Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalalla työskentelevä, minkä asiakasryhmän koet erityisen hankalaksi?

Vierailija
18.03.2025 |

Saa avautua. 

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M u s li m i t jotka vaativat sitä ja tätä, erityisesti s o m a l i t.  Ällöttää kun jollain vanhalla hampaattomalla äijällä on teini morsian joka tulee sitä katsomaan ja liuta muita jalkavaimoja.

M a n n e t on toinen inhokkiryhmä. Koko helv* suku änkeää osastolle. Siinä siis kaksi ryhmää jotka osaavat kyllä vaatimalla vaatia palveluita, tulevat kun hotelliin. 

Tämän uskon. Vein omaiseni päivystykseen ja siellä oli yhden ihmisen takia kokonainen suku. Koko ajan tuli lisää ja hirveä huuto kun soiteltiin sukua paikalle. Eikä sillä jonka takia olivat näyttänyt olevan hätä. Mun omainen otettiin osastolle eli aiheesta olimme. 

Vierailija
122/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kysymyksen voi esittää ihan mille ammattikunnalle tahansa, ei päde vain hoitohenkilöstöön, hoitohenkilöstössä on kenties eniten nirppa-nokkia kuin muualla. Jos sanoo jotain vastaan, vetävät he herneet lähes jokaiseen reikäänsä. Ei ammattimaista ei.

Sulla ei selvästi ole opettajia lähipiirissä. Jeesus.

Mitä Jeesus sinulle opetti, osaatko jo kävellä vetten päällä - pysytkö pinnalla ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hienot " kokoomusfröyvat pitäis köijätä suoraapäätä kylmiöön. Niille kun ei kelpaa edes rukiinen pieru !

Vierailija
124/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ naiset,joilla fibromyalgia,obesiteetti,pitkäaikaisia selittämättömiä kipuja ja lääkeriippuvuus.

Vierailija
125/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei potilaat, työyhteisö.

Mykkäkoulua, supatusta, keksittyä tarinaa jne. Kaikkea mitä ihminen voi kuvitella, että menettää yöunensa ja terveytensä.

Vierailija
126/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen sairaudelleen mitään voi. Muistisairaudet ovat julmia sairauksia. Luonne voi muuttua kokonaan. Muistisairaus on aivosairaus ja oireet riippuu siitä, missä osassa aivoja vauriot ovat.

Tietysti ulosteella sotkevat ym. ovat raskaita hoitaa, mutta eihän se sairas itse ymmärrä tekemäänsä. Ei muistisairas ole tahallaan ilkeä tai aggressiivinen, hän ei vain ymmärrä mitä tapahtuu tai mitä häneltä vaaditaan. Ihan oikeasti ei ole tahallaan ilkeä.

Täytyy aina muistaa, että tämäkin vanhus on ollut aikoinaan tätä yhteiskuntaa rakentamassa. Hänellä on eletty elämä takana.

Ihminen on voinut olla vaikka presidentti ja sairauden iskiessä käytös muuttuu. Puhuu rivoja, sotkee ulosteella yms. Ammattitaitoa on osata kohdata hänet silti arvokkaana ihmisenä, eikä nolata. Sen ihmisen eletty elämä on siellä kuitenkin, sen sairauden takana.

Vierailija
127/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, onhan se totta, että älykkäämmät ihmiset eivät viihdy hoivakodin tarjoamassa työympäristössä, koska se on niin pirun monotonista, epä-älyllistä ja latistavaa. 

Työskentelin lyhyen aikaa hoivakodissa ja vihasin sitä yli kaiken. Ei enää ikinä, kiitos. "

Jos sinä koet jonkin työn tietynlaiseksi, se ei automaattisesti tarkoita, että kaikki muut kokisivat sen samalla tavalla. Esim. äitini kehitti osaamistaan työvuosiensa aikana todella paljon. Hän kävi erilaisia koulutuksia, kehitti asuinpaikkakuntansa vanhustyötä ja oli perustamassa kahta uutta yksikköä. 

Että ihan koulutuksia? Mitä siellä opetettiin, jotain viriketoimintaako? Joutavaa pskaa. 

No en minä niissä koulutuksissa ole ollut ja äitikin

Huippuälykkyys tekee näköjään kärsivälliseksi, hyväntuuliseksi ja hyvätapaiseksi. Kypsyy nopeasti sitten joskus.

Vierailija
128/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työ on todella alentavaa. Joutuu siivoamaan eritteitä ja ottamaan lyöntejä ja haukkuja vastaan, lisäksi oikein kukaan ei arvosta. Yhteiskunta ei arvosta, esimies ei arvosta. 

Tältäkin palstalta saa harva se päivä lukea, että me lähihoitajat olemme pohjasakkaa. Joo tiedoksi haukkujille: en arvosta työtäni itsekään, ja minua hävettää jos joku kysyy ammattiani.  

Olen väsynyt. 

Vierailija
129/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäiset asiakkaat. Keikkailijatyypit jotka ei ota perehdytystä vastaan. Sitten kiukuttelua että ennenkin 10 vuotta sitten tehtiin näin ja voivoi kun nykyään kaikki on vaikeeta.

Vierailija
130/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei , vaan sellaiset joilla on valtavan voimakas empatiakyky"

Se valtavan voimakas empatiakyky valitettavasti polttaa hoitajan nopeasti loppuun.

Vierailija
131/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset potilaat, jotka uskovat vähän liikaa lääketieteen mahdollisuuksiin. Potilas tulee ikään kuin hakemaan jotain taikaparannusta, ja parhaimmassa tapauksessa SUUTTUU jos selviää että sairauden hoidon eteen täytyy itse tehdä paljon asioita. Ihan vaikka kohonnut verenpaine, potilas haluaa vaan ne verenpainelääkkeet ja suorastaan pöyristyy jos hänelle kertoo että terveellinen ruoka ja liikunta vaikuttavat terveyteen myös. 

Vierailija
132/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvulla syntyneet naiset. Te ootte omanarvon tuntevia, äkäisiä ja vaativia. En ymmärrä miksi. Voisiko joku avata jos kuulut tähän porukkaan ja tunnistat itsessäsi tällaista?

Kyllähän siinä kyllästyy kun vuodesta toiseen kuuntelee samat tuoreiden ammattilaisten pätemiset, vinkumiset ja kössimiset. Tervetuloa röihin arvon lumihiutaleet.

Vierailija
133/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kieltämis-defenssiä voimallisesti elämässään käyttävät. Mm. riippuvuusongelmaiset, narsistiset henkilöt.

Vierailija
134/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolatukkaiset, miehensä autolla ajavat.

Mistä saa tietää, kenen nimissä auto on? Ja miten sä edes näet sen auton?

Pieni terveyskeskus ja muutama autopaikka ikkunoiden edessä. Netistä löytää auton omistajan tiedot, myös osoitteen ja puhelinnumeron.

On sulla joutilasta aikaa ja rahaa. Ei toisten ajoneuvon omistajatietoja ilmaiseksi saa mistään.

Vierailija
135/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan työ on todella alentavaa. Joutuu siivoamaan eritteitä ja ottamaan lyöntejä ja haukkuja vastaan, lisäksi oikein kukaan ei arvosta. Yhteiskunta ei arvosta, esimies ei arvosta. 

Tältäkin palstalta saa harva se päivä lukea, että me lähihoitajat olemme pohjasakkaa. Joo tiedoksi haukkujille: en arvosta työtäni itsekään, ja minua hävettää jos joku kysyy ammattiani.  

Olen väsynyt. 

Kyllä niitä hoitajia arvostetaan, jotka osaavat kohdata asukkaan/ asiakkaan arvostavasti. Niitä jotka tekevät hoitotyön hyvin. Hoitajakopissa natisijoita, työnsä laiminlyöviä ei arvosta kukaan. Luultavasti ei edes työtoverit. Koittavat vain sietää.

Vierailija
136/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen väsynyt. 

Kyllä niitä hoitajia arvostetaan, jotka osaavat kohdata asukkaan/ asiakkaan arvostavasti. Niitä jotka tekevät hoitotyön hyvin. Hoitajakopissa natisijoita, työnsä laiminlyöviä ei arvosta kukaan. Luultavasti ei edes työtoverit. Koittavat vain sietää.

Minä teen työni hyvin, mutta silti tuntuu, että arvostus on täysin nollassa. Tuntuu, että heitän itseni hukkaan tässä työssä. Työ ottaa paljon mutta ei anna juuri mitään. 

Vierailija
137/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeriippuvaiset ovat hoitokodissa todella haastavia. Kulkevat jatkuvasti perässä vaatimassa lisää lääkkeitä. Lääkärit levittelevät käsiään ja päihdepuoli ei ota vastaan.

Vierailija
138/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolarin ajaneet ovat helpoimpia. Nillä on turpa kiinni.

Vierailija
139/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ujostelevat nuoret miespotilaat?

Miksi ujous ketään haittaisi? Se sen sijaan haittaa, jos lyöt hoitajaa ja sotket ympäristösi pskalla. 

- entinen vanhustenhoitaja

Kait se töitä hidastaa jos potilas ei uskalla vaikka riisuuntua?

Mee muualle fantasioidesi kanssa. 

Ei ole fantasia. Itse olen vain ujo riisumaan vieraan henkilön edessä. Nyt kun sairauden takia olen useasti joutunut lääkärin tai hoitajan edessä olemaan alasti tai alushousuissa on se ollut kiusallista. Siksi ajattelin ärsyttääkö tämä paljon hoitajia. Ymmärrän kyllä että narkkarit sun muut ovat paljon pahempia.

Vierailija
140/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen väsynyt. 

Hoitaja voi tehdä kaiken oikein ja silti kokea, että hänen työtään ei arvosteta. Itse olen saanut hyvää palautetta työkavereilta ja potilaiden omaisilta, mutta se ei vie pois sitä tunnetta, että koen työn raskaaksi ja turhauttavaksi.

Asiakkailta tuleva henkinen ja fyysinen väkivalta tuntuu pahalta, VAIKKA suurin osa heistä on muistisairaita ja VAIKKA yritän olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti. Kyllä se vaikuttaa mielialaan ja työmotivaatioon, jos saa kuunnella haukkuja miltei päivittäin vaikka tekee parhaansa eikä millään lailla provosoi.

Olen kokenut työssä sellaista väkivaltaa, että minkä tahansa muun ammattiryhmän ollessa kyseessä se olisi poliisiasia. Mutta kun on lähihoitajista kyse, se "kuuluu työhön" ja "pitää vain kestää"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi