Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kiinakrääsä Temu Suomessa suosituin 35-55v miesten keskuudessa

Vierailija
18.03.2025 |

Tässä ajassa isänmaallisuutta olisi myös kuluttaa Suomessa, vaikka kuinka olisi samaa tavaraa niin työ ja arvonlisä täällä

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin vuosiin peltomarkkettien lähistöllä olevissa halpakaupoissa ja yllätyin että niitä on nykyisin niin paljon. Ja sitten on vielä Temu. Erikoista, että ihmisillä tuntuu olevan niin kova tarve halvalle krääsälle. 

Vierailija
62/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin vuosiin peltomarkkettien lähistöllä olevissa halpakaupoissa ja yllätyin että niitä on nykyisin niin paljon. Ja sitten on vielä Temu. Erikoista, että ihmisillä tuntuu olevan niin kova tarve halvalle krääsälle. 

Korjaan väitettäsi, kukaan ei halua ostaa heikkolaatuista krääsää kuin pakosta. Siksi minä esimerkiksi ostan Temusta, että sieltä saan samalla rahalla paljon laadukkaampaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä näytät haluavan ostaa sitä krääsää ilmeisesti, sen voi päätellä minun viestillä antamastasi alapeukusta. No ok, joku voi haluta ostaa paskaakin!

Me muut emme.

Vierailija
64/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä noissa halpakaupoissa on vain niitä huonoimpia Kiinassa valmistettuja tuotteita. Paremmat joutuu tilaamaan itse jostain Kiinalaisesta verkkokaupasta. 

Parempaa laatua kyllä saa, mutta sitä ei saa Suomesta ostettua.

Vierailija
65/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ketjussa jo monta kertaa todettu, ei temusta ole pakko just sitä krääsää tilata. Siellä on ihan kaikkea tarjolla.

Seuraa keskustelua.

Vierailija
66/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä noissa halpakaupoissa on vain niitä huonoimpia Kiinassa valmistettuja tuotteita. Paremmat joutuu tilaamaan itse jostain Kiinalaisesta verkkokaupasta. 

Parempaa laatua kyllä saa, mutta sitä ei saa Suomesta ostettua.

Siksi on jatkuvasti tuotteiden vetämistä pois myynnistä, kun Suomalaiset maahantuojat tuovat markkinoille epäkuranttia tavaraa. 

Ja kuinka moni vaarallinen tuote jää markkinoille, kun ei satu testattavaksi? 

Maahantuojat voivat tuoda ihan mitä tahansa paskaa myyntiin, kun vain harva tuote testataan satunnasotannalla. 

Moni kuvittelee että kaikki Suomessa myytävät tuotteet on testattu, ei tosiaan ole. Eikä edes olisi mahdollista.

Vierailija
67/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miehet ylipäätään kuluttaa enemmän turhia asioita.

Naiset kuluttavat hieman miehiä enemmän yleisellä tasolla. Kumpi sitten on turhempi, tonnin laukku vai uusi näytönohjain tietokoneeseen? Subjektiivinen kysymys.

Vierailija
68/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Temu-vastaiset aina sanovat, että sieltä tilataan krääsää? Minä ainakin olen tilannut tarpeeseen sellaista, jonka muutenkin ostaisin. Sieltä vaan saa halvemmalla. Ja se nyt vaan on tyhmää maksaa enemmän samasta tuotteesta.

Ei ole samoja tuotteita. Jokaisesta temuostoksesta saa syövän.

Vierailija
69/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ketjussa jo monta kertaa todettu, ei temusta ole pakko just sitä krääsää tilata. Siellä on ihan kaikkea tarjolla.

Seuraa keskustelua.

No, ehkä ylipäätään se ihmetyttää mitä ihmiset niin kovasti tarvitsevat?

Itselläni ainakin on niin, että silloin harvoin, jos tarvitsen jonkun uuden tavaran, vertailen netissä hintaa, luen arvosteluja, käyn mahdollisesti fyysisessä kaupassa katsomassa tuotteen laadun/sopivuuden yms. Ja sitten ostan yleensä jostain nettikaupasta ja usein merkkituotteen. Harvoin tarvitsen mitään uutta koska nämä ostamani tuotteet kestävät pitkään tai ne voi korjata. Ja usein niissä ostamissani tuotteissa myös arvo säilyy tai jopa kasvaa. 

Vierailija
70/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pellavapussilakanat suomalaisesta liikkeestä, joka teettää ne Liettuassa. 

Ostan linnunpöntöt yms muut puiset tavarat paikalliselta puusepältä, joka on tehnyt ne suomalaisesta puusta.

Ostan Suomessa tehtyä tiramisua, en pakasteita.

Ostan Suomessa metsästettyä valkohäntäpeuraa, en tehotuotettua, ulkomaista lihaa tai ulkomailla tarhattua riistaa.

Miksi ostaisin tuotteita, joiden alkuperästä en tiedä mitään? Se on riski omalle terveydelle ja esim. sähkölaitteiden ja niiden varaosien suhteen riski myös muille.

Tuttavani on Keskolla tuotelaatupäällikkönä. Kesko pitää haitallisten aineiden suhteen tiukempaa rimaa, kuin mitä Suomen laki edes vaatii. Kai se nyt maksaa rahaa.

Suomessakin varmasti olisi halvempia tuotteita, jos yrityksillä ei olisi mitään vastuuta kuluttajan suuntaan tai ympäristön suuntaan ja voitaisiin myydä vaikka suoraan myrkyllisiä tuotteita kuluttajille, ostajan oma vika vaan, mitäs läksit kuten Temun suhteen.

Vierailija
71/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miehet ylipäätään kuluttaa enemmän turhia asioita.

Naiset kuluttavat hieman miehiä enemmän yleisellä tasolla. Kumpi sitten on turhempi, tonnin laukku vai uusi näytönohjain tietokoneeseen? Subjektiivinen kysymys.

Tietysti turhempi on se laukku, itse en tarvitse kaupan muovipussia kummempaa laukkua. Koulukirjatkin kuljetin opiskeluaikoina Siwan kassissa.

Vierailija
72/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa keskustelua.

Itselläni ainakin on niin, että silloin harvoin, jos tarvitsen jonkun uuden tavaran, vertailen netissä hintaa, luen arvosteluja, käyn mahdollisesti fyysisessä kaupassa katsomassa tuotteen laadun/sopivuuden yms. Ja sitten ostan yleensä jostain nettikaupasta ja usein merkkituotteen. Harvoin tarvitsen mitään uutta koska nämä ostamani tuotteet kes

Mitä tuotteita olet korjauttanut?

Ja minkä ostamasi tuotteen arvo on noussut?

Vierailija
73/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan linnunpöntöt yms muut puiset tavarat paikalliselta puusepältä, joka on tehnyt ne suomalaisesta puusta.

Ostan Suomessa metsästettyä valkohäntäpeuraa, en tehotuotettua, ulkomaista lihaa tai ulkomailla tarhattua riistaa.

Miksi ostaisin tuotteita, joiden alkuperästä en tiedä mitään? Se on riski omalle terveydelle ja esim. sähkölaitteiden ja niiden varaosien suhteen riski myös muille.

Tuttavani on Keskolla tuotelaatupäällikkönä. Kesko pitää haitallisten aineiden suhteen tiukempaa rimaa, kuin mitä Suomen laki edes vaatii. Kai se nyt maksaa rahaa.

Suomessakin varmasti olisi halvempia tuotteita, jos yrityksillä ei olisi mitään vastuuta kuluttajan suuntaan tai ympäristön suuntaan ja voitaisiin myydä vaikka suoraan myrkyllisiä tuotteita kuluttajille, ostajan oma vik

Vaikka tunnet tuotelaatupäällikön, silti et näytä itse ainakaan tietävän mitään.

Keskokin tuo myös myyntiin ihan täyttä paskaa.

Oman reklamaationi vuoksi joutuivat jopa poistamaan myynnistä erään epäkurantin sähkölaitteen. Availtiin monia paketteja k-raudan käytävällä todetaksemme, ettei koko erästä löytynyt yhtäkään kunnollista tuotetta. Eroja löytyi, osa oli vähemmän huonoja, mutta kelvollisia ei löytynyt. Joten joutuivat palauttamaan rahat, ja minä jouduin ostamaan sen koneen muualta 

Vierailija
74/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa keskustelua.

Itselläni ainakin on niin, että silloin harvoin, jos tarvitsen jonkun uuden tavaran, vertailen netissä hintaa, luen arvosteluja, käyn mahdollisesti fyysisessä kaupassa katsomassa tuotteen laadun/sopivuuden yms. Ja sitten ostan yleensä jostain nettikaupasta ja usein merkkituotteen. Harvoin tarvitsen mitään uutta koska nämä ostamani tuotteet kes

Asiat ja esineet kuluu, muoti muuttuu, maku muuttuu. Ei tulisi mieleenkään korjata joitakin käsipyyhkeitä, ostan uudet ja eriväriset kuin edelliset. Mulle sen käsipyyhkeen ei tarvitse olla mikään Gant. Enkä todellakaan tee mitään vertailuja sen ostamiseksi. 

Lemmikeille temusta muuten saa paljon parempaa valikoimaa kuin mistään elukoille suunnatusta kaupasta. Ennenkin jo tilasin amazonista virikkeet ja tarvikkeet ja vessalaatikot, nykyään temusta. Just ostin esim. uuden ja paremman pentulaatikon, aiempi oli kiinteä mutta tämä on moduuleista kasattava ja siten tosi monikäyttöinen. En ole nähnyt muualla.

Vierailija
75/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa keskustelua.

Itselläni ainakin on niin, että silloin harvoin, jos tarvitsen jonkun uuden tavaran, vertailen netissä hintaa, luen arvosteluja, käyn mahdollisesti fyysisessä kaupassa katsomassa tuotteen laadun/sopivuuden yms. Ja sitten ostan yleensä jostain nettikaupasta ja usein merkkituotteen. Harvoin tarvits

Joidenkin valaisimien, astioiden, desingpeilin ja kynttilänjalkojen arvo noussut. Samoin eräiden korujen. Kalusteeni on pääosin kotimaista ja niihin saanut hyvin varaosia, jos jokin osa hajonnut. 

Vierailija
76/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin varmasti olisi halvempia tuotteita, jos yrityksillä ei olisi mitään vastuuta kuluttajan suuntaan tai ympäristön suuntaan ja voitaisiin myydä vaikka suoraan myrkyllisiä tuotteita kuluttajille, ostajan oma vik

Mitään vastuuta ei käytännössä ole, myrkyllisiä ja vaarallisia tuotteita myydään Suomessakin. Kannattaa pestä ne suoraan ihoa vasten tulevat tekstiilit ennen käyttöä. 

Vierailija
77/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa keskustelua.

Itselläni ainakin on niin, että silloin harvoin, jos tarvitsen jonkun uuden tavaran, vertailen netissä hintaa, luen arvosteluja, käyn mahdollisesti fyysisessä kaupassa katsomassa tuotteen laadun/sopivuuden yms. Ja sitten ostan yleensä jostain ne

Joidenkin valaisimien, astioiden, desingpeilin ja kynttilänjalkojen arvo noussut. Samoin eräiden korujen. Kalusteeni on pääosin kotimaista ja niihin saanut hyvin varaosia, jos jokin osa hajonnut. 

Sulla on eri sisustusmaku kuin esim mulla. En ikinä huolisi mitään arvoaan nostavia kynttilänjalkoja, kuulostaa ihan mummolalta. Enemmänkin toi olis mulle krääsää kuin temun ajankohtaisen muodin mukainen sisustustavara.

Vierailija
78/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään, että miksi kolmekymppisten kivessyövät ovat yleistyneet hirveää vauhtia.

Sodankäynnin muoto se tuokin. Myydään ahneelle ja hölmölle länsimaalaiselle kemikaaleilla rikastettua toksista krääsää, joka sitten aiheuttaa syöpiä ja kuihduttaa muiden maiden väestön. Hankala siinä on lapsia tehdä, jos kivekset on säteilytetty syöpähoidoissa.

Vierailija
79/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää sanahelinää, kun et edes pysty yhtäkään tuotetta yksilöimään.

Vierailija
80/155 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista miestä ei enää ole. Akkamaisia vätyksiä. Tätä se yh-kasvatus ja vuosikymmenien woketus tuotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän