Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä 50 ja yli 60 vuotiaat stressaa korkea ikä?

Vierailija
14.03.2025 |

Itse yli 40 ja tuntee olevansa vanha. Kun katsoo lehtien kuolinilmoituksia niin paljon kuolleita jo 60-70 välillä. Ja kun ikää tulee niin sairaudet lisääntyy. Ihmiset käy töissä ja tuhlaa suuren osan elämästä sinne ja odotetaan eläkkeelle pääsyä, mitä iloa on mistään enää siinä iässä?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihminen on vain planetaarinen elämänmuoto, jolla on oma aikajanansa ja biologinen mahdollisuus olla olemassa. Hetken aikaa.

Vierailija
22/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ajatella nuoruutta, ajatuskin jo uuvuttaa :)

Parasta on vaan olla liikaa miettimättä ikäänsä, sitä on mitä on. Toisaalta kuoleman ajattelu saa ehkä asioita mittasuhteisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai kysymystä, jonka 8-vuotias kaverini esitti ollessani 12-vuotias: "Onks kivaa, kun täytyy kualla?"

Varmasti stressaisi, ellei Jeesus olisi sataprosenttisen syyttömästi kuolemalla ja ylösnousemalla murtanut ihmiskunnan yli ulottuvaa Kuoleman valtaa. Jeesus elää!

Vierailija
24/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa vähemmän kuin ikinä, tämän asenteen kun olisi tajunnut nuorena, että elämä se on tässä ja nyt ja omalla kohdallani olen päättänyt nauttia siitä. Kaikki kuprutkin tuntuvat lahjalta, koska sellaista se elämä on ja niille voi vaan nauraa. Kuolema tulee, kun on tullakseen, mutta en aio käyttää elämästäni hetkeäkään sen pelkäämiseen, ei sille mitään voi ja hulluhan mä olisin, jos tämän jäljellä olevan ajan käyttäisin siihen. Lähdön hetkellä voin sitten ajatella, että tulipahan elettyä

Vierailija
25/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tressaa se kun olen 55v ja tyttöystävä vasta 24v, että onko tässä suhteessa mitään järkeä ja tulevaisuutta. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo pari vuotta.

Heität muijan pihalle.

Vierailija
26/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressasi lapsena kovasti. Aikuisena olen oppinut että ei tämä elämä pelkkää herkkua ole ja aikaansa kutakin.

Vierailija
27/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi elossa "vanhana", olisi kuollut. Haamu voi toisaalta nauraa hihihii eli huumoria voi olla sielläkin. Mutta yritetään pysyä elossa.

Vierailija
28/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan mutta maailmantilanne ja tyhmät ihmiset kyllä.

Vierailija
29/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa oma ikä (63v), mutta jatkuva huoli omista vanhemmista kylläkin (90- ja 93v)

Sun geeneillä voit varmaan juhlia 100v. synttäreitä!

Vierailija
30/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai kysymystä, jonka 8-vuotias kaverini esitti ollessani 12-vuotias: "Onks kivaa, kun täytyy kualla?"

Varmasti stressaisi, ellei Jeesus olisi sataprosenttisen syyttömästi kuolemalla ja ylösnousemalla murtanut ihmiskunnan yli ulottuvaa Kuoleman valtaa. Jeesus elää!

Pohjanmaalla on outoja lapsia. Itse luotan enemmän Odiniin.

Vierailija
31/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä vaan paranee iän myötä.

N60

Vierailija
32/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin elämää ja elämänhalua täynnä että joitakin aikuisia ja nuoria ärsyttää!

Vierailija
33/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kauheesti stressaa, vaikka olen jo 67v. Äiti kuoli 77v sydäriin, ja isä 87v. samoin. Toivon itsellenikin suht. äkkikuolemaa, enkä mitään vaipoissa virumista. Onneksi nykyään ei hevin viedä hoitolaitokseen, oikeastaan vain pahasti muistisairaat. Muut saavat rauhassa köllötellä kotonaan hamaan hautaan saakka. Hoitajatkaan eivät pahemmin häiritse, kun robotti annostelee lääkkeet ja jos et niitä ota siltä, niin sitten joku huikkaa, että Ootko hengissä. 

Vierailija
34/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on joku välitila, ei nuori muttei vielä vanhakaan. 50 vuotiaana tajuaa ettei aikaa ole hukattavaksi. 60v viimeistään eletään täysillä sen minkä voi.

Elämä on lyhyt ja se mikä auttaa on kiitollisuus. 

Vierailija
35/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

49 vee, ja ikä ei stressaa vaan ihan muut asiat. Työnteko ja eläkkeet ei myöskään stressaa, sillä jätin 3 vuotta sitten gradun ja työt pois ja rupesin pitkäaikaistyöttömäksi. Terveys jos pettää pahasti, ni sit teen itsarin, joten ei kai siitäkään kannata stressata.

Entä jos saat aivoinfarktin ja jäät puolitolloksi ja liikuntakyvyttömäksi? Miten aiot tehdä itsarin siinä vaiheessa?

Toi on kyllä paha. Pitäskö tehä jo etukäteen sit? Tai jos sopis jonku kaverin kanssa, että lopettaa mut tarvittaessa. Nyt muuten rupes stressaan, ku pitää sit hommata taas kavereita.

Vierailija
36/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni nuoremmaksi, terveemmäksi ja onnellisemmaksi kuin koskaan.

Vierailija
37/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Terveys ja muu selviytyminen. t. 57 vee

Vierailija
38/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päinvastoin iän myötä rentoutuu eikä välitä niin yhteiskunnan vaatimuksista. Ja vihdoin kukaan ei kysele enää esim. lasten hankkimisesta. Sairastuin kolmikymppisenä ja silloin tuli käsiteltyä kuolemaan liittyvät jutut. Kukaan ei tänne jää pyörimään mutta turha sitä on etukäteen stressata. Nyt nautin arjesta ja työstä.

Vierailija
39/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa. Minulla oli syöpä alle 40-vuotiaana. Paranin siitä, ja olen kiitollinen että olen edelleen elossa. Onneksi olen saanut tehdä ja kokea paljon asioita, joista olen voinut nauttia. 

Vierailija
40/120 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähinnä stressaa korkea syke, vaikka on beta ja muu verenpainelääkitys.