Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi me tavalliset miehet emme enää kelpaa.

Vierailija
13.03.2025 |

Ennen sanottiin, että kunhan olet kiltti, rehellinen ja kohtelet naista hyvin, niin löydät kyllä itsellesi kumppanin. Mutta nykyään tuntuu, ettei se enää riitä. Olen tavallinen mies: käyn töissä, pidän itsestäni huolta, en ole mikään alfauros, mutta en myöskään mikään luuseri. Silti deittailu tuntuu olevan jatkuvaa kamppailua koska naisille ei enää riitä mikään.

Kun katson ympärilleni, huomaan, että naiset eivät enää etsi tavallista miestä, vaan jotain muuta. Some ja deittisovellukset ovat muuttaneet kaiken. Naisilla on loputon valinnanvara, tai ainakin he uskovat niin. He saavat päivittäin viestejä miehiltä, jotka ovat pidempiä, komeampia ja rikkaampia kuin minä. Ei siis ihme, että moni tavallinen mies tuntuu olevan näkymätön.

Ongelma on siinä, että naisten odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta. Monet tavalliset naiset uskovat ansaitsevansa huippumiehen, koska he saavat Instagramissa tykkäyksiä tai Tinderissä matcheja. Mutta tykkäys ei tarkoita rakkautta, ja match ei tarkoita suhdetta.

Samaan aikaan me tavalliset miehet joudumme kilpailemaan naisten huomiosta tavalla, jota ei ennen ollut. Kiltti mies, joka on lojaali ja luotettava, mutta ei osaa brändätä itseään somessa tai omista urheilullista kehoa ja luksusautoa, jää helposti varjoon. Jos haluat erottua, pelkkä kiltteys ei enää riitä ,sinun on oltava viihdyttävä, jännä, itsevarma ja menestyvä.

Lopulta monille meistä jää kaksi vaihtoehtoa: joko sopeudumme ja yritämme muuttaa itseämme vastaamaan markkinoiden vaatimuksia, tai luovumme koko pelistä. Ja valitettavasti moni tavallinen mies on alkanut tehdä juuri jälkimmäistä.

Kommentit (294)

Vierailija
241/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan Suomessa noin 22 % prosenttia nelikymppisistä naisista on lapsettomia. Vastavaasti miehistä lapsettomia on jo 32 %, eli kolmannes. Tämä ei oikein voi tarkoittaa muuta kuin, että tietyt miehet saavat usean eri naisen kanssa lapsia ja tietyt miehet eivät yhdenkään naisen kanssa. Omassakin suvussa on jonkin verran näitä miehiä, joilla on lapsia useamman naisen kanssa. Vastaavasti näillä naisilla on ollut lapsia vain sen yhden miehen kanssa. Itsekin polveudun tällaisesta suhteesta.

Voi tarkoittaa sitäkin, että lapsen isä on yli nelikymppinen tai alle.

Vierailija
242/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 25v mies enkä vieläkään saanut tyttöystävää. Sosiaalinen ahdistus on järjetöntä, kun ei uskaltaisi tuttavien nähdä kenenkään kanssa, ennen kuin on lukkoon lyöty.

Jos kärsit sosiaalisesta ahdistuksesta, hankkiudu lääkärin tai terapeutin luo. Ongelmasi on korjattavissa. Itse tein samoin ja nyt on paljon helpompi olla ihmisten seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa moisia ajatuksia miettiä, että rummot ja yht eivät kelpaa kenellekään. :) lämmittää mieltä.

Vierailija
244/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan Suomessa noin 22 % prosenttia nelikymppisistä naisista on lapsettomia. Vastavaasti miehistä lapsettomia on jo 32 %, eli kolmannes. Tämä ei oikein voi tarkoittaa muuta kuin, että tietyt miehet saavat usean eri naisen kanssa lapsia ja tietyt miehet eivät yhdenkään naisen kanssa. Omassakin suvussa on jonkin verran näitä miehiä, joilla on lapsia useamman naisen kanssa. Vastaavasti näillä naisilla on ollut lapsia vain sen yhden miehen kanssa. Itsekin polveudun tällaisesta suhteesta.

Ero on aika pieni ja selittyy pikemminkin sillä, että osa naisista on hankkinut lapsen yksin tai lesbosuhteessa, ja joissain tapauksissa isyyttä ei muista syistä ole vahvistettu. Joissain tapauksissa 40-vuotiaan naisen mies ja lasten isä voikin olla jo yli 40. Isot ikäerot ovat harvinaisia, mutta 2-3 vuoden ikäerot vielä hyvin tavallisia, ja jos pariskunnasta nainen on ollut esikoisen syntyessä 38 ja mies 41, on mies tuon tilaston mukaan 40-vuotiaana lapseton, vaikka samaan aikaan odottaisi kumppaninsa kanssa esikoista.

