Paljon riitelyä, yhdessä alle vuosi
Mitä tekisitte? Olemme ollet yhdessä noin 9 kk ja olemme alkaneet riidellä paljon. Sen jälkeen kun muutimme yhteen. Riidat on tosi repiviä ja mies yrittää loukata. Minä yleensä itken.
Riidan aiheina on jokin asia josta puhuttiin, yleensä painava asia. Ja sitten mies suuttuu jostain minun sanamuodosta. Hän sanoo ettei hänen vastaus muka kelpaa, vaikka asia olisi ihan kesken.
Sitten hän nostaa minut syylliseksi ja riidasta tulee ihan kamala. Minä yritän vain miettiä mistä riita alkoi, kumpikin on syyllinen. Mutta mies ei hyväksy omaa ilkeää kommenttiaan, ainoastaan minun.
Riita ei koskaan kunnolla selviä, vaikka alkuperäinen asia tuli puhuttua. Mitä tekisitte? Rakastan miestä paljon.
Kommentit (181)
Ette sovi yhteen jos riitaa tulee joka asiasta. Onneksi olen saanut hyvän miehen joka ei riitele ja voimme puhua mistä tahansa niin mies arvostaa mielipidettäni eikä siitä tule riitaa. En voisi olla suhteessa jossa on riitaa koko ajan, ei siitä mitään tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP kysyt neuvoa kun jokaisessa vastauksessa kuitenkin puolustat miestä ja kuinka ihana teidän suhde on? Huomaatko itse nyt tässä ristiriitaa, muut huomaa ja sen pitäs toimia herätyskellona. Sun otsikkokin on ristiriidassa kommenttiesi kanssa. Sanot että riitelette paljon ja sit yhtäkkiä enemmän onkin niitä hyviä hetkiä eli riitoja ei olekaan niin paljon.
1. ei ole normaalia että tavallinen asia mistä keskustellaan muuttuu riidaksi
2. ei ole normaalia että riidan aikana pyritään loukkaamaan toista osapuolta
3. ei ole normaalia riidellä usein
4. jos nyt jo jatkuvasti riitelyä niin miten se on muka hyvä asia kokonaisuutta ajatellen/sivuseikka?
Ei parisuhde toimi jos asioista ei voi keskustella rakentavasti niin että molemmat osapuolet tulevat kuulluksi ja keksitä yhdessä ratkaisuja. Te olette tiimi, mutta ette toimi niin. Keskustelu räjähtää riidaksi helpost
Puolustan niitä asioita joista täällä ihmisiä tietämättä syytetään.
Viimeksi rkeskustelimme siitä minkälaisia odotuksia kummallakin on jos toiselle tarjotaan pidempää keikkahommaa, joka vaatii poissoloa toisen luota. Mikä se raja siinä on. Ja tästä saimme keskusteltua rakentavasti. Mutta sitten tuli riitaa tavasta ilmaista itseään.
ap
Mua alkaa ärsyttää ap:n tyhmyys ja myös tuo sana piilonarsisti. Ei ole mitään piilonarsistia paitsi narsisti, joka yrittää pitää oman luontonsa salassa. Narsistin uhri on läheisriippuvainen, rajaton, väkivaltaan turrutettu, vailla omia tarpeita jne.
Olin tuollaisessa parisuhteessa peräti 14 vuoden ajan. Kadun sitä, etten lähtenyt menemään jo aiemmin, sillä nuo vuodet ovat totisesti hukkaan heitettyä aikaa. Jos olisin sinä, eroaisin kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Olemme muuten todella yhteensopivia. On aina ollut niin halppo olla yhdessä.
ap
Nyt niitä valoja päälle, olette olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia. Näet rakkautesi kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona.
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ollut.
Käytännössä asuimme yhdesä jo parin kuukauden kohdalla.
a
Meidän suhde toimiikin juuri siksi, että meillä on tasapaino työn, harrastusten, ystävien, jne kesken. Ei ole tervettä elää vain sen parisuhteen kautta.
ps tän on pakko olla provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP kysyt neuvoa kun jokaisessa vastauksessa kuitenkin puolustat miestä ja kuinka ihana teidän suhde on? Huomaatko itse nyt tässä ristiriitaa, muut huomaa ja sen pitäs toimia herätyskellona. Sun otsikkokin on ristiriidassa kommenttiesi kanssa. Sanot että riitelette paljon ja sit yhtäkkiä enemmän onkin niitä hyviä hetkiä eli riitoja ei olekaan niin paljon.
