Paljon riitelyä, yhdessä alle vuosi
Mitä tekisitte? Olemme ollet yhdessä noin 9 kk ja olemme alkaneet riidellä paljon. Sen jälkeen kun muutimme yhteen. Riidat on tosi repiviä ja mies yrittää loukata. Minä yleensä itken.
Riidan aiheina on jokin asia josta puhuttiin, yleensä painava asia. Ja sitten mies suuttuu jostain minun sanamuodosta. Hän sanoo ettei hänen vastaus muka kelpaa, vaikka asia olisi ihan kesken.
Sitten hän nostaa minut syylliseksi ja riidasta tulee ihan kamala. Minä yritän vain miettiä mistä riita alkoi, kumpikin on syyllinen. Mutta mies ei hyväksy omaa ilkeää kommenttiaan, ainoastaan minun.
Riita ei koskaan kunnolla selviä, vaikka alkuperäinen asia tuli puhuttua. Mitä tekisitte? Rakastan miestä paljon.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP kysyt neuvoa kun jokaisessa vastauksessa kuitenkin puolustat miestä ja kuinka ihana teidän suhde on? Huomaatko itse nyt tässä ristiriitaa, muut huomaa ja sen pitäs toimia herätyskellona. Sun otsikkokin on ristiriidassa kommenttiesi kanssa. Sanot että riitelette paljon ja sit yhtäkkiä enemmän onkin niitä hyviä hetkiä eli riitoja ei olekaan niin paljon.
1. ei ole normaalia että tavallinen asia mistä keskustellaan muuttuu riidaksi
2. ei ole normaalia että riidan aikana pyritään loukkaamaan toista osapuolta
3. ei ole normaalia riidellä usein
4. jos nyt jo jatkuvasti riitelyä niin miten se on muka hyvä asia kokonaisuutta ajatellen/sivuseikka?
Ei parisuhde toimi jos asioista ei voi keskustella rakentavasti niin että molemmat osapuolet tulevat kuulluksi ja keksitä yhdessä ratkaisuja. Te olette tiimi, mutta ette
Puolustan niitä asioita joista täällä ihmisiä tietämättä syytetään.
Viimeksi rkeskustelimme siitä minkälaisia odotuksia kummallakin on jos toiselle tarjotaan pidempää keikkahommaa, joka vaatii poissoloa toisen luota. Mikä se raja siinä on. Ja tästä saimme keskusteltua rakentavasti. Mutta sitten tuli riitaa tavasta ilmaista itseään.
ap
Kohtalontoverin neuvo:
Sinä olet nyt siinä asemassa, että kannattaisi vain vastaanottaa neuvoja ja pureskella niitä. Ottaa selvää aiheista, joita on nostettu esiin. Se on tehty sinun parhasksesi.
Keskityt nyt vääriin asioihin kuin alkoholisti pulloonsa. Unohda rakkautesi ja katso asioita asioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Olemme muuten todella yhteensopivia. On aina ollut niin halppo olla yhdessä.
ap
Nyt niitä valoja päälle, olette olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia. Näet rakkautesi kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona.
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ollut.
Käytännössä asuimme yhdesä jo parin kuukauden kohdalla.
a
Tämä ei ole mitenkään hyvä asia, arvon ap.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse liian kauan suhteessa, jossa riideltiin paljon ja riitojen varjolla loukattiin toista. Nyt 7v erosta voin sanoa, että olisi pitänyt lähteä aiemmin. Ikinä en tule vaihtamaan oman kodin rauhaa suhteeseen, jossa pitää tapella koko ajan jostain, se ei ole sellaista elämää mitä haluan elää
n48
Meillä ei muuten koskaan loukata toista, vain riidellessä sitä tapahtuu. Olen ollut sekä henkisesti välkivaltaisessa suhteessa, sekä sitten rakkaudettomassa suhteessa 15 vuotta. Tämä on niin paljon parempaa kuin ne oli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
Miksi sinulla on kova tarve olla ilkeä?
ap
Miksi sinulla on kova tarve olla sokea ja puolustella omia heikkouksiasi?