Vierailija
245/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo eivät ole kiltin synonyymejä. "

Kysyttiin mitä sillä aikuisen ihmisen kohdalla tarkoitetaan. Ja minusta käytännössä kun puhutaan kiltistä ihmisestä joka on aikuinen niin tuota se aika pitkälle on. Kiltti tarkoittaa ihmistä joka ei halua muille pahaa ja sellainen onnistuu vain jos pystyy ymärtämään toisten tunteita ja ajatusmaailmaa eli siis osaa olla empaattinen.

Ja usein kun puhutaan kiltistä niin kerrotaan miten sellainen ei uskalla sanoa kellekään vastaan ja on ihan ylikäveltävä. Ei sekään ole sitä mitä kiltti varsinaisesti tarkoittaa.

Vierailija
246/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia avauksia lukiessani mietin, millaisessa rinnakkaistodellisuudessa osa porukasta elää. 

M27

Kyllä nämä on ihan aitoja usean ihmisen kokemia kokemuksia. Turha mitätöidä niitä. Sama naisillakin.

Lue mielummin näitä hirveitä haukkumiskommentteja ja mieti mikä saa ihmiselle niin pahan olon, että toinen pitää noin haukkua rumasti. Moni vielä mainostaa olevansa itse parisuhteessa... 

N40

Aika moni on vaan turhatunut, kun ap:lle annetaan kommentteja niin vängätään vaan vastaan. Kielletään naisen kertomus omasta kokemuksesta ja tungetaan väkisin sitä alfateoriaa joka tuubaan..

Jep, ketju toisensa jälkeen. Palstatrollin tunnistaa kyllä.

Vierailija
247/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin mitä sillä aikuisen ihmisen kohdalla tarkoitetaan. Ja minusta käytännössä kun puhutaan kiltistä ihmisestä joka on aikuinen niin tuota se aika pitkälle on. Kiltti tarkoittaa ihmistä joka ei halua muille pahaa ja sellainen onnistuu vain jos pystyy ymärtämään toisten tunteita ja ajatusmaailmaa eli siis osaa olla empaattinen.

Ja usein kun puhutaan kiltistä niin kerrotaan miten sellainen ei uskalla sanoa kellekään vastaan ja on ihan ylikäveltävä. Ei sekään ole sitä mitä kiltti varsinaisesti tarkoittaa.

Onko järkevää käyttää niin tulkinnanvaraista sanaa, joka on vieläpä näissä keskusteluissa melko asenteellisesti värittynyt?

Vierailija
248/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää aloittaja se sama tyyppi, joka aloittelee ketjuja tavallisista miehistä ja sitten aina selviää, että hän etsii itseään nuorempia naisia? Yllättäen noilla spekseillä kumppanin löytäminen on vaikeampaa, mutta se on ihan oma valinta.

Eiköhän. Nuoria naisia, jotka tykkää matkustaa Dubaissa hienoine merkkilaukkuineen.

Vierailija
249/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää aloittaja se sama tyyppi, joka aloittelee ketjuja tavallisista miehistä ja sitten aina selviää, että hän etsii itseään nuorempia naisia? Yllättäen noilla spekseillä kumppanin löytäminen on vaikeampaa, mutta se on ihan oma valinta.

Ja sitten, kun tämä on selvinnyt ja asia on selitetty hänelle, hän aina lakkaa vastailemasta ja vähän ajan päästä aloittaa uuden ketjun samasta asiasta. Ikään kuin ne nuoremmat naiset kiinnostuisivat hänestä, jos hän vain onnistuu saamaan oikeanlaisia kommentteja ketjuunsa.

On tämäkin yksi tapa saada huomiota naisilta.

Vierailija
250/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tuossa aloituksessa voisi kääntää sukupuolet toisinpäin. Ei nimittäin me tavalliset naisetkaan kelvata tavallisille miehille. Monella sinkkumiehellähän on sellainen harha, että hänellä on puhelimessa deittisovelluksissa suurin piirtein kaikki Suomen naiset ja hänellä on mahdollisuus käydä treffeillä ihan kenen vaan kanssa. Todellisuudessa moni nainen on deittiäpissä ihan vaan "ikkunaostoksilla" eikä oikeastii edes etsi ketään. 

Minä olen ollut Tinderissä n. 2,5 vuotta ja tässä mun treffisaldo:

ensitreffejä 39

1/3 miehistä antoi minulle pakit

1/3 kanssa kumpikaan ei halunnut jatkaa tutustumista

1/3:lle minä annoin pakit

eli ei ole hyvin mennyt minullakaan.

Vierailija
251/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ap osata ajatella että tavalliset naisetkin jäävät yksin, koska ovat miesten mielestä ALHAISTA TASOA eivätkä kelpaa miehille. Miehet etsivät niitä OF-pyllistelijöitä.

TÄMÄ! NÄMÄ "TAVALLISET" MIEHET LÖYTÄVÄT NAISEN, JOS VAIN LASKEVAT VAARIMUSTASOAAN SILLE OMALLE TASOLLE. 

AP:N KUVAAMAN MIEHEN TASOA ON KESKIVERRON NÄKÖINEN, HIEMAN PULLUKKA LÄHIHOITAJA. 

Mutta kiinnostaako? Ei kiinnosta. Kun aletaan heti valittamaan, miten läskit ja rumat naiset osoittaa kiinnostusta siellä Tinderissä. Yäks

Vierailija
252/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisilla on loputon valinnanvara, tai ainakin he uskovat niin. He saavat päivittäin viestejä miehiltä, jotka ovat pidempiä, komeampia ja rikkaampia kuin minä. Ei siis ihme, että moni tavallinen mies tuntuu olevan näkymätön.

Ongelma on siinä, että naisten odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta. Monet tavalliset naiset uskovat ansaitsevansa huippumiehen, koska he saavat Instagramissa tykkäyksiä tai Tinderissä matcheja. Mutta tykkäys ei tarkoita rakkautta, ja match ei tarkoita suhdetta."

Paitsi että tarkoittaa :)

Matcheja tulee todella paljon, treffejä paljon ja joku aina kolahtaa. Siitä seuraa se rakkaussuhde. Miksi olisi pitänyt ottaa ap kun sen hyvänkin miehen saa?

Vierailija
253/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyl etsin hevareita. 64, nainen.

Vierailija
254/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko järkevää käyttää niin tulkinnanvaraista sanaa, joka on vieläpä näissä keskusteluissa melko asenteellisesti värittynyt?

No siihen en ole ottanut mitenkään kantaa vaan vastannut kysymykseen että mitä kiltti minusta tarkoittaa aikuisen ihmisen kohdalla. 

Vierailija
255/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y l i l a u d a l l a rullaa ketjuja tajuttomien naisten (joukko)väkisinmakuista. Joukossa on myös ihan kotioloissa otettuja kuvia. Huom! Moni väkisinottaja on jonkun sukulainen. Harvinaisen monet joko duunareita tai työttömiä. Menkää selaamaan.

Ja nuo samat ulilautalaiset tulevat sitten tänne kirjoittelemaan ketjuja siitä, miksi naiset eivät halua heitä, ja ihmettelevät, kun heille ei osoiteta empatiaa siitä, etteivät he saa tarpeeksi pillua. :D

Vierailija
256/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä ei ole yhtä ainutta sinkkumiestä, ja osa niistä on rumia ku mursut, mutta hauskoja, hyväntahtosia, tekeviä äijiä. Kaikkien vaimot on keskenään tosi eri näköisiä, osa omaan silmään rumempia, osa kauniimpia, suurin osa TADAA tavallisia. Kaikilla on makunsa, onnellisilta vaikuttavat. 

Oman (just omaa silmää miellyttävän) vaimon kaverit myös kaikki suhteissa. Ihan tavallisia miehiä nekin, kaiken pituista ja näköistä ja ammattitaustaa.

Vierailija
257/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä ei ole yhtä ainutta sinkkumiestä, ja osa niistä on rumia ku mursut, mutta hauskoja, hyväntahtosia, tekeviä äijiä. Kaikkien vaimot on keskenään tosi eri näköisiä, osa omaan silmään rumempia, osa kauniimpia, suurin osa TADAA tavallisia. Kaikilla on makunsa, onnellisilta vaikuttavat. 

Oman (just omaa silmää miellyttävän) vaimon kaverit myös kaikki suhteissa. Ihan tavallisia miehiä nekin, kaiken pituista ja näköistä ja ammattitaustaa.

Tällainen on todellisuus. Se ei ole Tinderissä tai Vauva-palstalla

Vierailija
258/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tätä illuusiota siitä, ettei tavallinen mies tai nainen löydä itselleen kumppania, koska ei kelpaa. Itse olen aivan tavallisen tylsä heppu. En mikään komea tai susiruma vaan ihan normaalin näköinen. En millään tavalla lihaksikas, mutta toki urheilullinen ja hyväkuntoinen. Työpaikka hoitoalalla eli rahaakaan ei kauheasti ole. Kohtelen jokaista ihmistä hyvin ja kunnioitan kaikkia, mutta en ole kenenkään kynnysmatto. Silti minun on äärimmäisen vaikea löytää itselleni naista. Mutta se ei johdu naisista tai heidän/minun yliampuvista vaatimuksista vaan yksinkertaisesti siitä, kun olen itse tolkuttoman ujo tekemään aloitteita naisten suuntaan. Ja toisaalta niin hölmö, että tajuan noin kymmenen vuoden viiveellä sen naisen flirtin tai vihjeen. Mutta pointti on siinä, että niitä flirttejä ja vihjeitä on todella paljon. Moni nainen on vuosien päästä sanonut, että on joskus ollut kiinnostunut ja yrittänytkin, mutten ole siinä hetkessä tajunnut.

Yleensäkin on aika tuhoontuomittu lähtökohta hakea kumppania niin, että siinä jompikumpi tarvitsee toisen. Parisuhde on kuitenkin asia, jonka tulisi rakentua täydentämään molempien osapuolten elämää eikä sen kuulu olla mikään juttu mikä on "pakko" saada. Ainakin minä näen sen näin.

Olen varmasti väärä ihminen neuvomaan ketään, mutta ei sitä kumppanin etsintää kannata väkisin tehdä. Harrastakaa jotain kehittävää ja pitäkää aistit avoinna niin kenties se elämän rakkaus joku päivä liimautuu vahingossa kylkeen. Ja, kun joku kiinnostava tulee vastaan niin olkaa rohkeampia kuin minä ja kertokaa se hänelle asiallisen nätisti. Tuskin kukaan sellaisesta mieltään pahoittaa. Ja vaikkei siitä mitään isompaa syntyisikään niin periaatteessahan siinä ei tule edes torjutuksikaan vaan molemmille jää vain hyvä mieli.

M40

Vierailija
259/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa nykynuorten puolesta. Itse elin nuoruuteni vuosituhannen vaihteessa kun suurella osalla ei ollut edes tietokonetta netistä puhumattakaan, ja en muista ketään ystäväpiiriini kuulunutta joka ei olisi löytänyt jotakuta.

Nuoret muodostivat nuoriso j engejä, mikä tuolloin tarkoitti ystäväporukoita joiden kanssa mentiin festareille ja yökerhoihin. Porukassa oli muutamia huippusosiaalisia koheltajia, säätäjä-tyyppejä, joiden siivellä hiljaisemmat introverttijätkätkin pääsivät tutustumaan ihmisiin. Jengi antoi turvaa ja auttoi tutustumaan ja ystävystymään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Muutaman drinkin jälkeen se ujompikin poika uskalsi lähestyä tyttöjä. Tyttöporukat menivät istumaan poikaporukoiden pöytiin tai päinvastoin. Ujommankin jätkän nimi ja kasvot jäivät tytöillä muistiin. Ei ihmiseen tarvinnut ihastua pelkän valokuvan perusteella vaan livenä huomasi onko kemiaa vai ei.

Myös elämä ei ollut niin kuplautunutta. Lääketieteenopiskelija saattoi hyvin seukata varastomiehen kanssa, kristilliset arvot omaava ateistin kanssa ja vegaani lihansyöjän kanssa. Ei ollut niin fanaattista kuin nyt. Omiin mielipiteisiin ei "rakastuttu" niin kuin nyt. Sen ajan nuorilla ei ollut niin "lukittuja," mielipiteitä kuin nykynuorilla. Ei ollut yhtään harvinaista että täysin vastakkaiset maailmankatsomukselliset tai poliittiset arvot omaavat tyttö ja poika löysivät toisensa aamulla yhteisten "vällyjen välistä" ankaran kiihkeän maailmankatsomuksellisen väittelyn jälkeen. Sitä saattoi tuntea vetovoimaa tai rakastua täysin vastakkaiseen tyyppiin mihin kuvitteli. Tämä "luomurakastuminen" ei onnstu netin avulla.

Sen oikean saattoi löytää vaikka musiikkiliikkeestä saman levylaarin ääreltä kun musiikin joutui ostamaan kaupasta cd-levyinä kun ei ollut spotifyta tai youtubea. 

Vierailija
260/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tarkoittaa sitäkin, että lapsen isä on yli nelikymppinen tai alle.

Tai esimerkiksi sitä, että kuten isäni, paneskelee useampaa naista paksuksi. No, löysihän hän sitten lopulta avioliiton päätyttyä (tämän vuoksi) kolmannen naisen joka haistoi rahan. Luonteellaan ei ole nykyistä akkaansa saanut - mutta kuka palstalainen kadehtii kumpaakaan osapuolta? Kaikki lapsensa on hylännyt.