4. jos nyt jo jatkuvasti riitelyä niin miten se on muka hyvä asia kokonaisuutta ajatellen/sivuseikka?
Ei parisuhde toimi jos asioista ei voi keskustella rakentavasti niin että molemmat osapuolet tulevat kuulluksi ja keksitä yhdessä ratkaisuja. Te olette tiimi, mutta ette
Puolustan niitä asioita joista täällä ihmisiä tietämättä syytetään.
Viimeksi rkeskustelimme siitä minkälaisia odotuksia kummallakin on jos toiselle tarjotaan pidempää keikkahommaa, joka vaatii poissoloa toisen luota. Mikä se raja siinä on. Ja tästä saimme keskusteltua rakentavasti. Mutta sitten tuli riitaa tavasta ilmaista itseään.
ap
Teidän suhde on sairas.
Olen joskus seurustellut rapumiehen kanssa ja ihmetellyt miten olemattomasta mies voi loukkaantua. Tai voihan tässä tietysti rapu ollakin ap.
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
"Teidän suhde on sairas."
Ahaa, psykologiassa täytyy tietää ihmisten motiivi. Sinä kuvittelet tietäväsi sen muutaman rivin perusteella, vaikka psykologilla menee siinä kuukausia tai vuosia.
ap
No jos sulla on siinä parisuhteessa hyvä olla, niin ole. Jos ei ole hyvä olla, lähde. Loppujen lopuksi aika simppeliä
Vierailija kirjoitti:
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
Miksi sinulla on kova tarve olla ilkeä?
ap
Mitä tekisin?
Ei tarvitse enää tehdä, koska enää en olisi tuollaisessa suhteessa.
Se mitä tein, oli luonnevikaisen jättäminen, muutto ja oman mielen kuntoonsaattaminen (rajat, oikeus rajoihin ja tarpeisiin, riman korkeuden säätö, yliymmärtämisen lopettaminen, liian vastuunkannon lopettaminen, silmien avaaminen pahuudelle ja itsekkyydelle toisissa jne jne).
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ärsyttää ap:n tyhmyys ja myös tuo sana piilonarsisti. Ei ole mitään piilonarsistia paitsi narsisti, joka yrittää pitää oman luontonsa salassa. Narsistin uhri on läheisriippuvainen, rajaton, väkivaltaan turrutettu, vailla omia tarpeita jne.
No, narsismin kirjon laajuuden määrittelee ihan muut tahot, kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla on siinä parisuhteessa hyvä olla, niin ole. Jos ei ole hyvä olla, lähde. Loppujen lopuksi aika simppeliä
Suhteessa on muuten todella hyvä olla, riidoissa ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Teidän suhde on sairas."
Ahaa, psykologiassa täytyy tietää ihmisten motiivi. Sinä kuvittelet tietäväsi sen muutaman rivin perusteella, vaikka psykologilla menee siinä kuukausia tai vuosia.
ap
🥱
Vierailija kirjoitti:
Olin tuollaisessa parisuhteessa peräti 14 vuoden ajan. Kadun sitä, etten lähtenyt menemään jo aiemmin, sillä nuo vuodet ovat totisesti hukkaan heitettyä aikaa. Jos olisin sinä, eroaisin kiireesti.
Minulla meni viisi vuotta. Jos olisin saanut edes sen verran tukea kuin ap tässä ketjussa, olisi jäänyt alle puoleen vuoteen.
Olin itse liian kauan suhteessa, jossa riideltiin paljon ja riitojen varjolla loukattiin toista. Nyt 7v erosta voin sanoa, että olisi pitänyt lähteä aiemmin. Ikinä en tule vaihtamaan oman kodin rauhaa suhteeseen, jossa pitää tapella koko ajan jostain, se ei ole sellaista elämää mitä haluan elää
n48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on kova tarve olla ilkeä?
ap
Miksi sinulla on kova tarve olla sokea ja puolustella omia heikkouksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde toimi jos asioista ei voi keskustella rakentavasti niin että molemmat osapuolet tulevat kuulluksi ja keksitä yhdessä ratkaisuja. Te olette tiimi, mutta ette
No pitäsikö ap sitten miettiä sitä ilmaisutapaa? Miten sä ilmaiset asioita toiselle?
Katsos kun noiden kanssa se keskustelu ei johda yhtään mihinkään. On täysin harhainen ajatus, että kaikkia kiinnostaisi kunnon keskustelu, kiinnostaisi olla hyvä puoliso tai ihminen. Kun huomaa, että toista ei kiinnosta, ei tarvita mitään keskustelua vaan eroilmoitus.