Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu totuus. Suurin osa terveyspalveluista menee vanhuksille.

Vierailija
15.03.2025 |

Ja tietenkin he ovat hoitonsa ansainneet. 

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt ensin saisikin niitä palveluja.

Vierailija
82/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, onhan se irvokasta että 90-vuotiaille vaihdetaan tahdistimia ja 80+ saa syöpähoitoja.

itse ainakin haluan eutanasian, en todellakaan halua olla 80v muistisairas joka ei pärjää omillaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa näiden vanhusten terveydenhuoltomenot 🤷 

Kiva maksaa sinun ja vastaavien sairaseläkkeellä olevien elämä 🤷

Vierailija
84/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia nyt äkkiä ainakin vanhuksille, ennen kuin koko systeemi romahtaa.

Mitä ikärajaa ehdotat? Muista sitten, kun itse olet siinä iässä. Älä varaa matkoja ulkomaille eikä kotimaahan, kylpylöihin, teattereihin jne. Koska ehdottamasi syntymäpäivän jälkeen elämäsi päättyy.

Näin. Näitten ehdottelijat ajattelevat siten, että heillä on kyllä sitten oikeus saada ne palvelut, ei muilla. 

Vierailija
85/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, onhan se irvokasta että 90-vuotiaille vaihdetaan tahdistimia ja 80+ saa syöpähoitoja.

itse ainakin haluan eutanasian, en todellakaan halua olla 80v muistisairas joka ei pärjää omillaan

Irvokasta, että yleistät omat halusi muidenkin haluiksi. Ei elinvoimaisia ihmisiä voi jättää hoidotta.

Vierailija
86/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erässä lehdessä oli lukijan pitkä kirjoitus. Hän ehdottaa, että eläkeläiset kutsuttaisiin joka toinen vuosi kirjeellä tutkimuksiin, jossa otettaisiin verikokeet, sydänfilmit, hoitajan hastattelu ja lääkärintarkastus.

Eläkeläisiä on noin 1.4 miljoonaa.

Taitaisi vähän sotebudjetti paukkua. Ja kuka hoitaisi sairaat?

Varmaan hallituskin on niin ilkeä että ei varmaan suostu noin hienoon ehdotukseen.

Vai että eräässä lehdessä oli kirjoitus. Aika useassa lehdessä on ollut kirjoituksia. 

Vierailija
87/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Palstan vanhustentapppajahullu taas vauhdissa. Koronan aikaan vaahtosi täällä joka päivä samaa, miten vanhukset vie terveydenhuollon resurssit. 

Vierailija
88/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten terveys on yhteiskunnan kannalta oleellisinta..

Niin, normaalissa yhteiskunnassa on. Mutta nyt on kyse suomesta ja ahneiden käpysäkkien hyysäysvaltiosta, jossa millään muulla kuin käpysäkeillä, demareilla ja demarisyövällä on väliä. Kaikki muu on toisarvoista ja alisteista näille.

Vierailija
89/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamuille menee

Vierailija
90/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talous olisi kunnossa jos ei olisi vanhuksia 

Vierailija
91/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vanhukset saavat terveyskeskuksissa ja keskussairaaloissa hoitoja tulee loppupeleissä halvemmaksi yhteiskunnalle. kun he näin pystyvät asumaan itsenäisesti mahdollisimman pitkään omassa kodissaan.

97-vuotias naapurini saa kerran kuukaudessa hoitoa keskussairaalassa, ettei sokeudu. Hän asuu yksin. Ei käy kodinhoitaja ja itse maksaa siivoojan ja ruokapalvelun. Ihana mummeli, jonka kanssa on hauska vaihtaa kuulumisia.

Vain tarpeeksi fiksut ymmärtävät, miksi kotona asuvan ikäihmisen terveyttä kannattaa hoitaa. Tässä ketjussa ei aivan jokainen tätä ymmärrä tai täällä on ainakin yksi aktiivinen kommentoija aivan tynnyrissä kasvanut tai päihteissä. Asuneeko itse laitoksessa?

Vierailija
92/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he maksavat ihan itse veronsa ja käyntimaksunsa. 

Voi luoja mikä vitsi. Ihan samalla tavalla maksavat itse kun työttömätkin. Molemmat kun tuottavat yhtä paljon.

Oletko noin hölmö, ettet tiedä, että eläkkeestä menee veroa? Isommista eläkkeistä hyvinkin paljon. Itselleni tuli raippavero juuri. Eikö vero ole tuottoa yhteiskunnalle? Tuskinpa sosiaalietuuksista veroja maksetaan. 

Vierailija
93/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa kaikki lasten, nuorten ja työttömien mielenterveysmenot. ym.

Vierailija
94/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa kaikki lasten, nuorten ja työttömien mielenterveysmenot. ym.

Niitähän sinäkin olet käyttänyt, tulosta ei kyllä huomaa.

Vierailija
95/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla joku vanhusvihaaja 😡 Odotahan kun itse tulet vanhaksi ja sairaaksi

Vierailija
96/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he maksavat ihan itse veronsa ja käyntimaksunsa. 

Voi luoja mikä vitsi. Ihan samalla tavalla maksavat itse kun työttömätkin. Molemmat kun tuottavat yhtä paljon.

Oletko noin hölmö, ettet tiedä, että eläkkeestä menee veroa? Isommista eläkkeistä hyvinkin paljon. Itselleni tuli raippavero juuri. Eikö vero ole tuottoa yhteiskunnalle? Tuskinpa sosiaalietuuksista veroja maksetaan. 

Työttömyystuesta menee veroja. Ei eläkeläinen tuota mitään yhteiskunnalle. Hän saa eläkkeensä muiden rahoista, joista sitten antaa pienen osan takaisin. 

Vierailija
97/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no shit ja voisi jopa sanoa että suurimmasta osasta tulee vanhoja joku päivä

Älä nyt riko aloittajan illuusiota. Ei sille ole koulussa ikinä kerrottu, että hänestäkin tulee sikanaan terheydenhuoltoa rasittava vanhus. 

Vierailija
98/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten terveys on yhteiskunnan kannalta oleellisinta..

Niin, normaalissa yhteiskunnassa on. Mutta nyt on kyse suomesta ja ahneiden käpysäkkien hyysäysvaltiosta, jossa millään muulla kuin käpysäkeillä, demareilla ja demarisyövällä on väliä. Kaikki muu on toisarvoista ja alisteista näille.

Kylläpä tämä on laiskojen työtävieroksuvien hyysäysvaltio. Eläkeläiset ovat hyvinvoinnin rakentaneet ja edelleen maksavat veroja. Mene sellaiseen työpaikkaan, jolla on hyvä työterveyshuolto esim. Mehiläisessä ja ota lapsillesi vakuutus, niin hekin voivat käydä siellä. Mukavasti saa aikoja samalle päivälle. Demarien keksintöä julkinen terveydenhuolto, älä mene sinne, kun niin kovasti heitä vihaat.

Vierailija
99/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Täällä pienessä Etelä-Savon kunnassa ei vanhukset pääse hammaslääkäriin edes. Sinne kun soittaa niin sanotaan vain ettei ole resursseja hoitaa vanhusten hampaita, vain lapset ja nuoret hoidetaan kunnallisessa hammashuollossa...

Yksin saat olla kipuinesi. Liekö edes laillista toimintaa? Jos varaa yksityiselle ei ole niin kärsit jatkuvasta kivusta...

Vierailija
100/115 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan käynyt sukupolvi taisteli meille itsenäisen Suomen ja suuret ikäluokat rakensivat hyvinvointivaltion (jota nuoremmat päättäjät romuttavat vauhdilla)

Heidätkö pitäisi jättää nyt hoidotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi