Vaiettu totuus. Suurin osa terveyspalveluista menee vanhuksille.
Kommentit (115)
Miten niin vaiettu? Kaikki näkee sen omin silmin, kun käy tk:ssa tai sairaalassa.
Oletko kateellinen heidän vaivoistaan?
Mitä sitten? Hyvä juttu, että saavat hoitoa.
On se kumma kun itelle tarvis saada kaikki sama, kun muillakin, vaikkei sitä yhtään tarttis..
no shit ja voisi jopa sanoa että suurimmasta osasta tulee vanhoja joku päivä
Vastaavasti lähes kaikki koulutus- ja neuvolapalvelut kohdistuvat nuoriin ja lapsiin. Miksi tästä ei kerrota?
luulisi olevan itsestään selvyys ap.llekin
Perhekeskukset vie rahaa hirveästi lasten terveydenhoito ja kouluhammaslääkärit kuin psykologit kuin terveydenhoitajat ja lasten sairaalat kuin kuin lasten tautien erikois- lääkärit ja rokkotaudit kuin korvatulehdukset tukkii terveysasemat. Lasten taudit ja kaatuilut kuin tappelut. Raapivat itseään ja toisia vielä. Koko perheen norovirus tauti tai kuumetauti tai oksennus taudit. Lapset tosiaan vie eniten rahaa . Myös lapsilisät ja muu mikä heille menee päiväkodit. Totuus on tosi kurjaa. Hoida nyt vaan itse lapsesi ja maksa.
Eikös se vaan ole hyvä asia että työikäiset ei kovin sairastele? Ja työikäiset käy yleensä työterveyshuollossa. Useammin kävin lääkärissä töissä ollessa kuin nyt eläkkeellä.
Vuonna 2022 työterveyshuollon kattavuus oli 89,9 % palkansaajista. Palkansaajista reilulla 94 %:lla työterveyshuolto sisälsi lakisääteisten palvelujen lisäksi myös sairaanhoidon. Eivät tarvitse julkista.
No ylläri pylläri, iän mukana tulee sairauksia itse kullekin.
Vaiettu salaisuus. Sairaat käyttää enemmän terveyspalveluja, kuin terveet.
T:ap
Olisin tyytyväinen, jos noin olisi. "Katsotaan nyt vielä pari viikkoa."
Kiva maksaa näiden vanhusten terveydenhuoltomenot 🤷
Hammashoidon isossa odotustilassa minä olen ollut ainoa vaalea suomalainen. Nyt tiedän mistä ruuhkat johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti lähes kaikki koulutus- ja neuvolapalvelut kohdistuvat nuoriin ja lapsiin. Miksi tästä ei kerrota?
Tämä. Meidän kunnassa on ilmainen varhaiskasvatus, joten pitäisi olla myös ilmainen vanhusten hoito.
Parempi näin. Rahat menisi muuten urheilun ja raviurheilun tukemiseen. Sekö sitten parempaa.
Minä (työssäkäyvä) kävin pitkästä aikaa sairaalassa, silmäpolilla. Muut potilaat siellä olivat niitä muualtatulleita, kaikilla perhe mukana (lapset huusivat ja juoksivat) ja tulkki! Tietääkö kukaan mitä maksaa tulkin palvelut?
Jaa, seuraavaksi voimmekin tutkia onko vesi märkää ja vihaako hesari + yle täysillä persuja.