HS: Kiinakrääsä Temu Suomessa suosituin 35-55v miesten keskuudessa
Tässä ajassa isänmaallisuutta olisi myös kuluttaa Suomessa, vaikka kuinka olisi samaa tavaraa niin työ ja arvonlisä täällä
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Temu-vastaiset aina sanovat, että sieltä tilataan krääsää? Minä ainakin olen tilannut tarpeeseen sellaista, jonka muutenkin ostaisin. Sieltä vaan saa halvemmalla. Ja se nyt vaan on tyhmää maksaa enemmän samasta tuotteesta.
No tämä. Itse tilasin sieltä viimeksi keittiöön uudet matot ja kissoille kunnollisen kokoisen vessalaatikon (kaikki Suomessa myytävät päältä kuljettavat on hamsterinkokoiselle eläimelle tehty).
En hyväksy suomalaisten yrittäjien, sijoittajien ja kauppiaiden kyltymätöntä rahan ahneutta niin ostan ihan kaiken ulkomailta niin kauan kun edellä mainitut ahnehtii ja riistää muita samalla kun itse kiertää veroja ja piilottaa tulonsa veroparatiisiin tai vakuutuskuoriin veronkierron takia
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy suomalaisten yrittäjien, sijoittajien ja kauppiaiden kyltymätöntä rahan ahneutta niin ostan ihan kaiken ulkomailta niin kauan kun edellä mainitut ahnehtii ja riistää muita samalla kun itse kiertää veroja ja piilottaa tulonsa veroparatiisiin tai vakuutuskuoriin veronkierron takia
Hyvä esimerkki on tämä Finlaysonin Kurttila, kritisoi muita Kiinasta ostamisesta. Ja kuitenkin itse tienaa sillä ulkomailta tuodulla tavaralla. Mitään ei näytä merkitsevän missä on valmistettu, jopa ihmisoikeuksien puutteesta tunnettu Turkki kelpaa. Pääasia on vain se oma lompakko.
Vierailija kirjoitti:
"Temun vastaisku kolme neljäsosaa kuluttajista kokee edistävän hintakilpailua
Kaisa Paastela
Julkaistu 27.03.2025 | 12:28
Päivitetty 27.03.2025 | 12:28
Kyselyssä joka kolmas suomalainen kertoi itse tilanneensa Temusta.
Yli kolme neljäsosaa pohjoismaisista kuluttajista (76 %) kokee Temun edistävän hintakilpailua ja hintojen läpinäkyvyyttä, ilmenee Kantar Median tuoreesta tutkimuksesta, jota verkkokauppajätti Temu on tukenut.
Yli kolmasosa vastaajista pitää hintavaikutusta merkittävänä. Tutkimukseen osallistui yli 4 000 kuluttajaa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Suomesta.
Vastaajista 86 prosenttia on joko tehnyt ostoksia Temussa tai tuntee alustan ja puolet pitää Temun hintoja sen merkittävimpänä etuna.
Suomessa kolmannes vastaajista oli itse ostanut Temusta, ja 53 prosenttia tunsi kauppa-alustan tai tiesi jonkun sitä käyttäneen.
Tuo on juuri se syy minkä takia yrittäjät ja kauppiaat temua kritisoi kun ei pääse enää kiskomaan kympin tuotteesta satasta kun suomalaisilla on mahdollisuus ostaa tuottee niiden oikealla hinnalla ilman kauheita katteita jotka nostaa hinnat pilviin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on tämä Finlaysonin Kurttila, kritisoi muita Kiinasta ostamisesta. Ja kuitenkin itse tienaa sillä ulkomailta tuodulla tavaralla. Mitään ei näytä merkitsevän missä on valmistettu, jopa ihmisoikeuksien puutteesta tunnettu Turkki kelpaa. Pääasia on vain se oma lompakko.
Sen näköinen ilmestys, että vaikea edes kuvitella jonkun yrityksen johtajaksi. Varmaan jokin katujen kasvatti, tai ainakin sellaiset fibat tulee.
Ei sillä, että ulkonäöllä olisi merkitystä, mutta tällainen kuva hänestä tulee. Onko se kuva sitten väärä, tai onko sillä merkitystä.
Su8malaiset yrittäjät ei itse halua maksaa mistään mitää, ei työvoimasta eikä edes veroja mutta yrittäjien mielestä kaikkien muiden pitäisi maksaa heille mahdollisimman paljon vaatimalla kielto kaikelle halvemmalle vaihtoehdolle. Jos joskus tapaisin yrittäjän joka olisi rehellinen ja maksaisi rehellisesti veronsa ilman minkäälaista kikkailua niin saattaisi yleinen mielipde muuttua siittä että yrittäjät ovat vain rahan ahneita perseenreikiä. Raiskarikin on huomattavasti arvokkaampi kuin rahan ahne yrittäjä. Harmi vaan kun yrittäjästä saa saman tuomion kun ihmisestä vaikka ei inhimillisesti toimi muita kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen nyt tilaa kotiovelle halvemmalla Temusta kun hakee sen saman tuotteen huomattavasti kalliimmalla Tokmannilta.
"Suomalaisista kuluttajista 28 prosenttia on sitä mieltä, että Temu tarjoaa vastaavanlaatuisia tai parempia tuotteita edullisemmalla hinnalla."
Olen samaa mieltä kuin nämä 28% suomalaisista. Temusta saa parempia tuotteita kuin suomalaisista kaupoista, niihin kun tuodaan vain sitä halvinta kiinakuraa, joten ne paremmat joutuu tilaamaan itse Kiinasta.
Syynä tähän on se, että suomalaisen kauppiaan täytyy saada valtavasti katetta, eli on helpointa myydä sitä kaikista halvinta kutaa. Ja riski on myös pienin, kun varastossa ei ole kiinni paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen nyt tilaa kotiovelle halvemmalla Temusta kun hakee sen saman tuotteen huomattavasti kalliimmalla Tokmannilta.
"Suomalaisista kuluttajista 28 prosenttia on sitä mieltä, että Temu tarjoaa vastaavanlaatuisia tai parempia tuotteita edullisemmalla hinnalla."
Olen samaa mieltä kuin nämä 28% suomalaisista. Temusta saa parempia tuotteita kuin suomalaisista kaupoista, niihin kun tuodaan vain sitä halvinta kiinakuraa, joten ne paremmat joutuu tilaamaan itse Kiinasta.
Syynä tähän on se, että suomalaisen kauppiaan täytyy saada valtavasti katetta, eli on helpointa myydä sitä kaikista halvinta kutaa. Ja riski on myös pienin, kun varastossa ei ole kiinni paljon rahaa.
Pelkällä hinnalla myynti on helpointa, eli tyhmempikin yrittäjä pystyy siihen. Härskeimmät myyvät näitä ulkomailta tuotuja tuotteita edelleen suomibrändin takaa, vaikka ovat vieneet valmistuksen ulkomaille. Eli brändi on pelkkä kupla, jonka varjolla katteet ja hinnat voi pitää kovana.
Jotkut menee jopa halpaan, ja kuvittelevat ostavan kotimaista.
Ostin Tokmannilta juomamukin jossa pilli, harvoin ostan sellaista. Oli rehellinen tarra made in China ja dollarstore. Niin.
Samaa kiinan tavaraa suomalaiset kauppiaatkin myy tosin vähintään 2000% katteella. Kun kierää suomalaisissa kaupoissa katselemassa tuotteita niin suurimmassa osassa tuotteita lukee made in china. Jos tuote valmistetaan kiinassa, kiinalaisesta materiaalista, kiinalaisten toimesta niin se tuote ei suomalaiseksi muutu vaikka se täällä myydään ja liimataan suomilippu tarra kylkeen
Suosittelen seuraamaan TikTokissa Finlaysonia. Todella surkuhupaisia kaikki videot, joissa esiintyy Kurttila. Ihan parasta huumoria sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen seuraamaan TikTokissa Finlaysonia. Todella surkuhupaisia kaikki videot, joissa esiintyy Kurttila. Ihan parasta huumoria sisältöä.
Totta! Mutta ikävä kyllä hän ei uskalla itse kommentoida videon viesteihin, joten niissä ei synny mielenkiintoista keskustelua.
Nuo videot on kaikkien pakko nähdä, on tosiaan kyllä niin totaalisen typeriä nämä suuren johtajan ulostulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Temun vastaisku kolme neljäsosaa kuluttajista kokee edistävän hintakilpailua
Kaisa Paastela
Julkaistu 27.03.2025 | 12:28
Päivitetty 27.03.2025 | 12:28
Kyselyssä joka kolmas suomalainen kertoi itse tilanneensa Temusta.
Yli kolme neljäsosaa pohjoismaisista kuluttajista (76 %) kokee Temun edistävän hintakilpailua ja hintojen läpinäkyvyyttä, ilmenee Kantar Median tuoreesta tutkimuksesta, jota verkkokauppajätti Temu on tukenut.
Yli kolmasosa vastaajista pitää hintavaikutusta merkittävänä. Tutkimukseen osallistui yli 4 000 kuluttajaa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Suomesta.
Vastaajista 86 prosenttia on joko tehnyt ostoksia Temussa tai tuntee alustan ja puolet pitää Temun hintoja sen merkittävimpänä etuna.
Suomessa kolmannes vastaajista oli itse ostanut Temusta, ja 53 prosenttia tunsi kauppa
Tuo pelko näillä Finlaysoneilla ja muilla vastaavilla ulkomailta paskaa tuovilla on pelkona, joten Temu täytyy kieltää🤣
Itse tilasin parin kympin pellavasta valmistetun pussilakanasetin Temusta. Näyttää kestävän paljon paremmin kuin Finlaysonin puuvillainen 50€ pussilakana.
Ei nyppyynny rumaksi kuten se kalliimpi Finlayson, joten varmaan kestääkin kauemmin. Vielä se Temu ei ole ollut kuin noin vuoden käytössä, mutta kyllä siinä Finlaysonissa kuluminen alkoi nyppyyntymisenä jo siinä iässä näkyä.
Liekö sitten pellava kestävämpää, vai mistä johtuu? No asiakkaana minulle ei ole merkitystä johtuuko siitä, pääasia että on kestävämpi.
Luulisi sen Temun pussilakanan olevan paljon Finlaysonia ympäristöystävällisempi, kun valmistettu paljon vähemmän ympäristöä kuormittavasta materiaalista.
"Luulisi sen Temun pussilakanan olevan paljon Finlaysonia ympäristöystävällisempi, kun valmistettu paljon vähemmän ympäristöä kuormittavasta materiaalista."
Pellava kestää lisäksi paljon enemmän käyttöä, joten sitä kautta ero vain Temun eduksi ympäristöystävällisyydessä kasvaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sitten syytetään nuoria naisia!
Kuka syyttää naisia? Jo kirjoitustyylistä erottaa sen keski-ikäisen ukkelin nuoresta naisesta
Arvasin tämän, kun olen pari temua puolustavaa kommenttia tällä palstalla lukenut
Naiset. Niille se syyttely on tärkeintä. Milloin syyttävät toisia naisia, milloin miehiä. Aina kuitenkin etusormi jotakuta osoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
"Luulisi sen Temun pussilakanan olevan paljon Finlaysonia ympäristöystävällisempi, kun valmistettu paljon vähemmän ympäristöä kuormittavasta materiaalista."
Pellava kestää lisäksi paljon enemmän käyttöä, joten sitä kautta ero vain Temun eduksi ympäristöystävällisyydessä kasvaa edelleen.
Finlaysonin käyttämä puuvilla on erittäin ongelmallinen materiaali luonnon kannalta.
Polyesteri olisi luonnon kannalta paljon parempi. Ekologisissa tuotteissa olisi järkevämpää käyttää enemmän kierrätettyä polyesteria, jota valmistetaan vanhoista polyesteri vaatteista ja mm. muovipulloista.
Ei taida Finlaysonin prioriteettilistalla olla lainkaan ympäristöasiat , eettisyys tai edes ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin käyttämä puuvilla on erittäin ongelmallinen materiaali luonnon kannalta.
Polyesteri olisi luonnon kannalta paljon parempi. Ekologisissa tuotteissa olisi järkevämpää käyttää enemmän kierrätettyä polyesteria, jota valmistetaan vanhoista polyesteri vaatteista ja mm. muovipulloista.
Ei taida Finlaysonin prioriteettilistalla olla lainkaan ympäristöasiat , eettisyys tai edes ihmisoikeudet.
Pelkkä rahantekokonehan se on, ilmeisesti kaikki tuotteet vieläpä tuodaan/teetetään nykyään ulkomailla. Korjatkaa, jos jotain tuotantoa on vielä Suomessa.
Suomalaiset pikkutytöt ja nuoret naiset kyllä tekee. Siksi se on paljolti jonkin (ihanan😆) krääsän esittelyä. Sitä samaa täysin turhaa roskaa, jota ostavat myös näistä nykyajan Tiimareista, kuten Normalista.