Maskuliininen ja feminiininen energia parisuhteessa ja sen epätasapaino
Olen vasta nyt havahtunut tähän, että olen elänyt aivan burnoutin partaalla jo vuosia, kun lähes kaikki vastuu perheen asioista, kodista, taloudesta jne on kaatunut minun niskaani. Minä olen se joka suunnittelee ja miettii tulevaisuutta, kuinka rahat riittää, mitä syödään seuraavaksi, mitä lapset tarvii jne.
Koin jopa aiemmin huonoa omaatuntoa siitä etten ole sellainen päättäväinen nainen luonnostaan, joka keksii kokoajan kaikkea hauskaa ja saa asioita tapahtumaan, ja ajattelin että siksi olen vääränlainen nainen miehelleni. Mutta nyt olen tajunnut, että koska mies ei ole ottanut miehen roolia suhteessa, niin minun on pitänyt se ottaa, eikä sen kuuluisi olla niin!
Oikeasti asia on ihan väärinpäin. Mies on täysin vääränlainen mies minulle. Hän on enemmän feminiinisessä energiassaan, vastaanottavaisena, passiivisena jne.
Tämä on ollut tosi helpottavaa ymmärtää mistä osittain johtuu paha olo suhteessa ja muutenkin väsähtänyt, epätasapainossa oleva olo, joka siis jatkunut jo vuosia.
Ajatuksia tähän liittyen?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy miksi parisuhteet ei nappaa. Miehiä joutuu vetämään perässä kuin jotain prinsessoja kultaisissa vaunuissa. Laiskoja kaljaa kittaavia läskiprinsessoja tosin.
Miksi naiset on tuollaisia prinsessoja? Esitetään niin avutonta! Noloa!
T. Nainen
Oikeasti olet varmaan itse passiivinen nynnymies joka itkee täällä kun tavismies ei kelpaa,yhyyyy.
Olen kuule ihan nainen, senkin vätys. Mulla ei ole tarvetta esittää heikkoa ja avutonta. 😂
Eihän tuo ap mitään heikkoa esitä. Laiska mies on ajanut hänet burnouttiin. Pick-me-girlit hyökkää heti uikuttaa. Olkaa hyvät ja ottakaa ne vätysmiehet vaan jos kelpaatte.
Maskuliininen energia on pakottavaa, alistavaa ja tuhoavaa, joten en halua maskuliinista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy miksi parisuhteet ei nappaa. Miehiä joutuu vetämään perässä kuin jotain prinsessoja kultaisissa vaunuissa. Laiskoja kaljaa kittaavia läskiprinsessoja tosin.
T. Nainen
PICK ME ,EDES JOKU PICK ME EN OO KU MUUT NAISET HALOO
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi miehet suhtautuvat tosi vähätellen naisiin, eivät pidä arvossaan. Kyllähän tää on täysin vinksahtanut tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.
Niin. Ihme vaan että nainen on kirjaimellisesti luonut kaikki ihmiset, nainen todennäköisesti pitää huolta muista ainakin jossain elämänsä vaiheessa, auttaa muita naisia heidän asioissaan, korjaa toistenkin virheet ja yrittää tehdä kumppaneistaankin parempia ihmisiä. Miten tämä passiivisuus siis näkyy?
Mun mieheni pitää huolta muun muassa vanhasta äidistään, meidän lapsistamme ja minusta, auttaa myös toisia miehiä ja tekee ainakin minusta paremman. Palstan mielestä hän varmaan on liian feminiininen nössykkä, mutta ihan sama.
Ei ihme että suomalaiset kuolee sukupuuttoon. Naisten pitäisi huolia isiksi naisia joilla on pippeli.
Heterosuhde on todella huono diili naiselle. Ihmettelen, kuinka heterosuhde on edelleen yhteiskuntaan sosiaalistettu normi. Vieläkö naisiin uppoaa markkinamiesten rakkausshaiba? Miehen lässytyksen jälkeen pääsee piikomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.
Niin. Ihme vaan että nainen on kirjaimellisesti luonut kaikki ihmiset, nainen todennäköisesti pitää huolta muista ainakin jossain elämänsä vaiheessa, auttaa muita naisia heidän asioissaan, korjaa toistenkin virheet ja yrittää tehdä kumppaneistaankin parempia ihmisiä. Miten tämä passiivisuus siis näkyy?
Mun mieheni pitää huolta muun muassa vanhasta äidistään, meidän lapsistamme ja minusta, auttaa myös toisia miehiä ja tekee ainakin minusta paremman. Palstan mielestä hän varmaan on liian feminiininen nössykkä, mutta ihan sama.
Ei vaan hän juuri on vastuullinen maskuliininen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa itseasiassa maskuliiniselta, koska aidosti maskuliininen mies on juuri sellainen joka huolehtii ja ottaa vastuuta perheestään. Hän on sellainen johon voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vtun feminiininen ja maskuliininen energia?
Hae YouTubesta esim
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Oikeasti olet varmaan itse passiivinen nynnymies joka itkee täällä kun tavismies ei kelpaa,yhyyyy.
Olen kuule ihan nainen, senkin vätys. Mulla ei ole tarvetta esittää heikkoa ja avutonta. 😂
Eihän tuo ap mitään heikkoa esitä. Laiska mies on ajanut hänet burnouttiin. Pick-me-girlit hyökkää heti uikuttaa. Olkaa hyvät ja ottakaa ne vätysmiehet vaan jos kelpaatte.
Siis ihan oikeasti olet sitä mieltä, että pitäisi palata johonkin entiseen missä mies tihkuu maskuliinisuutta, päättää asiat ja tuo rahan pöytään, nainen sitten kiltisti myötäilee ja hoitaa niitä ns. naisten asioita. Kukahan tässä on se pick-me?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa itseasiassa maskuliiniselta, koska aidosti maskuliininen mies on juuri sellainen jok
Eli ketjun aiempiin viesteihin viitaten: myös naiset ovat maskuliinisia kun hoivaavat, auttavat ja pitävät huolta?
Katsokaapa tuoreet videot Hailey Bieberistä uuden miehen (mask energia) käsipuolessa ja sitten video Justin Bieberin (fem energia) kanssa.
Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juuri näin. Maskuliininen mies pitää kunnia-asiana että saa tarjota asioita esim perheelleen ja ottaa automaattisesti vastuuta. Miksi niin moni mies nykyään välttelee vastuuta ja kaikki kaatuu naisen päälle etenkin kun on lapsia? Nainen joutuu ottamaan miehen roolin? Myös talousasiat saattavat kaatua hänen päälleen!
Feminiininen energia jota naiset tuo antaa jo itsessään niin paljon, että mies on se jonka kuuluisi osoittaa mitä tarjottavaa hänellä naiselle on. Nainen on se saalis, ei mies.
Mies tarjoaa asunnnon, ruokaa ja vaatetuksen jälkipolvelle ja hoitaa tämän yhdessä puolisonsa kanssa. Mikään "viihdeautomaatti" mies ei ole. Miehen ei tarvi järjestää mitään viihdeyllätysjuttuja parisuhteessa. Mies ei ole koko ajan kehittelemässä jotain puolisolleen, että tämä kokisi hyvää oloa ja arvostusta. Miehen tehtävä ei ole suunnitella seuraavaa ulkomaanreissua ja kaikkea ylimääräistä sälää suhteeseen. Mies ei ole mikään jatkuva "yllätysautomaatti", jonka tehtävä olisi olla joku seremoniamestari perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa itseasiassa maskuliiniselta, kos
Kyllä lapsista ja vanhuksista huolehtiminen kuuluu ihan kaikille. Mutta miehen kuuluu pitää huolta vaimostaan, eikä pelkästään toisinpäin, kuten nykyään usein on.
Sinun pitää vain ottaa itseä niskasta kiinni, mennä salille ja aloittaa mewing harjoitukset. Älä ole itkupilli, ole mies!
Onko tosiaan näin? Miksi näin on käynyt?