Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on naisporukka, jossa tavataan 1-2 kertaa vuodessa, yksi heistä keksii aina jotain huomautettavaa

Vierailija
15.03.2025 |

minusta. Ihmettelee huvittuneeseen sävyyn, että mitä olet oikein laittanut päällesi jne. Kerran oltiin kylpylässä, ja minulla oli punainen uimapuku, niin hän mietti että yritänkö näyttää joltain Baywatchin näyttelijältä. Toisella kertaa sitten nauratti, kun oli yön yli reissu, ja olin pakannut tavarat lentolaukkuun. Se oli noloa, kun olisi pitänyt olla sellainen weekend bag.

Hän on muuten ihan ok, mutta sivaltaa aina jotain. Olen jo tottunut siihen, niin ole viitsinyt sanoa ainakaan mitään ikävästi, ettei välit mene. Mutta kysymykseni siis, että mitä sinä vastaisit tuollaisiin? Napakasti, mutta niin ettei minua pidettäisi huumorintajuttomana / tylsänä.

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulla huono itsetunto? Jos oikeasti muistelet ja mietit jälkeenpäin jotain törppöä huomautusta.

Vierailija
22/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä rasittavaa on kun joutuu joka sanaansa jonkun seurassa varomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on syy miksi jotkut ei harrasta naisporukoita. Vaan katsovat tarkemmin seuran, yksittäisen tai kaksi.

Vierailija
24/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan naisten kanssa, joita ystäväkseni kutsun, mitään tällaista probleemaa, mssn tapaamisessa tai tilanteessa. Ei koskaan. 

Aivan käsittämättömän vaikeaa näkyy suominaisella olevan, en mä käsitä teidän tapojanne ja draamalissuiluanne näin pienistä. Kuin jokin ala-asteen tyttökerho.

Aikuiset naiset, yli 40? 🤦

En mä tosin ystäväni uikkareita kritisoisi, vaikka eivät visuaalisesti esim. leikkauksen osalta minua miellyttäisikään. En todellakaan moittisi, eikä hän minun pukuani. Päinvastoin kehaisisin häntä!

Siis mikä tää juttu on? Trollaus?

Vierailija
25/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sulla huono itsetunto? Jos oikeasti muistelet ja mietit jälkeenpäin jotain törppöä huomautusta.

Tuolla ei ole mitään tekemistä ap:n itsetunnon kanssa. Vaikka omaat hyvän itsetunnon, ei ole kiva, kun ystävä nälvii.

Minulla oli "ystävä" joka nälvi aina tilaisuuden tullen. Kaikki meillä oli huonoa ja väärää. Monesti mietin jälkeen päin, kun vierailu oli ohi, että miksi en sanonut niin ja näin takaisin, mutta hämmennyin noista nälväisyistä niin, etten ikinä saanut sanakaan suustani. Jossain vaiheessa katkaisin välit tuohon ihmiseen ja vältyin monelta mielenpahoittumiselta. 

Minä luulen, että tuon nälvimisen takana on kateus. Halutaan tietoisesti loukata, koska ollaan kateellisia jostakin tuolle ihmiselle jota nälvitään. 

Vierailija
26/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan naisten kanssa, joita ystäväkseni kutsun, mitään tällaista probleemaa, mssn tapaamisessa tai tilanteessa. Ei koskaan. 

Aivan käsittämättömän vaikeaa näkyy suominaisella olevan, en mä käsitä teidän tapojanne ja draamalissuiluanne näin pienistä. Kuin jokin ala-asteen tyttökerho.

Aikuiset naiset, yli 40? 🤦

En mä tosin ystäväni uikkareita kritisoisi, vaikka eivät visuaalisesti esim. leikkauksen osalta minua miellyttäisikään. En todellakaan moittisi, eikä hän minun pukuani. Päinvastoin kehaisisin häntä!

Siis mikä tää juttu on? Trollaus?

Aikun hienoa että sulla ei ole koskaan ollut tällaista mitä ap kertoo, hienoa Wau🤩 

Sä oot super!

Vierailija
27/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ei ole mitään tekemistä ap:n itsetunnon kanssa. Vaikka omaat hyvän itsetunnon, ei ole kiva, kun ystävä nälvii.

Minulla oli "ystävä" joka nälvi aina tilaisuuden tullen. Kaikki meillä oli huonoa ja väärää. Monesti mietin jälkeen päin, kun vierailu oli ohi, että miksi en sanonut niin ja näin takaisin, mutta hämmennyin noista nälväisyistä niin, etten ikinä saanut sanakaan suustani. Jossain vaiheessa katkaisin välit tuohon ihmiseen ja vältyin monelta mielenpahoittumiselta. 

Minä luulen, että tuon nälvimisen takana on kateus. Halutaan tietoisesti loukata, koska ollaan kateellisia jostakin tuolle ihmiselle jota nälvitään. 

Ei se mistään kateudesta johdu vaan silkasta mulkun luonteesta. Pitää olla joku jolle nälviä ihan vaan omaa vittupäisyyttään.

Vierailija
28/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen pitää itseään jotenkin sinua ylempänä ja haluaa sen tuollain piikitellen näyttää. Mulla on kans kaveriporukka, jossa olen aina jotenkin kokenut että olen se "heikoin". Kun sain lapsen ja kerroin hänen nimensä niin porukan "kovis" tokaisi, että vähän tuollainen kuin sarjakuvanimi. Olin aivan järkyttynyt, mutta tilanne meni nopeasti ohi ja juttu jatku. Jotenkin koin sen kuitenkin juuri tuollaisena piikittelynä ja arvostuksen puutteena. 

Vierailija
29/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei saa olla ilkeä ja arvostella kaverin uimapuvun väriä tai arvostella tämän valitsemaa laukkua matkalle, pitää iokein varoa joka sanomistaan???

Tarvitseeko oikeasti tuollaisista asioista huomautella kaveria?? Kaikki kuitenkin aikuisia ihmisiä.

Vierailija
30/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne porukan muut eivät puolusta sinua?

No varmaan siksi, että kukaan muu kuin ap ei keksi noista sanoista mitään loukkaavaa. Sitten porukassa on tämä yksi, joka oikein odottaa, mistä sanasta tai ilmeestä voisi keksiä syyn ahdistua ja ihmetellä, että miksi tuo on tuommoinen.

Ap on kuin entinen kaverini, joka piti minua ilkeänä, kun en halunnut tilata samaa viiniä kuin hän. Illan mittaan moneen kertaan selitti, että on väärin ja loukkaavaa kaveriporukassa ryhtyä brassailemaan viinitietämyksellä.

Vierailija
31/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei saa olla ilkeä ja arvostella kaverin uimapuvun väriä tai arvostella tämän valitsemaa laukkua matkalle, pitää iokein varoa joka sanomistaan???

Tarvitseeko oikeasti tuollaisista asioista huomautella kaveria?? Kaikki kuitenkin aikuisia ihmisiä.

Parempi kieltäytyä keskustelemasta mistään muusta kuin säästä. Silloin ei loukkaa ketään eikä huomioi ketään eikä tule sanoneeksi jotain sellaista, minkä tyhmempi heti kokee loukkauksena. Paitsi jos erehtyy sanomaan, että säätiedotuksen mukaan Lapissa sataa lunta. Silloin loukkaa aika syvästi sitä kaveria, joka ei ole ollut tänä talvena Lapissa, selkeä ilkeys viattoman lauseen taustalla.

Vierailija
32/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä näpäyttää takaisin äläkä reagoi tunteella, kun hän yrittää sanoa loukkaavasti. Pidä naama ihan peruslukemilla ja pyydä häntä toistamaan mitä hän sanoi. 

Vierailija
33/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen jouduin puuttumaan vastaavaan tilanteeseen. Tietokilpailussa yksi alkoi tivata väärin vastanneelta, että eikö ole yleissivistystä?

Piti muistuttaa aikuiselle ihmiselle "Hei nyt, täällä ei kukaan mitätöi toisten sanomisia ja tekemisiä".

Vierailija
34/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut porukan naiset on mieltä tuosta?

En usko, että kukaan on huomannut mitään. Ap

Kyllä he varmaan ovat huomanneet mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään. Tämän vuoksi en itse enää harrasta mitään porukkajuttuja. Liian usein mukava yhdessäolo on muuttunut yhden tai kahden harrastamaksi pätemiseksi, piikittelyksi ja päällepäsmäröinniksi. Tietynlaiset ihmiset haluavat muiden olevan statisteja, joita he voivat muokata, komennella ja roolittaa omiin tarpeisiinsa sopiviksi. Eikä ilmiö rajoitu pelkästään naisporukoihin vaan myös monilla miesporukoilla on omat kukkonsa tunkiolla. Ryhmässä oleminen toimii vain silloin, kun kaikki sen jäsenet ovat suunnilleen yhtä kypsiä, sosiaalisesti riittävän taitavia ja sinut itsensä kanssa. Epävarma mutta samalla itsestään liikoja kuvitteleva ihminen on myrkkyä ryhmädynamiikalle.

Vierailija
35/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukassa yksi ap:n kaltainen. Siksi me muu porukka vietämme iltoja ja viikonloppuja yhdessä 5-6 kertaa vuodessa, tuo kaveri kutsutaan mukaan vain kerran. Silloin on etukäteen sovittu, että ei puhuta oikeastaan mistään, koska jokainen sanottu lause voidaan kokea loukkauksena.

Ai sulla on punainen uimapuku, ihan kuin siinä tv-sarjassa - selkeä loukkaus, kukaan ei sano noin kaverille eihän? Siksi me olemme aika vaitonaisia kaikesta, korkeintaan puhutaan katujen auraamisesta tai siitä, onko kevät aikaisessa vai myöhässä. Kaikki yksilöihin liittyvä, olipa se sitten ero tai lapsen ensimmäiset sanat, on pahasta, koska tämä yksi loukkaantuu kaikesta. Viimeksi todella siitä, kun joku kertoi lapsensa sanoneen kaksisanaisen lauseen jo ennen 1v ikää ja tämä loukkaantuja suuttui heti, koska nyt hänen lastaa verrattiin tähän toiseen, vaikka kukaan ei ollut sanallakaan hänen lapsistaan puhunut.

Varsinainen ankeuttajahan tuollainen kaveri on, siksi emme halua häntä tapaamisiin mukaan.

Vierailija
36/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskallan. Puutun aina huonoon käytökseen, eikä kiinnosta, jos joku ei halua olla kanssani tekemisissä sen jälkeen.

Vierailija
37/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yks 'kaveri' jonka joku sanominen saatto jäädä päiväks pyöriin mun mielessä. Siis pahoitin mieleni ja yritin pähkäillä että miten tässä nyt taas näin kävi ja mitä mulle oikein sanottiin. Kun kysymys ei ollutkaan niin siitä m i t ä sanottiin, jos mun oikee kaveri olis sanonu ihan saman niin oltas vaan yhdessä naurettu päälle ja oltu että 'niinpä'. Tällä 'kaverilla' oli ollu alkoholiongelma, mahdollisesti lähtösin huonosta itsetunnosta, tai ehkä siitä alkoholismikaudesta jäi päälle huono itsetunto, mutta päättelin että sillä oli tarkotuskin 'nokkia' sillä puoli-huolimattomalla repliikillään. Saattaahan olla mahdollista että se ei ees ite tiedostanu sitä.

Ikinä en ottanu puheeks senkaa, aloin vaan vältteleen kanssakäymistä (helppoa, lapsi oli sen lapsen kaveri, me oltiin vaan lasten äitejä). Kenenkään muun sanomisista en oo samaan tapaan ottanu itteeni.

Vierailija
38/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Haluaa lytätä koska haluisin Itse olla tehnyt tavallasi. Eli kateellinen

2.On narsistinen ja on ottanut sut uhrikseen joko siksi että et alistu hänen sääntöihin tai olet liiankin alistuva ja huomaa sun mielipahan

3. On lievästi kehitysvammainen eikä ymmärrä oikeasti sanojen loukkaavan vaan sanoo ne ihan huomioina

Itse varmaan vastaisin noihin kuten asia on. Esim. No en ala maksaa uikkareissa 100€ nää oli alessa tai oli parhaiten istuva uimapuku eikä muita värejä ollut. 

En omista mitään weekend kasseja. Järjetöntä haalia joka tarkoitukseen erillainen kassi kun niitä käytän niin harvoin. On kasveille muutakin käyttöä kuin kerätä sinne laukkuja. Sitäpaitsi lentolaukusta on paljon helpompi etsiä tavaroita.

Vierailija
39/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää jubilee Netflixiä lukee teidän naisten valtavaa, vakavaa, massiivista ulkopoliittista konfliktia hipovaa

> uikkaririitaanne. Että ihanko kertakaikkiaan jollakin oli yllään

v ä ä r ä  punainen v ä r i . Oh. my. Goooood.

Saahan tästä naurut, että kiitosta arvon mamacitat. Anteeksi, pahoitteluni, mutta mä en jaksa minuuttiakaan teeskennellä, että mä jaksaisin

jtn näin tyhjänpäiväistä.

Vierailija
40/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele kunnon kuristusote ja hapeta se lehmä kunnolla. Oppiipahan olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan