Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, kelpaisiko 36 vuotias mies jolla ei ole aikaisempia suhteita?

Vierailija
16.03.2025 |

Vai olisiko turn off?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti ottaisi. Se ettei ole kelvannut koskaan kenellekkÀÀn kertoo jostain. Jos taas itse ei ole kelpuuttanut koskaan ketÀÀn kielii myös pÀÀnsiÀisistÀ ongelmista. Liikaa kysymysmerkkejÀ.

Toisaalta jos on pÀrjÀnnyt yksin tuohonkin asti niin pÀrjÀÀ kyllÀ elÀmÀnsÀ loppuun. Itse olisin kyllÀ kuollut yksinÀisyyteen ja suruun ajat sitten jos ei olisi ollut ketÀÀn.

Minusta on outoa, jos ei viihdy itsensĂ€ seurassa. 

Vierailija
62/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀÀllÀ aina vÀlillÀ kirjoittelee nÀitÀ kokemattomia, ja lopulta kÀy ilmi, ettÀ ovat vailla mallin nÀköisiÀ naisia, joita pitÀvÀt tavallisina :D

No kyllÀ minulle riittÀÀ ettÀ on kaksi jalkaa ja pillu

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos erilaisista kommenteista, kiva kun aloitus herÀtti keskustelua.

En ole tosiaan katkeroitunut vaan hyvin yksinÀÀn viihtyvÀ ihminen. MyönnÀn kuitenkin ettÀ olisin halunnut suhteen jo aikaisemmin ja varmasti moni olisi kelvannut.. mutta en ole yrittÀnyt. Se taas johtuu huonosta itsetunnosta ja riittÀmÀttömyyden tunteesta eri syistÀ johtuen. Nyt kuitenkin pÀÀssyt niistÀ yli.

Ap

Ei muuta kuin lĂ€hde deittailemaan ja etsimÀÀn puolisoasi. Muuten et hĂ€ntĂ€ löydĂ€ ja muista sitten, ettĂ€ ihmiset  (etenkin suomessa) ovat hirveĂ€n ennakkoluuloisia, joten luultavasti saat eitĂ€ ja kiitoseitĂ€ enemmĂ€nkin, ihan vain siksi, ettĂ€ sanoja ei halua itse kohdata omia ennakkoluulojaan ja rehellisesti keskustella sinun kanssasi siitĂ€, ettĂ€ kykenisistkö ehkĂ€ sellaiseen parisuhteeseen, jota hĂ€n itse ehtii, mutta sellaista se on ja loppupeleissĂ€ eihĂ€n kukaan halua puolisokseen oikeasti mitÀÀn ennakkoluuloista tyyppiĂ€, joten parempi, ettĂ€ he jÀÀvĂ€t jo kĂ€ttelyssĂ€ pois ja sinne omaan ennakkoluuloiseen kuplaansa.   Kunhan et itse tee itsellesi turhia esteitĂ€. Maailma on "tĂ€ynnĂ€" ihmisiĂ€, joilla ei ole parisuhdekokemusta. Osa uskonnollista syistĂ€, osa kasvatuksellista, kuka mistĂ€kin.

Vierailija
64/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos erilaisista kommenteista, kiva kun aloitus herÀtti keskustelua.

En ole tosiaan katkeroitunut vaan hyvin yksinÀÀn viihtyvÀ ihminen. MyönnÀn kuitenkin ettÀ olisin halunnut suhteen jo aikaisemmin ja varmasti moni olisi kelvannut.. mutta en ole yrittÀnyt. Se taas johtuu huonosta itsetunnosta ja riittÀmÀttömyyden tunteesta eri syistÀ johtuen. Nyt kuitenkin pÀÀssyt niistÀ yli.

Ap

IkÀvÀ kyllÀ monen naisen kuten minunkin mielestÀ liian myöhÀÀn. On kai elÀmÀssÀ muutakin.

En ole hÀn kenen postausta kommentoit. - Mutta jatkan silti. ettÀ kieltÀmÀttÀ joskus on kÀynyt mielessÀ, ettÀ olisinko pÀÀssyt vÀhemmÀllÀ ja tai olisinko nyt mahd. "parempi ihininen" tai ainakin haluttavampi kumppaniehdokas, jos nuorempiana olisi yrittÀnyt pariutua vaikka vÀksin. - Mutta jos niin olisin toiminut, niin silloin en olisi ollut oma itseni tai mahd olisi se, mitÀ olen tÀnÀÀn. - Olen toistaiseksi -koputtaa puuta- voinut vÀlttÀÀ katkeroitumsien ja ymmÀrtÀnyt, ettÀ naisia (tai muita miehiÀ) halveksimalla tai arvostelemalla heidÀn valintojaan ja pÀÀtöksiÀÀn tuskin parannan omaa oloani.

Mutta kun lukee tĂ€hĂ€n avaukseen tehtyjĂ€ kommentteja, niin hetken luulen tajuavani, mikski jotkut ovat katkeroituneet tai ovat katkeroitumisen kynnyksellĂ€, kun osa on antanut hyvinkin suoraviivaisesti ymmĂ€rtÀÀ, ettĂ€ miehen arvo on (lĂ€hellĂ€) nolla(a), jonka toki voi sanoa kiertĂ€en sanomalla teinipojan tasolla (olettaen ettĂ€ sanoja ei ole pedofiili), jollei hĂ€n ole ollut 36 vuotiaana ollut parisuhteessa. -Ja mikĂ€ ikĂ€vintĂ€ vaikka tilastollisesti miehellĂ€ on edessĂ€ ainakin yhtĂ€ monta elinvuotta edessĂ€ kuin takana, niin hĂ€nen elonsatai sitĂ€ kohtaan koettava arvostus tuskin tulee kohomaan vuosien saatossa.     

Kuinka moni seksuaalinen ahdistelu kertookaan miehen hÀdÀstÀ ja pelosta, ettÀ hÀn pelkÀÀ, ettÀ hÀn jÀisi halveksituksi kokemattomaksii mieheksi, joka ei kelpaa kun ei ole kelvannut kenellekÀÀn muullekaan, vaikka muutoin olsikin tavanomaisen fiksu ja siisti?

Vierailija
65/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turn off đŸš©

Uteliaisuudesta miksi? - Vaikka olen kyllÀ laittanuyt lukuisia kertoja merkille tÀllÀkin palstalle, kuinka edelleen osa haluaa yllÀpitÀÀ tuplastandardia, joka yksinkertaisuudessaan ja kÀrjisteÀm kuuluu niin, ettÀ miehen arvo nousee niin naisten kuin muiden miesten silmissÀ ja mielikuvissa, mitÀ enemmÀn hÀnellÀ uskotaan olevan tai olleen naissuhteita / seksiÀ naisten kanssa kun taas naisten kohdalla tilanne on aivan pÀinvastainen mitÀ useampi miessuhde/ seksiÀ mieten kanssa, sitÀ halveksittavampi ja vÀhemmÀn arvostettavana hÀntÀ pidetÀÀn.

Koska meillÀ olisi aivan erilaiset kokemukset elÀmÀstÀ ja parisuhteesta. En halua kokematonta miestÀ, jolle ei ole kehittynyt parisuhdetaitoja. Sama kuin alkaisi suhteeseen jonkun teinipojan kanssa.

MiehillĂ€ mitÀÀn parisuhdetaitoja oo. 

Vierailija
66/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀllÀ aina vÀlillÀ kirjoittelee nÀitÀ kokemattomia, ja lopulta kÀy ilmi, ettÀ ovat vailla mallin nÀköisiÀ naisia, joita pitÀvÀt tavallisina :D

No kyllÀ minulle riittÀÀ ettÀ on kaksi jalkaa ja pillu

Tarviiko edes olla kokonaiset jalat eikö se pillu vain riitĂ€. 

Vierailija
67/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla on lĂ€hes tĂ€mĂ€ tilanne (mies 35 kun tavattiin , ei yhtÀÀn varsinaista parisuhdetta) ja tuota noin... Siihen oli syynsĂ€ ettei niitĂ€ suhteita ollut. :D 

Ollaan siis yhdessÀ ja tiesin mitÀ sain mutta hyvÀ luoja, kyllÀ oli turn off olla siinÀ seurana kun kaikki opetellaan alusta asti aina siitÀ lÀhtien ettÀ pitÀÀ kommunikoida jos lÀhtee pois kauppaan versus pois koko illaksi versus kÀymÀÀn vaan postilaatikolla. Mieheni on todella ÀlykÀs ja itsenÀinen mutta selkeÀsti kirjolla ja se on tuonut omat haasteensa. Koska hÀn kuitenkin osaa siivota, huolehtia itsestÀÀn ja minusta ja pitÀÀ minua ÀÀrimmÀisen tÀrkeÀnÀ ja on ahkera ja miehekÀs ja itsevarma kuin mikÀ, eikÀ omaa mitÀÀn ikÀviÀ luonteenpiirteitÀ niin jaksoin nuo alkutakeltelut.

Mutta jos tuossa olisi vielĂ€ lisĂ€painolastina ollut jotain paljon "normaaleimmilla" miehillĂ€ tapaamaani avuttomuutta, sotkuisuutta tai kommunikointitaitojen puutetta tai mitÀÀn epĂ€rehellisyyttĂ€ ja lusmuilua niin kokemattomuus olisi jatkunut kyllĂ€ miehen osalta heti kĂ€ttelyssĂ€. 

Uskon ettÀ tuohon ikÀÀn asti tÀysin yksin ollut ei ihan oikeasti priorisoi kumppanin olemassaoloa kovin korkealle (alhainen libido, sosiaalinen estyneisyys, sitoutumiskammo?) eivÀtkÀ kaikki taustasyyt mitÀÀn pahoja ole mutta tÀmÀ kannattaa huomioida. Kukaan ei ole tuohon ikÀÀn asti tÀysin vailla seurustelusuhdetta "sattumalta"

Vierailija
68/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Sori vaan. MinÀ olen jo ns. rintamalla palvellut. Uskokaa, kun tÀti kertoo. Olin kolmekymppisen miehen ensimmÀinen tyttöystÀvÀ kuuden vuoden ajan. Siihen oli vissit syyt, ettei ollut aiemmin hÀnellÀ onnistunut. Nyt muutama vuosi eron jÀlkeen pohdin, josko pitÀisi mennÀ traumaterapiaan sen ankeuttaja-mustekalan jÀljiltÀ. PitÀisi saada hermosto uskomaan, ettÀ sota on ohi ja se p***kasa ei ole enÀÀ elÀmÀssÀni.

Minulle kelpaa vain koulutettu yksilö. Ja vaadin sertifikaatit.

Olisi kiva kuulla mitĂ€ ne syyt ovat olleet noin traumaattiseen kokemukseen, ei taida ihan kokemattomuudella selittyĂ€. NĂ€issĂ€ asioissa liian usein kaikki negatiiviset piirteet laitetaan sen kokemattomuuden syyksi tai yleistetÀÀn ettĂ€ kaikki kokemattomat olisi samalla tavalla viallisia yksilöitĂ€. 

Vierailija
69/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀ tarkoittaa ei aikaisempia suhteita?

Vain pelkkiÀ yhdenyön hoitoja?

Vain panoja?

Neitsyys tallessa?

Vierailija
70/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sori vaan. MinÀ olen jo ns. rintamalla palvellut. Uskokaa, kun tÀti kertoo. Olin kolmekymppisen miehen ensimmÀinen tyttöystÀvÀ kuuden vuoden ajan. Siihen oli vissit syyt, ettei ollut aiemmin hÀnellÀ onnistunut. Nyt muutama vuosi eron jÀlkeen pohdin, josko pitÀisi mennÀ traumaterapiaan sen ankeuttaja-mustekalan jÀljiltÀ. PitÀisi saada hermosto uskomaan, ettÀ sota on ohi ja se p***kasa ei ole enÀÀ elÀmÀssÀni.

Minulle kelpaa vain koulutettu yksilö. Ja vaadin sertifikaatit.

Olisi kiva kuulla mitĂ€ ne syyt ovat olleet noin traumaattiseen kokemukseen, ei taida ihan kokemattomuudella selittyĂ€. NĂ€issĂ€ asioissa liian usein kaikki negatiiviset piirteet laitetaan sen kokemattomuuden syyksi tai yleistetÀÀn ettĂ€ kaikki kokemattomat olisi samalla tavalla viallisia yksilöitĂ€. 

