Tässä syy miksi me tavalliset miehet emme enää kelpaa.
Ennen sanottiin, että kunhan olet kiltti, rehellinen ja kohtelet naista hyvin, niin löydät kyllä itsellesi kumppanin. Mutta nykyään tuntuu, ettei se enää riitä. Olen tavallinen mies: käyn töissä, pidän itsestäni huolta, en ole mikään alfauros, mutta en myöskään mikään luuseri. Silti deittailu tuntuu olevan jatkuvaa kamppailua koska naisille ei enää riitä mikään.
Kun katson ympärilleni, huomaan, että naiset eivät enää etsi tavallista miestä, vaan jotain muuta. Some ja deittisovellukset ovat muuttaneet kaiken. Naisilla on loputon valinnanvara, tai ainakin he uskovat niin. He saavat päivittäin viestejä miehiltä, jotka ovat pidempiä, komeampia ja rikkaampia kuin minä. Ei siis ihme, että moni tavallinen mies tuntuu olevan näkymätön.
Ongelma on siinä, että naisten odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta. Monet tavalliset naiset uskovat ansaitsevansa huippumiehen, koska he saavat Instagramissa tykkäyksiä tai Tinderissä matcheja. Mutta tykkäys ei tarkoita rakkautta, ja match ei tarkoita suhdetta.
Samaan aikaan me tavalliset miehet joudumme kilpailemaan naisten huomiosta tavalla, jota ei ennen ollut. Kiltti mies, joka on lojaali ja luotettava, mutta ei osaa brändätä itseään somessa tai omista urheilullista kehoa ja luksusautoa, jää helposti varjoon. Jos haluat erottua, pelkkä kiltteys ei enää riitä ,sinun on oltava viihdyttävä, jännä, itsevarma ja menestyvä.
Lopulta monille meistä jää kaksi vaihtoehtoa: joko sopeudumme ja yritämme muuttaa itseämme vastaamaan markkinoiden vaatimuksia, tai luovumme koko pelistä. Ja valitettavasti moni tavallinen mies on alkanut tehdä juuri jälkimmäistä.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt tätä illuusiota siitä, ettei tavallinen mies tai nainen löydä itselleen kumppania, koska ei kelpaa. Itse olen aivan tavallisen tylsä heppu. En mikään komea tai susiruma vaan ihan normaalin näköinen. En millään tavalla lihaksikas, mutta toki urheilullinen ja hyväkuntoinen. Työpaikka hoitoalalla eli rahaakaan ei kauheasti ole. Kohtelen jokaista ihmistä hyvin ja kunnioitan kaikkia, mutta en ole kenenkään kynnysmatto. Silti minun on äärimmäisen vaikea löytää itselleni naista. Mutta se ei johdu naisista tai heidän/minun yliampuvista vaatimuksista vaan yksinkertaisesti siitä, kun olen itse tolkuttoman ujo tekemään aloitteita naisten suuntaan. Ja toisaalta niin hölmö, että tajuan noin kymmenen vuoden viiveellä sen naisen flirtin tai vihjeen. Mutta pointti on siinä, että niitä flirttejä ja vihjeitä on todella paljon. Moni nainen on vuosien päästä sanonut, että on joskus ollut kiinnostunut ja yrittänytkin, mutten ole
Sä kuulostat tosi kivalta ja fiksulta mieheltä. Tsemppiä ja onnea! Teet vielä jonkin naisen onnelliseksi
Syy on siinä yksinäisyytesi on että olet tavallisesta kaukana. Harva nainen haluaa sellaisen niin köyhän miehen joka puolittaaa nuppineulanpäitä halkoen kaikki kulut niin kuin kämppis suhteessa tehdään. Täytyy olla aika epätoivoinen nainen joka sellaiseen kämppis suhteeseen alkaa kun kerran yksinkin pärjää.
Jos sulla on jotain muutakin tarjota suhteelle kuin kämppis suhdetta niin ei luulisi olevan vaikeuksia löytää suhdetta.
