Lomamatkoista
onko tälläinen kovinkin yleistä,että kun ollaan matkalla niin ruuat laitetaan itse,ulkona käydään syömässä kerran taikka pari loman aikana? Olen keskustellut kavereiden kanssa reissuista ja moni tekee näin! En ymmärrä,moista,matkoilla ravintoloissa syöminen on ainakin meille itsestään selvä juttu,mites teillä muilla?
Kommentit (20)
No, korjataan: aamiaisen teemme yleensä itse, ja joskus jos on päivällä syöty tuhdisti saatamme tehdä huoneessa salaatin tms.
Mutta meille yksi keskeinen osa lomanautintoa on ruoka, ja erityisesti jonkun muun valmistama sellainen.
mitä järkeä sit edes lähteä lomalle??
lounas terassilla kuin kylmässä koto-Suomessa.
eikös loma ole lomaa myös ruoanlaitosta??
lounas terassilla kuin kylmässä koto-Suomessa.
aina on menty aamupalaa myöten ravintolaan syömään.
jääkaappiin osteltu vaan juomia ja jotain peiniä naposteltavia.
Lomailijat on lomalla, ja työntekijät töissä.
Meidän perheelle matkan parasta antia on nimen omaan paikallisten herkkujen nauttiminen tunnelmallisissa ravintoloissa... Enpä tiedä, osaisinko itse sellaisia tuosta vaan laittaa oikeaoppisesti :)
Ei kai joku vaan sano, että syö lomalla samaa kuin kotona???
Pois kotoa hellan äärestä, eli en todellakaan tee ruokaa lomamatkalla!
se henkilökuntakin on siellä lomailemassa ... Ei vaan, leikki leikkinä vakavan asian tiimoilta. Itse käyn lomamatkoilla sekä ravintoloissa että teen jotain pientä itse. Siis nyt kyse etelänmatkoista. Ostan tuoreita vihanneksia ja lisukkeeksi vaikkapa fetajuustoa ja hyvää leipää + punaviiniä. En todellakaan kokkaa mitään monimutkaisempaa.
niin kyllä laitamme sitten ruoat yleensä ite huoneella. Pari kertaa syödään ulkona.
Kyse on siis siitä, että ei ole varaa syödä ravintolassa, halua kyllä olisi.
Kivoja meidän lomat on silti olleet :) Meitä ei tarvi sääliä.
Jo pelkästään toinen maa ja kultturi on ihan riittävää lomaa joillekin. Kyllä siellä voi aivan hyvin itse tehdä ruokansa, koska ravintoloissakaan ei aina niin halpaa ole syödä.
Kyllä me ainakin teemme useinkin jotain salaattia tai sellaista lounaaksi. etelän kohteissa on aika kuuma ja lounaalla on ihan kiva syödä jotain kevyttä. Päivällinen sitten illalla ravintolassa pitkän kaavan mukaan...
syödään se siinä allasravintolassa. Mulle loma on just sitä, että ei tarvitse tehdä sitä mitä arkena! Mutta toki ymmärrän jos ei oikeasti ole varaa syödä ulkona, mutta tietty ihmetyttää että miten sitä muutamaa satasta ei ole sen matkan hinnan lisäksi saanut säästettyä...?
mutta lapsen allergian takia on kyllä usein helpompaa tehdä ruoat itse kuin lähteä metsästämään mistään kovin eksoottisesta ravintolasta sopivaa syötävää
onko tälläinen kovinkin yleistä,että kun ollaan matkalla niin ruuat laitetaan itse,ulkona käydään syömässä kerran taikka pari loman aikana? Olen keskustellut kavereiden kanssa reissuista ja moni tekee näin! En ymmärrä,moista,matkoilla ravintoloissa syöminen on ainakin meille itsestään selvä juttu,mites teillä muilla?
Meillä käydään yleensä 90% lomista mitä käydään kaupungeissa eli Lontoo, Praha, Pietari, Lontoo, Lontoo, Lontoo... Ja sitten ehkä kaksi kertaa 10 vuodessa eksytään jonnekin Kanarialle. Kyllä siellä tulee syötyä ainakin kerran päivässä hotellin omalla parvekkeella. Jotenkin eksoottista kun voi laittaa itse ruokaa ja sitten mennä syömään aurinkoon ja meren äärelle :)
Mutta kyllä näissä kaupunkikohteissa aina syödään ravintoloissa, ja etelässä ehkä sitten puolet raflassa, puolet tehdään itse.
Pois kotoa hellan äärestä, eli en todellakaan tee ruokaa lomamatkalla!
Kaikenlaisia asioita ihmiset jaksaakin ihmetellä...
kiva kierrellä ulkomaan ruokakaupoissa ja katsoa jos siellä on jotain erilaisia ruokia kuin täällä. Me ainakin osteaan aina erilaisia jogurtteja, limsoja, kaljoja, leikkeleitä, juustoja, ruokia yms sinne hotellille. Kuitenkin 2 x pvä tulee syötyä, ja toinen näistä itse tehdään. Ei siinä vaivaa ole. Ihan kiva laitella. En kyllä tosiaan kävis joka ateriaa itse laittamaan, mutta onhan se leppoisaa touhuta.
Kai nyt sentään aamukahvit juotte hotellinne parvekkella, te jotka ette kokkaa? Onhan sekin nyt kokemus, että yökamppeissa pääsee suoraan lämpimälle parvekkeelle juomaan kahvia ja ihailemaan merinäköalaa :)
Kuten 21:kin meistä ruokakaupoissa käyminen ulkomailla on hauskaa. Pääsee tutustumaan paikalliseen valikoimaan jne. Toisekseen ne ravintolat, joissa suomalaisturistit varsinkin etelässä tykkää ruokailla ei mielestäni ole ravintoloita! Ylihinnoiteltuja, huonolaatuisia syöttöpisteitä paremminkin. Laadukkaampaa ja parempaa saa kun poikkeaa kaupassa ja torilla ja istuu vaikka puiston penkille ;). Kerran päivässä käydään yleensä syömässä kunnon ruoka ihan oikeassa ravintolassa jos matkakohteessa sellaisia on (ja yleensä on, kun suosimme kaupunkilomia). Pari kertaa (aamiainen ja joku välipala) syödään kahviloissa ja kerran sitten menee picknikin, kiinalaisen, mäkkärin tms. take away ruoan puolelle
muuten syödään ravintoloissa.. joku välipala saatetaan myös tehdä huoneessa. JOskus on haettu Take Away-ruokia huoneeseen, kun lapset on väsyneitä tms.