Elämä ilman omaa pesukonetta on aivan kamalaa
Sen olen oppinut, kun olen asunut nyt yli puoli vuotta asunnossa johon pesukonetta ei mahdu. Onneksi tämä on väliaikaista. Ei enää ikinä!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täyttä hemmettiä, etenkin koiranpennun kanssa, jolta lirahtelee vielä. Siinä sitten lavuaarissa ja sankossa peset 1 kerrallaan, yhtä juhlaa!
Sanko - sangossa
🥴
Sankko - sankossa, pölväati. Meillä päin sankko on yleissana, sanko turhaa hienostelua.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.
Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.
Lisäksi pesu on ilmaista, kunhan vain varaa ajan.
Onnea matkaan, pyykkäsin kaksi vuotta taloyhtiön pyykkituvassa ja minulle riitti.
Moni pyykkäsi niillä hirveillä lemuaineilla ja joku neropatti pesi pyykkiä kloriitilla kuudessakympissä, koko pyykkituvassa oli hirveät höyryt. Jatkuvasti porukka sekoili vuorojen kanssa ja osa pesi tahallaan pyykkiä muiden vuorolla. Moni myös pesi kaikki pyykit kolmessakympissä, yrjöpyykki ja paskaiset kalsarit ei todellakaan puhdistu niissä lämpötiloissa.
Omalla koneella on huomattavasti helpompaa ja mukavampaa pyykätä. Ei haise hajupommiaineet eikä tarvitse varailla mitään vuoroja vaan voi pyykätä juuri silloin kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on täyttä hemmettiä, etenkin koiranpennun kanssa, jolta lirahtelee vielä. Siinä sitten lavuaarissa ja sankossa peset 1 kerrallaan, yhtä juhlaa!
On kyllä suotavaa että lemmikinomistajat hommaa oman koneen. Kaikkien muidenkin pyykit on täynnä karvoja kun lemmikkienomistajat pyykkää omia pyykkejään ja elukoidensa petejä ja alustoja yhteiskäytössä olevassa koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pärjännyt jo seitsemän vuotta. Ei ole rahasta kiinni, van siitä, että talon pyykkituvassa on hyvä kone.
Kolme uutta konetta, yksi kuivuri, kaksi puhaltavaa kuivaushuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanko - sangossa
🥴
Sankko - sankossa, pölväati. Meillä päin sankko on yleissana, sanko turhaa hienostelua.
Oho, en ole ikinä kuullutkaan sanaa sankko. T. Eri, tamperelainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.
Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.
Onnea matkaan, pyykkäsin kaksi vuotta taloyhtiön pyykkituvassa ja minulle riitti.
Moni pyykkäsi niillä hirveillä lemuaineilla ja joku neropatti pesi pyykkiä kloriitilla kuudessakympissä, koko pyykkituvassa oli hirveät höyryt. Jatkuvasti porukka sekoili vuorojen kanssa ja osa pesi tahallaan pyykkiä muiden vuorolla. Moni myös pesi kaikki pyykit kolmessakympissä, yrjöpyykki ja paskaiset kalsarit ei todellakaan puhdistu niissä lämpötiloissa.
Omalla koneella on huomattavasti helpompaa ja mukavampaa pyykätä. Ei haise hajupommiainee
Haluaisin nähdä sen naapurin, joka pilaa mun 188cm/105Kg voimanostajan pyykkäämisen.
Runttaan vtu sellaiset sinne koneeseen ja 90 tehopesu päälle.
Onko suomessa missään itsepalvelupesuloita?
Luulis, että jos laittaa faceen ilmoituksen ja maksaa kuljetuksesta edes parikymppiä, niin joltain liikenee ilmaiseksi tai hyvin halvalla käytetty kone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.
Ei ole varaa koneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.
Mitäs uusavuton sanoo tähän?
Se on hienoa, että osaat korjata ja huoltaa autosi, mutta miten se liittyy pyykin pesemiseen millään tavalla?
Näyttää jokaisessa kaupungissa olevan itsepalvelupesuloita, maksaa voi kortilla ja samalla vaivalla pyykin saa kuivaksi kuivausrummulla
Vierailija kirjoitti:
Kurkkaapa Tin Tin Tangon sivut, on Töölössä. Saat samalla syötyä vaikka aamiaisen iltamyöhällä ja pyykinpesun lomassa vetäistä lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varakoneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.
Mitäs uusavuton sanoo tähän?
Typerää olettaa että kaikilla on auto ja ajokortti. Ei ole mullakaan.
T. 50+
Surullista, ettei sinulle ole kyetty myöntämään ajokorttia kun kuitenkin selkeästi sellaisen tarvitsisit saadaksesi vaikka pesukoneen kuljetettua kotiisi.
Moni pyykkäsi niillä hirveillä lemuaineilla
Ja joku neropatti pesi pyykkiä kloriitilla kuudessakympissä, koko pyykkituvassa oli hirveät höyryt.
Jatkuvasti porukka sekoili vuorojen kanssa ja osa pesi tahallaan pyykkiä muiden vuorolla.
Moni myös pesi kaikki pyykit kolmessakympissä,
yrjöpyykki ja paskaiset kalsarit ei todellakaan puhdistu niissä lämpötiloissa.
Miten voit tietää, että yrjöpyykkiä ym ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi osallistua hepoalappuja laittelemaan että onko ollut hajusteita tai Huuskollissa eläimienkarvoja. Pyykkeihin on voinut joku koskea jopa siirtää ja väärään aikaan pesty tai kuivaushuone on täynnä 🙂
Katoin, että hepo ja laput on kyllä eri päihteitä..... mut vissii heippalaput? 😆
Vierailija kirjoitti:
Pesutuvat ovat mielestäni kivoja pyykkien hoitamiseen. Ei tarvitse kotona väistellä pyykkitelinettä. Ainoa miinuspuoli on varkaat, joiden mukaan on lähtenyt joitain kivoja vaatekappaleita.
Ei täällä voi mitään jättää kuivumaan, varastelua ja sotkemista. Kotia tuotiin kaikki kuivumaan silloin kun tupaa joutui käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.
Veressä usein? Sinun pitää päästä jatkotutkimuksiin jos tulee verta tai jos se aiheuttaa kipuja.
Vierailija kirjoitti:
On niitä. Tuossakin parin km päässä on ostoskeskuksen yhteydessä.
Niinhän se on.
Minullakin niin pieni suihku-wc ja asunto, ettei oma kone mahdu. Joudun käyttämään taloyhtiön pyykkitupaa, ja se on aina stressin paikka. Koneet ovat haisevia ja täynnä karvoja, aina ensin pitää putsata ne. Sitten pitää valvoa konetta koko pyykkivuoron ajan, koska muuten joku yli-innokas mummo tulee puuttumaan pesuohjelmaan ja käy käpälöimässä pyykkejä (tapahtunut monta kertaa). Pyykkituvassa on kuuma ja kostea ilma, ei ilmanvaihtoa, pölyä kaikkialla ja ihmiset ravaavat siellä koirineen ja huutavine lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla koneella on huomattavasti helpom
Noin lyhyt mies on varmasti ketterä mutta tuo ylipainoisuus saattaa hieman hidastaa liikkeitä. T.192/96
Meillä ei paljoa hyödytä varata kun on sellaisia jotka tulevat toisen vuorolla pesemään. Inhottavaa.
Tuolla makaa kylppärissä petauspatja ja lakana, odottamassa että olis pesutuvalla vapaata. Tuli edellisyönä pissat housuun. Niin käy joskus aikuisellekin kun nukkuu syvää unta.