Aliarvioita minua ja nostat itseäsi jalustalle.
ap
Juokse! Olen näitä suhteita nähnyt. Seuraavana mies alkaa manipuloida sinua niin että olet syyllinen kaikkeen ym. Pelasta itsesi ennen kuin on liian myöhäistä ja hän on tuhonnut sinun elämäsi!
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kesken. Upea suhde.
En tiedä muista, mutta täällä saan usein mukavat naurut:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla on siinä parisuhteessa hyvä olla, niin ole. Jos ei ole hyvä olla, lähde. Loppujen lopuksi aika simppeliä
Suhteessa on muuten todella hyvä olla, riidoissa ei ole.
ap
Ne riidat kuuluu siihen suhteeseen, ne eivät ole suhteen ulkopuolisia asioita. Sinä päätät, mikä on sulle hyväksi ja mikä ei. Jaksatko vääntää asioista jatkuvasti vai et.
Niin päätänkin. Täällä ei voi kukaan neuvoa muuten kuin riitelytekniikoissa tms. oman kokemuksen kautta. Te ette voi alkaa ketään diagnosoimaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse liian kauan suhteessa, jossa riideltiin paljon ja riitojen varjolla loukattiin toista. Nyt 7v erosta voin sanoa, että olisi pitänyt lähteä aiemmin. Ikinä en tule vaihtamaan oman kodin rauhaa suhteeseen, jossa pitää tapella koko ajan jostain, se ei ole sellaista elämää mitä haluan elää
n48
Meillä ei muuten koskaan loukata toista, vain riidellessä sitä tapahtuu. Olen ollut sekä henkisesti välkivaltaisessa suhteessa, sekä sitten rakkaudettomassa suhteessa 15 vuotta. Tämä on niin paljon parempaa kuin ne oli.
ap
No sittenhän suhde on ihan terveellä pohjalla, jos vain riidellessä loukataan toista. :D
Tämän on pakko olla provo.
Tuohonhan nuo tyypit pyrkivät - hurmaamaan jonkun hölmön niin, että se rakastuu ja jää rakkautensa sitomana elämään helvettiä.
Joo. Sinä voit rakastaa. Mutta et ilmeisesti kaipaa vastarakkautta? Tai siis kaipaat, mutta rima on maan tasalla. Siksi, että sinua "ei ole olemassakaan" muuta kuin toisen antaman "rakkauden" peilin kautta. Hän teki sinut näkyväksi ja olevaksi hetkeksi ja se tuntui hyvältä. Nyt olet valmis jahtaamaan tuota kangastusta oman hyvinvointisi kustannuksella. Se oli kupla, ei todellista.
Hän näytti sinulle peilistä sen mitä sinä halusit nähdä. Siitä syystä, että hänkin nautti siitä yhteisestä fantasiasta ja siitä syystä, että sen kautta hän löytää ja sitouttaa itselleen uhrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n48
ap
No ei meilläkään muuten loukattu kuin riidellessä mutta eihän se riita saa olla oikeutus toisen loukkaamiselle. Eikö vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
ap
Nyt niitä valoja päälle, olette olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia. Näet rakkautesi kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona.
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ollut.
Käytännössä asuimme yhdesä jo pa
Minusta se on, hyvän suhteen ja kemian tunnistaa heti alkuun jos sitä on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olemme viettäneet enemmän aikaa yhdessä kuin moni pidempään yhdessä ol
Niin, ja oikeaanhan osuit kun olet nyt hyvässä suhteessa sitten. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kesken. Upea suhde.
En tiedä muista, mutta täällä saan usein mukavat naurut:DD
Kuulostat todella sairaalta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betoniin valettu julkisivu alkaa rapistua ja ap puolustelee suhdettaan. Julmaahan se on tajuta, että on taas epäonnistumassa.
ap
Kun syvät alitajuiset voimat ovat käynnissä, jää viisastelu sikseen. Sanotaan, että ihminen toistaa lähes pakonomaisesti tekojaan, kunnes on valmis katsomaan niiden tarjoamia oppeja.
Jatkuva riitely on suhteessa on jonkinlaista valtapeliä ja aloittaja on nyt se joka on altavastaajan asemassa. Täydellinen suhde ei olekaan täydellinen, mikä pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n48
ap
Tuo on kuule ihan sitä samaa paskaa. On vain vähän eri muodossa. Unohda miehet ja mene terapiaan. Suosittelen. Itselläni on kolmas vuosi menossa ja olen kasvanut ja oppunut paljon.
Haluatko olla kadoksissa itseltäsi ja toisten kynnysmatto koko elämäsi? Tärkeintä ei ole löytää puoliso vaan itsensä. Sitten voi löytää myös puolison, mutta jos ei löydä, tulee pärjäämään yksinkin mielummin kuin riidellessä toisten kanssa.
"Niin, ja oikeaanhan osuit kun olet nyt hyvässä suhteessa sitten. Onneksi olkoon."
Hassua että et tiedä niistä hyvistä asioista ja hetkistä mitään ja olet silti valmis tuomitsemaan muita.
Mustavalkoinen ajattelu ei ole terveen ihmisen merkki.
Kauhea tarve täällä kaikilla olla oikeassa ja tuputtaa omia diagnoosejaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aliarvioita minua ja nostat itseäsi jalustalle.
ap
Minä olenkin oman elämäni jalustalla, minä en tehnyt tätä aloitusta, sinä teit. Sinun elämässä on jokin pielessä, ja hait siihen tukea, ajatuksia, jne mutta olet liian ylimielinen ottamaan niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n48
ap
Luepa nyt itse tuo ja havainnoi, miten valehtelet itsellesi. Koska teillä on paljon riitoja, teillä loukataan toista usein. Katso totuutta silmiin.
Kuvuttelet, että saat muutettua hänet riitelemällä, anomalla, pyytämällä, vetoamalla. Että se alun ihana mies nyt vaan jotenkin on stressaantunut, on väärinkäsitys, mikä pitää keskustella tms. Kuule. Se alun mies ei tule ikinä takaisin. Tämä tämän hetken mies on se todellinen mies. Ei kai rakkauspommitus ole mitenkään vieras termi?
Vierailija kirjoitti:
Tuohonhan nuo tyypit pyrkivät - hurmaamaan jonkun hölmön niin, että se rakastuu ja jää rakkautensa sitomana elämään helvettiä.
Joo. Sinä voit rakastaa. Mutta et ilmeisesti kaipaa vastarakkautta? Tai siis kaipaat, mutta rima on maan tasalla. Siksi, että sinua "ei ole olemassakaan" muuta kuin toisen antaman "rakkauden" peilin kautta. Hän teki sinut näkyväksi ja olevaksi hetkeksi ja se tuntui hyvältä. Nyt olet valmis jahtaamaan tuota kangastusta oman hyvinvointisi kustannuksella. Se oli kupla, ei todellista.
Hän näytti sinulle peilistä sen mitä sinä halusit nähdä. Siitä syystä, että hänkin nautti siitä yhteisestä fantasiasta ja siitä syystä, että sen kautta hän löytää ja sitouttaa itselleen uhrin.
Ja taas tässäkin oli vain tarve haukkua ja nimitellä. Todella erikoista käytöstä.
ap
Ne riidat kuuluu siihen suhteeseen, ne eivät ole suhteen ulkopuolisia asioita. Sinä päätät, mikä on sulle hyväksi ja mikä ei. Jaksatko vääntää asioista jatkuvasti vai et.