Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virastoissa, kaupoissa ja lääkärissä udellaan liikaa

Vierailija
14.03.2025 |

Ihan meinaa hermot mennä, kun virastoissa, kaupoissa ja lääkärissä udellaan nykyään liikaa. Jos menen esimerkiksi ostamaan telkkaria, niin voin kertoa haluamani telkkarin koon ja hintaluokan. Kuitenkin myyjä kysyy kaiken edellisestä tv:stä, perhekoosta, osoitteesta ja suurin piirtein kengännauhoista lähtien. Päälle kaupataan suoratoistopalveluita, kun juuri nyt sattui olemaan tällainen mukava tarjous.

Hankala on olla myös vastaamatta, kun aina ei erota, mikä tieto on oleellista antaa ja mikä menee vain firman asiakasprofilointiin. Utelua perustellaan siksi, jotta asiakas saisi parempaa palvelua. Yleisesti ottaen en koe palveluiden kuitenkaan parantuneen.

Lääkärin vielä ymmärrän, että joutuu kyselemaan potilaan taustatietoja, ettei määrää mitään hengenvaarallista lääkekombinaatiota. Välillä on kuitenkin kyseenalaista, kun menet näyttämään haavaa peukalossa ja kohta oletkin jossain peräpuolen tähystyksessä, vaikka se ei ollut itsellä päivän agendana ollenkaan.

Toki on hyvä, että huolehditaan ihmisen kokonaistilanteesta, kun ammattilaiset osaavat neuvoa asioissa, joita ei tulisi itselle mieleen. Olen vain niin kyllästynyt siihen, että yksinkertaisen asian hoitoon menee niin kauan, kun aina udellaan ummet ja lammet asioita, joita en halua jakaa. Kuinka oppia sanomaan, että "en kerro"?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneliikkeissä tuon ylimääräisen utelun voi välttää olemalla menemättä Giganttiin. Verkkokauppa.comissa saa just tasan sen, mitä tuli hakemaan eikä ylimääräistä sähkösopimusta, puhelinliittymiä ja vakuutustakin siihen kaupan päälle.

Vierailija
2/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään parturissakin pitää antaa kaikki mahdolliset tiedot sähköpostia myöten.

Espoossa on yksi paikka missä on 3 parturia vierekkäin. Kaksi näistä on ketjuja jotka kerää asiakas dataa ja kalliita. Yksi on yrittäjä joka ottaa kyselemättä suoraan ilman ajanvarausta leikkaukseen 25 eurolla. asiakkaita riittää kun ei kuulustella mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät kartoittaa lisämyynnin toivossa. Lääkärit kyselee välillä liikaa varsinkin , jos olet käynyt samasta asiasta useaan kertaan lääkärissä ihan lähiaikana, niin aina ne samat kyssärit ja verikokeet. Ja alkoholi kyssärit. Siis niinku parin kuukauden sisällä. Otetaan maksakoet ym. ettei nyt vaan olis siinä parin kk. aikana tullu holsitiks. Vaikka samat kokeet olis otettu kk. sitte...

Tätä en tajua. En sitte millään. Voisko vaikka alkaa tutkia jollain muulla tavalla, jos oirekuva on sama?

Vierailija
4/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Vierailija
5/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään parturissakin pitää antaa kaikki mahdolliset tiedot sähköpostia myöten.

Espoossa on yksi paikka missä on 3 parturia vierekkäin. Kaksi näistä on ketjuja jotka kerää asiakas dataa ja kalliita. Yksi on yrittäjä joka ottaa kyselemättä suoraan ilman ajanvarausta leikkaukseen 25 eurolla. asiakkaita riittää kun ei kuulustella mitään.

Mitä tapahtuu jos ei anna sähköpostia? Kieltäytyvät leikkaamasta?

Vierailija
6/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Vierailija
8/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien ei kenties heidänkään tarvitsisi kysellä niin paljon kuin kyselevät ainakaan potilaan sairaushistoriasta jos viitsisivät lukea mitä sinne omakantaan on edellisillä käynneillä kirjoitettu. Jos lääkärien aika ei riitä edes parin edellisen käynnin sairauskertomusten silmäilemiseen, niin lääkäreille työpariksi sairaanhoitajat jotka avaavat lääkäreille vastaanotoille tulevien potilaiden sairaushistoriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti sähkönmyyjä ja sanoin, ettei ole ajankohtainen asia. Teki ihan hyvää (joskin tuntui hieman epäkohteliaalta) kun totesin, että sehän ei varsinaisesti sulle kuulu, kun uteli, onko mulla sitten kiinteä sopimus.

