Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri laihtunut ihan älyttömästi. Onko anoreksia?

Vierailija
11.08.2024 |

Ei ollut aikaisemminkaan pullea vaan normaalikokoinen, laihtunut noin 6kk aikana ihan älyttömästi. Tuo jokapaikkaan omat eväät, ei voi lähteä ravintolaan syömään ja jos tulee tilaa pelkkää vettä. Olen ottanut asian pari kertaa puheeksi mutta tuntuu suuttuvan tai vaihtaa puheenaihetta.

Voiko tässä tehdä mitään itse? Kyseessä 30vuotias nainen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla.

Vierailija
2/69 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta syömishäiriö on aina oire jostakin. Eli keskustele ystäväsi kanssa, että mikä hänen mieltä painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mutta syömishäiriö on aina oire jostakin. Eli keskustele ystäväsi kanssa, että mikä hänen mieltä painaa.

Eihän tuossa aloituksessa nyt mikään viittaa siihen anoreksiaan? Onko teillä laisinkaan positiivisia ajatuksia? Tai puhutteko kavereittenne kanssa? Jos hänellä on omat puuhat ja aktiivista elämää. Itsekin suosin eväitä taloudellisistakin syistä. Ei aina jaksa edes niitä ravintoloita muutenkaan tai jos hän haluaa säästää nyt sitä rahaa?

Vierailija
4/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuuuuu totta kai anoreksia.

Tätähän sitä minäkin saan kuulla kun en sovi "normaalin" muottiin.  

Kun ei mitään tiedä ei pidä ketään alkaa diagnosoida.  Omat eväät - totta kai anoreksia! 

Vierailija
5/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä? No sen kummemmin spekuloimatta kysyä kaverilta onko hänellä noin yleisesti ottaen kaikki hyvin?

Vierailija
6/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa minun laihtua rauhassa. Olen aikuinen ihminen, joten älkää puuttuuko syömisiini. Pitäkää huoli omista asioistanne.

Vierailija
7/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa minun laihtua rauhassa. Olen aikuinen ihminen, joten älkää puuttuuko syömisiini. Pitäkää huoli omista asioistanne.

Ja jos joku tulee kyselemään, että mikä mieltäni painaa, niin vedän käkättimeen.

Vierailija
8/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sekin, mutta toki myös taloudellinen tilanne voi olla huono. Mitä hän syö kun on omat eväät? Syökö jos tarjoat?

Anoreksiaan kuuluu useimmiten syömisten kontrollointi ja pakonomainen liikkuminen.

Vierailija
9/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on lihonut lyhyessä ajassa todella paljon. Syö aina jotain kun käymme ravintoloissa? Onkohan ahmimishäiriö? Olen ottanut asian puheeksi pari kertaa, mutta suuttuu heti.

Mitä voisin tehdä?

Vierailija
10/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta ?

Vierailija
11/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaus.a.e.neethane

Vierailija
12/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen addiktio? Huumeet saa laihtumaan suhteellisen nopeasti. Kysy mitä kuuluu ja yritä tahdikkaasti kysyä mahdollisesta käytöstä.

Vierailija
13/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on entinen anorektikko kannattaa huolestua heti jos laihtuu pari kiloa. 

Vierailija
14/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollinen addiktio? Huumeet saa laihtumaan suhteellisen nopeasti. Kysy mitä kuuluu ja yritä tahdikkaasti kysyä mahdollisesta käytöstä.

Idiootti.

Vierailija
15/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä varaa syödä ravintolassa? Rahat menee vuokraan, sähkölaskuun, puhelinlaskuun jne ja kotiruokaa.

Vierailija
16/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkakierteessä ?

Vierailija
17/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti.

Miksi? Lähipiirissä henkilö laihtui silminnähden tuollaisessa ajassa. Oli alkanut käyttämään huumeita. Kukaan ei olisi hänestä uskonut. Kävi vieroituksen, ja nyt ainakin ok ja "lihonutkin" normaaliksi.

Aloittajan kaveri ei ehkä halua maksaa ravintolahintoja, koska rahat todellakin menee huumeisiin tehokkaasti, jos käyttää. Eikä muuhun sitten pahemmin jääkään entiseen normaaliin malliin.

Vierailija
18/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ravintoloissa vain läheisimpien kanssa. He ovat sivistyneitä ja heidän kanssaan ruuasta voi nauttia.

En syö moukkien kanssa, jotka puuttuvat ja arvostelevat muiden syömisiä.

Työpaikan taukohuoneet ovat täynnä tuollaisia sivistymättömiä sikoja ja vielä pitäisi ravintolaan mennä näiden kanssa.

Vierailija
19/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suolisto-ongelma, jota hoitaa tarkalla ruokavaliolla?

Vierailija
20/69 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on lihonut lyhyessä ajassa todella paljon. Syö aina jotain kun käymme ravintoloissa? Onkohan ahmimishäiriö? Olen ottanut asian puheeksi pari kertaa, mutta suuttuu heti.

Mitä voisin tehdä?

Ei sovi ahmimishäiriöön. Ahmimishäiriöiset eivät syö julkisesti kuin korkeintaa jotain salaattia. Sitten kotona repeäääähh