Samaa mieltĂ€. Vaikeuksia ja varmasti normista jonkin verran poikkeava profiili löytyy useimmilta joilla kolmevitosena eka parisuhde kokematta, mutta ei tuo oma aiemmin suhdekokematon ainakaan mitÀÀn traumoja aiheuta, pĂ€invastoin on hyvinkin jĂ€rkevĂ€ ja tasainen luonne. 

Vierailija
71/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syy siihen on ettÀ ei ole ollut ketÀÀn joten jÀttÀisin vÀliin, vaikka olisi luonteeltaan miten ihana tahansa. Se ei vaan ole normaalin ihmisen merkki. Sorry

Nainen suostuu tekemÀÀn valinnan vain saadessaan siihen laumansa hyvÀksynnÀn!

Vierailija
72/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀ tarkoittaa ei aikaisempia suhteita?

Vain pelkkiÀ yhdenyön hoitoja?

Vain panoja?

Neitsyys tallessa?

Sanaa kans mietin. Tuolla kun jo hehkutettiin ettei ole ainakaan tauteja. Jos ei ole ollu seurustelusuhteita, niin voi olla vaikka niitĂ€ panoja  silti. 

Vierailija
73/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lĂ€hes tĂ€mĂ€ tilanne (mies 35 kun tavattiin , ei yhtÀÀn varsinaista parisuhdetta) ja tuota noin... Siihen oli syynsĂ€ ettei niitĂ€ suhteita ollut. :D 

Ollaan siis yhdessÀ ja tiesin mitÀ sain mutta hyvÀ luoja, kyllÀ oli turn off olla siinÀ seurana kun kaikki opetellaan alusta asti aina siitÀ lÀhtien ettÀ pitÀÀ kommunikoida jos lÀhtee pois kauppaan versus pois koko illaksi versus kÀymÀÀn vaan postilaatikolla. Mieheni on todella ÀlykÀs ja itsenÀinen mutta selkeÀsti kirjolla ja se on tuonut omat haasteensa. Koska hÀn kuitenkin osaa siivota, huolehtia itsestÀÀn ja minusta ja pitÀÀ minua ÀÀrimmÀisen tÀrkeÀnÀ ja on ahkera ja miehekÀs ja itsevarma kuin mikÀ, eikÀ omaa mitÀÀn ikÀviÀ luonteenpiirteitÀ niin jaksoin nuo alkutakeltelut.

Mutta jos tuossa olisi vielÀ lisÀpainolastina ollut jotain paljon "normaaleimmilla" miehillÀ tapaamaani avuttomuutta, sotkuisuutta tai kommunikointitaitojen puutetta tai mitÀÀn epÀr

EipÀ tuohon nyt ihmeitÀ vaadita. YhtÀ naista piirittÀÀ aidossa elÀmÀssÀ keskimÀÀrin viisi miestÀ. Jos useamman kerran osuu se 80% paska sÀkÀ kohdalle, niin aika pitkÀÀn siinÀ saa yksin haahuilla. NetissÀ taas naiset saa kymmeniÀ tuhansia yhteydenottoja parhaimmillaan pÀivÀssÀ, joten mahdollisuudet vielÀ pienemmÀt

Vierailija
74/91 |
16.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Liian pitkÀÀn Àidin helmoissa kasvanut mieslapsi ei kiinnosta.

Vierailija
75/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkÀstÀÀn tuon takia jÀttÀisi vÀliin.

Ja sille, joka sanoi, ettÀ pakko olla vikaa, kun ei ole muille kelvannut: parisuhteisiin pÀÀtyy kaikenlaisia paskiaisia. Se, ettÀ joku ukko on joskus jollekin kelvannut (tai on jopa tÀllÀkin hetkellÀ parisuhteessa) EI ole tae miehen laadukkuudesta.

Ei varmaan olekkaan mutta se ettei ole kelvannut koskaan kenellekkÀÀn on 100% merkki siitÀ ettÀ kyseessÀ on jotenkin viallinen mies.

Uskomatonta skeidaa.

KyllÀ ihminen voi jÀÀdÀ kokemattomaksi ihan huonon tuurin vuoksi. Ja siksi, ettei halua ihan ketÀ vaan, jotta neitsyys menisi.

Jos mies fiksu ja emotionaalisesti kypsÀ, hÀn voi olla paljon valmiimpi patisuhteeseen kuin joku itsekÀs ja ailahtava 20v.

Vierailija
76/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ratkaisu on maksullinen vaikka ei se sama asia ole kuin aito kokemus mutta pÀÀsee edes hieman kokemaan miltÀ naisen kanssa oleminen tuntuu vaikkei olisi aitoa.

Vierailija
77/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Montako kertaa teille tĂ€ytyy muistuttaa Turkkiin lĂ€htevistĂ€ lennoista? Helsinki-Vantaalta lĂ€htee 3-5 suoraa lĂ€htöÀ pĂ€ivĂ€ssĂ€. Rovaniemi palvelee pohjoisessa. Turkissa on nyt hyvĂ€ tilanne naisten osalta. Maahan saapuu pĂ€ivittĂ€in slaavinaisia kokeilemaan onneaan. Alatte vaan reippaasti mĂ€tsĂ€ilemÀÀn! Google translate kÀÀntÀÀ. Vinkkilinkki: https://www.rbth.com/arts/2016/07/08/a-survival-guide-for-dating-russia
 Ps. Tori,Emmy.fi ja Re-love tarjoaa luksusvermeitĂ€.

Vierailija
78/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkÀstÀÀn tuon takia jÀttÀisi vÀliin.

Ja sille, joka sanoi, ettÀ pakko olla vikaa, kun ei ole muille kelvannut: parisuhteisiin pÀÀtyy kaikenlaisia paskiaisia. Se, ettÀ joku ukko on joskus jollekin kelvannut (tai on jopa tÀllÀkin hetkellÀ parisuhteessa) EI ole tae miehen laadukkuudesta.

Ei varmaan olekkaan mutta se ettei ole kelvannut koskaan kenellekkÀÀn on 100% merkki siitÀ ettÀ kyseessÀ on jotenkin viallinen mies.

Ei todellakaan ole. Kukaan meistÀ ei ole kelvannut koskaan kenellekÀÀn ennen ensimmÀistÀ parisuhdettaan.

Joo, mutta normaalit ihmiset kokee ensimmÀisen suhteensa jo teini-iÀssÀ, eikÀ keski-iÀssÀ.

MitÀ vittui

Oletko ihan sekaisin? Tuossa kirjoitettiin ensimmĂ€isestĂ€ suhteesta eikĂ€ mistÀÀn raskaudesta. Olen mĂ€kin seurustellut ensimmĂ€isen kerran teininĂ€, mutta tulin suunnitellusti raskaaksi 24-vuotiaana. 

Vierailija
79/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Turn off...ei tuon ikÀistÀ enÀÀ kannata kÀydÀ opettamaan...tuollainen mies tyytyköön "nyrkkikyllikkiin".

Vierailija
80/91 |
17.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turn off...ei tuon ikÀistÀ enÀÀ kannata kÀydÀ opettamaan...tuollainen mies tyytyköön "nyrkkikyllikkiin".

Oletko siis nainen, joka uskoo, ettÀ kaikki naiset nauttivat ja iloitset vaikka sitten vain seksissÀ samoista asioista. - Ja minÀ olen juurikin se pÀssi mies, joka on tehnyt toistuvasti saman virheen kun on yrittÀnyt ainakin enimmÀkseen suhtautua jokaiseen naiseen yksilönÀ, jolla on mm. omia haaveita ja unelmia tavoitteita ja kiinnostuksen kohteita erilaisia tapoja saada iloa ja nautintoa jne. - Ei liene tÀmÀn jÀlken yllÀttÀvÀÀ, ettÀ olen ja elÀn sinkkuna ja luulatavsti jatkossakin, jollen opi kuinka tÀrkeÀÀ on sivuuttaa naiset yksilöinÀ vaan toistensa klooneina, jotka perimmÀltÀÀn haluavat samoja asioita esimerkiksi seksissÀ.