Vaiettu totuus. Suurin osa terveyspalveluista menee vanhuksille.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Parempi että lähtisivät ajoissa. Tämä vie kaiken elämän muilta ja se on typerää. Kuolevat kuitenkin. Niin se on.
No onneksi sinä olet kuolematon. Hurraaaa!
Erässä lehdessä oli lukijan pitkä kirjoitus. Hän ehdottaa, että eläkeläiset kutsuttaisiin joka toinen vuosi kirjeellä tutkimuksiin, jossa otettaisiin verikokeet, sydänfilmit, hoitajan hastattelu ja lääkärintarkastus.
Eläkeläisiä on noin 1.4 miljoonaa.
Taitaisi vähän sotebudjetti paukkua. Ja kuka hoitaisi sairaat?
Varmaan hallituskin on niin ilkeä että ei varmaan suostu noin hienoon ehdotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Emme me yli 80 vuotiaat halua eutanasiaa, kun hyvää elämää voi olla vielä parikymmentä vuotta jäljellä.
Näinhän teille on uskoteltu. Mutta kertoisitko minulle, miten hoitaisit vanhusta, jolla on muistisairaus, hän ei anna vaihtaa vaippaa, se joudutaan tekemään väkisin, mutta lisäksi on vielä tehtävä kipua aiheuttava toimenpide, kuten katetrointi tai haavanhoito? Kaikkea kipua ei saada lääkkeillä pois.
Juuri tämän eutanasiajankutuksen vuoksi peräänkuulutan hoitotahtoa. Jos haluat elää niin vanhaksi kuin sydän lyö välittämättä elämänlaadusta, niin siitä vain. Mutta itse haluan, että kaikki elämää pidentävät lääkkeet lopetetaan, jos sairastun muistisairauteen. Yksinkertaista.
T. Vanhusten sairaanhoitaja
Miten niin vaiettu totuus? Sehän on itsestäänselvä asia että ikääntyminen tuo vaivoja, joten ei kai tuo nyt kenellekään yllätys ole!?
Korkea elin-iän odote ei ole lopulta hyvä asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden vanhusten terveydenhuoltomenot 🤷
Kiva maksaa sun sossusaannit.
En saa sossusta mitään.
Niinhän sinä väität!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he maksavat ihan itse veronsa ja käyntimaksunsa.
Aloittaja ei huomio sitä, miten "hoidetut" vanhukset auttavat esim. lastenlasten hoidossa, elävät omassa kodissaan mahdollisimman pitkään, siivoten, pyykäten, ruokia valmistaen joita tulevat lapset ja lastenlapset mielellään syömään, kuljettavat lapsenlapsia harrastuksiin jme. Kuluttavat kampaajien, kauneushoitoloiden, kulttuurin yms. tarjoamia palveluja ja pitävät yhteiskunnan pyörät pyörimässä.
Jos vanhuksia ei hoideta, kaihit kasvavat ja sokeutuvat, jos kuluneita niveliä ei vaihdeta, jos diabetesta ei hoideta, ovat nämä vanhukset avun tarpeessa, eivätkä voi enää auttaa lapsiaan puhumattakaan muusta elämästä.
Aloittaja voisi ajatella nenäänsä pidemmälle, ennen kuin rupeaa meitä lahtaamaan.
Vaiettu totuus on että sinäkin vanhenet ja tarvitset hoitoa!
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia nyt äkkiä ainakin vanhuksille, ennen kuin koko systeemi romahtaa.
Osta isälles kortsuja.
Suomessa seniorit ovat ykkösiä kaikessa. Siksi tämä on kuoleva kansakunta. Lapset ovat tulevaisuus ja heihin pitäisi panostaa mutta sitä ei Suomessa haluta myöntää.
Olen itse jo keski- ikäinen reilusti ja isot lapset. Ajattelen edelleen että lapset saavat mennä edelle kaikessa päätöksenteossa ja muutenkin. Ovatko nykyiset vanhukset itsekkäitä tai ovatko koskaan laittaneet lasten hyvinvointia edelle? Sekin on tabu... ehkä tulevaisuuden vanhukset ovat erilaisia ja ymmärtävät sen että vain lapsissa on tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sinullekin on juuri tullut verotuspäätös 2024 verotuksesta, katso siitä paljonko maksoit sairausvakuutusmaksua. Itse olen eläkeläinen ja maksan 1.48 % sairausvakuutusmaksua ja sen korotusta tulojeni mukaan. En ole saanut aikaa terveyskeskukseen, vaan olen käynyt yksityisellä. Tulee kyllä mieleen, että kenelle minä maksan veroina sairasvakuutusmaksua? Jospa saisin aikanaan palautusta ja hyvitystä maksamistani veroista, kun menen sinne kalliille yksityisklinikalle Sveitsiin eutanasiaa varten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia nyt äkkiä ainakin vanhuksille, ennen kuin koko systeemi romahtaa.
Osta isälles kortsuja.
Touvottavasti takautuva abortti joskus hyväksytään. Tämä kolmannen valtakunnan airuet olisivat oiva aloitus tälle.
Näkeehän tuon kun käy terveyskeskuksessa. Toisaalta niinhän sen täytyykin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he maksavat ihan itse veronsa ja käyntimaksunsa.
Voi luoja mikä vitsi. Ihan samalla tavalla maksavat itse kun työttömätkin. Molemmat kun tuottavat yhtä paljon.
Oliko ajatus ettei ikääntyvistä pidetä huolta?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen heidän vaivoistaan?
Ei kaikkien ihmisten motiivi ole kateus. Sinulla voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ajatus ettei ikääntyvistä pidetä huolta?
Kyllä sitä hoitoa voisi ainakin rajoittaa nykyisestä. Jos kerran resursseja on, niin käytetään niitä nuorempien hoitoon vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen heidän vaivoistaan?
Idi ootti. Ei sieltä saa nuoremmat hiutoa kuin pää kainalossa.
Mitä ikärajaa ehdotat? Muista sitten, kun itse olet siinä iässä. Älä varaa matkoja ulkomaille eikä kotimaahan, kylpylöihin, teattereihin jne. Koska ehdottamasi syntymäpäivän jälkeen elämäsi päättyy.