Vierailija
10/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksia tehdessä pankissa kysytään mitä palveluita ja paljonko rahaa on muissa pankeissa. Sanon ihan suoraan, että en halua vastata. Ihan ite ja yksin joutuu kuitenkin vastaamaan niistä sijoituksista mitä tekee.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Vierailija
12/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinkoneliikkeissä tuon ylimääräisen utelun voi välttää olemalla menemättä Giganttiin. Verkkokauppa.comissa saa just tasan sen, mitä tuli hakemaan eikä ylimääräistä sähkösopimusta, puhelinliittymiä ja vakuutustakin siihen kaupan päälle.

Verkkokaupassa myyjä alkoi heittää liibalaabaa. Ettei tämä tarjouksessa oleva laite toimi kunnolla Euroopassa. Kysyin vain että onko niitä vielä. Jätkä yritti tuputtaa toista vekotinta. Kävin muualla ja hyvin toimi koko elinkaarensa ajan. Gigantissa myyjät hölpöttivät vartin parin asiakkaan kanssa. Ympärille kerääntyi 10 odottavaa asiakasta. Olisin jälleen kysynyt vain yhtä tuotetta nopeasti. Taas hain muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodinkoneliikkeissä tuon ylimääräisen utelun voi välttää olemalla menemättä Giganttiin. Verkkokauppa.comissa saa just tasan sen, mitä tuli hakemaan eikä ylimääräistä sähkösopimusta, puhelinliittymiä ja vakuutustakin siihen kaupan päälle.

 

Tuo on täysin totta. Turussa ikean lähellä olevassa gigantissa on ns. Karvakäsiä töissä joiden myyntityyli on vastenmielisen tuputtava. En mene enää sinne.

Sait sitten tähänkin aiheeseen ujutettua ra sis min. Silloin kun aikanaan vielä Gigantissa kävin, en nähnyt ainuttakaan ulkomaalaisen näköistä myyjää, vaan jokainen myyjä oli ihan perussuomalainen ja silti myyjien toiminta oli todella tuputtavaa ja päällekäyvää.

Vierailija
14/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Meinaat että lastensuojelulaki koskee vain lastensuojelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lääkäri kysyin minulta kahdesti saman tapaamisen aikana, että poltanko. Ei uskonut.

Vierailija
16/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Meinaat että lastensuojelulaki koskee vain lastensuojelua?

Ihan täältä sivusta kysäsen, että mitä muuta se sitten koskee?

Vierailija
17/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien ei kenties heidänkään tarvitsisi kysellä niin paljon kuin kyselevät ainakaan potilaan sairaushistoriasta jos viitsisivät lukea mitä sinne omakantaan on edellisillä käynneillä kirjoitettu. Jos lääkärien aika ei riitä edes parin edellisen käynnin sairauskertomusten silmäilemiseen, niin lääkäreille työpariksi sairaanhoitajat jotka avaavat lääkäreille vastaanotoille tulevien potilaiden sairaushistoriaa.

No niinhän se onkin, että et pääse lääkäriin ilman hurjia hoitajien kuulusteluita. 

Vierailija
18/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Meinaat että lastensuojelulaki koskee vain lastensuojelua?

Ihan täältä sivusta kysäsen, että mitä muuta se sitten koskee?

Juurikin viranomaisia ja työkseen lasten kanssa työskenteleviä. Siellä laissa ne ryhmät on lueteltukin, kannattaa käydä katsomassa.

Vierailija
19/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Meinaat että lastensuojelulaki koskee vain lastensuojelua?

 

Miten se liittyy kaupassa, pankissa tai lääkärissä asiointiin?

Vierailija
20/30 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ja ns. lapsipaikkojen osalta kyse on siitä, että heillä on velvollisuus tuntea asiakkaansa jotta mahdollinen lastensuojelun tarve voidaan selvittää.

Ton sä vedit ihan omasta hatustasi.

Lastensuojelulaissa on lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Mitä sä nyt oikein tärkeilet siellä? Ei tässä mistään lastensuojelusta ole mitään puhuttu. Onko sulla aamulääkkeet ottamatta?

Meinaat että lastensuojelulaki koskee vain lastensuojelua?

Ihan täältä sivusta kysäsen, että mitä muuta se sitten koskee?

 

 

Liittyy aloitukseen miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä