Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalalla työskentelevä, minkä asiakasryhmän koet erityisen hankalaksi?

Vierailija
18.03.2025 |

Saa avautua. 

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan työ on todella alentavaa. Joutuu siivoamaan eritteitä ja ottamaan lyöntejä ja haukkuja vastaan, lisäksi oikein kukaan ei arvosta. Yhteiskunta ei arvosta, esimies ei arvosta. 

Tältäkin palstalta saa harva se päivä lukea, että me lähihoitajat olemme pohjasakkaa. Joo tiedoksi haukkujille: en arvosta työtäni itsekään, ja minua hävettää jos joku kysyy ammattiani.  

Olen väsynyt. 

Kyllä niitä hoitajia arvostetaan, jotka osaavat kohdata asukkaan/ asiakkaan arvostavasti. Niitä jotka tekevät hoitotyön hyvin. Hoitajakopissa natisijoita, työnsä laiminlyöviä ei arvosta kukaan. Luultavasti ei edes työtoverit. Koittavat vain sietää.

Minä teen työni hyvin, mutta silti tuntuu, että arvostus on täysin nollassa. Tuntuu, että he

Mikä sinulle on sen arvostuksen mittari? Ja kenen arvostusta kaipaat? Vielä kysyn, millä perusteella arvioit, että teet työsi hyvin

Vierailija
142/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ujostelevat nuoret miespotilaat?

Miksi ujous ketään haittaisi? Se sen sijaan haittaa, jos lyöt hoitajaa ja sotket ympäristösi pskalla. 

- entinen vanhustenhoitaja

Kait se töitä hidastaa jos potilas ei uskalla vaikka riisuuntua?

Mee muualle fantasioidesi kanssa. 

Ei ole fantasia. Itse olen vain ujo riisumaan vieraan henkilön edessä. Nyt kun sairauden takia olen useasti joutunut lääkärin tai hoitajan edessä olemaan alasti tai alushousuissa on se ollut kiusallista. Siksi ajattelin ärsyttääkö tämä paljon hoitajia. Ymmärrän kyllä että narkkarit sun muut ovat paljon pahempia.

Jos kuitenkin riisut ja tutkimus saadaan tehtyä, ei tuossa pitäisi olla mitään ärsytyksen aihetta ammattilaiselle. 

Jos nyt sitten on niin, ettet millään haluaisi riisua ja kyseinen asia on sinulle suorastaan ylitsepääsemätön, ainahan voit perua lääkäriajan ja olla varaamatta uutta. Ei kukaan pakota tutkimuksiin tai hoitoon, voit hyvin olla käymättä niissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan työ on todella alentavaa. Joutuu siivoamaan eritteitä ja ottamaan lyöntejä ja haukkuja vastaan, lisäksi oikein kukaan ei arvosta. Yhteiskunta ei arvosta, esimies ei arvosta. 

Tältäkin palstalta saa harva se päivä lukea, että me lähihoitajat olemme pohjasakkaa. Joo tiedoksi haukkujille: en arvosta työtäni itsekään, ja minua hävettää jos joku kysyy ammattiani.  

Olen väsynyt. 

Kyllä niitä hoitajia arvostetaan, jotka osaavat kohdata asukkaan/ asiakkaan arvostavasti. Niitä jotka tekevät hoitotyön hyvin. Hoitajakopissa natisijoita, työnsä laiminlyöviä ei arvosta kukaan. Luultavasti ei edes työtoverit. Koittavat vain sietää.

Minä teen työni hyvin, mutta silti tuntuu,

Tiedän tekeväni työni hyvin, koska olen ollut alalla jo sen verran kauan, että osaan arvioida omaa suoriutumistani. Lisäksi saan kollegoilta ja asiakkailtakin kiitosta. 

Vierailija
144/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit. Ja sen, että heidät on priorisoitu kaikessa ykkösiksi jopa ohi kolaripotilaiden. Nopea apu ja nopeasti ulos, niin ehtii yön aikana uudestaan paikattavaksi.

Halutaan pois tiloista ulos nopeasti. 

Vierailija
145/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi perua aikoja. Sairaus pitää hoitaa ja sen takia pitää riisua vaikka se onkin minulle vastenmielistä. Kysyin vain pitääkö hoitajat tämmöisiä potilaita kovinkin vaikeina?.

Vierailija
146/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset, aina valittavat kaikesta.

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Tällä alalla alkaa inhoamaan kaikkia ihmisiä, varsinkin työkavereita, ja kyllä raskaimpia ovat ylipainoiset. 

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa. 

Vierailija
147/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi perua aikoja. Sairaus pitää hoitaa ja sen takia pitää riisua vaikka se onkin minulle vastenmielistä. Kysyin vain pitääkö hoitajat tämmöisiä potilaita kovinkin vaikeina?.

Kysypä niiltä, jotka ovat sinua hoitaneet. 

Vierailija
148/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa

Vierailija
149/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa

No voi vttu sitten. Minusta tuntuu, että haluat vain päästä kiusaamaan hoitajia vihjailemalla jostain pervofantasiastasi. 

Vierailija
150/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde nimeämään erityisesti mitään asiakasryhmää. Näin yleisesti omassa työssä ärsyttää ehkä eniten sellainen turha työ, joka ei johda mihinkään. Eli kun toistuvasti lyödään laimin annettuja kotihoito-ohjeita sekä lääkityksiä ja vastaanotolle pitäisi silti päästä aina just heti muun jonon ohi, mutta sitten kuitenkaan ei suostuta tarjottuun hoitoon. 

Vierailija
151/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa

No voi vttu sitten. Minusta tuntuu, että haluat vain päästä kiusaamaan hoitajia vihjailemalla jostain pervofantasiastasi. 

Kundista tuli jankuttamalla ärsyttävä. Mutta niinhän siinä käy.

Vierailija
152/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kiusata hoitajia. Arvostan heidän työtään.

Vierailija
153/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnat, joissa hissukkamies ja päsmäröivä vaimo.

Mies tulee toimenpidehuoneeseen, puoliso tuppautuu mukaan. Aloitan varmistamalla henkilöllisyyden ja muut tiedot.

Mies ei kerkeä suutaan avaamaan, kun vaimo puhuu kiihtyvällä tahdilla hänen puolestaan "Pentin syntymäaika on sejase ja pentillä on myös yskää ollut jo vuosia vaikuttaako se tähän lisäksi meidän Pena on lihonut hirveesti viimevuosina että se tieto ei varmasti pidä paikkaansa jajajaja"..

T. Labrahoitaja

Vierailija
154/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.

Kiva juttu. Vanhushommissa viihtyvätkin sellaiset vähän yksinkertaiset hoitajat, jotka eivät älyllä loista. 

Perustele tämä kantasi jos osaat. Jos et osaa perustella totuudenmukaisesti väittämääsi, niin et älylläsi loista.

Vierailija
155/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.

Kiva juttu. Vanhushommissa viihtyvätkin sellaiset vähän yksinkertaiset hoitajat, jotka eivät älyllä loista. 

Perustele tämä kantasi jos osaat. Jos et

Työ on suorittavaa, monotonista ja yksinkertaista. Dementikot eivät ole järin stimuloivaa seuraa. Mielestäni tuohon työhön vuosikausiksi jämähtäminen on itsesabotaasia. 

Olen siis tehnyt vanhustyötä itsekin mutta en pitänyt siitä yhtään. Älykkäät ihmiset eivät jämähdä vanhustyöhön vaan lähtevät opiskelemaan jotain muuta. Yhdestä entisestä työkaveristani tulee röntgenhoitaja. 

Vierailija
156/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilasta kontrolloivat omaiset, jotka yrittävät vaikuttaa hoitoon.

Eikö saisi puuttua huonoon hoitoon?

Sukulaisvanhus oli hoitokodissa heikossa hapessa. Kuumeessa ja silmin nähden kipeä. Tätini vaati vanhuksen heti vietäväksi sairaalaan. Hoitaja ei halunnut, koska oli viikonloppu.

Hän yritti väkisin syöttää potilaalle jotain lihasoppaa niin, että vanhus meinasi tukehtua.  

Täti yhä vaati tiukasti, että lääkäriin on päästävä. Ja lopulta vanhus kuljetettiin sairaalaan.  

Karmivaa katsoa kituvaa läheistä! 

Vierailija
157/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaiset ovat niin kieroja ja selittävät asiat itselleen edullisella tavalla ja ovat vaatimassa aivan erityiskohtelua.

Vierailija
158/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilasta kontrolloivat omaiset, jotka yrittävät vaikuttaa hoitoon.

Eikö saisi puuttua huonoon hoitoon?

Sukulaisvanhus oli hoitokodissa heikossa hapessa. Kuumeessa ja silmin nähden kipeä. Tätini vaati vanhuksen heti vietäväksi sairaalaan. Hoitaja ei halunnut, koska oli viikonloppu.

Hän yritti väkisin syöttää potilaalle jotain lihasoppaa niin, että vanhus meinasi tukehtua.  

Täti yhä vaati tiukasti, että lääkäriin on päästävä. Ja lopulta vanhus kuljetettiin sairaalaan.  

Karmivaa katsoa kituvaa läheistä! 

Huonokuntoisen vanhuksen siirtely paikasta toiseen on vanhukselle melkoista kidutusta. Toki riippuu lääkärin asettamista hoitolinjauksista, siirretäänkö vai eikö. 

Vierailija
159/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ja epävakaat

Vierailija
160/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde nimeämään erityisesti mitään asiakasryhmää. Näin yleisesti omassa työssä ärsyttää ehkä eniten sellainen turha työ, joka ei johda mihinkään. Eli kun toistuvasti lyödään laimin annettuja kotihoito-ohjeita sekä lääkityksiä ja vastaanotolle pitäisi silti päästä aina just heti muun jonon ohi, mutta sitten kuitenkaan ei suostuta tarjottuun hoitoon. 

Hoito = burana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi