Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalalla työskentelevä, minkä asiakasryhmän koet erityisen hankalaksi?

Vierailija
18.03.2025 |

Saa avautua. 

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ja epävakaat

Kerro enemmän näistä epävakaan potilaan hoidon vaikeuksista.

Vierailija
162/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu on paskaa paitsi perseenpyyhinnät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilasta kontrolloivat omaiset, jotka yrittävät vaikuttaa hoitoon.

Eikö saisi puuttua huonoon hoitoon?

Sukulaisvanhus oli hoitokodissa heikossa hapessa. Kuumeessa ja silmin nähden kipeä. Tätini vaati vanhuksen heti vietäväksi sairaalaan. Hoitaja ei halunnut, koska oli viikonloppu.

Hän yritti väkisin syöttää potilaalle jotain lihasoppaa niin, että vanhus meinasi tukehtua.  

Täti yhä vaati tiukasti, että lääkäriin on päästävä. Ja lopulta vanhus kuljetettiin sairaalaan.  

Karmivaa katsoa kituvaa läheistä! 

Huonokuntoisen vanhuksen siirtely paikasta toiseen on vanhukselle melkoista kidutusta. Toki riippuu lääkärin asettamista hoitolinjauksista, siirretäänkö vai eikö. 

Oisitko itse jättänyt läheisesi kipeänä virumaan vanhainkodin sänkyyn, jossa häntä ei valvota eikä pidetä huolta?   

En tiedä tarkemmin mikä tauti vanhuksella oli, mutta antibioottia tarvittiin. Täti oli vannottanut, että takaisin hoitokotiin ei tuoda ennen kuin lääkkeet on syöty.

Vierailija
164/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ naiset,joilla fibromyalgia,obesiteetti,pitkäaikaisia selittämättömiä kipuja ja lääkeriippuvuus.

No onkohan näitä rouvia yritetty auttaa mitenkään vai kaikki kuitattu mt-ongelmiksi sen kummemmin tutkimatta. Näille rouville uskallatte vi**uilla ja vähätellä kun ajattelette etteivät he päälle käy. Mites heidän hoitoon turhautuneet puolisot, entäs jos he tulevat antamaan palautetta rouvan puolesta.

Vierailija
165/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset, aina valittavat kaikesta.

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.

Sinulla on ollut äiti oikealla alalla. 

Nämä nykyiset hoitajat valittavat kaikesta eikä heillä ole ihmistuntemusta. Kuvittelevat itse olevansa ikinuoria ja kaikkitietäviä.

Vierailija
166/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan ole hoitoalalla, mutta sosiaalialalla koen huoltoriidoissa olevat vanhemmat kaikkein vaikeimpina ja lasten kannalta niin surullisina.

Vierailija
167/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset, aina valittavat kaikesta.

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.

Kiva juttu. Vanhushommissa viihtyvätkin sellaiset vähän yksinkertaiset hoitajat, jotka eivät älyllä loista. 

Toivottavasti joudut itse niiden älyvapaid

Olen ollut jo pidemmän aikaa hoitajana vanhustyössä voin sanoa, että on täällä fiksuja ja älykkäitäkin yksilöitä, mutta myös tyhmää porukkaa. Ihan niin kuin kaikilla aloilla. Eikä se älykkyys ole tällä alalla tärkein ominaisuus, vaan se, että kohtelee asiakkaita hyvin.

Vierailija
168/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilasta kontrolloivat omaiset, jotka yrittävät vaikuttaa hoitoon.

Eikö saisi puuttua huonoon hoitoon?

Sukulaisvanhus oli hoitokodissa heikossa hapessa. Kuumeessa ja silmin nähden kipeä. Tätini vaati vanhuksen heti vietäväksi sairaalaan. Hoitaja ei halunnut, koska oli viikonloppu.

Hän yritti väkisin syöttää potilaalle jotain lihasoppaa niin, että vanhus meinasi tukehtua.  

Täti yhä vaati tiukasti, että lääkäriin on päästävä. Ja lopulta vanhus kuljetettiin sairaalaan.  

Karmivaa katsoa kituvaa läheistä! 

Huonokuntoisen vanhuksen siirtely paikasta toiseen on vanhukselle melkoista kidutusta. Toki riippuu lääkärin asettamista hoitolinjauksista, siirretäänkö vai eikö. 

Oisit

Ei mun isän hoitokodista enää mihinkään sairaalaan viedä, taivaspaikkaa oottelevat dnr:ineen. Keuhkokuume on ystävä.

Vierailija
169/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Voihan ne määrätyt antibiootit syödä siellä hoitokodissakin, ei siihen mitään sairaalaa tarvita. 

Se vanhainkoti oli hirveä paikka hoitajineen. Olen itse ollut siellä töissä joskus. En hoitajana, mutta näin heidän toimintaa. Ja en yhtään ihmettele miksi täti halusi hoidon tapahtuvan jossain muualla.

Vierailija
170/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on näköjään ihan hirveästi hoitsuja! Melko vähän ilmeisesti It-arkkitehtejä tai kansainvälisiä ict-projektipäälliköitä.

Vierailija
171/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Voihan ne määrätyt antibiootit syödä siellä hoitokodissakin, ei siihen mitään sairaalaa tarvita. 

Se vanhainkoti oli hirveä paikka hoitajineen. Olen itse ollut siellä töissä joskus. En hoitajana, mutta näin heidän toimintaa. Ja en yhtään ihmettele miksi täti halusi hoidon tapahtuvan jossain muualla.

Jos se oli niin hirveä paikka, miksi vanhusta edes pidettiin siellä? On se kumma, kun omaiset vain pitävät vanhuksiaan noissa "hirveissä paikoissa", vaikka muitakin paikkoja ehkä olisi. Sairaalajakson jälkeen vanhus palautettiin taas sinne "hirveään paikkaan", vai kuinka? 

Vierailija
172/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on tämmöistä anekdootinomaista toisen käden tietoa. "Sukulaisen kumminkaiman tuttu oli hoivakodissa, ja hoito oli huonoa. En nähnyt olosuhteita itse, enkä tiedä mistä oli kyse, mutta huonoa oli!

Mutta totta joka sana. Se sukulaisvanhus oli pappani.  

Tätini kertoi hoitajien tekemisistä isälleni. Kuuntelin vierestä heidän keskusteluita. Tiesinhän minä miten kamala paikka vanhainkoti oli, kun siellä usein isän mukana vierailin.

Vierailija
173/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on näköjään ihan hirveästi hoitsuja! Melko vähän ilmeisesti It-arkkitehtejä tai kansainvälisiä ict-projektipäälliköitä.

Kumpia tarvitaan enemmän, hoitajia vai kansainvälisiä ict-projektipäälliköitä tai it-arkkitehtejä? Onko nuo mainitsemasi hienointa maailmassa? Kaikkien omahyväisten unelmiesi täyttymys.

Vierailija
174/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tuhalttiin kyllä sairaalan resursseja. Lääkkeiden syöminen ei ole mikään sairaala-asia. Joku oikeasti hoitoa tarvitseva on saattanut sen vuoksi menettää tarpeellisen hoitopaikkansa. On jouduttu myös ennalta sovittuja leikkauksia perumaan ihan vain  sänkypaikkojen puutteen takia. 

Eri asia sitten, jos kyse suonen sisäisistä lääkkeistä, mutta suun kautta annettaviin ei mitään sairaalaa tarvita!

Miten niin tuhlattiin resursseja? Emme tiedä mitä hoitoa annettiin. Antibiootteja ainakin. Hyvin todennäköisesti suonensisäisesti. Luotan siihen, että tätini tunnisti isällänsä olevan kovat tuskat.

Tuskin oli mikään yliopistosairaala edes missä leikattiin potilaita, vaan joku vuodeosasto

Vierailija
175/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat kyllä rasittavin omaisten ryhmä. Ovat vaatimassa 105-vuotiaalle omaiselleen kaikki mahdolliset hoidot, ja sairaalaan pitäisi viedä kuumeen takia pillit vinkuen, vaikka vanhus itse haluaisi vain levätä.

Ei ollut noin vanha. Vanhus ei pystynyt ilmaisemaan itseään normaalistikaan. Saati sitten kipeänä.  

Lapsi tunnistaa vanhempansa muuttuneen käytöksen (kivut). Eli täti näki, että isä on erittäin sairas. Kuume oli vain yksi oire. 

Vierailija
176/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai täällä on hoitsuja paljon, iso osa naisista työskentelee sote-alalla. Jos vaikka on joku luokkakokous tai muutoin tapaminen, jossa on kohtuullisen tasaisesti erilaisista ammateista ihmisiä, niin usein naisista n. puolet työskentelee sote-alalla ja vielä useammalla on jonkinlaista työkokemusta alalta.

Vierailija
177/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se oli niin hirveä paikka, miksi vanhusta edes pidettiin siellä? On se kumma, kun omaiset vain pitävät vanhuksiaan noissa "hirveissä paikoissa", vaikka muitakin paikkoja ehkä olisi. Sairaalajakson jälkeen vanhus palautettiin taas sinne "hirveään paikkaan", vai kuinka?

Eipä ollut vaihtoehtoja. Kylän ainoa vanhainkoti. 

Pappa oli loukannut aikoinaan päänsä ja saanut aivovamman. Menetti kävelykykynsä ja oli sekava. Yritti aluksi selviytyä kotona, myöhemmin meni huonoon kuntoon, että pakko oli siirtää vanhainkotiin.

Vierailija
178/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit on arvaamattomia 

muistisairaat on hukassa 

Mtpotilaat vainoharhaisina

Vierailija
179/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolatukkaiset, miehensä autolla ajavat.

Mistä saa tietää, kenen nimissä auto on? Ja miten sä edes näet sen auton?

Pieni terveyskeskus ja muutama autopaikka ikkunoiden edessä. Netistä löytää auton omistajan tiedot, myös osoitteen ja puhelinnumeron.

Vau. Että oikein maksat siitä, että tiedät, kuka kenenkin autolla ajaa.

Nämä tyypit ovat varmaan niitä samoja, jotka urkkivat luvatta potilastietoja. Vastenmielistä.

Vierailija
180/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko itse jättänyt omaisesi hoivakodin sänkyyn"

Itse asiassa kyllä. Olen itse hoitaja ja tiedän, miten paljon paikasta toiseen siirtely rasittaa vanhuksia. Ensisijainen toiveeni tuossa tilanteessa olisi, että lääkäri määräisi kipu- ja muut tarvittavat lääkkeet etänä. Sairaalaan lähtö sitten vasta pakon edessä. 

Sairaalan lääkäri oli todennut, että vanhus tarvitsee sairaalahoitoa. Muuten hänet olisi voitu passittaa takaisin vanhainkotiin täti kielloista huolimatta.  

Hoitaja teki virheen kun ei suostunut siirtoon aikaisemmin. En tiedä kuinka kauan pappa oli jo kärsinyt tuossa vaiheessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi