Eikö teitä 50 ja yli 60 vuotiaat stressaa korkea ikä?
Itse yli 40 ja tuntee olevansa vanha. Kun katsoo lehtien kuolinilmoituksia niin paljon kuolleita jo 60-70 välillä. Ja kun ikää tulee niin sairaudet lisääntyy. Ihmiset käy töissä ja tuhlaa suuren osan elämästä sinne ja odotetaan eläkkeelle pääsyä, mitä iloa on mistään enää siinä iässä?
Kommentit (120)
Eipä tässä kannata stressata, eläkkeellä olen ja päivät menee ihan mukavasti, kohtuullisen tervekin olen. Kuolema tulee, kun on tullakseen, meille kaikille.
No ei stressaa. Miksi stressaisin. Kivasti on nähtävää ja koettavaa vielä. Kakenteri täynnä menoja. Kaikki täältä lähtee aikanaan. Tänä iltana tai vasta vuosien tai vuosikymmenten päästä. Sitä ennen eletään.
69+
En. Olen vain onnellinen ettei tarvitse kärsiä niin pitkään kuin nuorten joiden tulevaisuus on tuhottu.
Ei ole vielä tullut neljänkympin kriisiä. N70+
Olen 55-vuotias ja ihan hyvässä kunnossa. Jos koen stressiä, en ainakaan iän takia.
49 vee, ja ikä ei stressaa vaan ihan muut asiat. Työnteko ja eläkkeet ei myöskään stressaa, sillä jätin 3 vuotta sitten gradun ja työt pois ja rupesin pitkäaikaistyöttömäksi. Terveys jos pettää pahasti, ni sit teen itsarin, joten ei kai siitäkään kannata stressata.
Kyllä se on alkanut vähän tressaamaan, ei siksi että olisi huono kunto, mutta kun on kavereita kuollut vierestä ja alkaa tajuamaan ettei tässä ehkä kauaa enää ole aikaa.
Ei stressaa oma ikä (63v), mutta jatkuva huoli omista vanhemmista kylläkin (90- ja 93v)
Itselläni oli sellainen "tää maailma on nähty" vaihe. Se meni ohi ja nyt elämä on ihan ok. Ikää yli kuusikymmentä, terveys hyvä.
Vähän pelottaa. Tässä kuussa leikataan kasvain munuaisesta. Ja on suolistosairauksia.
Ei stressaa. Tyytyväinen olen, että pääsin 64-vuotiaana eläkkeelle, eikä tarvinnut tehdä töitä 100-vuotiaaksi, kuten tulevien sukupolvien. M65
En tiedä stressaako, mutta ei se kivaa ole kun vanhenee. Minäkin 40-v ajattelin kuten aloittaja, että kauheaa miten vanha, nyt sitten ajattelee, että oispa silloin nauttinut kun oli niin nuori kuin 40.
Tressaa se kun olen 55v ja tyttöystävä vasta 24v, että onko tässä suhteessa mitään järkeä ja tulevaisuutta. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo pari vuotta.
Ikää nyt 54v. Ja voin sanoa, että tuo on asia, joka on pitkän stressilistan häntäpäässä. Oikeastaan saisi olla 10v lisää, niin pääsisi eläkkeelle pikku hiljaa..
Vierailija kirjoitti:
49 vee, ja ikä ei stressaa vaan ihan muut asiat. Työnteko ja eläkkeet ei myöskään stressaa, sillä jätin 3 vuotta sitten gradun ja työt pois ja rupesin pitkäaikaistyöttömäksi. Terveys jos pettää pahasti, ni sit teen itsarin, joten ei kai siitäkään kannata stressata.
Entä jos saat aivoinfarktin ja jäät puolitolloksi ja liikuntakyvyttömäksi? Miten aiot tehdä itsarin siinä vaiheessa?
Ei kun on hyviä esimerkkejä lähipiirissä. Useita itsenäisesti eläviä ja mieleltään skarppeja 90+ ikäisiä ja 60+ ikäisiä, jotka todella hyvässä kunnossa.
Ikä on vain oire sairaudesta nimeltä elämä joka johtaa aina kuolemaan.
Ei.