HS: Kiinakrääsä Temu Suomessa suosituin 35-55v miesten keskuudessa
Tässä ajassa isänmaallisuutta olisi myös kuluttaa Suomessa, vaikka kuinka olisi samaa tavaraa niin työ ja arvonlisä täällä
Kommentit (155)
Kukahan osti ne 2,2 miljoonaa päähinettä,jotka Suomeen tilattiin viime vuonna.
Joka toisella siis on Temu-lätsä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ehkä tietävät mitä sillä voi tehdä tai askarrella. Ellei myy toiselle. Tietysti pitää varoa myrkkyjä ja metalleja.
Millä? Jollain t-paidalla? tietää laittaa päällensä?
Suomalaiset yritykset vaati 3. osapuolen tehdasauditointeja, temu ostanee täysin villistä lännestä ja lapsityövoimalla tuotettuja
Kumma juttu miten ne suomalaiset yritykset vaativat noita auditointejaan ja "tarkkoja" laatuvaatimuksiaan vasta kun tuote on jo päätynyt kuluttajan käyttöön...
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ff20c997-6078-4b5b-b31e-2595a16c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ehkä tietävät mitä sillä voi tehdä tai askarrella. Ellei myy toiselle. Tietysti pitää varoa myrkkyjä ja metalleja.
Millä? Jollain t-paidalla? tietää laittaa päällensä?
Suomalaiset yritykset vaati 3. osapuolen tehdasauditointeja, temu ostanee täysin villistä lännestä ja lapsityövoimalla tuotettuja
Kumma juttu miten ne suomalaiset yritykset vaativat noita auditointejaan ja "tarkkoja" laatuvaatimuksiaan vasta kun tuote on jo päätynyt kuluttajan käyttöön...
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ff20c997-6078-4b5b-b31e-2595a16c…
Oho, löytyi toinenkin suomalainen tarjonta laadusta.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/1173349c-7364-40df-b2ee-d30bb3b9…
Suomimies ei jaksa ziisustella maapallon pelastumisen puolesta, kuten vihervasemmistolaiset naiset. Suomimies tietää, että se on ihan sama mitä hän täällä kärpäsenpaskan kokoisessa Suomessa tekee ja että maksaako hän siitä HDMI-kaapelistaan periaatteen vuoksi 10x hinnan. Se sama kaapeli on valmistettu joka tapauksessa, mutta vain idiootti maksaa ylihintaa. Silläkin säästyneellä rahalla voi sitten ostaa vaikka bissen.
Kai sen nyt tilaa kotiovelle halvemmalla Temusta kun hakee sen saman tuotteen huomattavasti kalliimmalla Tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sen nyt tilaa kotiovelle halvemmalla Temusta kun hakee sen saman tuotteen huomattavasti kalliimmalla Tokmannilta.
"Suomalaisista kuluttajista 28 prosenttia on sitä mieltä, että Temu tarjoaa vastaavanlaatuisia tai parempia tuotteita edullisemmalla hinnalla."
Olen samaa mieltä kuin nämä 28% suomalaisista. Temusta saa parempia tuotteita kuin suomalaisista kaupoista, niihin kun tuodaan vain sitä halvinta kiinakuraa, joten ne paremmat joutuu tilaamaan itse Kiinasta.
"Temun vastaisku kolme neljäsosaa kuluttajista kokee edistävän hintakilpailua
Kaisa Paastela
Julkaistu 27.03.2025 | 12:28
Päivitetty 27.03.2025 | 12:28
Kyselyssä joka kolmas suomalainen kertoi itse tilanneensa Temusta.
Yli kolme neljäsosaa pohjoismaisista kuluttajista (76 %) kokee Temun edistävän hintakilpailua ja hintojen läpinäkyvyyttä, ilmenee Kantar Median tuoreesta tutkimuksesta, jota verkkokauppajätti Temu on tukenut.
Yli kolmasosa vastaajista pitää hintavaikutusta merkittävänä. Tutkimukseen osallistui yli 4 000 kuluttajaa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Suomesta.
Vastaajista 86 prosenttia on joko tehnyt ostoksia Temussa tai tuntee alustan ja puolet pitää Temun hintoja sen merkittävimpänä etuna.
Suomessa kolmannes vastaajista oli itse ostanut Temusta, ja 53 prosenttia tunsi kauppa-alustan tai tiesi jonkun sitä käyttäneen.
Pohjoismaisista kuluttajista 65 prosenttia sanoi löytäneensä Temusta tuotteita, joita on vaikea löytää muualta. Eniten löytöjä olivat tehneet suomalaiset vastaajat (73 prosenttia).
Suomalaisista kuluttajista 28 prosenttia on sitä mieltä, että Temu tarjoaa vastaavanlaatuisia tai parempia tuotteita edullisemmalla hinnalla.
Yli puolet vastaajista kertoo, ettei pysty ostamaan kaikkia välttämättömiä tuotteita kävelymatkan päästä ja lähes 30 prosenttia joutuu ajamaan lähimpään kauppaan.
Suomessa vain 19 prosentilla kauppa on kävelymatkan päässä. 43 prosenttia suomalaisista kuluttajista kokee, että Temu tuo aiemmin hintansa vuoksi saavuttamattomissa olleita tuotteita heidän ulottuvilleen.
Ei ole epäilystäkään, etteikö Temu ajaisi hintoja alaspäin Pohjoismaisilla markkinoilla. Pelkästään Temun ilmestyminen markkinoille on tehnyt tuotteista halvempia kuluttajille, sanoo tiedotteessa Peter Nordgaard, joka on toimitusketjuasiantuntija ja Supply Chain ABC 2025 -kirjan kirjoittaja.
Temu on myös osa laajempaa siirtymää kohti verkkokauppaa. Välillä unohdetaan, että suurien kaupunkien ulkopuolella kuluttajien täytyy matkata tehdäkseen ostoksensa, Nordgaard jatkaa.
Kiinalaisomisteinen, Yhdysvalloissa 2022 lanseerattu Temu on laajentunut yli 90 markkinalle Amerikoissa, Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa, Aasiassa ja Oseaniassa.
Kantarin tutkimuksessa vastaajia pyydettiin myös arvioimaan tärkeimmät syynsä Temun valintaan.
Neljä eniten mainittua tekijää olivat kilpailukykyiset hinnat, laaja tuotevalikoima, ainutlaatuiset tuotelöydöt ja ilmainen toimitus.
Nyt tuli Temun vastaisku kolme neljäsosaa kuluttajista kokee edistävän hintakilpailua
27.03.2025 | 12:28"
Vierailija kirjoitti:
ja sitten syytetään nuoria naisia!
Kuka syyttää naisia? Jo kirjoitustyylistä erottaa sen keski-ikäisen ukkelin nuoresta naisesta
Arvasin tämän, kun olen pari temua puolustavaa kommenttia tällä palstalla lukenut
Vierailija kirjoitti:
Kaisa Paastela
Yli kolme neljäsosaa pohjoismaisista kuluttajista (76 %) kokee Temun edistävän hintakilpailua ja hintojen läpinäkyvyyttä, ilmenee Kantar Median tuoreesta tutkimuksesta, jota verkkokauppajätti Temu on tukenut.
Yli kolmasosa vastaajista pitää hintavaikutusta merkittävänä. Tutkimukseen osallistui yli 4 000 kuluttajaa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Suomesta.
Vastaajista 86 prosenttia on joko tehnyt ostoksia Temussa tai tuntee alustan ja puolet pitää Temun hintoja sen merkittävimpänä etuna.
Suomessa kolmannes vastaajista oli itse ostanut Temusta, ja 53 prosenttia tunsi kauppa-alustan tai tiesi jonkun sitä käyttäneen.
Tuo pelko näillä Finlaysoneilla ja muilla vastaavilla ulkomailta paskaa tuovilla on pelkona, joten Temu täytyy kieltää🤣
Itse tilasin parin kympin pellavasta valmistetun pussilakanasetin Temusta. Näyttää kestävän paljon paremmin kuin Finlaysonin puuvillainen 50€ pussilakana.
Ei nyppyynny rumaksi kuten se kalliimpi Finlayson, joten varmaan kestääkin kauemmin. Vielä se Temu ei ole ollut kuin noin vuoden käytössä, mutta kyllä siinä Finlaysonissa kuluminen alkoi nyppyyntymisenä jo siinä iässä näkyä.
Liekö sitten pellava kestävämpää, vai mistä johtuu? No asiakkaana minulle ei ole merkitystä johtuuko siitä, pääasia että on kestävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaisa Paastela
Suomessa kolmannes vastaajista oli itse ostanut Temusta, ja 53 prosenttia tunsi kauppa
Tuo pelko näillä Finlaysoneilla ja muilla vastaavilla ulkomailta paskaa tuovilla on pelkona, joten Temu täytyy kieltää🤣
Itse tilasin parin kympin pellavasta valmistetun pussilakanasetin Temusta. Näyttää kestävän paljon paremmin kuin Finlaysonin puuvillainen 50€ pussilakana.
Ei nyppyynny rumaksi kuten se kalliimpi Finlayson, joten varmaan kestääkin kauemmin. Vielä se Temu ei ole ollut kuin noin vuoden käytössä, mutta kyllä siinä Finlaysonissa kuluminen alkoi nyppyyntymisenä jo siinä iässä näkyä.
Liekö sitten pellava kestävämpää, vai mistä johtuu? No asiakkaana minulle ei ole merkitystä johtuuko siitä, pääasia että on kestävämpi.
On Finlaysonillakin myynnissä pellavaisia pussilakanoita, ne taisi maksaa noin 300€😯
Köyhällä ei kyllä ole mitenkään mahdollista pistää satoja euroja pussilakanaan. Tai jos sen ostaisi, pitäisi kaikki muu sitten Temuttaa.
Entäs jos laitat youtubeta hakuun "temu haul" ja laitat näyttämään viimeisimpiä ladattuja videoita, niin LÄHES kaikki on naisten tekemiä, joissa esittelevät Temusta ostettuja koruja, meikkejä, vaatteita yms. krääsää. Miehetkin toki videoita tekee. Ostavat Temusta elektroniikkaa ja työkaluja. Naisia näyttäisi olevan enemmistö?? Vai johtuuko siitä, että naiset tykkäävät esitellä tätä krääsää??
Tämä nyt siis koskee kaikkia temuttajia, ei suomalaisia... suomalaiset tekevät harvemmin videoita.
Miesten ja Naisten "TEMU" tms kiinakauppa tilaamista on aika huono tiivistää samaan lokeroon, koska:
me Miehet tilaamme noista kiina kaupoista esim paljon työkaluja, sähkötarvikkeita, komponentit-varaosat, sähköisiä korjaus-ja mittalaitteita, joilla korjataan vaikka: kännykkä, tv , auto tai mikä tahansa pesukone tms vempele.
Eli me miehet ostamme kiinan kaupoista todellakin hyödyllistä tavaraa, joilla ylläpidetään ja korjataan, ja täten säästämme selvää raahaa ja jatkamme tuotteiden elinkaarta jne.
Suoran säästön voimme sitten laittaa hyvinvointiin-terveyteen vaikka perheemme hyödyksi, tai sinkkuna voimme tarjota säästöjen avulla naiselle kivan piknikin herkkuineen luonnon helmassa.
Eli teemme todellakin Ekotekoja !
Kun taas naiset pääasiassa ostavat tekstiilejä, tilpehööriä, koruja, leluja jne, joilla ei ole samaa FUNKTIOTA kuin miesten tekemillä ostoksilla.
Tätä on tuskin kiistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ja Naisten "TEMU" tms kiinakauppa tilaamista on aika huono tiivistää samaan lokeroon, koska:
me Miehet tilaamme noista kiina kaupoista esim paljon työkaluja, sähkötarvikkeita, komponentit-varaosat, sähköisiä korjaus-ja mittalaitteita, joilla korjataan vaikka: kännykkä, tv , auto tai mikä tahansa pesukone tms vempele.
Eli me miehet ostamme kiinan kaupoista todellakin hyödyllistä tavaraa, joilla ylläpidetään ja korjataan, ja täten säästämme selvää raahaa ja jatkamme tuotteiden elinkaarta jne.
Suoran säästön voimme sitten laittaa hyvinvointiin-terveyteen vaikka perheemme hyödyksi, tai sinkkuna voimme tarjota säästöjen avulla naiselle kivan piknikin herkkuineen luonnon helmassa.
Eli teemme todellakin Ekotekoja !
Kun taas naiset pääasiassa ostavat tekstiilejä, tilpehööriä, koruja, leluja jne, joilla ei ole samaa FUNKTIOTA kuin miesten tekemillä ostoksilla.
Tuo on kyllä totta. Kaikki mitä olen ostanut, on liittynyt noihin mainitsemiisi asioihin. Ja lisäksi olen tilannut puuntyöstöön työkaluja, ja valmistanut niiden avulla huonekalut kotiin.
Ja miksi en ole ostanut niitä Suomesta? No siksi että suurinta osaa ei ole myynnissä suomessa. Täältä saa tosiaan Tokmannista ja Biltamasta vain niitä surkeampia, joten Temu. Sama koskee myös rautakauppoja, pelkästään paskaa on myynnissä.
Rautakaupasta saa kyllä laadukkaita (sähkö ja käsi) perustyökaluja, mutta ei niitä muita. Ehkä markkina on liian pieni laadukkaille erikoistyökaluille, joten niitä ei tuoda?
Vierailija kirjoitti:
Äijät ostaa mm halpistekniikkaa joka hajoaa 3 minuutissa.
Anna esimerkki kalliista tekniikasta joka kestää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kannatan Temua ja Sirpaa.
Setänne Temu.
Sellaiset propagandat tänään ja aina uppoaa.