Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu totuus. Suurin osa terveyspalveluista menee vanhuksille.

Vierailija
15.03.2025 |

Ja tietenkin he ovat hoitonsa ansainneet. 

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien sloittajan idean pudemmälle. Tarvitaan ehdottomasti ennakointia. Eliminoidaan potentiaaliset tulevat sosiaalipuolen kuormittajat ennakolta. Ap on selvästi potentiaalinen riski. Kutsu piikille jo huomenna .. ei ku siis vasta maantaina, ettei tarvitse maksaa piikittäjän pyhäkorvauksia.

Vierailija
102/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Räkä-Riikka ja kokoomuspersut vielä näyttävät noille tuhlaaja vanhuksille kaapin paikan.

Vierailija
104/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se menee meille kaikille. Jokainen on joskus vanha.

Vierailija
105/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois, pois turhat hoidot ja sen sellaiset laiskoilta vanhuksilta!

Vierailija
106/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia voisi siirtää edullisemman vuokratason alueille esims. lakkautettujen kasarmien tupiin asumaan.

Vierailija
107/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksia voisi siirtää edullisemman vuokratason alueille esims. lakkautettujen kasarmien tupiin asumaan.

Tai erityisillä hoivaleireille helposti aidattaville saarille.

Vierailija
108/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö sinulta tutkittua tietoa, vai onko mutua? 

Ja mikä siinä on vai ettua. 

Itse vähän epäilen, kun huomioidaan eläkeiän jälkeen elinvuodet ja verrataan sitä työelämän vuosiin ikäluokassa 20-65v eli n. 45vuotta, kun käytetään työterveydenhoitoa, joiden kulut suurimmaksi osaksi katetaan julkisista varoista ja taas vanhusten terv.houtokulut  rajouttuvat lyhyeen aikaan. 

Vierailija
109/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa näiden vanhusten terveydenhuoltomenot 🤷 

Kyllä he maksavat ihan itse veronsa ja käyntimaksunsa. 

Voi luoja mikä vitsi. Ihan samalla tavalla maksavat itse kun työttömätkin. Molemmat kun tuottavat yhtä paljon.

Oletko noin hölmö, ettet tiedä, että eläkkeestä menee veroa? Isommista eläkkeistä hyvinkin paljon. Itselleni tuli raippavero juuri. Eikö vero ole tuottoa yhteiskunnalle? Tuskinpa sosiaalietuuksista veroja maksetaan. 

Työttömyystuesta menee veroja. Ei eläkeläinen tuota mitään yhteiskunnalle. Hän saa eläkkeensä muiden rahoista, joista sitten antaa pienen osan takaisin. 

Eläkelaitos KEVA maksaa eläkkeeni. Hyvin on hoitanut omaisuuttaan ja sijoituksiaan, rahaa on. Kuinkahan se on muitten rahaa?  Työttömyystukien maksu on vaarassa. Omakin poika on kanadalaisessa firmassa töissä ja se voi loppua milloin tahansa, koska Trumpin keksimät tullit saattavat heilauttaa koko maailmantalouden. 

Vierailija
110/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa näiden vanhusten terveydenhuoltomenot 🤷 

Oletko itse sitten valmis menemään mummontappokalliolle, kun tulet vanhaksi?

Hyppäät vain sieltä alas, niin sinua nuorempien ei tarvitse maksaa mitään sinusta aiheutuvia yhteiskunnallisia kuluja.

Mieluummin kuin paskavaippoihin laitokseen

Vierailija
111/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaistaustaisilleppa, pääkaupunkiseudulla ainakin.

Vierailija
112/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten syyttely on turhaa. Ei ihmisten vanheneminen ole kenenkään syy, eikä kukaan meistä yksinään päätä kuinka paljon apua tai tukea saa. Laki on kaikille sama. Suomen ongelma on työpaikkojen vähyys. 20 vuotta sitten oli teollisuudessa 200 000 työpaikkaa enemmän. Ei olisi mitään huolia Suomella, jos tuollainen määrä hyvin palkattuja suorittavan tason työpaikkoja lisättäisiin työmarkkinatorille. On ennen kaikkea poliitikkojen syy, että asiat ovat menneet tähän, jos nyt syyllisiä pitää etsiä.

Vierailija
113/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt nuoret edistää eutanasialakia. Itse olen jo kaksi kertaa allekirjoittanut kansalaisaloitteen asian puolesta. Kristilliset panevat eniten hanttiin. Oma perusteluni on kylläkin kärsimyksen ja tuskien lopettaminen, kun toivoa ei ole ja kaikki menee vain vaikeammaksi. Paljon enemmän olen kohdannut sellaista, että vanhus haluaisi itse päästä pois kun on vanha ja sairas, eikä halua olla kenellekään vaivaksi. Omaiset ovat kyllä vaatimassa mahdottomia hoitoja, vaikka ne pitkittäisivät vain kärsimystä. Potilaan aktiivinen tappaminen on edelleenkin Suomessa kielletty, lääkitykset voidaan jättää pois.

Vierailija
114/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhekeskukset vie rahaa hirveästi lasten terveydenhoito ja kouluhammaslääkärit kuin psykologit kuin terveydenhoitajat ja lasten sairaalat kuin kuin lasten tautien erikois- lääkärit ja rokkotaudit kuin korvatulehdukset tukkii terveysasemat. Lasten taudit ja kaatuilut kuin tappelut. Raapivat itseään ja toisia vielä. Koko perheen norovirus tauti tai kuumetauti tai oksennus taudit. Lapset tosiaan vie eniten rahaa . Myös lapsilisät ja muu mikä heille menee päiväkodit. Totuus on tosi kurjaa. Hoida nyt vaan itse lapsesi ja maksa. 

No lapsissa on se tulevaisuus.  Pitäiskö jättää lapset hoitamatta?

Vierailija
115/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänpä muistaa, että vanhuudesta ja sairauksista sekä epäkohdista huudellaan enemmän kuin hyvin toimivista palveluista jne. Hautasin itse juuri syöpää sairastavan vanhempani, joka sai huonosta kunnostaan huolimatta jopa lisäverta hoitojen lisäksi. Olin yllättynyt ja kiitollinen, vaikka syöpä oli jo todettu parantumattomaksi ja hoitojen teho edes kunnon pysyvyydeksi ei sitten riittänyt. 

Lisäksi hoitajat (vanhempani ei ehtinytkään vuodeosastolle) sairaalassa kohtasivat meidät omaiset selittäen viimeiset vaiheet ilman kiireen näkymistä. Lopun häämöttäminen tiedettiin tavallaan, lääkäri soitti, että nyt ei ole varmaa selviääkö siirtoon vai tekikö syöpä oireineen romahduksen, aivan ei ehditty paikalle, 10 min myöhässä, hän kuoli. Oireita oli siis tuona päivänä pahemmin ja vanhempani oltiin viemässä kuvauksiin.

Lääkäri, joka alunperin kohtasi vanhempani dg jälkeen, soitti meille heti kuoleman jälkeisenä päivänä ja kävi läpi kunnon romahtamisen sekä edellisen päivän kuvat. Vanhempani oli ollut niin huonossa kunnossa jo omissa silmissänikin, että aiemmin tehty dnr-päätös oli hyvä. Oli mm laihtunut kymmeniä kiloja, mikä toki alkoi jo ennen diagnoosia.

Hoito ei ole aina huonoa tai saapumattomissa. Koin, että vanhempani sai sen mitä pystyttiin antamaan. Kuoleman hetki ei ollut helppo, mutta lähes kivuton kuulemani mukaan, tarvittavat lääkkeet oli lääkäri määrännyt heti kunnon romahtamisen jälkeen, ehkä olivat jo sitä ennen voimassa, en muista. Mutta huolehti ne listalle ennen työvuoronsa päättymistä <4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme