Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskuliininen ja feminiininen energia parisuhteessa ja sen epätasapaino

Vierailija
15.03.2025 |

Olen vasta nyt havahtunut tähän, että olen elänyt aivan burnoutin partaalla jo vuosia, kun lähes kaikki vastuu perheen asioista, kodista, taloudesta jne on kaatunut minun niskaani. Minä olen se joka suunnittelee ja miettii tulevaisuutta, kuinka rahat riittää, mitä syödään seuraavaksi, mitä lapset tarvii jne. 

Koin jopa aiemmin huonoa omaatuntoa siitä etten ole sellainen päättäväinen nainen luonnostaan, joka keksii kokoajan kaikkea hauskaa ja saa asioita tapahtumaan, ja ajattelin että siksi olen vääränlainen nainen miehelleni. Mutta nyt olen tajunnut, että koska mies ei ole ottanut miehen roolia suhteessa, niin minun on pitänyt se ottaa, eikä sen kuuluisi olla niin!

Oikeasti asia on ihan väärinpäin. Mies on täysin vääränlainen mies minulle. Hän on enemmän feminiinisessä energiassaan, vastaanottavaisena, passiivisena jne.

Tämä on ollut tosi helpottavaa ymmärtää mistä osittain johtuu paha olo suhteessa ja muutenkin väsähtänyt, epätasapainossa oleva olo, joka siis jatkunut jo vuosia.

Ajatuksia tähän liittyen?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.

Kyllä juuri näin. Maskuliininen mies pitää kunnia-asiana että saa tarjota asioita esim perheelleen ja ottaa automaattisesti vastuuta. Miksi niin moni mies nykyään välttelee vastuuta ja kaikki kaatuu naisen päälle etenkin kun on lapsia? Nainen joutuu ottamaan miehen roolin? Myös talousasiat saattavat kaatua hänen päälleen!

Feminiininen energia jota naiset tuo antaa jo itsessään niin paljon, että mies on se jonka kuuluisi osoittaa mitä tarjottavaa hänellä naiselle on. Nainen on se saalis, ei mies.

Mies tarjoaa asunnnon, ruokaa ja vaatetuksen jälkipolvelle ja hoitaa tämän yhdessä puolisonsa kanssa. Mikään "viihdeautomaatti" mies ei ole. Miehen ei tarvi järjestää mitään viihdeyllätysjuttuja pari

Ei tarvitse. Mutta kyllä jos haluaa pitää huolta siitä että naisen halut säilyvät tai ylipäänsä että nainen pysyy rinnalla, eikä ajattele että häntä pidetään vaan itsestäänselvyytenä, hän huomioi naista naisena ja joskus saattaa jotain erityistä järjestääkin. Nainenhan pärjää mainiosti ilman miestä, mutta miehen elämä useimmiten muuttuu huonommaksi eron jälkeen. Siksi on myös miehen vastuulla pitää parisuhteesta huolta.

Vierailija
42/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.

Kyllä juuri näin. Maskuliininen mies pitää kunnia-asiana että saa tarjota asioita esim perheelleen ja ottaa automaattisesti vastuuta. Miksi niin moni mies nykyään välttelee vastuuta ja kaikki kaatuu naisen päälle etenkin kun on lapsia? Nainen joutuu ottamaan miehen roolin? Myös talousasiat saattavat kaatua hänen päälleen!

Feminiininen energia jota naiset tuo antaa jo itsessään niin paljon, että mies on se jonka kuuluisi osoittaa mitä tarjottavaa hänellä naiselle on. Nainen on se saalis, ei mies.

Mies tarjoaa asunnnon, ruokaa ja vaatetuksen jälkipolvelle ja hoitaa tämän yhdessä puolisonsa kanssa. Mikään "viihdeautomaatti" mies ei ole. Miehen ei ta

Tai pitäisi olla myös miehen vastuulla ja voisi ajatella että mies haluaa huomioida vaimoaan koska haluaa pitää hänet tyytyväisenä ja ylipäänsä pitää hänet. Tässä moni menee pieleen ja sitten yhtäkkiä ihmettelee kun vaimo yllättäen ottaakin ja jättää. 

Moni mies ei ymmärrä sitä että naisen tarpeet on erilaiset kun miehet eikä suhtaudu naiseen kuten naiseen. Kun nainen yrittää jotain kertoa niin se on vaan akkojen käkätyksiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp

Vierailija
44/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on syy miksi parisuhteet ei nappaa. Miehiä joutuu vetämään perässä kuin jotain prinsessoja kultaisissa vaunuissa. Laiskoja kaljaa kittaavia läskiprinsessoja tosin.

Miksi naiset on tuollaisia prinsessoja? Esitetään niin avutonta! Noloa! 

T. Nainen 

Oikeasti olet varmaan itse passiivinen nynnymies joka itkee täällä kun tavismies ei kelpaa,yhyyyy.

Olen kuule ihan nainen, senkin vätys. Mulla ei ole tarvetta esittää heikkoa ja avutonta. 😂

Eihän tuo ap mitään heikkoa esitä. Laiska mies on ajanut hänet burnouttiin. Pick-me-girlit hyökkää heti uikuttaa. Olkaa hyvät ja ottakaa ne väty

Perehdy paremmin aiheeseen. Miksi naisen ja miehen pitäisi yrittää olla samanlaisia kun eivät ole?

Vierailija
45/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tarjoaa asunnnon, ruokaa ja vaatetuksen jälkipolvelle ja hoitaa tämän yhdessä puolisonsa kanssa. Mikään "viihdeautomaatti" mies ei ole. Miehen ei tarvi järjestää mitään viihdeyllätysjuttuja pari

Meillä nainen suunnittelee kaikki ulkomaanmatkat, miten perhe viettää vapaa-aikaa, myös mikäli yhteistä aikaa on niin nainen on se joka suunnittelee ja ohjelmoi. Ei sen niinkään kyllä kuuluisi olla.

Vierailija
46/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti kirjoitettu! Jokaisen miehen tulisi sisäistää nämä luettelemasi asiat.

Vierailija
47/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää että olin pitänyt näitä juttuja ihan humpuukina. Olen lähes 50v nainen ja olin aina ajatellut, että sen kuuluukin mennä niin että nainen hoitaa kaiken. Luulin että se oikeasti menee niin, että miehet on niinkuin pikkulapsia, että ne on koko ajan ihan pihalla kaikesta mutta pitää kehua ja kannustaa niin sitten ne saa joskus hoidettua jonkun aikuiselämään liittyvän asian. Mutta että siltikin pitää varautua koko ajan siihen, että joutuu itse tekemään tai ainakin korjaamaan jälkiä kun mies on yrittänyt räpeltää jotain ja mokannut. Koko ajan itsellä valtava vastuu kaikesta että tavallinen arki pysyy kasassa. 

Minulle on tullut täydellisenä yllätyksenä se, että mies voisikin olla vastuullinen aikuinen toimija. Uusi miesystävä on ensimmäinen kohtaamani mies ikinä, joka selvästi kykenee hoitamaan asiansa, kotinsa, perheensä, pitämään elämänsä järjestyksessä ja menestymään työuralla. On ollut hyvin hämmentävää huomata, miten tämä vaikuttaa minuun. Eka kertaa ikinä mulla on sellainen olo, että haluan pukeutua mekkoihin ja hameisiin kun liikun miehen kanssa kaupungilla. Tajusin juuri, että se johtuu siitä, että mulla on eka kertaa eläessäni sellainen olo, että mies olisi kykenevä puolustamaan minua jotenkin jos jotain tapahtuu. 

Tätä olotilaa on tosi vaikea selittää, mutta mulla on sellainen olo, että eka kertaa koko elämässä on lupa olla heikko. Ettei koko ajan tarvitse kannatella kaikkea omilla harteillaan vaan voi luovuttaa osan painosta toiselle ihmiselle. Koen että tämä liittyy just feminiiniseen energiaan. Että kun vihdoin ja viimein on sellainen mies, joka hoitaa aikuisen miehen elämän niinkuin asiallista on, niin minullakin on mahdollisuus olla nainen. 

Tämä on varmasti sellainen juttu minkä voi tajuta vaan samassa tilanteessa olleet ihmiset, muille varmasti ihan hepreaa ja mahdotonta käsittää mistä puhun. 

Vierailija
48/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun feminiininen ja maskuliininen energia?

Ei tämmöisiä olekaan. Jonkun parisuhdehuijarin keksintöä ja pöljät näihin sitten lankeaa.

Vierailija
49/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muka meno niin tasa-arvoista. Todellisuudessa nainen on miehelle äiti, terapeutti, lapsiautomaatti ja niiden hoitaja joka maksaa kuluista puolet jollei enemmänkin. Mihinkään "turhaan" ei saa käyttää aikaa tai rahaa. Ihmettelen mitä suurin osa naisista miehissään näkee.

Naisille myydään täällä tätä yhtä KUNNOLLISEN naisen muottia ja yhä nykyäänkin ihmetellään jos siitä poikkeaa.

Vierailija
50/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, näistä energiahömpötyksistä puuttuu aikuisuus, ei ole aikuisten parisuhteesta kyse, jos sekoilee näin typerien käsitteiden kanssa. 

Toisekseen feminiinistä ei enää määritellä passiivisena, vastaanottavaisena, jne. On vanhentunut määritelmä.

Jos mies ei ota vastuuta kotitöistä ja muista aikuisten asioista, hän kaipaa äitiä, ei kumppania. Ei ole kyse mistään maskuliinienergiasta, vaan haluaa itselleen huolehtijan, vanhemman.

Ihmisten väliset erot eivät johdu sukupuolesta, vaan persoonasta, temperamentista, rooleista, jne. Turhaa sukupuolittamista!

Vierailija
51/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, näistä energiahömpötyksistä puuttuu aikuisuus, ei ole aikuisten parisuhteesta kyse, jos sekoilee näin typerien käsitteiden kanssa. 

Toisekseen feminiinistä ei enää määritellä passiivisena, vastaanottavaisena, jne. On vanhentunut määritelmä.

Jos mies ei ota vastuuta kotitöistä ja muista aikuisten asioista, hän kaipaa äitiä, ei kumppania. Ei ole kyse mistään maskuliinienergiasta, vaan haluaa itselleen huolehtijan, vanhemman.

Ihmisten väliset erot eivät johdu sukupuolesta, vaan persoonasta, temperamentista, rooleista, jne. Turhaa sukupuolittamista!

Toisaalta tämä pätee myös samaa sukupuolta oleviin pariskuntiin. Yleensä toinen on se enemmän feminiininen ja toinen maskuliininen. Iät ja ajat näistä on puhuttu. On yin ja yan, on feminiininen ja maskuliininen jne

Sehän on selvä jos mies olettaa että vaimo on hänelle äiti, että vaimo silloin on perheen ainoa aikuinen ja joutuu olemaan silloin myös se mies suhteessa.

Kun tähän aiheeseen perehtyy paremmin, huomaa että siinä on paljon järkeä. 

Vierailija
52/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ajassa mennään metsään siinä että kielletään se että on oikeasti kaksi sukupuolta. Ei tietenkään ole enää tarkoitus palata 50-luvulle, mutta naisten pitää löytää uudestaan arvostus itseään kohtaan. He ansaitsevat muutakin kun orjana raatamisen (hoitaa sekä työt että kodin ja lapset ja synnyttää uutta elämää aina välissä) siinä kun mies ottaa rennosti.

Vierailija
53/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestovalehtelijoiden totuus

Vierailija
54/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei mitään tarjoa, pääsääntöisesti sekä nainen että mies kantavat taloudellisen vastuun perheessä ja muut vastuut jaetaan terveissä suhteissa tasan. Myös parisuhteesta pidetään molemmat huolta. Mihin perustuu tuo ettei miehen tarvitse tehdä osaansa? Siihen, että on mies?

Vierailija
55/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ajassa mennään metsään siinä että kielletään se että on oikeasti kaksi sukupuolta. Ei tietenkään ole enää tarkoitus palata 50-luvulle, mutta naisten pitää löytää uudestaan arvostus itseään kohtaan. He ansaitsevat muutakin kun orjana raatamisen (hoitaa sekä työt ett

Ja se on ihan ok, että joku haluaa olla sekä maskuliininen että feminiininen, tai jos nainen haluaa olla maskuliininen ja mies feminiininen. 

Mutta tässä onkin kysymys suurimmasta osasta miesten ja naisten välisistä suhteista.

Vierailija
56/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ajassa mennään metsään siinä että kielletään se että on oikeasti kaksi sukupuolta. Ei tietenkään ole enää tarkoitus palata 50-luvulle, mutta naisten pitää löytää uudestaan arvostus itseään kohtaan. He ansaitsevat muutakin kun orjana raatamisen (hoitaa sekä työt ett

Siinä on kyse tasa-arvosta ja esim kotitöiden reilusta jakamisesta, aikuisuudesta. Ei mitään tekemistä toksisten energioiden kanssa. Tietenkään ei ole oikein, että naisella kaksoistaakka, sitä ei ratkaista tyrkyttämällä vahingollista ja vanhanaikaista feminiinistä energiaa. 

Vierailija
57/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tämä pätee myös samaa sukupuolta oleviin pariskuntiin. Yleensä toinen on se enemmän feminiininen ja toinen maskuliininen. Iät ja ajat näistä on puhuttu. On yin ja yan, on feminiininen ja maskuliininen jne

Sehän on selvä jos mies olettaa että vaimo on hänelle äi

Ongelma onkin vanhentuneet käsitteet, joita jostain käsittämättömästä syystä yritetään uudelleen lanseerata.

Ei ole kyse mistään energioista, jos parisuhteessa toinen on laiskempi ja jättää ottamatta vastuunsa. Kyse on epäreilusta työnjaosta.

Vierailija
58/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mä olen nyt pari kertaa käynyt treffeillä nelikymppisen miehen kanssa, joka itse sanoi, että "hänessä on myös paljon feminiinistä energiaa ". Okei, mitä se sitten tarkoittaa?

Sitten kun hän kertoi, että on lauantaina menossa kaverin luokse kylään, että sinne kerääntyy useampi kaveri viettämään iltaa,  niin kysyin, että aikooko hän viedä mennessään sinne jotain syötävää, esim. Sipsejä, pop cornia jne, niin hän vastasi, että ei hän vie mitään mennessään, kun hän on mies. Minä ajattelin, että yleensä jos kaveriporukalla keräännytään viettämään iltaa yhdessä, niin on tapana viedä jotain mennessään eikä tulla tyhjin käsin... 

Vierailija
59/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on selvä jos mies olettaa että vaimo on hänelle äi

Olen perehtynyt aiheeseen. En näe mitään hyvää tai tervettä siinä, että ihminen määritellään sukupuolensa pohjalta passiiviseksi ja vastaanottavaksi. Ja toiseelta toinen sitten johtavaksi, rakentavaksi, jne. Ominaisuudet eivät liity sukupuoleen. 

Vierailija
60/116 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies päättää kaiken sitten ei kannata naisen myöskään valittaa epämieluisista päätöksistä.