Vaiettu totuus. Suurin osa terveyspalveluista menee vanhuksille.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Parempi että lähtisivät ajoissa. Tämä vie kaiken elämän muilta ja se on typerää. Kuolevat kuitenkin. Niin se on.
Kerroitko tuon omille vanhemmillesi ja isovanhemmillesi?
mielummin hoidettaisiin työikäiset kilpirauhaspotilaat takaisin elämään.
Joka kerta kun käy tk se on täynnä vanhuksia. Ja he saavat kyllä ajat. Lapset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Emme me yli 80 vuotiaat halua eutanasiaa, kun hyvää elämää voi olla vielä parikymmentä vuotta jäljellä.
Ei ole. Pian makaat vaipoissa muistisairaana, sekö on hyvää elämää? Olet vain rasite ja kuluerä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi että lähtisivät ajoissa. Tämä vie kaiken elämän muilta ja se on typerää. Kuolevat kuitenkin. Niin se on.
Tietävät sen itsekin. Kaikilla kun ei ole niin kovaa defenssiä tosiasioista kuin sinulla.
Pääkaupunkiseudulla terveyskeskusten odotushuoneissa puolet jonottajista on muualta tulleita. Vanhukset on siellä vähemmistönä.
Valittaako ne joka vaivaa vai onko niillä oikeasti niin paljon sairauksia? Sitten jos sellainen on lääkärinä se kuitenkin nauraa jokaiselle oireelle ja vähättelee niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla terveyskeskusten odotushuoneissa puolet jonottajista on muualta tulleita. Vanhukset on siellä vähemmistönä.
Valittaako ne joka vaivaa vai onko niillä oikeasti niin paljon sairauksia? Sitten jos sellainen on lääkärinä se kuitenkin nauraa jokaiselle oireelle ja vähättelee niitä.
Malmilla on suurin osa vanhuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti lähes kaikki koulutus- ja neuvolapalvelut kohdistuvat nuoriin ja lapsiin. Miksi tästä ei kerrota?
Niin ja kenelle tarjotaan kouluruokaa. Eikä yhtään puhuta vaietaan vaan, kuten vankilapalveluistakin. Hävitöntä sano ap
Kummasti ne veronmaksajien kustantamat koulutus- ja neuvolapalvelut on kelvannut vanhuksille ja myös vanhusten lapsille. Ei ole tarvinnut vanhusten niistä erikseen maksaa.
Mulla on ollut maksullinen kouluruoka keskikoulussa ja lukiossa, lukio ei ollut ilmainen, oli lukukausimaksut+kirjat joutui itse ostamaan.
Siitä ei puhuta kovin paljon varmaan sen takia että se on itsestään selvää. Iän myötä tulee monenlaisia vaivoja ja vaurioita, kulumia yms.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kuka uskaltaa kunnallispoliitikasaa nostaa esille sen etteivät lapset ja työikäiset saa hoitoa kun seniorit valtaavat terveyskeskukset ja asia ei usein vaadi lääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme me yli 80 vuotiaat halua eutanasiaa, kun hyvää elämää voi olla vielä parikymmentä vuotta jäljellä.
Ei ole. Pian makaat vaipoissa muistisairaana, sekö on hyvää elämää? Olet vain rasite ja kuluerä yhteiskunnalle.
Olet törkeä. Samaa toivot läheisillesikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävät sen itsekin. Kaikilla kun ei ole niin kovaa defenssiä tosiasioista kuin sinulla.
Sorry että olin niin tyhmä ja kysyin.
ps. käyttäisitkö suomea kun Suomessa asutaan vai haluatko leikkiä sivistyneempää kuin olet.
Vanhukset yleensä tarvii eniten hoitoa. Mut jos saisin ite päättää nii panostaisin nuoriin enemmän.
Etenkin nuorten mielenterveys pitäis nyt saada kuntoon.
Sen lisäksi nuoren pitäisi mennä aina jonon ohi.. Tietenkään nyt ketään vanhusta ei pidä jättää heitteille. Mut silti.
Nuorten terveys on yhteiskunnan kannalta oleellisinta..
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä ennenkin avautunut ja saanut vaihtelevaa palautetta, mutta sanotaan taas: ihmiset elävät ihan liian pitkään nykyisin.
Ja sanotaan sekin, että yksikään veroeuro ei mene mielestäni hukkaan, mikäli se parantaa jonkun hyvinvointia, mutta vanhustyössä tämäkään ei päde. Kun ihmisen sydänsairaudet ja infektiot hoidetaan tehokkaasti, mutta muistisairautta eikä tuki- ja liikuntaelinsairauksia ei voida yhtä tehokkaasti hoitaa, on lopputulos se, että meillä on elossa vanhuksia, jotka eivät pärjää kotona, mutteivat mistään tuesta ja avusta huolimatta myöskään voi hyvin.
Ihmisille syötetään mediassa vanhuksista säälittävä kuva, että "kumpa vain ymmärtäisimme, että he tarvitsevat käsipareja niin kaikki olisi hyvin." Olen hoitanut vanhuksia eri yksiköissä kohta kymmenen vuotta. Ja voin sanoa, ettei monisairaalle ysikymppiselle enää mikään määrä käsipareja riitä, kun ei kuule, ei ymmärrä ja pelkää hoitotoimenp
Oletko joku uusnatzi? Vai Jeesusko? Häpeä! Tuommoisia sitä on veroeuroilla elätetty.
Kaikki ihmisolennot syntyvät vapaina ja tasa-arvoisina. Kullakin yksilöllä on oikeus elämään. Vapauteen ja tasa-arvon mukaiseen olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun käy tk se on täynnä vanhuksia. Ja he saavat kyllä ajat. Lapset eivät.
Mitä se sinä siellä teet? Terve kuin pukki. Mies parhaassa iässä juoksee terkkarilla, vaikka voisi käydä duunissa.
Järkyttävää vanhempiin henkilöihin kohdistunut viha. Olen itse työskennellyt terveydenhuollossa lukioikäisestä asti, kouluttautunut ammattiin ja työelämään, en ole ollut päivääkään työttömänä, maksanut veroni. Maksan myös eläkkeestä korkeaa veroa, suurempaa kuin vastaavan suuruisesta palkasta maksettaisiin.
Nyt vanhempana en ole saanut aikaa lääkäriin terveyskeskukseen, jota olisin tarvinnut kaksi kertaa viiden vuoden aikana eläkkeelle jäätyäni. Olen käynyt yksityisellä lääkäriasemalla.
Nykypäivän vanhat ihmiset ovat tämän hyvinvointivaltion rakentaneet työllään ja veroillaan. Siitähän voitte syyttää, että teimme liikaa töitä, maksoimme liikaa veroja ja rakensimme liian hyvän yhteiskunnan mahdollistamalla isolle joukolle niin hyvät sosiaalietuisuudet, ettei töihin huvita mennä. Nyt tämä hyvinvointivaltio on rapautumassa, syynä eivät varmasti ole vanhukset, vaan suuri joukko veroja maksamattomia elätettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää vanhempiin henkilöihin kohdistunut viha. Olen itse työskennellyt terveydenhuollossa lukioikäisestä asti, kouluttautunut ammattiin ja työelämään, en ole ollut päivääkään työttömänä, maksanut veroni. Maksan myös eläkkeestä korkeaa veroa, suurempaa kuin vastaavan suuruisesta palkasta maksettaisiin.
Nyt vanhempana en ole saanut aikaa lääkäriin terveyskeskukseen, jota olisin tarvinnut kaksi kertaa viiden vuoden aikana eläkkeelle jäätyäni. Olen käynyt yksityisellä lääkäriasemalla.
Nykypäivän vanhat ihmiset ovat tämän hyvinvointivaltion rakentaneet työllään ja veroillaan. Siitähän voitte syyttää, että teimme liikaa töitä, maksoimme liikaa veroja ja rakensimme liian hyvän yhteiskunnan mahdollistamalla isolle joukolle niin hyvät sosiaalietuisuudet, ettei töihin huvita mennä. Nyt tämä hyvinvointivaltio on rapautumassa, syynä eivät varmasti ole vanhukset, vaan suuri joukko veroja maksamattomia elätettäv
Et tietenkään ole päässyt terveyskeskuslääkärille, koska resurssit menevät vanhusten syöpähoitoihin, joilla pidennetään vanhusten elämää parilla vuodella.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän vanhat ihmiset ovat tämän hyvinvointivaltion rakentaneet työllään ja veroillaan. Siitähän voitte syyttää, että teimme liikaa töitä, maksoimme liikaa veroja ja rakensimme liian hyvän yhteiskunnan mahdollistamalla isolle joukolle niin hyvät sosiaalietuisuudet, ettei töihin huvita mennä. Nyt tämä hyvinvointivaltio on rapautumassa, syynä eivät varmasti ole vanhukset, vaan suuri joukko veroja maksamattomia elätettäv
Miksi olet tunkemassa terveyskeskukseen kun sinulla on varaa käydä yksityisellä. Toivottavasti et saa jatkossakaan aikaa.
Kummasti ne veronmaksajien kustantamat koulutus- ja neuvolapalvelut on kelvannut vanhuksille ja myös vanhusten lapsille. Ei ole tarvinnut vanhusten niistä erikseen maksaa.