Ketä kiinnostaa ns. perseaukinen ja joku kiltti sohvaperuna mies. Jos nainen on perinteisesti kotona niin ei siellä kotona tarvita mitään lois miestä makaamassa kun nämä nyky miehet haluaa kotona vain loikoilla kun varsinkin suurin osa työttömistä on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ap osata ajatella että tavalliset naisetkin jäävät yksin, koska ovat miesten mielestä ALHAISTA TASOA eivätkä kelpaa miehille. Miehet etsivät niitä OF-pyllistelijöitä.
Nainen saa aina halutessaan miesseuraa, kukaan nainen ei jää yksin sen takia ettei kelpaa, naiset jää yksin koska se rima on liian korkealla. Ei se alhaista tasoa oleva nainen voi etsiä mr finlandia joka tienaa 5000e kuukaudessa koska nuo miehet etsii tasokkaita naisia, alhaisen tason nainen jää yksin ellei se laske rimaa.
Tuli mieleen tää video, jossa puhutaan myös tästä, että naisetkin voi olla tahtomattaan ilman parisuhdetta. Hauskasti verrattiin myös tuota parisuhteeseen kelpuutettavien suhteen riman laskemista saman tyyliseksi, että jos nälkää näkevälle sanottaisiin, että sulla on vaan liian tiukka käsitys siitä mikä kelpaa ruuaksi
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa nykynuorten puolesta. Itse elin nuoruuteni vuosituhannen vaihteessa kun suurella osalla ei ollut edes tietokonetta netistä puhumattakaan, ja en muista ketään ystäväpiiriini kuulunutta joka ei olisi löytänyt jotakuta.
Nuoret muodostivat nuoriso j engejä, mikä tuolloin tarkoitti ystäväporukoita joiden kanssa mentiin festareille ja yökerhoihin. Porukassa oli muutamia huippusosiaalisia koheltajia, säätäjä-tyyppejä, joiden siivellä hiljaisemmat introverttijätkätkin pääsivät tutustumaan ihmisiin. Jengi antoi turvaa ja auttoi tutustumaan ja ystävystymään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Muutaman drinkin jälkeen se ujompikin poika uskalsi lähestyä tyttöjä. Tyttöporukat menivät istumaan poikaporukoiden pöytiin tai päinvastoin. Ujommankin jätkän nimi ja kasvot jäivät tytöillä muistiin. Ei ihmiseen tarvinnut ihastua pelkän valokuvan perusteella vaan livenä huomasi onko kemiaa vai ei.
Myös elämä ei ollut niin kuplautunut
Sulla on jotenkin romantisoitu käsitys vuosituhannan vaihteen pariutumisesta - ja harhainen myös. En esim. ymmärrä, miksi sinusra olisi hienoa, että ihmiset harrastaisivat seksiä kenen tahansa kanssa ja pariutuisivat välittämättä toisen persoonasta? Sehän just on tosi pinnallista ja ankeaa. Eikä se edes noin mennyt aiemminkaan. Kyllä arvot ovat aina merkinneet ihmisille aika paljon, ja yleensä ihmiset haluavat kumppanin, joka on samanhenkinen ja jakaa samantyyppisen arvomaailman.
Olen miettinyt että kuinkahan paljon tässä on kysymys somen luomasta illuusiosta? Naiset luulee että miehet etsii OF-kaunotarta ja miehet luulee että naiset etsii rikasta alfaa. Kuinka paljon tuo vastaa oikeasti todellisuutta? Onko some ohjannut ihmisiä etsimään enemmän tuollaista, vai onko tuo vain se kuva minkä some antaa, vaikka edelleen suurin osa etsii ihan sitä tavallista tallaajaa, mikä itsekin on? Tuon illuusion haitta on se, että se saa molemmat osapuolet varpailleen ja varuilleen, kun luullaan ettei kelpaa kenellekään omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vai emme kelpaa. Kyllä se on niin ettei tavis miehet ole kelvanneet ennenkään. Suomessa syntyvyys on laskenut todella paljon ja sinkkumiehiä on yli 600 000 ja naisia hiukan vähemmän. Naiset ovat aina halunneet niitä komeita miehiä ja tavis miehet eivät ole ennenkään kelvanneet. Kai tässä nyt olis lähe jokainen tavis mies naimisissa jos kelpaisi tavis naisille.
Pitäisi abortoida puolet poikalapsista niin alkaisi puntit tasaantua parinmuodostusmarkkinoilla.
Hei mä tulin juuri tunti sitten Prismasta. Tämä ja ne sadat vastaavat ketjut mielessäni tarkkailin pariskuntia. Ja tuli aikamoinen jackpot; mies jolla oli koko naama tatuoitu silmänympäryksiä lukuunottamatta ja se tatuointikimara oli sellainen haalistunut ja levähtänyt. Ja tällä miehellä oli kumppani.
Eli älkää jaksako rutista mistään hiusrajoista ja laatikkoleuoista - jos yllämainittu esimerkki sai kumppanin niin teidän vikanne on jossain ihan muualla kuin ulkonäössä.
Näin naisena sanoisin, että nainen haluaa tavallisen ja tuhman miehen. Sellaisen piilotuhman sänkytiikerin, josta tätä ominaisuutta ei päälle päin huomaa.
Ja minä olen se kiltti tietysti. Ei kukaan nainen mitään kilttiä poikaa halua sänkyynsä.
Tavalliset miehet on kysyttyjä.
Naisvihamieliset miehet yllättäen eivät ole, vaikka joku harva (päästä ehkä pipi tai turvattomasti kiintyvä tai muuten traumatisoitunut ) nainen niistäkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Hei mä tulin juuri tunti sitten Prismasta. Tämä ja ne sadat vastaavat ketjut mielessäni tarkkailin pariskuntia. Ja tuli aikamoinen jackpot; mies jolla oli koko naama tatuoitu silmänympäryksiä lukuunottamatta ja se tatuointikimara oli sellainen haalistunut ja levähtänyt. Ja tällä miehellä oli kumppani.
Eli älkää jaksako rutista mistään hiusrajoista ja laatikkoleuoista - jos yllämainittu esimerkki sai kumppanin niin teidän vikanne on jossain ihan muualla kuin ulkonäössä.
Joo tosielämässä liikkuminen on aika surrealistista, jos on lueskellut näitä ketjuja. Asemalla kävelin ohi miehestä, joka ei voinut olla kuin pari senttiä yli 160 cm, ja hänellä oli nainen matkassaan. Tosin nainen oli vielä lyhyempi, että ehkä lyhyet miehet ei sitten saa kuin ihan pienen pätkän naista, tms. Eilen katselin, kun hintelä nörtin näköinen mies veti kahta lasta pulkassa ja komenteli kolmatta. Ja niin pois päin. Paljon on miehiä, joiden ei incelteorioiden mukaan pitäisi saada naista, mutta siellä ne mennä viipottaa naisten ja/tai lasten kanssa. Eivät kai ole lukeneet teorioita.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta tatuoinnit=jännä=naisen saaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät enää tarvitse miehiä yhtään mihinkään. Opettele se itsellinen elämä.
Kyllä monikin nainen kaipaa läheisyyttä, turvaa, kumppanuutta, seksiä mitä mies voi antaa.
m38
No ei siihen miestä tarvita, saman voi saada myös toiselta naiselta.
N38
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kiltti mies, ehkä maailman kiltein mies. Rakastan sitä vieläkin, vaikka meillä on jo 30 vuoden avioliitto.
Sulla ei voi olla maailman kiltein ja ihanin, koska mulla on <3
avioliittoa takana 26v
ps. kiltti ei ole sama kuin naisen peesailija, oikeasti kiltti = hyvä mies
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena sanoisin, että nainen haluaa tavallisen ja tuhman miehen. Sellaisen piilotuhman sänkytiikerin, josta tätä ominaisuutta ei päälle päin huomaa.
Ja minä olen se kiltti tietysti. Ei kukaan nainen mitään kilttiä poikaa halua sänkyynsä.
Olen vähän eri mieltä, tai sitten tarkoitamme kiltillä eri asioita.
Mun kokemus on, että kiltti ja kokematon voi olla hyvin kehityskelpo sängyssä, kun vain tahtoa on. Olin minäkin "huono" sängyssä mieheni kanssa aluksi, koska olimme toisillemme ne ekat. Kyllä meillä temput on opittu ajan kanssa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät enää tarvitse miehiä yhtään mihinkään. Opettele se itsellinen elämä.
Kyllä monikin nainen kaipaa läheisyyttä, turvaa, kumppanuutta, seksiä mitä mies voi antaa.
m38
N38
Tervettä, not. Tuollainen itseriittoinen ja ylpeä "en tarvitse toista sukupuolta mihinkään"- uhoaminen kertoo siitä, että on vielä paljon opittavaa tasapainoisena ihmisenä olemisessa.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m38
N38
Tervettä, not. Tuollainen itseriittoinen ja ylpeä "en tarvitse toista sukupuolta mihinkään"- uhoaminen kertoo siitä, että on vielä paljon opittavaa tasapainoisena ihmisenä olemisessa.
N48
En tunne tuota ihmistä, jolle vastasit, mutta jos nainen sanoo, että seksiä voi saada myös toiselta naiselta, niin suunnilleen 110 % todennäköisyydellä hän ei ole "itseriittoinen" tai "ylpeä" tai "uhoava" vaan lesbo tai bi, ja se on kyllä täysin tervettä eikä viittaa siihen, että olisi jotain opittavaa tasapainoisena ihmisenä olemisesta. Se, että seksiä voi saada kummalta tahansa sukupuolelta, on ihan fakta, ja jos suuntautuminen on sopiva, niin sitä voi myös vastaanottaa.
Etsi ei-viehättävä nainen ja kohtele häntä kuin kuningatarta niin eiköhän se siitä : )
Ennen sanottiin, että kunhan olet kiltti, rehellinen ja kohtelet naista hyvin, niin löydät kyllä itsellesi kumppanin. Mutta nykyään tuntuu, ettei se enää riitä. Olen tavallinen mies: käyn töissä, pidän itsestäni huolta, en ole mikään alfauros, mutta en myöskään mikään luuseri. Silti deittailu tuntuu olevan jatkuvaa kamppailua koska naisille ei enää riitä mikään.
Ei oikeastaan koskaan sanottu, tai jos sanottiin niin se oli räikeä vale. Lähinnä tämä hömppäkäsitys on peräisin elokuvista ja muista kuluttamistamme medioista, mutta todellisuus on toisenlainen ja raadollisempi.
Kirjoitit: Samaan aikaan me tavalliset miehet joudumme kilpailemaan naisten huomiosta tavalla, jota ei ennen ollut. Kiltti mies, joka on lojaali ja luotettava, mutta ei osaa brändätä itseään somessa tai omista urheilullista kehoa ja luksusautoa, jää helposti varjoon.
"Joudumme kilpailemaan naisten huomiosta" tässä se jo tulikin, jos edes lähdet kilpailemaan naisten huomiosta et täytä määritelmää tavallinen mies vaan olet täysi luuseri. Vain luuseri jota miellyttäjäksi kutsutaan kilpailee jonkun huomiosta. Pelkästään tämä asenne tarkoittaa kaikki, siis aivan kaikki naiset kauas pois.
Luotettava ja lojaali ovat itsestään selviä asioita, niitä ei tarvitse edes mainita, jos nämä ovat jotain jolla brändätään, on tilanne sama kuin mainostaisit, olen ihminen.
Minä en kilpaile kenenkään huomiosta, pelkästään tästä syystä olen yhdessä erittäin kauniin naisen kanssa, vaikka en rikkauksia, luksusautoa enkä pitkää 6pack kehoa omistakaan.