lausetta saanut loppuun, kun kyyneleet valui. Äitini sanoi, että oli jo hiukan osannut odotella jotain, mutta jokainen puhuu kun siltä tuntuu. Toivottavasti kirje auttaisi ja saisit asian esitettyä¿

Kathylle ja Diinalle pahoittelut, kun ei ollut tullut toivottua tulosta¿Diina *halaa kovasti* täällä valu kyyneleet myös! Huoh! Kylläpä elämä osaa olla rankkaa¿

Paljon rutistuksia kaikille, olette niin ihana tuki!

-marge-

Vierailija
29/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kerrankin oli aikaa istua koneella, niin häiriköin näköjään teitä ihan urakalla. ;)

Voisitteko te jo ISCI tai IVF hoidon kokeneet (oliko Trixie ja Vannis ainaskin) kertoa omia kokemuksia hoidoistanne. Olette varmaan niitä kertoneetkin, mutta pahoittelen, että multa ne on menneet ohi. Samoin Brooke onko millaisia olotiloja, kun ilmeisesti teilläkin edessä nyt hoidot?

Oletteko sumutelleet nenäsuihkeella hormonit alas vai piikillä? Itsellä olisi tarkoitus lauantaina piikillä hoito aloittaa. Sitten ilmeisesti odottelua pari viikkoa? ja sen jälkeen aloitetaan varsinainen piikittelykasvatus... sitten irrotuspiikki - punktio ja istutus... Jos vaan kaikki käy hyvin (huoh)

Tuisku kp 16

Vierailija
30/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit tietää.. Meillä tammikuussa eka ivf. Pistin gonal-f 150iu 10 päivää Ja sit orgalutran irroituspiikin. Tuloksena 10 munasolua joista yhdessä vain kuoret. Siis 9 ormaalia munasolua joista 7 hedelmöittyi normaalisti. 1 Siirrettiin mutta tulos nega. Ai niin lugesteron oli tukilääkityksenä.

Nyt tulossa keskiviikkona pas.. Aloitin zumenon 1*3 27.2 sitä jatketaan testiin asti ja jos tulos olisi positiivinen niin jatkuisi noin rv10 asti. Lugesteron alkoi rinnalle 18.3 400mg*2 kuten myös lugesteron jatkuu jos pos. Siirto siis keskiviikkona 13.40. Mielestäni pahin oli kun gonal f olin pistänyt 2 päivää.. Itkua riitti.. :) Mutta onneksi meni ohi..

Pistäminen ei ollut mitenkään erikoista koska olen lähihoitaja koulutukseltani.. Kysy jos haluat tietää jotain erikoista? :) Hoidoissa käymme ava klinikalla tampereella..

Trixie

Vierailija
31/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgalutran 4 päivää ja sit pregnyl irroitus piikki!!! :) Hyvin se menee.. Kysy mitä haluat tietää yritän auttaa... :)

Vierailija
32/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne ihan Diinalle haleja lähettään. Voihan surkujen surku! Mikäköhän siinä sit on ettei edes tupla-annos auttanu ja munikset lähteny kasvuun.. Voi harmi. Onneks saat kuitenkin heti seuraavaan kiertoon apuja ja toivottavasti sen Menopur sulla sitten auttais.

Ihanalta kuulosti toin sun miehen sanaton tuki -kun tietää mitä toinen tarvii ei siihen aina välttämättä sanoja tarvita. Riittää kun vain on. Tsemppiä sulle ja jaksamista. Lähetän sulle hirmuisesti auringonsäteitä, jospa ne sieltä pikkuhiljaa surun keskeltä paistais läpi :o)

Marge: toi odottelu on kyllä hermoja raastavaa hommaa. Soitin sillon aikoinaan sekä julkiselle että yksityiselle. Julkisella sanottiin heti alussa, et jonot on sitten pitkät. Niinpä. Meille tuli jotain 8kk päästä siitä kun olin soittanu niin kutsu julkiselle testeihin . Tona aikana oli meidän hoidot jo alkanu yksityisellä.. Ihan käsittämätöntä toi odotusaika kyllä.

Trixie: kiva kun pääsit " työlomalle" etelän lämpöön. Tsemppii teille pas:iin.

vilkutuksia ja hymyä kaikille muillekin Piggeliinalta

Vierailija
33/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan tytsät!

Täällä oviksen metsästys jatkuu myös edelleen. oletin sen olevan viimeistään tänään. Lääkäri tosin antoi ohjeeksi, että jos ei viimestään keskiviikkona näytä plussaa, niin sitten täytyy mennä tutkittavaksi. Kaikissa aiemmissa kierroissa ovis on ollut (tai ainakin aina sillon ku oon tikuttanut ja veritesteissäkin) ja eihän se nyt just voi olla tulematta!!!!!! Oon niin valmistautunut pas:iin tällä viikolla, etten ala jos ovista ei jostain syystä olekaan tässä kierrossa!!!!! Hemmetti!

Diinalle myös onnea oviksen metsästykseen. Kyllä se sieltä vielä voi tulla.

Tuisku kyseli ivf:stä. Meillä oli myös eka ivf tammikuussa. Minä aloitin sumuilla ja sitten joku kp 6 tai jotain siihen suuntaan alotin Puregon pistelut 100 iu 6 päivää ja sitten 125 iu 4 päivää ja lopuks Pregnyl. Mitään kummempia oireita en saanut mistään. Punktiossa 10 munasolua, joista 7 hedelmöittty ja joista 6 oli jakaantunut oikein ja kunnolla. Yksi siirrettiin ja 5 meni pakkaseen ja nyt siis välikierron jälkeen pas toivottavasti (!!!!!!!) tällä viikolla. Ainiin kävin verikokeessa ja tulos hcg 7?????? eli jotain ainakin oli yrittänyt tapahtua ja kiinnittyä. Lääkärimme mukaan hyvä merkki, että jakaantuminen on ainakin onnistunut ja jonkin asteista kiinnittymistäkin. Vieläkö jotain haluaisit tietää? Mielestäni siis ainut miinus oli tietenkin lopputulos eli nega, muutoin oli ihan iisiä; punktiokin.

Jessis: hyvä kun teillä oli rentouttava Lapin reissu! Ja ajatukset saivat raitista ulkoilmaa ja tuulettua oikein kunnolla.

Kathy: voi surkeuksien surkeus! *rutistus*

Piggeliina: Kiva kun oot niin positiivisella mielellä, että tarttuu muihinkin!!! Ja onnea tuleviin hoitoihin. toivottavasti täti älyää tulla pian.... harvoin sitä toivois, mutta nyt toivotaan.

Missäs Killa, Naksu, Brooke, Aftis ja kaikki muutkin joita en erikseen nyt muista?

Ainiin Buumille piti kommentoida, että täälläkin yksi kenkäfriikki.... vielä en oo kesä/kevät kenkiä ostanut, mutta kädet jo syyhyää, vaikka kaappiin ei mahdu kenkiä enää yhtään!!!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille teille ihanaisille!!!!

Kille

Vierailija
34/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trixien ¿loma¿ kuulostaa ihanalta ¿ täällä vesisateessa se aurinko kyllä tekisi terää itse kullekin...

Diinalle *hali* kyllä ne siitä vielä kasvuun saadaan, vaikka se ei tietenkään tähän hätään lohduta.

Terveisiä kikille muillekin ¿ en oikein edes osaa mitään kommentoida, kun te kaikki tunnutte olevan jo niin ammattilaisia tässä touhussa, ja minä täällä vasta odottelen alkuunpääsyä...

Killa ¿ suomalainenhan tuo mies on, ollaan muuten vaan jämähdetty tänne vieraalle maalle... ja hyvin ollaan kyllä viihdytty. Sen verran pitkään ollaan täällä jo asusteltu, että tuntuu jo enemmän kodilta kuin Suomi.

Oma mieli on vähän maassa, kun krooninen selkäkipu taas viime yönä nosti päätään ja muistutteli meikäläistä siitä tosiasiasta, että ilman kipulääkkeitä ei ole elämää... tänään jäin kotiinkin, kun unet jäivät niin vähiin että olis numerot vaan pyörineet silmissä töissä. Saa nähdä miten nuo lääkärit tilanteeseen suhtautuvat vai lähettävätkö suoraan takaisin kotiin ilman mitään toivoa ja meidän haaveet omasta nyytistä kuivuvat taas kasaan. Ei saa maalailla sarvipäitä seinille ennen kuin on pakko, mutta mietityttäähän tuo kuitenkin.

Tuli tuosta Diinan kaupparetkestä mieleen kysäistä, kuinka moni on harkinnut adoptiota yhtenä vaihtoehtona?

Ihanaa viikkoa teille kaikille!

T. Yksis ¿ selkäsärkyineen :(

Vierailija
35/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Pahoittelut pitkästä hiljaiselosta. Töissä kiirettä ja kun omaan napaan ei uutta niin olen käynyt vain teidän jutut lukemassa...mutta jos nyt vähän kommentoisinkin.

Brooke ¿ lääkäri sanoi, että kystat kuuluu kuukautiskiertoon ja että niitä on useimmilla naisilla. Niistä ei vain tiedetä kun eihän normaalisti munasarjoja ultrata jatkuvasti. Ne tulee kuukautisvuodon mukana yleensä pois. Jos ne taas kasvavat yli 5 cm ne voidaan joko puhkaista tai leikata. Joskus ne voivat muuttua myös pahanlaatuisiksi ja silloin tietysti leikataan. Mun kystat johtunee siitä etten ovuloi, jotain sille munarakkulalle varmaan tapahtuu ja se kutistuu kystaksi tms...Piikittää ei siis voi jos on kasvava kysta, koska hormoni vaan kasvattaa sitä kystaa. Kille ¿ paljon mua on tutkittu, mutta endosta ei ole yksikään lääkäri puhunut ¿ että ei se kai sitä sitten ole.

Tuiskutiusku ¿ onnittelut hoitojen etenemiselle! Hienoa. Ei, et pelotellut kystajutulla. Tuntuu, että joka toisella niitä on ollut nyt kun olen niistä puhunut muillekin. Naksu, ei ole lääkkeistä ollut puhetta kystan kanssa. Pelkästään puhkaisusta tai leikkauksesta. Riippuuko se sitten kystasta millainen se on. Omani on ns. hemorraganinen kysta. Tiedähäntä näistä. Voin kyllä kysyä ens kerralla. Kiitos kun vinkkasit.

Vannis ¿ vyöhyketerapeutin käyttäjä minäkin =) Taas varasin ajan, jospa se saisi myös kystan liikkeelle hoidolla. Ja marge ¿ voin suositella!!

Jessikselle vielä peukut pystyssä!! Killa, kiva että asiat lähti luistamaan =) *halaa*

desejo ¿ pahoittelut yhdestä viivasta =( *iso hali*

Brooke- harmi nuo hormoniarvot ja niiden heittely. Toivotaan että ovat kohdallaan uusien testien jälkeen.

Tervetuloa joukkoon Yksis =) (ja heti kateellisenä katsoin sun kotipaikkaa....kun niin haluaisin muuttaa sinne rapakon taa.....)

Diina ¿ *hurjan iso halaus*. Toivotaan että ne piikitettävät hormonit tehoaa paremmin. Mullakaanhan ne clomit ei tehonnu alkuunkaan. Piikittely sai kuitenkin munikset kasvamaan. Tsemit sinne.

Piggeliinalle tsempit inssiin =) kiva, että asiat etenee. Buumi ¿ joko oot testannu?

kathy ¿ harmi etteivät clomit auttaneet. Isommalla annoksella sitten paremmalla onnella.

trixielle tsempit pas:iin!!

Oli ollut puhetta noista tunteista kun kuulee raskausuutisia. Mä kuulun kyllä valitettavasti niihin, joihin se iskee kovalla kädellä. On kateutta ja katkeruutta ja vaikka mitä. Niitä tunteita sitten yritän käsitellä ja ajatella etteivät ne muiden vauvat ole minulta pois.

Löysin muuten netissä surffatessani aivan mahtavan blogin. Käykääpä lukemassa jos on aikaa. Suosittelen että aloitatte ihan alusta eli vuodesta 2005. Bloggaaja kirjoittaa lapsettomuudesta ja tällä hetkellä jo adoptioprosessista. Monenlaista fiilistä siis. http://jospa.vuodatus.net/

ON: ei siis mitään uutta. Viime kierto oli oudot 23 pv, mutten usko että kysta olisi tullut pois koska en ollut normaalia kipeämpi. Seuraavia menkkoja siis odotellessa....

t. Afternoon kp 5

Vierailija
36/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kille ja Trixie hoitojen valaisusta :). Plääh... näitä pohdittavia asioita kun on paljon. Kille valaisikin, ettei oikein ollut tullut mitään oireita. Oliko sinulla Trixie? Mietin myös, että miten paljon niitä muniksia saadaan kerättyä, eräältä tutulta oli kerätty 17?!? Kuulostaa huikealta.... Entäs sitten, jos/kun sinne alkion siirtoon päästään, niin miksi teille siirrettiin vain yksi eikä kaksi alkiota? Oliko se ihan tietoinen valinta vai oliko teillä vaihtoehtona siirtää 2 alkiota?

Pitää varmasti edetä vain askel kerrallaan eikä murehtia turhia. Miten usein niitä ultria teidän kohdallanne oli? Etenikö kaikki suunnitellusti, vai tuliko mutkia matkaan :)

Aftis: Mukavaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa :)

Jaahas... jätetäänpäs muillekin palstatilaa :)

Tuisku - innoissaan, mutta myös hiukkasen jännittyneenä tulevista hoidoista

Vierailija
37/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut vilkasta! Oli kiva lukea kuulumisia! :)

Iloisena aloitan kuitenkin heti omasta navasta, joka tietty on lähimpänä! ;) Eilen kp 18 ja ovistestissä plussa. Ja nyt lekuriaika on varattuna ennen pääsiäistä! Koska meidän tutkimuksista on vierähtänyt jo yli vuosi (meidäthän tutkittiin mun pco-epäilyn vuoksi jo reilusti ennen kuin vuosi yritystä oli täynnä), joten olivat sitä mieltä että pitää tulla ennen hoidon aloitusta suunnittelukäynnille. No sain sentään tuon ajan kp3:lle, joten jos lekuri on mun kanssa samaa mieltä, niin ehditään vielä aloittaa hoidot tuohon kiertoon. Täytyy kuitenkin henkisesti varautua siihenkin, että jotain takapakkia tässä vielä tulee, mutta toiveikas olen silti! :)

Kille: häh? Missäs sun ovis luuraa?! :S Tosi pirullista, että just nyt sitä ei sit kuulu, kun sitä oikein erityisesti tarvittaisiin!

Diina: voi pahoittelut sinne, ettei munikset kasva toivotulla tavalla! :( Ihana mies sulla kuitenkin, kun on niin mukana tunteissasi!

Trixie: ei hassumpi tapa yhdistää työ ja loma oleskelemalla biksuissa rannalla/uima-altaalla! ;) Onnea siirtoon!

Tuisku: täälläkin taas positiivisempi kausi menossa, joten nyt kannattaisi mulle kertoa kaikki vauva-uutiset! ;) Pari viikkoa sitten olin vihainen jo siitä, jos joku äiti-ihminen kehtasi kävellä mua vastaan kadulla vauvanvaunojen kanssa! Niin, että mielialat vaihtelee!

Jessis: kiva kun oot tullu takaisin! :) Ja hirvee jännitys päällä sun puolesta! Koska testaat jos ei tätsää kuulu?!

Kathy: voi kun harmillista, ettei clomit sulla vielä tehonneet toivotulla tavalla! :( Toivotaan, että tupla-annos toisi tulosta!

Dese: onneksi olet toipunut noista suvun vauva-uutisista, sillä voin kertoa että tätinä olo on ihan mahtavaa sekin (vaikka tietenkään ei korvaa omaa vauvaa). Ymmärrän kyllä hyvin sun fiilikset. Itellekin ois varmaan kova paikka jos pikkusysteri sais lapsen ennen mua. Mun äiti on samanlainen kuin sun, eli ei kysele jos ei itse kerro. Mustakin on alkanut viime aikoina tuntua, että haluaisin kuitenkin hänen tietävän tilanteesta. Toi kirjeen kirjoittaminen voisikin olla hyvä ajatus! :)

Vannis: mitä ultrassa näkyi?

Yksis: voi kurjaa selkäkipua! Toivottavasti alkaa helpottaa! Kysyit adoptiosta: me ei olla tarkemmin asiaa mietitty tarkemmin, mutta ei poissuljettu vaihtoehto. Katotaan kuitenkin hoidot ensin. Itse olen miettinyt aiemmin, että kansainvälinen adoptio voisi olla mun juttu kyllä. Nyt vaan alkaa kohta ikä tulla vastaan, kun mitä enemmän sitä on, sitä vaikeempi ois saada pientä lasta. Isomman lapsen adoptiossa taas voisi olla enemmän vaikeutta... No mietitään myöhemmin tarkemmin, jos ei ala hoidot tuottaa tulosta.

Aftis: no moikka pitkästä aikaa! Täytyy perehtyä tuohon blogiin joskus ajan kanssa!

Tuitulle vilkutus! Miten oot jaksellut?!

Vielä sellaista galluppia teille, joille on tehty inssi, että mitä lääkkeitä ootte käyttäneet ja miksi? On mennyt vähän ohi, kun itselle ei oo ollu ajankohtaista aiemmin... Nyt haluaisin vähän vertailla kokemuksia, niin tietää miten muilla on ollut enkä olisi niin pihalla lääkärin vastaanotolla... ;)

Huiskutukset vielä kaikille muillekin!

Killa

Vierailija
38/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin tänne. Yritin päivittää kuulumisenne, mutta kestää varmaan muutaman viikon, ennen kuin taas olen kärryillä kaikkien käänteistä. Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja huiskutuksia kaikille muille!

Täällä on todella jännittävät ajat: neljän kuukauden pitkä jonotus julkisen ensikäynnille päättyy viikon päästä. Mua kauhistuttaa. Siis viikon päästä tiedän, alkaako meillä ICSI-hoidot vai olemmeko sittenkin toivottomia tapauksia. En nyt pysty ajattelemaan enempää, yritän rauhallisesti odottaa vielä tämän viikon.

Muuten kuuluu todella hyvää, on ollut lomaa ja kävimme ulkomailla (oli ihanan rentouttavaa), töissä on ollut haasteita ja jopa esinais-tehtäviä viime viikolla (todella kiireistä), kavereita olen silti kerennyt näkemään aika paljon (mukavaa).

Nyt mies odottaa mua iltakävelylle, joten lopetan tämän lyhyeen!

Heippa heippa!

Vierailija
39/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ensiks meillä siirrettiin vain yksi koska haluttiin. Oireita ei oikeastaan ollut..

Soitin avalle tänään Kaikki 6 alkiota oli jouduttu sulattamaan!!! 4Niistä ei ollut selvinnyt.. 2 jäljellä joista soittavat aamulla huomenna ovatko alkaneet jakautumaan molemmat, toinen vai kumpikaan... Jos molemmat jakautuu luultavasti siirretään molemmat..

Ja jos siirto ei tuota toivottua tulosta olisi edessä taas ivf... :( Joten näinkin voi käydä että ensiluokkaiset alkiot eivät selviä sulatuksesta..

Piti kommentoida jotain mut nyt mieli niin maassa et unohdin mitä se oli..

Huomenna lisää ku ehkä hiukan viisaampi..

Trixie

Vierailija
40/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin ihana asia voikin olla niin tuskaista. *ottaa olkapäästä kiinni*

Pidetään peukkuja, että ne kaksi olisivat ensiluokkaisina lähteneet jakautumaan ja koska ovat niin hyviä, niin voittajat siirretään kiinnittymään :)

Tuisku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme