Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ilman omaa pesukonetta on aivan kamalaa

Vierailija
15.03.2025 |

Sen olen oppinut, kun olen asunut nyt yli puoli vuotta asunnossa johon pesukonetta ei mahdu. Onneksi tämä on väliaikaista. Ei enää ikinä! 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa vuokraan kuuluu pesutupa jossa 2 pesukonetta, kuivausrumpu ja iso kuivauskaappi. Kun oma pesukone hajosi päätin etten enää osta omaa ja käytän pesutupaan, viikkaan vaatteet siellä, saan ne suoraan kaappiin.  oli aina hankala kuivatella asunnossa pyykit.

Vierailija
102/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kertomusten pohjalta huomaa hyvin, miten kamalaa olisi asua kerrostalossa. Onneksi minun ei ole koskaan tarvinnut vajota niin alas.

Meillä kyllä kerrostalossa on ihan oma kylpyhuone ja siellä mm. pyykinpesukone. Tuskin tämä nyt mikään poikkeustapaus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hankalaa. Kuivuri on taloyhtiön pyykkituvassa, sitä tulee käytettyä esim. lakanapyykin kuivaukseen. Kätevää

Vierailija
104/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle jäi nuorempana traumat, kun ekaan omaan kämppään ei mahtunut pyykkikonetta. Taloyhtiössä oli kyllä pesutupa, mutta kone siellä joku 60-luvun vekotin, jossa ei ollut minkäänlaista automatiikkaa. Kuivaushuone oli aina varattu, joten pyykit piti kuivata telineissä siinä pikkuyksiössä sitten. Vieläkin ällöttää ajatus siitä nihkeän kosteasta ilmasta. Sen jälkeen en ole enää suostunut olemaan ilman omaa pyykkikonetta, kuivausrumpukin on. 

Vierailija
105/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hvetin sottaista porukkaa täälläkin on jos jopa 4 koneellista pyykkiä pitää viikossa pestä? Eihän tuo selity edes sillä, että olisi lapsia, ellei sitten ole niin huonosti kasvatettuja, että elävät kuin siat pellossa.

Meillä pestään ainakin 6-8 koneellista. Mutta olenkin tarkka pyykistä ja inhoan harmaantuneita värejä. Pesen tummat, valkoiset, keltaiset, punaiset, sin+vihreät+harmaat, lakanat, nämä kaiki 60. Erikseen vielä 40 asteen koneelliset. 4 lasta, joten kaikkia värejä tulee viikossa koneellinen. Vaihdamme kaikki vaatteet joka päivä.

Vierailija
106/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaameaa köyhäilyä olisi joutua yhteiskoneen varaan. Puistattaa ajatuskin, että pitäisi jotain kuivaksi opettelevan lapsen pissaisia housuja hillota monta päivää kun on yhteiskoneen armoilla. Hyi olkoon.

Vierailija
107/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taloyhtiön pesutuvassa on kaksi isoa kunnon konetta, jotka saa molemmat käyttöön omalla vuorolla. Mukavan helppoa pestä pari koneellista, vaikka ottaisi vain 1h vuoron.

Vierailija
108/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen kerrostalon pyykkituvassa ja oikein tyytyväinen olen ollut. 

Ja pistän aina 4 minuutin "tyhjän rummun huuhtelu" ohjelman päälle ennen omaa pyykinpesua.

Eräs naapurini tekee saman. Haluaa ekstrahuuhtelun, jos edellinen pyykkääjä on käyttänyt hajustettuja aineita. 

Vierailija
109/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pyykkilauta

Vierailija
110/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomessa missään itsepalvelupesuloita?

On ainakin isommissa kaupungeissa. 

Vierailija
111/113 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ilman astianpesukonetta ei olisi minulle ollenkaan mahdollista, sillä olen aina elänyt astianpesukoneen kanssa, mutta ilman pyykinpesukonetta voisin kuvitella eläväni. Mulla on talossa pesutupa ja asun yksin, joten yhden ihmisen pyykit voisin kuvitella peseväni käsinkin. Kun lapset asuivat vielä kotona, meillä oli koko ajan pyykinpesukone. 

Hyi. Tiskaaminen on vähemmän vaivalloista ja nopeampaa kuin pyykinpesu. Mieluummin otan pyykinpesukoneen kuin astianpesukoneen. Jos pitää valita 

Vierailija
112/113 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hankalaa. Kuivuri on taloyhtiön pyykkituvassa, sitä tulee käytettyä esim. lakanapyykin kuivaukseen. Kätevää

Kuivuri on täysin turhake ellei ole kuin yksi lakana tai niin vähän vaatteita että tarvii ne heti käyttöön. Muuten siitä ei ole mitään hyötyä. Kuivausrumpu vain kuluttaa tekstiilejä.

Vierailija
113/113 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ilman astianpesukonetta ei olisi minulle ollenkaan mahdollista, sillä olen aina elänyt astianpesukoneen kanssa, mutta ilman pyykinpesukonetta voisin kuvitella eläväni. Mulla on talossa pesutupa ja asun yksin, joten yhden ihmisen pyykit voisin kuvitella peseväni käsinkin. Kun lapset asuivat vielä kotona, meillä oli koko ajan pyykinpesukone. 

Hyi. Tiskaaminen on vähemmän vaivalloista ja nopeampaa kuin pyykinpesu. Mieluummin otan pyykinpesukoneen kuin astianpesukoneen. Jos pitää valita 

Jos lämmitelee eineksiä eikä juurikaan tee itse ruokaa tullen ruualaitto tiskiä, ei välttämättä tarvitse tiskikonetta ja on yksinasuva. Tiskikoneesta montaa hyötyä kun keittiö on aina siistin näköinen ja tasoilla on tilaa kun saa käytetyt astiat kerättyä tiskikoneeseen kunnes siellä on tarpeeksi pestävää astiastoa. Meillä ei ole edes enää sellaista keittiöö mikä olisi suunniteltu käsin tiskaamiseen. Käsin ei pysty tiskaamaan niin kuumassa vedessä kun astianpesukone pesee ja tulee hygieenisiä astioita eikä ole piintyneitä astioita.

Minä en mene enää kenellekkään kylään juomaan tai syömään käsin lutatuista epähygieenisistä astioista. Kaveri pyysi kerran kahvi pullalle kun oli leiponut ja kun näin keittiön en vaan pystynyt syömään ja juomaan mitään vaan täytyi keksiä äkkiä ripuloiva vatsavaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi