Paljon riitelyä, yhdessä alle vuosi
Mitä tekisitte? Olemme ollet yhdessä noin 9 kk ja olemme alkaneet riidellä paljon. Sen jälkeen kun muutimme yhteen. Riidat on tosi repiviä ja mies yrittää loukata. Minä yleensä itken.
Riidan aiheina on jokin asia josta puhuttiin, yleensä painava asia. Ja sitten mies suuttuu jostain minun sanamuodosta. Hän sanoo ettei hänen vastaus muka kelpaa, vaikka asia olisi ihan kesken.
Sitten hän nostaa minut syylliseksi ja riidasta tulee ihan kamala. Minä yritän vain miettiä mistä riita alkoi, kumpikin on syyllinen. Mutta mies ei hyväksy omaa ilkeää kommenttiaan, ainoastaan minun.
Riita ei koskaan kunnolla selviä, vaikka alkuperäinen asia tuli puhuttua. Mitä tekisitte? Rakastan miestä paljon.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla on siinä parisuhteessa hyvä olla, niin ole. Jos ei ole hyvä olla, lähde. Loppujen lopuksi aika simppeliä
Suhteessa on muuten todella hyvä olla, riidoissa ei ole.
ap
Ne riidat kuuluu siihen suhteeseen, ne eivät ole suhteen ulkopuolisia asioita. Sinä päätät, mikä on sulle hyväksi ja mikä ei. Jaksatko vääntää asioista jatkuvasti vai et.
Niin päätänkin. Täällä ei voi kukaan neuvoa muuten kuin riitelytekniikoissa tms. oman kokemuksen kautta. Te ette voi alkaa ketään diagnosoimaan.
ap
Täällä on neuvottu, että luonnevikaisen kanssa riitely ei tule tuottamaan tulosta. Olet sen jo itsekin huomannut, kun kyselet täällä neuvoa. Keskity itseesi!
AP, pidätkö sinä riitelystä ja itkemistä? Entä siitä että sinua loukataan?
Jos et, niin kannattaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohonhan nuo tyypit pyrkivät - hurmaamaan jonkun hölmön niin, että se rakastuu ja jää rakkautensa sitomana elämään helvettiä.
Joo. Sinä voit rakastaa. Mutta et ilmeisesti kaipaa vastarakkautta? Tai siis kaipaat, mutta rima on maan tasalla. Siksi, että sinua "ei ole olemassakaan" muuta kuin toisen antaman "rakkauden" peilin kautta. Hän teki sinut näkyväksi ja olevaksi hetkeksi ja se tuntui hyvältä. Nyt olet valmis jahtaamaan tuota kangastusta oman hyvinvointisi kustannuksella. Se oli kupla, ei todellista.
Hän näytti sinulle peilistä sen mitä sinä halusit nähdä. Siitä syystä, että hänkin nautti siitä yhteisestä fantasiasta ja siitä syystä, että sen kautta hän löytää ja sitouttaa itselleen uhrin.
Kyllä sitä läheisyyttä ja turvaa on tarjolla, kun toinen vain muuttuu.
Tuo lienee sarkastinen kommentti. Se toinenhan ei muutu kuin pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
Miksi sinulla on kova tarve olla ilkeä?
ap
Miksi sinulla on kova tarve olla sokea ja puolustella omia heikkouksiasi?
Kun syvät alitajuiset voimat ovat käynnissä, jää viisastelu sikseen. Sanotaan, että ihminen toistaa lähes pakonomaisesti tekojaan, kunnes on valmis katsomaan niiden tarjoamia oppeja.
Jatkuva riitely on suhteessa on jonkinlaista valtapeliä ja aloittaja on nyt se joka on altavastaajan asemassa. Täydellinen suhde ei olekaan täydellinen, mikä pettymys.
Ei tätdellistä suhdetta tai ihmistä olekaan. Ihan normaalia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Olemme muuten todella yhteensopivia. On aina ollut niin halppo olla yhdessä.
ap
Nyt niitä valoja päälle, olette olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia. Näet rakkautesi kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona.
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ol
Minusta se on, hyvän suhteen ja kemian tunnistaa heti alkuun jos sitä on.
ap
Heh, teidän kemiat onkin ihan kohdillaan.😂
Sulle on kerrottu pyynnöstäsi, että kannattaa erota. Et halua selvästikään erota, joten mitäpä tässä sun kanssa jänkkäämään. Hyvää jatkoa
Oletko mun exän kanssa yhdessä? Jätä se psyko, ansaitset parempaa. Ei siitä urposta seuraa sinulle mitään hyvää
Vierailija kirjoitti:
"Niin, ja oikeaanhan osuit kun olet nyt hyvässä suhteessa sitten. Onneksi olkoon."
Hassua että et tiedä niistä hyvistä asioista ja hetkistä mitään ja olet silti valmis tuomitsemaan muita.
Mustavalkoinen ajattelu ei ole terveen ihmisen merkki.
Kauhea tarve täällä kaikilla olla oikeassa ja tuputtaa omia diagnoosejaan.
ap
En nyt ihan tajua. Teit keskustelupalstalle aloituksen jossa kerrot että miehesi loukkaa sinua tahallaan. Sitten sanot että suhde on hyvä. Minä sanon että onnea sitten hyvästä suhteesta jos sellaisessa koet olevasi, ja sinä sanot että minä tuomitsen.
Mitä tällä aloituksella hait?
Sinähän saat mädäntyä tuossa suhteenkuvatuksessa vaikka hautaan asti, se on muille oikeasti ihan sama. Itselleni riittäisi yksi tahallinen loukkaus ja suhde olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on kerrottu pyynnöstäsi, että kannattaa erota. Et halua selvästikään erota, joten mitäpä tässä sun kanssa jänkkäämään. Hyvää jatkoa
Heippa, jos sinusta muita vaihtoehtoja ei ole. Tuputat vain sitä omaasi, etkä kuuntele.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Olemme muuten todella yhteensopivia. On aina ollut niin halppo olla yhdessä.
ap
Nyt niitä valoja päälle, olette olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia. Näet rakkautesi kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona.
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ol
Minusta se on, hyvän suhteen ja kemian tunnistaa heti alkuun jos sitä on.
ap
Aamun naurut. Anteeksi, vakava aihe. Tutustu käsitteisiin traumaside ja limerenssi. Sam Vakninilla olisi sinulle hyviä videoita.
Sinä yrität hoitaa traumatisoitunutta miestä, jotta hän vastavuoroisesti rakastaisi ja hoitaisi sinua. Ei mene niin. Sinun pitää hoitaa itsesi eikä valuttaa sitä aikaa ja energiaa toisen ihmisen pakkomuuttamiseen. Vain itseään voi muuttaa.
Potentiaalin kanssa seurustelu on tie tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa, jos sinusta muita vaihtoehtoja ei ole. Tuputat vain sitä omaasi, etkä kuuntele.
ap
Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuuntele mitä? Ei kuuntele, kun ei kerro mitä haluat kuulla? Näinkö ne riidat suhteessakin menee.
No, kerro nyt, me kuunnellaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, ja oikeaanhan osuit kun olet nyt hyvässä suhteessa sitten. Onneksi olkoon."
Hassua että et tiedä niistä hyvistä asioista ja hetkistä mitään ja olet silti valmis tuomitsemaan muita.
Mustavalkoinen ajattelu ei ole terveen ihmisen merkki.
Kauhea tarve täällä kaikilla olla oikeassa ja tuputtaa omia diagnoosejaan.
ap
En nyt ihan tajua. Teit keskustelupalstalle aloituksen jossa kerrot että miehesi loukkaa sinua tahallaan. Sitten sanot että suhde on hyvä. Minä sanon että onnea sitten hyvästä suhteesta jos sellaisessa koet olevasi, ja sinä sanot että minä tuomitsen.
Mitä tällä aloituksella hait?
Sinähän saat mädäntyä tuossa suhteenkuvatuksessa va
Niin yleensä riidellessä kai ihmiset voivat loukata toisiaan.
Kyllä minulla on niin ollut maailman kilteimmäkin miehen kanssa.
ap
"Niin yleensä riidellessä kai ihmiset voivat loukata toisiaan.
Kyllä minulla on niin ollut maailman kilteimmäkin miehen kanssa."
Ehkä sitten niin. Omassa suhteessani emme edes riitele, saatika loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
ap
Aliarvioita minua ja nostat itseäsi jalustalle.
ap
Voihan sekin tietenkin olla mahdollista, että ongelma on AP. Täälläkin haastaa riitaa, vaikka häntä yritetään auttaa.
Rakkaudella ja läheisriippuvuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Rakastaako aloittaja todellakin sitä, että mies kyykyttää ihan 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? 😂😂😂
Tämä on minun keskustelu ja minun parisuhde, eikö vain.
Todella erikoista suuttua, jos se oma pakotettu neuvo ei mene läpi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla on siinä parisuhteessa hyvä olla, niin ole. Jos ei ole hyvä olla, lähde. Loppujen lopuksi aika simppeliä
Suhteessa on muuten todella hyvä olla, riidoissa ei ole.
ap
Ne riidat kuuluu siihen suhteeseen, ne eivät ole suhteen ulkopuolisia asioita. Sinä päätät, mikä on sulle hyväksi ja mikä ei. Jaksatko vääntää asioista jatkuvasti vai et.
Niin päätänkin. Täällä ei voi kukaan neuvoa muuten kuin riitelytekniikoissa tms. oman kokemuksen kautta. Te ette voi alkaa ketään diagnosoimaan.
ap
Täällä on neuvottu, että luonnevikaisen kanssa riitely ei tule tuottamaan
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Jo ap aiempi suhdehistoria kertoo ettei se itsearvostus ole kunnossa. Tämä suhde on laastari vanhoille haavoille, mahdollisesti kivoja tekoja, sanoja, kehuja, jne, joitain ennen kuulumatonta, jne. Riidat näyttää sen ikävän julman totuuden ja niistä pitäisi päästä nyt eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aliarvioita minua ja nostat itseäsi jalustalle.
ap
Voihan sekin tietenkin olla mahdollista, että ongelma on AP. Täälläkin haastaa riitaa, vaikka häntä yritetään auttaa.
Haastan riitaa = en juokse toimimaan ventovieraiden ohjeiden mukaan. Niin kai sitten.
ap
Kyllä sitä läheisyyttä ja turvaa on tarjolla, kun toinen vain muuttuu.