Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ilman omaa pesukonetta on aivan kamalaa

Vierailija
15.03.2025 |

Sen olen oppinut, kun olen asunut nyt yli puoli vuotta asunnossa johon pesukonetta ei mahdu. Onneksi tämä on väliaikaista. Ei enää ikinä! 

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei osaa pestä pyykkiä, koskapa vaatteensa haisevat niin karmealta. Kuivaushuoneissa sen yleensä huomaa kun siellä haisee home, hiki ja paska. En ikinä laittaisi sinne omia pyykkejäni pölyn keskelle kuivumaan. Sitten vielä joku hippi pesupähkinöineen ja rastoineen siellä niin a vot.

Vierailija
62/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kertomusten pohjalta huomaa hyvin, miten kamalaa olisi asua kerrostalossa. Onneksi minun ei ole koskaan tarvinnut vajota niin alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl tää onnistuu. 25 vuoden aikana vain yhdessä taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. Asuin silloin yksin. Joten tuttavilla oli helppo kipasta ja osan pesin nyrkkipyykillä.

Mukavampi on pestä perheen vaatteet isoilla koneilla. 6 konetta viikossa. Omalla se olisi 8-12 konetta viikossa. Olen tykännyt pesutuvista.

Hirveä määrä pyykkiä. Mulla, yhdellä ihmisellä tulee 1-2 koneellista. 

Vierailija
64/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Siksi rakastankin nykyistä kotiani jossa on tilaa pesutornille ja voin pyykätä milloin vain haluan. 

Vierailija
65/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täyttä hemmettiä, etenkin koiranpennun kanssa, jolta lirahtelee vielä. Siinä sitten lavuaarissa ja sankossa peset 1 kerrallaan, yhtä juhlaa!

Peset mitä lavuaarissa/sangossa? Koiranpentua? Mattoja?

Sitä pentua ei saa pyykinpesukoneeseen laittaa, mutta myönnän, että mattojen pesu lavuaarissa on kyllä prseestä. Tosin ei niitä tavalliseen pesukoneeseen mahdu kuin yksi ja senkin oltava joku pieni räsymatto.

Vierailija
66/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.

Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.

Lisäksi pesu on ilmaista, kunhan vain varaa ajan.

Sitten voi osallistua hepoalappuja laittelemaan että onko ollut hajusteita tai Huuskollissa eläimienkarvoja. Pyykkeihin on voinut joku koskea jopa siirtää ja väärään aikaan pesty tai kuivaushuone on täynnä 🙂

Katoin, että hepo ja laput on kyllä eri päihteitä..... mut vissii heippalaput? 😆

Lisäksi vielä huusKOLLI

Vierailija
67/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl tää onnistuu. 25 vuoden aikana vain yhdessä taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. Asuin silloin yksin. Joten tuttavilla oli helppo kipasta ja osan pesin nyrkkipyykillä.

Mukavampi on pestä perheen vaatteet isoilla koneilla. 6 konetta viikossa. Omalla se olisi 8-12 konetta viikossa. Olen tykännyt pesutuvista.

Hirveä määrä pyykkiä. Mulla, yhdellä ihmisellä tulee 1-2 koneellista. 

Kahdella hengellä myös 1-2 koneellista viikossa, vaikka kerran viikossa vaihdetaan lakanat ja pyyhkeet 

Vierailija
68/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täyttä hemmettiä, etenkin koiranpennun kanssa, jolta lirahtelee vielä. Siinä sitten lavuaarissa ja sankossa peset 1 kerrallaan, yhtä juhlaa!

Eiköhän nuo ole ihan omia valintoja.

Vierailija
69/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pentua ei saa pyykinpesukoneeseen laittaa, mutta myönnän, että mattojen pesu lavuaarissa on kyllä prseestä. Tosin ei niitä tavalliseen pesukoneeseen mahdu kuin yksi ja senkin oltava joku pieni räsymatto.

Miksi ei voi käyttää niitä pissa-alustoja joita myydään joka kaupassa 

Vierailija
70/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varakoneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.

Mitäs uusavuton sanoo tähän?

Typerää olettaa että kaikilla on auto ja ajokortti. Ei ole mullakaan.

T. 50+

Surullista, ettei sinulle ole kyetty myöntämään ajokorttia kun kuitenkin selkeästi sellaisen tarvitsisit saadaksesi vaikka pesukoneen kuljetettua kotiisi. 

Kyetty? En halunnut sitä. Kun ostin liikkeestä pyykinpesukoneen niin he toivat sen kotiin. Ei ongelmaa.

Vierailija
71/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen kerrostalon pyykkituvassa ja oikein tyytyväinen olen ollut. 

Vierailija
72/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä järkeilyn ja päättelyn ja neuvojen antiasiantuntija.😮💨😮💨😮💨😮💨

Vierailija
73/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen kerrostalon pyykkituvassa ja oikein tyytyväinen olen ollut. 

Ja pistän aina 4 minuutin "tyhjän rummun huuhtelu" ohjelman päälle ennen omaa pyykinpesua.

Vierailija
74/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.

Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.

Lisäksi pesu on ilmaista, kunhan vain varaa ajan.

Sitten voi osallistua hepoalappuja laittelemaan että onko ollut hajusteita tai Huuskollissa eläimienkarvoja. Pyykkeihin on voinut joku koskea jopa siirtää ja väärään aikaan pesty tai kuivaushuone on täynnä 🙂

Katoin, että hepo ja laput on kyllä eri päihteitä..... mut vissii heippalaput? 😆

Lisäksi vielä huusKOLLI

Kolli, joku vähän isompi lähetys humehia? 🙈 tai sit ihan vaan mies 😆

Vierailija
75/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.

Ei ole varaa koneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.

Mitäs uusavuton sanoo tähän?

Ei ole ajokorttia tai sitä autoa. 

eikö noita jollain taksillakin vaikka sais tarvittaessa kärrättyä. tai tilaa netistä kotiinkuljetuksella. tai kai noita jonkinlaisia kuljetuspalveluita sun muita on

aika paljon yhteiskunta tosiaan pyörii sen oletuksen ympärillä että kaikilla on yksityisauto

Vierailija
76/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Ap elää ilman konetta, oma valinta? Eikö keskustelu tyssää aika lyhyeen jos kaikki on aina omaa valintaa? Mihin tahansa voi vastata "oma valinta", varmaan syöpäkin on oma valinta jos joi tai poltti, mutta eikö siitä saa keskustella?

Vierailija
77/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi käyttää niitä pissa-alustoja joita myydään joka kaupassa 

Sanomalehtipaperi on myös hyvä. Mutta eihän nykyiset nuoret aikuiset älyä tuon kaikista parhaan monikäyttöisen talouspaperin päälle yhtään mitään, paperilehden lukeminen tuntuu olevan suoraan stanasta. Kaikki vähäkin pitää lukea diginä ja kirjat kuunnella, kun hermot ei kestä lukemista.

Vierailija
78/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Ap elää ilman konetta, oma valinta? Eikö keskustelu tyssää aika lyhyeen jos kaikki on aina omaa valintaa? Mihin tahansa voi vastata "oma valinta", varmaan syöpäkin on oma valinta jos joi tai poltti, mutta eikö siitä saa keskustella?

Tuo möläytys on tullut muotiin viime aikoina. Ilmeisesti se on jotenkin hienostuneempi letkautus kuin "oma syy". 

Suurin piirtein kaikki on omaa valintaa. Kärjistettynä pikkulapsen kaltoinkohtelukin on pikkulapsen oma valinta, kun lapsi ei valinnut esimerkiksi kuolemista tuhkarokkoon ajoissa. Tuhkarokkokin on oma valinta. Mitäs menee liian lähelle taudinaiheuttajaa.

Vierailija
79/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kertomusten pohjalta huomaa hyvin, miten kamalaa olisi asua kerrostalossa. Onneksi minun ei ole koskaan tarvinnut vajota niin alas.

Odotahan, kun polvesi saa kulumat läskiesi takia. Siinpähän sitten mietit, miten teet lumityösi talvella ja leikkaat ruohosi kesällä sekä teet kaikki muutkin piha- ja remonttityöt. Pihatyöt pitää tehdä myös rivaripihassa.

Vierailija
80/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.

noitahan saa vaikka ilmaiseksi, tai parilla kympillä käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi